بهترین بازی های کامپیوتر سال 2023

بهترین بازی های کامپیوتر سال 2023

یکی از در دسترس‌ترین دستگاه‌هایی که می‌توانید با آن بازی کنید و امروز به واسطه رشد و پیشرفت جوامع در بیشتر خانه‌ها وجود دارند، کامپیوترها هستند. کامپیوترها این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید بسته به سخت افزاری که دارند، بازی‌های ویدیویی مختلفی را در آن بازی کنید. بخصوص در طی سال‌های اخیر که بازی‌های ویدیویی رشد کرده و بهینه شده‌اند و شاهد پیشرفت‌های بزرگی در صنعت گیم برای کامپیوترها بوده‌ایم. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین بازی‌های کامپیوتری در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما در کافه گیم باشید.

اصولا هر سال بازی‌های رایانه‌ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیازهای بازیکنان، بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد. برخی از این ویژگی‌ها که هر ساله بر روی آنها از سوی فعالین صنعت گیم کار می‌شود تا بهبود یافته و ارتقاء یابند، اعم از گرافیک بهتر، فیزیک واقع گرایانه، صداگذاری بهتر، هوش مصنوعی پیشرفته، حالت‌های چندنفره آنلاین و محتوای بیشتر است. همچنین ممکن است از فناوری‌های جدیدی مثل واقعیت مجازی بهره ببرند. با این حال ما در کافه گیم قصد داریم تا با نیم نگاهی به این موارد، برخی از بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم که عبارت است از:

بازی Dead Space Remake

از جمله بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳، می‌توان به بازی Dead Space Remake از استودیو Motive اشاره کرد. یک بازی ژانر وحشت در سبک تیراندازی-اکشن که گیم‌پلی خوبی دارد و یک بازی واقعا اعتیادآور است. در واقع این بازی نسخه بازسازی شده بازی اصلی Dead Space است که داستان آن با الهام از فیلم‌های علمی تخیلی مثل Aliens یا کتاب‌های مربوط به اثر H.P Lovercraft ساخته شده است. همین نیز باعث شده تا یک فضای داستانی مهیج و جذاب را در این بازی به وجود آورد.
پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: ویندوز 11 برای بازی بهتر است یا ویندوز 10؟

در این بازی که ما آن را یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ می‌دانیم، شما در نقش Isaac Clarke که یک مهندس فضایی است ظاهر می‌شوید‌ تا به همراه تیمی از نظامیان به یک کشتی فضایی به نام USG Ishimura فرستاده ‌شوید. حال باید وضعیت آنجا را بررسی کرده و با موجودات عجیب و ترسناکی به نام Necromorphs که قادر به تغییر شکل و توانایی تبدیل شدن از انسان به موجودات وحشتناک را دارند، مبارزه کرده و در عین حال که با رازها و معماهای کشتی مواجه می‌شوید، برای نجات و بقای خود و تیمتان عمل کنید.

بازی Dead Space Remake

بازی Hogwarts Legacy

از دیگر بازی‌هایی که شانس حضور در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ را پیدا می‌کند، بازی  Hogwarts Legacy است. یک  بازی محبوب که با گرافیک سطح بالا و صداگذاری‌های باکیفیت و در عین حال فضاهای فانتزی پر از جزئیات ارائه شده است و می‌تواند شما را غرق در بازی کند. این بازی سبک اکشن نقش آفرینی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه برادران وارنر، با الهام از کتاب هری پاتر جی. کی. رولینگ ساخته شده است و می‌تواند شما را تبدیل به شاگردی در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز نماید.

و اما داستان این بازی که جزو بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ هست، داستانی جدید و مستقل از در دنیای هری پاتر است و شما در نقش یک دانش آموز جدید، بازی را در سال پنجم مدرسه هاگوارتز آغاز می‌کنید. حال اینکه در طول حضور در این مدرسه جادوگری، با دیدن و تجربه رویدادها و شخصصیت‌های مختلف، درگیر معمایی پیچیده و عمیق می‌شوید. همچنین لازم به یادآوری است که بگوییم داستان این بازی در دهه ۱۸۰۰ میلادی، یعنی در قبل از وقوع رمان‌های هری پاتر روایت می‌شود و همینطور شما می‌توانید در دنیایی جادویی به طور آزادانه بازی کنید.

بازی Hogwarts Legacy
بازی Hogwarts Legacy

بازی Forspoken

یکی دیگر از بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳، بی شک بازی Forspoken است که می‌تواند به خاطر گرافیک هنری و چشم‌نوازش یا سیستم اکشن متفاوتش شما را غافلگیر کند. این بازی سبک اکشن-نقش آفرینی، توسط شرکت شناخته شده Square Enix ساخته شده است که یک بازی جهان باز با ویژگی‌های پارکور و مهارت‌های جادویی است. البته این بازی نقدهای منفی هم داشته است، اما با این حال در کنار مواردی که در خصوص این بازی عنوان کردیم، تنوع بالای Spellها و جادوها نیز باعث می‌شود تا آن را در بین لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ قرار دهیم.

همچنین داستان این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ که با سکانسی از یک دادگاه شروع می‌شود، درباره کاراکتر یتیم و بزهکاری به نام فری هالند است که والدینش او را در کودکی رها کرده‌اند. حال اینکه وقتی پس انداز و خانه‌اش را در آتش سوزی از دست می‌دهد‌، قصد خودکشی با پرت کردن خود از یک بلندی می‌کند که متوجه یک دستبند قدیمی در مغازه‌ای متروکه می‌شود. خود را به آنجا می‌رساند و آن را بررسی می‌کند که ناگهان به یک دنیای دیگر تلپورت می‌شود. حال می‌بایست به کمک دستبند جادویی، مشکلات سرزمینی که به آن تلپورت شده است و Athia نام دارد را از میان بردارد.

بازی Forspoken
بازی Forspoken

بازی Scars Above

بازی Scars Above، یک بازی اکشن و ماجراجویی از شرکت Games Mad Head است که توانسته به خاطر ویژگی‌های به شدت سرگرم‌ کننده با داستانی پر از جزئیات، گرافیک جذاب و محبوبیت عناصر سولز لایکی‌اش، در لیست ما به عنوان بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد. داستان این بازی در سفینه‌ای به نام هرمس شروع می‌شود و بازیکنان می‌بایست با کاراکتری به نام‌ دکتر کیت همراه شوند. حال اینکه در طی ماموریتی برای بررسی یک پدیده ناشناخته و پس از یک سخنرانی از سوی یکی از بازیکنان، سفینه سقوط می‌کند و بازیکنان و دکتر کیت می‌بایست در سیاره‌ای مرموز و عجیب به ماجراجویی بپردازند.

بازی Scars Above
بازی Scars Above

بازی Atomic Heart

Atomic Heart  از دسته بازی‌های شوتر اول شخص بوده و دارای عناصر اکشن و نقش آفرینی است. اما آنچه سبب می‌شود تا این بازی از استودیو Mundfish در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ ما قرار بگیرد، گیم‌پلی خوب و سرگرم‌کننده، داستان جذاب و جلوه‌های بصری فوق‌العاده آن است. و اما داستان این بازی  در دهه ۳۰ تا ۶۰ میلادی روایت می‌شود. زمانی که شوروی با دست یافتن به تکنولوژی هوش مصنوعی و ساخت ربات‌ها، سعی دارد تا بر دنیای غرب چیره شود. زیرا در ربات‌ها قابلیتی تعبیه شده است که می‌توانند رفتار پرخاشگرانه از خود بروز دهند. اما این قابلیت ناگهان در ربات‌ها فعال می‌شود و خود حکومت شوروی را با یک فاجعه کشتار مردم مواجه می‌سازد. حال شما در نقش سرگرد نچایف که مامور ویژه K G B است، باید اوضاع را کنترل کرده و عاملان آن را شناسایی کنید.
پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: آموزش استفاده از رندوم کی استیم

بازی Atomic Heart
بازی Atomic Heart

بازی Dead Island 2

Dead Island 2 یک بازی در سبک نقش آفرینی اکشن و بقا هست که از سوی استودیو دامباستر توسعه یافته است و به خاطر ویژگی‌هایی چون شخصیت‌پردازی خوب کاراکترها، جذابیت‌های بصری بازی، موسیقی مناسب، طراحی کارامد سیستم ارتقا تجهیزات، در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ ما قرار می‌گیرد. داستان این بازی یک داستان تلاش برای بقا هست که می‌بایست بازیکنان یکی از ۶ کاراکتر بازی را انتخاب کرده و در منطقه قرنطینه شده زامبی‌ها در ایالت کالیفرنیا برای بقا با زامبی‌ها بجنگند.

بازی Dead Island 2

بازی Assassin’s Creed Mirage

بازی Assassin’s Creed Mirage یک بازی جذاب در سبک اکشن ماجراجویی از شرکت یوبیسافت است که قرار است در مهرماه سال ۱۴۰۲ منتشر شود. حال اینکه شرکت یوبیسافت اعلام کرده است که بازی اساسینز کرید میراژ دربردارنده نسل جدیدی از بازی‌های اساسین کرید است. و اما داستان این بازی که در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ ما قرار گرفته است، در قرن نهم و در شهر بغداد اتفاق می‌افتد. زمانی که بغداد دوران باشکوهی را می‌گذراند. حال اینکه کاراکتری به نام‌ Basim که یک دزد در بغداد است، یک روز به هنگام دزدی گرفتار می‌شود و سپس کاراکتر دیگری به نام روشن که یک اساسین با ملیت ایرانی هست، نجاتش می‌دهد. حال روشن به او راه و رسم اساسین شدن را می‌آموزد و به این شکل برای ماجراجویی و مبارزه با دشمنان اساسین آماده می‌شود.

بازی Assassin’s Creed Mirage
بازی Assassin’s Creed Mirage

جمع‌بندی

در پایان به عنوان جمع‌بندی باید به این موضوع اشاره کنیم که معمولا بخش مهمی از پروسه انتخاب بهترین‌ها در هر حوزه‌ای به سلیقه برمی‌گردد. لذا ممکن است ما نیز در روال انتخاب و معرفی بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳، تا حدی بر اساس سلیقه عمل کرده باشیم. اما با این حال بازی‌های زیادی هستند که می‌توانند در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتر سال ۲۰۲۳ قرار بگیرند. از جمله آنها می‌توان به بازی‌هایی نظیر Atlas Fallen، Street Fighter 6، Avatar: Frontiers of Pandora، final fantasy 16، Last of Us part 1، Suicide Squad kill the justic و غیره اشاره کرد که جزو بازی‌های برتر کامپیوتر در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید