معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

امروز استفاده از لپ تاپ‌ها گسترش زیادی یافته است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این دستگاه‌ها برای امور مختلف استفاده کنند. آنها با کانفیگ‌های مختلف و متناسب با هر نیازی تولید می‌شوند و به جهت قابل حمل بودن و استفاده در هر مکان محبوب هستند. یکی از کاربردهای پرطرفدار لپ تاپ‌، استفاده از آن برای گیم و بازی است که با توجه به توسعه و پیشرفت لپ‌ تاپ‌ها در سال‌های اخیر به خوبی از عهده گیم نیز بر می‌آیند. حال اینکه ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ که در بازار ایران موجود باشند، نفس تازه‌ای به ماجراجویی‌های شما در دنیای بازی‌ها ببخشیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

اصولا لپ تاپ‌های گیمینگ برای اینکه بتوانند بازی‌های با گرافیک بالا را پردازش کنند، به پردازنده و کارت گرافیک قوی نیاز دارند. همینطور صفحه نمایش خوب، حافظه ذخیره سازی بالا و پرسرعت، حافظه رم بالا و سیستم خنک کننده بهینه از جمله مواردی است که یک لپ تاپ گیمینگ خوب از آن برخوردار است. بر این اساس و با توجه به فاکتور قیمتی، ما لیستی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ مبتنی بر زمان عرضه آنها در بازار ایران تهیه کرده‌ایم که البته ممکن است زمان معرفی جهانی برخی از آنها در سال ۲۰۲۲ باشد. همچنین این لیست را در ۳ بخش لپ تاپ‌های گیمینگ پایین‌ رده، میان رده و بالا رده معرفی خواهیم کرده‌ایم که عبارت است از:

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ پایین‌ رده ۲۰۲۳

وقتی می‌گوییم لپ تاپ‌های گیمینگ پایین‌ رده ۲۰۲۳، منظور ما لپ تاپ‌هایی است که بهترین حداقل‌ها را برای اجرای روان و با کیفیت گیم و بازی دارند. لذا این به معنای این نیست که لپ تا‌پ‌های ضعیفی هستند. معمولا هم قیمت این دسته از لپ تاپ‌ها در زمان نگارش این مقاله زیر ۵۰ میلیون تومان است. از این رو ما ۳ تا از بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ پایین رده را در این بخش معرفی می‌کنیم که عبارت است از:

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i5

این مدل لپ تاپ شرکت لنوو که ما آن را جزو بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ پایین‌ رده قرار داده‌ایم، از یک پردازنده سری cor i5 مدل 12450H بهره می‌برد که متشکل از ۸ هسته و ۱۲ رشته است. همچنین دارای یک کارت گرافیک مدل GeForce RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیکی از نوع GDDR6 با توان ۸۵ وات است که ۱۶ گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD آن را همراهی می‌کند. سخت افزاری که به راحتی می‌تواند تا بیشتر بازی‌های تولید شده جدید را با تنظیمات گرافیکی پایین یا متوسط به خوبی و روان اجرا کند. همچنین صفحه نمایش آن دارای رزولیشن Full HD (1920×1080) با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است که از فناوری IPS level panel  استفاده می‌کند و قادر است تا بازی و تصاویر گرافیکی آن را با کیفیت مناسب به نمایش بگذارد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i5
لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i5

لپ تاپ اچ پی مدل victus 15-fa1033nia

بطور قطع لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15-fa1033nia از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ پایین رده است.  زیرا از پردازنده سری Cor i5 مدل 13420H متشکل از ۸ هسته و ۱۲ رشته بهره می‌برد و کارت گرافیک آن از نوع GeForce RTX 2050 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیکی از نوع GDDR6 با رابط حافظه ۶۴ بیتی است. همچنین ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه رم SSD آن را همراهی می‌کند. لذا این توان سخت افزاری خوب با توجه به استفاده از پردازنده نسل سیزدهم، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون لگ و کاهش سرعت، بیشتر بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی پایین و متوسط به صورت روان بازی کنید.

به علاوه این مدل لپ تاپ اچ پی به یک صفحه نمایش از نوع IPS level panel مجهز است که دارای کیفیت Full HD (1980×1080) با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. کیفیتی که قادر است تا بازی و تصاویر گرافیکی آن را به خوبی نمایش دهد. همچنین این لپ تاپ دارای اسپیکرهای داخلی Bang and Olufsen است که تجربه شنوایی خوبی از بازی‌ها در اختیار شما می‌گذارد.

لپ تاپ اچ پی مدل victus 15-fa1033nia
لپ تاپ اچ پی مدل victus 15-fa1033nia

لپ تاپ ام اس آی مدل Thin GF63 12VE

و اما انتخاب برتر از میان بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ پایین رده، لپ تاپ ام اس آی مدل Thin GF63 12VE است. این لپ تاپ دارای پردازنده‌ای از سری Cor i5 مدل 12450H متشکل از ۸ هسته و ۱۲ رشته است. همچنین گرافیک قدرتمند GeForce RTX 4050 با ۶ گیگابایت گرافیک اختصاصی از نوع GDDR6 آن را همراهی می‌کند که از کلاک بوست تا ۱۶۰۵ مگاهرتزی برخوردار است. به علاوه این لپ تاپ از ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که این توان سخت افزاری به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی پایین و متوسط به خوبی و روان اجرا کنید.

صفحه نمایش این لپ تاپ نیز از نوع IPS level panel است که نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی دارد و دارای رزولیشن Full HD (1920×1080) است. لذا این صفحه نمایش که مات نیز هست، به خوبی قادر است تا بازی و تصاویر گرافیکی آن را به نمایش بگذارد. همچنین از دو اسپیکر داخلی دو وات Nahimic Audio برخوردار است که کیفیت صدای مطلوبی دارند.

لپ تاپ ام اس آی مدل Thin GF63 12VE
لپ تاپ ام اس آی مدل Thin GF63 12VE

بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ میان رده ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ میان رده ۲۰۲۳ از توان خوب و مناسبی برای اجرای روان و بدون لگ جدیدترین بازی‌های تولید شده با سطح تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا برخوردار هستند. معمولا هم قیمت این دسته از لپ تاپ‌ها در زمان نگارش این مقاله بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. از این رو اگر بخواهیم ۳ تا از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده موجود در بازار ایران را معرفی کنیم، آنها عبارت است از:

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603ZM

برند ایسوس یکی از برندهای پرسابقه و محبوب در تولید لپ تاپ‌های گیمینگ هست که اتفاقا محصولات آن کیفیت بالایی هم دارد. از جمله محصولات باکیفیت این برند که در لیست ما به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده قرار گرفته است، لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603ZM است که از پردازنده قدرتمند سری Cor i7 مدل 12700H برخوردار است. همچنین کارت گرافیک آن از نوع 3060 RTX GeForce با ۶ گیگابایت گرافیک اختصاصی است که ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD آن را همراهی می‌کنند. لذا این توان سخت افزاری قدرتمند قادر به اجرای بیشتر بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا هست.

به علاوه این مدل لپ تاپ از برند ایسوس که ما آن را شایسته حضور در لیست بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده دانسته‌ایم، دارای یک صفحه نمایش مات 16.1 اینچی از نوع IPS با رزولیشن QHD (2560×1600) و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی است. این کیفیت صفحه نمایش باعث می‌شود تا بازی و تصاویر گرافیکی آن را با وضوح بالا و کیفیت خوب ببینید و از انجام آن لذت ببرید.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603ZM
لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603ZM

لپ تاپ ام اس آی مدل Katana 15 B13VFK-i7

از قویترین و در عین حال بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده، لپ تاپ ام اس آی مدل Katana 15 B13VFK-i7 است. این لپ تاپ دارای پردازنده قدرتمند سری Cor i7 مدل 13620H متشکل از ۱۰ هسته و ۱۶ رشته است. همچنین کارت گرافیک آن از نوع GeForce RTX 4060 با هشت گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیک است. به علاوه ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 و یک ترابایت حافظه داخلی SSD دارد. سخت افزاری قوی و مناسب که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بیشتر بازی‌های جدید گرافیک بالا را با سطح تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا، بدون لگ و روان اجرا کنید.

همینطور لپ تاپ ام اس آی مدل Katana 15 B13VFK-i7 از یک صفحه نمایش مات ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولیشن فول اچ دی (۱۹۲۰×۱۰۸۰) و نرخ بروزرسانی ۱۴۴هرتز بهره می‌برد. صفحه نمایشی مناسب و با کیفیت که شما را در بازی ناامید نخواهد کرد. همچنین این مدل لپ تاپ دو اسپیکر داخلی دو وات Audio Nahimic دارد که می‌تواند تجربه صوتی مناسبی را در بازی‌ها فراهم آورد. به علاوه در چهار بخش کیبورد آن، نورپردازی RGB تعبیه شده است.

لپ تاپ ام اس آی مدل Katana 15 B13VFK-i7
لپ تاپ ام اس آی مدل Katana 15 B13VFK-i7

لپ تاپ لنوو مدل Legion Pro 5 16IRX8

از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده، می‌توان به لپ تاپ لنوو Legion Pro 16IRX8 اشاره کرد که با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان در زمان نگارش این مقاله، بهترین این رده از لپ تاپ‌ها نیز قلمداد می‌شود. این لپ تاپ دارای پردازنده سری Cor i7 مدل 13700HX متشکل از ۱۶ هسته و ۲۴ رشته است. همچنین از یک کارت گرافیک قوی GeForce RTX 4070 با هشت گیگابایت گرافیک اختصاصی و بوست کلاک ۲۳۷۰ مگاهرتز، در کنار ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD برخوردار است. سخت افزاری قدرتمند که توان اجرای همه بازی‌های جدید را در سطح تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا دارد.

همچنین صفحه نمایش ۱۶ اینچ مات این مدل لپ تاپ که در لیست بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ میان رده قرار گرفته است، از نوع IPS Level panel  است که رزولیشن QHD (2560×1600) با نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد. به علاوه دو اسپیکر داخلی استریو دو وات دارد که توسط Nahimic Audio بهینه سازی شده است.

لپ تاپ لنوو مدل Legion Pro 5 16IRX8
لپ تاپ لنوو مدل Legion Pro 5 16IRX8

بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ بالا رده ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده ۲۰۲۳ همانطور که از عنوان آن نیز پیدا هست، بهترین لپ تاپ‌ها برای بازی در سال ۲۰۲۳ هستند که قادرند تا هر نوع بازی را با تنظیمات سطح گرافیک بالا و بدون لگ و کاهش سرعت اجرا کنند. این دسته از لپ تاپ‌ها معمولا دارای قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان هستند. از این رو ما در این بخش ۳ تا از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بالارده را معرفی کرده‌ایم که عبارت است از:

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16 G614JI-AS94

از بهترین لپ تاپ‌های ایسوس در رده لپ‌ تاپ‌های بالا رده که در لیست ما به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بالا رده قرار می‌گیرد، لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16 G614JI-AS94 است. این مدل لپ تاپ ایسوس دارای پردازنده بسیار قدرتمند سری Cor i9 مدل 13980HX متشکل از ۲۴هسته و ۳۲ رشته با توان مصرفی ۵۵ وات است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم نوع DDR5 و یک ترابایت حافظه داخلی SSD آن را همراهی می‌کنند. به علاوه دارای یک کارت گرافیک واقعا قدرتمند GeForce RTX 4070 با هشت گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیک از نوع GDDR6 است. چنین سخت افزاری به شما این امکان را می‌دهد تا هر بازی را با سطح تنظیمات گرافیکی بالا بازی کنید و شاهد لگ و کندی سرعت در بهترین حالت گرافیکی بازی نباشید.

به علاوه این مدل لپ تاپ ایسوس که از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بالا رده است، دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی مات از نوع  IPS level panel با رزولیشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ است. زمان پاسخگویی این صفحه نمایش نیز با نسبت تصوی ۱۶:۱۰ حدود ۷ میلی ثانیه است و فضای رنگی آن (sRGB) 100 درصد است. این باعث می‌شود تا بازی و تصاویر گرافیکی آن به خوبی نمایش داده شود و مطلوب باشد.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16 G614JI-AS94
لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G16 G614JI-AS94

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro

از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بالا رده در بازار ایران، لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro هست. این لپ تاپ فوق‌العاده قوی از پردازنده بسیار قدرتمند سری Cor i9 مدل 13900HX متشکل از ۲۴ هسته و ۳۲ رشته با توان مصرفی ۵۵ وات است که از فناوری ۱۰ نانومتری بهره برده است. همچنین از یک کارت گرافیک قوی GeForce RTX 4080 با ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیکی از نوع GDDR6  و توان مصرفی ۱۷۵ وات برخوردار است. رم آن نیز ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی‌اش نیز یک ترابایت از نوع  SSD  است. لذا با این سخت افزار فوق‌العاده قدرتمند از پس همه بازی‌ها با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی بر خواهد آمد.

به علاوه صفحه نمایش مات ۱۶ اینچ لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 pro از نوع IPS با رزولیشن QHD (2560×1600) با نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز و sRGB: 100 است. لذا کیفیت بسیار خوبی دارد و نمایش بازی و تصاویر گرافیکی آن در این صفحه نمایش مطلوب است. همچنین این لپ تاپ از اتصالات کامل و خوبی بهره می‌برد. ‌

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro
لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro

لپ تاپ ام اس آی مدل 13VI Titan GT77HX

و اما قوی‌ترین لپ تاپ موجود در بازار ایران، محصولی از شرکت ام اس آی به نام Titan GT77HX 13VI است که ما آن را در دسته بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ رده بالا قرار داده‌ایم. این لپ تاپ از سخت‌ افزار فوق‌العاده قدرتمند سری Cor i9 مدل 13980HX متشکل از ۲۴ هسته و ۱۶ رشته بهره می‌برد. در کنار آن دارای ۶۴ ‌گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5  و چهار ترابایت حافظه داخلی SSD هست. کارت گرافیک آن نیز مدل قدرتمند  GeForce RTX 4090با ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیک است که بوست کلاک ۲۰۴۰ مگاهرتز و توان مصرفی‌ ۱۷۵ وات دارد. چنین سخت افزاری به شما این امکان را می‌دهد تا هر بازی گرافیک بالا و سنگینی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

همچنین لپ تاپ ام اس آی مدل Titan GT77HX 13VI که باید آن را بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ برشمرد، دارای یک صفحه نمایش بزرگ و مات ۱۷.۳ اینچی از نوع IPS  است. این صفحه نمایش رزولیشن UHD (3840×2160) با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز و روشنایی صفحه ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. صفحه نمایشی چشم نواز و با کیفیت که بازی و نمایش تصاویر بازی در آن فوق‌العاده مطلوب است و از بازی در چنین صفحه نمایشی لذت خواهید برد. به علاوه این لپ تاپ از دو اسپیکر داخلی ۲ وات Nahimic Audio  به همراه ۲ عدد ووفر ۲ وات بهره می‌برد که تجربه صدای بازی را لذت‌بخش خواهد کرد.

لپ تاپ ام اس آی مدل 13VI Titan GT77HX
لپ تاپ ام اس آی مدل 13VI Titan GT77HX

جمع‌بندی

و اما به عنوان جمع بندی باید به این موضوع اشاره کنیم که لیستی که ما تحت عنوان بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ در این مقاله ارائه دادیم، مبتنی بر یک سری از خصوصیات فنی و تخصصی برتر لپ تاپ‌های موجود در بازار ایران بود. منتها در مواردی که ناچار به انتخاب بین لپ تاپ‌های گیمینگ هم سطح بودیم، ممکن است بر اساس سلیقه دست به انتخاب زده باشیم. با این حال اگر می‌خواهید از میان بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۳ دست به انتخاب لپ تاپ مناسب خود بزنید، حتما لیست ما در این مقاله را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید