معرفی بازی تاکتیکال شوتینگ Ready or Not

معرفی بازی تاکتیکال شوتینگ Ready or Not

بازی Ready or Not یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اخیر در ژانر شوتر اول شخص است. بازی فوق‌العاده‌ای از شرکت VOID Interactive که نسخه کامل آن در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۲ آذر ۱۴۰۲) در جریان مراسم گیم آواردز در دسترس قرار گرفت. حال اینکه این بازی جذاب توانسته با ویژگی‌های واقع‌گرایانه، داستان، گرافیک و مکانیک خود، نظر بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کند. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم تصمیم داریم تا به معرفی بازی تکنیکال شوتینگ Ready Or Not  بپردازیم. لذا اگر از علاقه‌مندان به این بازی هستید، حتما در ادامه همراه ما باشید.

بازی Ready or Not چیست؟

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بازی Ready or Not یک بازی تاکتیکال شوتینگ اول شخص است که نسخه کامل آن در تاریخ ۱۳ دسامبر در جریان مراسم معتبر گیم اواردز برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار گرفت. در این بازی شما نقش یک عضو تیم SWAT (ضربت) یا (دقیق‌تر بگوییم) فرماندهی آن را برعهده می‌گیرید. هدف شما در این بازی نجات گروهی از گروگان‌ها در مقابل گروه‌های مختلف مسلح و تروریستی است.

اصولا در بازی Ready Or Not شما باید با استفاده از تاکتیک‌های پیشرفته و همکاری با تیم خود، به‌طور استراتژیک و هوشمندانه عمل کنید. شما باید از تجهیزات و ابزارهای مختلفی مانند سلاح‌های پیشرفته، دستگاه‌های تجسسی، ترمینال کردن درها و غیره بهره ببرید تا بهترین راه حل برای نجات گروگان‌ها و مقابله با دشمنان را پیدا کنید. همچنین گیم‌پلی واقع‌گرایانه، حالت‌های مختلف بازی، سیستم هوش مصنوعی و غیره از جمله ویژگی‌های این بازی جذاب و مورد توجه بازیکنان است.

گیم پلی بازی Ready or Not
گیم پلی بازی Ready or Not

داستان بازی Ready or Not

روایت مستقیمی از بازی تاکتیکال شوتینگ Ready Or Not وجود ندارد. لذا بازیکنان با توجه به محیط و ماموریت‌های خود، داستان را کلید می‌زنند. اما با این حال بازی در شهر خیالی لوس سوئنوس در میان جرم و جنایت اتفاق می‌افتد. حال اینکه نیروهای SWAT به فرماندهی شما در بازی، نقش انجام عملیات‌های ضد‌ تروریستی را دارند. در واقع با وجود اینکه شهر لوس سوئنوس در حال سقوط است و جرم جنایت افزایش یافته و کنترل شهر از دست دولت خارج شده است، نیروهای SWAT آخرین امید برای حفظ نظم و قانون در شهر هستند.

گیم‌پلی بازی Ready or Not

بازی تاکتیکال شوتینگ Ready Or Not دارای گیم‌پلی چالش‌برانگیز و واقع گرایانه است. این سیستم واقع‌گرایانه به بازیکنان کمک می‌کند تا از محیط بازی به نفع خود استفاده کنند. مثلا می‌توانند از پنجره‌ها برای شلیک کردن استفاده کنند یا در پشت میز و مبل مخفی شوند و از دید دشمنان پنهان بمانند. همچنین بازیکنان باید از مهارت‌های تیراندازی خود، تاکتیک‌های تیمی و کارایی خود در زیر فشار بازی استفاده کنند تا ماموریت‌های خود را که اعم از آزادسازی گروگان‌ها، بمب‌های زمان‌بندی شده، دستگیری مجرمان، مقابله با شورشیان و تروریست‌ها هست را با موفقیت به پایان برسانند.

در حقیقت شما در نقش فرمانده LSPD SWAT بازی خواهید کرد و این نقش را دارید تا تیم خود را برای انجام ماموریت ها، مدیریت و برنامه‌ریزی کنید. به علاوه وجود انواع سلاح‌ها و تجهیزات در کنار پشتیبانی از بازی چندنفره از دیگر ویژگی‌های گیم‌‌پلی این بازی است. با این حال بازی آسان نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با تیم خود دارد.

گیم پلی بازی Ready or Not
گیم پلی بازی Ready or Not

گرافیک بازی Ready or Not

اگر بخواهیم از گرافیک بازی تاکتیکال شوتینگ Ready Or Not حرف بزنیم، به‌طور کلی گرافیک خوبی دارد. بازی از موتور Unreal Engine 4 بهره می‌برد و فضاها و محیط‌های بازی به صورت واقع‌گرایانه طراحی شده است. گرافیک شخصیت‌‌ها نیز خوب هستند، اما ممکن است کمی خشن به نظر برسند که این با توجه به محیط واقع‌گرایانه بازی که در آن باید بازیکنان با جنایتکاران و تروریست‌ها روبرو شوند در نظر گرفته شده است. همچنین بازی از جلوه‌های بصری خوبی برخوردار است.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک بازی تیراندازی تاکتیکی چالش برانگیز و واقع‌گرایانه هستید که از گیم‌پلی، گرافیک و صدای عالی بهره ببرد و در عین حال ماموریت‌های متنوعی داشته باشد و از بازی چندنفره پشتیبانی کند، بازی تاکتیکال شوتینگ Ready Or Not یک گزینه عالی است. این بازی می‌تواند ساعت‌ها سرگرمی را برای شما فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید