جام جهانی فورتنایت چیست؟

جام جهانی فورتنایت چیست؟

امروز مسابقات جام جهانی به سبب رقابت‌های جذاب و نفس‌گیر، در بسیاری از موضوعات و رشته‌ها برگزار می‌گردد. از جمله در حوزه بازی‌های ویدیویی که شاهد مسابقات باکیفیتی در سطح جهان هستیم. مثل مسابقه جام جهانی فورتنایت که یک مسابقه رقابتی بسیار جذاب برای بازی ویدویی فورتنایت است. این رقابت که از سوی اپیک گیمز برگزار می‌شود، اولین دوره‌اش در سال ۲۰۱۹ بر‌گزار شد که از استقبال چشمگیری برخوردار بود. حال اینکه ما در این مطلب از کافه‌گیم قصد داریم تا به این رویداد بزرگ و پرطرفدار جهانی بپردازیم. پس اگر به رقابت‌های جام جهانی فورتنایت علاقه دارید، در ادامه همراه ما باشید.

درباره بازی فورتنایت

بازی فورتنایت که امروز شاهد برگزاری جام جهانی آن هستیم، یک بازی ویدیویی آنلاین رایگان است که حتی از آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدویی سبک بتل رویال و بقا یاد می‌شود. این بازی که توسط شرکت اپیک گیمز در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، به سرعت توانست جایگاه خود را در صدر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی جهان قرار دهد. داستان بازی فورتنایت در یک جزیره بزرگ و ناهموار جریان دارد. بازیکنان در بازی با ۱۰۰ بازیکن دیگر قرار می‌گیرند و باید به مبارزه بپردازند تا آخرین بازمانده باشند.

بازی فورتنایت بتل رویال
بازی فورتنایت بتل رویال

آنها همچنین می‌توانند از سلاح‌ها، مهمات و منابع دیگر برای زنده ماندن استفاده کنند. همینطور این امکان را دارند تا ساختمان‌ها و سازه‌های خود را در برابر دشمنان بنا کنند و از خود محافظت نمایند. فورتنایت دارای سه حالت مختلف بازی اعم از بتل رویال، کریتیو و نجات دنیا است. حالت بتل رویال، حالت اصلی بازی است و دو حالت دیگر بازی از حالت‌های فرعی هستند. امروز این بازی بسیار پرطرفدار است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را بازی می‌کنند. گیم‌پلی جذاب، گرافیک چشم‌نواز و حالت‌های بازی محبوب نیز به جذابیت‌های آن افزوده است. ضمن اینکه امروز مسابقاتی بزرگ تحت عنوان جام جهانی فورتنایت برگزار می‌شود که نشان از محبوبیت و جایگاه این بازی دارد.

نحوه برگزاری جام جهانی فورتنایت

جام جهانی فورتنایت یک رویداد بزرگ و پرطرفدار است که میلیون‌ها نفر از جهان آن را در سراسر جهان تماشا می‌کنند. این مسابقات در یک استادیوم بزرگ با حضور تماشاگران به صورت زنده برگزار می‌شود. در واقع جام جهانی فورتنایت در دو بخش تک نفره و دونفره برگزار می‌شود. در بخش تک نفره، بازیکنان به صورت انفرادی در مسابقات شرکت می‌کنند و در بخش دونفره، بازیکنان به صورت تیمی در رقابت شرکت دارند. همچنین برای برندگان جام جهانی فورتنایت، جوایزنقدی زیادی در نظر گرفته می‌شود. اصولا جام جهانی فورتتایت یک رویداد مهم و تاثیرگذار در دنیای بازی‌های ویدویی است. این مسابقات به رشد و توسعه بازی فورتنایت کمک کرده و به محبوبیت آن افزوده است.

برگزاری جام جهانی فورتنایت

جام جهانی فورتنایت همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، یک رویداد رقابتی از بازی آنلاین فورتنایت است که تا به امروز یک دوره از آن برگزار شده است.‌ بازیکنان از سراسر جهان در حالت‌های مختلف این بازی شرکت می‌کنند و برای برنده شدن و کسب جوایز نقدی به رقابت می‌پردازند. البته از سال‌ ۲۰۲۰ به بعد به‌خاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات برگزار نشد. اما اولین دوره این رویداد بزرگ جهانی در ۲۶ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹ در استادیوم آرتور اش نیویورک انجام شد.

در این دوره از مسابقات جام جهانی فورتنایت، بیش از ۴۰ میلیون بازیکن در مراحل مقدماتی شرکت کردند و ۱۰۰ بازیکن انفرادی و ۵۰ تیم دونفره برای مرحله نهایی انتخاب شدند. جایزه کل این رویداد ۳۰ میلیون دلار بود که بین برندگان تقسیم شد. برنده حالت انفرادی جام جهانی فورتنایت، کایل بوگا گیرسدورف بود که ۳ میلیون دلار کسب کرد. برندگان حالت دونفره دیوید اکوا وانگ و امیل نیروکس برگ بودند که هرکدام ۱.۵ میلیون دلار دریافت نمودند.

کایل بوگا گیرسدورف، برنده جام جهانی فورتنایت
کایل بوگا گیرسدورف، برنده جام جهانی فورتنایت

جمع‌بندی

جام جهانی فورتنایت که ما به بررسی آن در این مقاله از کافه‌گیم پرداختیم، یک رویداد بزرگ و پرطرفدار است که توانسته به رشد و توسعه بازی فورتنایت کمک نماید. همچنین باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان شده است و به بهبود مهارت‌های آنها به‌خاطر شرکت در یک رقابت بزرگ با حضور ‌گیمرهای حرفه‌‌ای می‌افزاید. از این رو چنانچه شما هم از دسته علاقه‌مندان و گیمرهای حرفه‌ای بازی فورتنایت هستید، می‌توانید در این مسابقات شرکت کنید و شانس خود را برای برنده شدن و دریافت میلیون‌ها دلار امتحان کنید. منتها در حال حاضر باید منتظر باشید تا تاریخ دوره دوم این مسابقات از سوی شرکت اپیک گیمز پس از چند سال تاخیر اعلام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید