مزایا و قابلیت های تلگرام پریمیوم چیست؟

مزایا و قابلیت های تلگرام پریمیوم چیست؟

وقتی تلگرام در سال ۲۰۲۲ به یکی از پردانلودترین اپلیکیشن‌های دنیا تبدیل شد، انتظارش هم می‌رفت که امروز با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها تبدیل شود. رشدی که نه به خاطر تبلیغات، بلکه به جهت توصیه‌های شخصی شکل گرفته است. چون تلگرام همواره مدعی بوده است که هیچ پولی را برای تبلیغات اپلیکیشن‌هایش صرف نکرده است. پس این رشد که نشان از حمایت کاربران از تلگرام بود، باعث شد تا امروز تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) راه‌اندازی شود. تلگرام پریمیوم نسخه‌ای ارتقا یافته از برنامه تلگرام است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری به نسبت نسخه رایگان تلگرام دارد. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که مزایا و قابلیت‌های تلگرام پریمیوم چیست؟ لذا در ادامه همراه ما باشید.

تلگرام پریمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) یک سرویس اشتراکی پیام رسان پولی است که یک سری از قابلیت‌ها و امکانات ویژه را ارائه می‌دهد. یک نسخه بهبود یافته از نسخه استاندارد و رایگان تلگرام که بسته به هر منطقه می‌بایست هزینه اشتراک برای آن بپردازید که چیزی در حدود ۵ دلار در ماه است. و اما کاربرد تلگرام پریمیوم نیز به مانند تلگرام نسخه رایگان است، منتها با امکانات و قابلیت‌های بسیار بیشتر که شاید تا پیش از این کاربران تلگرام خواهان اضافه شدن آنها به نسخه رایگان بودند. مثلا در این نسخه از تلگرام محدودیت‌ها به اندازه ۲ برابر کاهش یافته است و امکان تبدیل صدا به متن وجود دارد. همچنین امکان مدیریت بهتر چت‌ها فراهم شده و پیش نمایش چت‌ها بهبود پیدا کرده است و بسیاری از این دست موارد که باعث شده تا تلگرام پریمیوم بسیار کاربردی‌تر از نسخه معمولی آن باشد.

تلگرام پریمیوم چه مزایا و قابلیت‌هایی دارد؟

این روزها وقتی از تلگرام پریمیوم سخن به میان می‌آید، بسیاری از افراد چون از نسخه معمولی و رایگان آن استفاده کرده‌اند، معمولا این سوال را می‌پرسند که مزایا و قابلیت‌های تلگرام پریمیوم چیست؟ حال اینکه در پاسخ باید بگوییم که تلگرام پریمیوم به نسبت نسخه معمولی‌اش رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و از مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد که در تلگرام نسخه معمولی و رایگان وجود نداشت. از این رو اگر بخواهیم به برخی از مهمترین این مزایا و قابلیت‌های ویژه اشاره کنیم، آنها عبارت است از:

ارسال فایل تا ۴ گیگابایت افزایش یافته است.

در نسخه معمولی و رایگان تلگرام فقط می‌توانستید فایل‌های تا ۲ گیگابایت ارسال کنید. اما در نسخه تلگرام پریمیوم این محدودیت کمتر شده است و شما قادر به ارسال فایل‌های تا ۴ گیگابایت هستید. از این رو برای ارسال فایل‌های حجیم نیازی به استفاده از سرویس دیگر ندارید.

ارسال فایل تا حجم 4 گیگابایت در تلگرام پریمیوم
ارسال فایل تا حجم 4 گیگابایت در تلگرام پریمیوم

از سرعت دانلود بیشتری برخوردار خواهید بود.

نسخه تلگرام پریمیوم از حداکثر پهنای باند اینترنت برای دانلود فایل‌ها استفاده می‌کند که این یعنی سرعت دانلود شما بیشتر خواهد بود. منتها این سرعت دانلود بیشتر ممکن است تحت تاثیر سرویس اینترنتی شما یا نرم‌افزارهای عبور از فیلتر قرار بگیرد و سرعت دانلود شما به نسبت دانلود با نسخه معمولی‌اش تغییر چندانی نداشته باشد. اما با این حال در صورت برخورداری از یک سرویس اینترنتی خوب و عدم استفاده از ابزارهای عبور از فیلتر، سرعت دانلود بیشتری را تجربه خواهید کرد که با وجود امکان دانلود فایل‌های حجیم تا ۴ گیگابایتی بسیار کاربردی است.

سرعت دانلود فایل بیشتر در تلگرام پریمیوم
سرعت دانلود فایل بیشتر در تلگرام پریمیوم

استیکرهای اختصاصی به برنامه اضافه شده است.

به نسخه تلگرام پریمیوم یک سری از استیکرهای خاص اضافه شده است که بسیار جذاب و کاربردی هستند. همچنین برخی از آنها دارای انیمیشن‌هایی هستند که کل صفحه را پوشش می‌دهند. استیکرهایی که به زیبایی طراحی شده‌اند و همواره بروزرسانی می‌شوند. لذا این باعث می‌شود تا استفاده از برنامه تلگرام پریمیوم لذت‌ بخش‌تر باشد.

استیکرهای اختصاصی در تلگرام پریمیوم
استیکرهای اختصاصی در تلگرام پریمیوم

دارای مدیریت چت پیشرفته است.

همچنین قابلیت جدید دیگری که به تلگرام نسخه پریمیوم اضافه شده است، مدیریت چت پیشرفته است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا لیست چت را ویرایش کنید. مثلا می‌توانید پوشه چت پیش فرض را تغییر داده و فولدر دلخواه خود را در ابتدای تلگرام قرار دهید تا نیازی به نمایش چیزهای دیگر نباشد. این قابلیت باعث سرعت عملکرد شما و راحتی کار می‌شود.

مدیریت چت پیشرفته در تلگرام پریمیوم
مدیریت چت پیشرفته در تلگرام پریمیوم

می‌توانید ری‌اکشن های خاص را با ایموجی‌های جدید نشان دهید.

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای که به تلگرام پریمیوم اضافه شده است، نشان دادن ری‌اکشن های خاص با استفاده از ایموجی‌های جدید است. یعنی شما می‌توانید به پیام‌های خود به جای تایپ کردن با ایموجی‌های جدید که حاوی ری‌اکشن های خاص هستند پاسخ دهید.

ری‌اکشن های اختصاصی کاربران پریمیوم تلگرام
ری‌اکشن های اختصاصی کاربران پریمیوم تلگرام

محدودیت‌ها تا ۲ برابر کمتر شده است.

در استفاده از نسخه تلگرام پریمیوم تا ۲ برابر محدودیت‌های کمتری را به نسبت استفاده از نسخه معمولی تلگرام خواهید داشت. زیرا علاوه بر اینکه می‌توانید بیوگرافی طولانی‌تر بنویسید و کپشن با محدودیت کاراکتر کمتر داشته باشید، امکان عضویت در کانال‌ها و گروه‌ها از ۵۰ به ۱۰۰ افزایش پیدا کرده است، قابلیت ذخیره استیکرها از ۲۰۰ به ۴۰۰ و  پین کردن چت‌ها از ۵ به ۱۰ رسیده است. همینطور امکان رزرو لینک‌های عمومی تا ۲۰ تا به صورت رایگان میسر است.

محدودیت های کمتر برای کاربران پریمیوم
محدودیت های کمتر برای کاربران پریمیوم

از قابلیت تبدیل صدا به متن برخوردار است.

اصولا برنامه‌های پیام رسان مثل تلگرام‌ علاوه بر پیام رسانی، وظیفه ارسال صداهای ضبط شده را نیز دارند. منتها گاهی اوقات ممکن است برای گوش دادن به صداهای ضبط شده در دسترس نباشید. حال اینکه نسخه تلگرام پریمیوم، امکان تبدیل صدا به متن را فراهم می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی آنچه را که در ضبط صدا گفته می‌شود را به صورت متنی ببینید. قابل توجه اینکه این قابلیت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

تبدیل ویس به متن در تلگرام پریمیوم
تبدیل ویس به متن در تلگرام پریمیوم

انتخاب عکس پروفایل به صورت متحرک در دسترس است.

از قابلیت‌‌های جذابی که در نسخه تلگرام پریمیوم شاهد آن هستیم، امکان انتخاب عکس پروفایل به صورت متحرک است که نه تنها در قسمت پروفایل، بلکه در صفحه اصلی چت و سایر قسمت‌ها نیز به نمایش در می‌آید. لذا کاربران تصویر ویدیوی نمایه‌ای را که ایجاد کرده‌اید مشاهده می‌کنند.

پروفایل متحرک در تلگرام پریمیوم
پروفایل متحرک در تلگرام پریمیوم

آیکون‌های اختصاصی جدیدی به آن اضافه شده است.

از جمله مزایایی که به نسخه تلگرام پریمیوم اضافه شده است، امکان تغییر آیکون اختصاصی تلگرام پریمیوم است. لذا می‌توانید با تغییر دادن آیکون اختصاصی آن به جذابیت‌های بصری این برنامه پیام رسان محبوب بیافزایید و تنوع ایجاد کنید.

آیکن های اختصاصی در تلگرام پریمیوم
آیکن های اختصاصی در تلگرام پریمیوم

کاربران تلگرام پریمیوم با نماد ستاره قابل شناسایی هستند.

یکی از ویژگی‌هایی که نسخه تلگرام پریمیوم از آن برخوردار است، قابلیت شناسایی کاربران تلگرام پریمیوم با نماد ستاره است. یعنی همه افرادی که از تلگرام نسخه پریمیوم استفاده می‌کنند، نماد ستاره در کنار نامشان قرار دارد.

نشان اختصاصی کاربران پریمیوم تلگرام
نشان اختصاصی کاربران پریمیوم تلگرام

تبلیغات حذف شده است.

یکی از کارهای قابل توجه‌ که در نسخه تلگرام پریمیوم شاهد آن هستیم، حذف تبلیغات از این برنامه پیام رسان محبوب است. بنابراین هیچ تبلیغی در تلگرام پریمیوم مشاهده نخواهید کرد و از این جهت مزاحمتی نخواهید داشت.

حذف تبلیغات تلگرام در نسخه پریمیوم
حذف تبلیغات تلگرام در نسخه پریمیوم

محتوا به صورت مستقیم در گالری ذخیره می‌شود.

قابلیت ویژه دیگری که در نسخه تلگرام پریمیوم وجود دارد، این است که محتوا به صورت مستقیم در گالری ذخیره می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا به دنبال محتواها و مدیاهای ذخیره شده از تلگرام در جاهای دیگر نباشید. همچنین می‌توانید این قابلیت را برای اکانت افراد و گروه‌ها یا کانال‌ها به طور جداگانه غیر فعال کنید.

ذخیره خودکار فایل ها در تلگرام پریمیوم
ذخیره خودکار فایل ها در تلگرام پریمیوم

جمع‌بندی

ما در این مقاله از کافه گیم کوشیدیم تا به برخی از مهمترین مزایا و قابلیت‌های تلگرام پریمیوم بپردازیم. مزایا و قابلیت‌هایی خوب و بسیار کاربردی که می‌تواند هر کاربر تلگرام نسخه معمولی را مشتاق به خریداری و تهیه این نسخه از تلگرام نماید. با این حال این نسخه از تلگرام در قبال هزینه اشتراکی که از شما دریافت می‌کند، امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد که این سبب می‌شود تا استفاده از آن به بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام رسان دیگر ترجیح داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید