مزایا و قابلیت های اشتراک اینستاگرام چیست؟

مزایا و قابلیت های اشتراک اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام بدون شک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که از آن برای اشتراک‌ گذاری تصاویر و ویدئوها استفاده می‌شود. برنامه‌ای که ابتدا در سال ۲۰۱۰ برای دستگاه‌های iOS منتشر شد و به تدریج توسعه یافت و برای پلتفرم‌های ديگر نيز در اختیار قرار گرفت. تا جایی که امروز کاربران فعال ماهانه اینستاگرام به ۲ میلیارد نفر رسیده است و کماکان این رشد سیر صعودی دارد. همچنین در سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت متا که مالک اینستاگرام است، اشتراک‌ اینستاگرام را معرفی نمود تا به سازندگان محتوا کمک کند که از طریق کسب درآمد از محتوا امرار معاش کنند. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به مزایا و قابلیت‌های اشتراک اینستاگرام بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اشتراک اینستاگرام چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

اشتراک اینستاگرام یک ابزار ویژه برای پلتفرم اینستاگرام است که مزایا و قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود به همراه دارد. منتها می‌بایست برای استفاده از اشتراک اینستاگرام، هزینه ماهانه بپردازید. همچنین هدف اصلی از ارائه اشتراک اینستاگرام، کمک به تولید کنندگان محتوا برای کسب درآمد است. در واقع از طریق اشتراک اینستاگرام، تولید کنندگان محتوا می‌توانند محتوای ویژه‌ای را به دنبال کنندگان خود ارائه دهند و با دریافت هزینه اشتراک برای این محتوای ویژه، درآمد کسب کنند. همینطور اشتراک اینستاگرام می‌تواند چندین سطح مختلف داشته باشد که در آن سازندگان محتوا می‌توانند مزایای خاصی را ارائه دهند. مثلا علاوه بر محتوایی که برای دنبال کنندگان رایگان در دسترس است، ممکن است به دنبال کنندگانی که هزینه اشتراک پرداخت می‌کنند، امتیازات مختلفی همچون محتوای ویژه، تخفیف، پخش زنده یا تجربه‌های تعاملی ارائه شود.

اشتراک اینستاگرام
اشتراک اینستاگرام

اشتراک اینستاگرام از چه مزایا و قابلیت‌هایی برخوردار است؟

اشتراک اینستاگرام ابزار مهمی است که منبع درآمد جدیدی را برای تولید کنندگان محتوا ایجاد می‌کند و فرصتی برای برقراری ارتباط نزدیکتر با فالوورها فراهم می‌آورد. همچنین تولید کنندگان محتوا می‌توانند با تمرکز بر نیازهای دنبال کنندگان خود، ارائه محتوای ارزشمند و مدیریت خوب مزایای اشتراک، از این ابزار اینستاگرام به طور موثر استفاده کنند. اما با این حال اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که مزایا و قابلیت‌های اشتراک اینستاگرام چیست؟ می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد که از جمله مهمترین آنها عبارت است از:

چت‌های مشترک (Subscriber chats)

این قابلیت اشتراک اینستاگرام به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا با مشترکین خود چت خصوصی ایجاد کنند. لذا این می‌تواند از جهت برقراری ارتباط فوری با مشترکین و تعامل نزدیک‌تر سازنده محتوا و مشترک، حائز اهمیت باشد. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت ۳۰ چت خصوصی داشته باشید و محتوا، توصیه‌ها یا رویدادهای انحصاری را با مشترکین خود به اشتراک بگذارید. به علاوه از این طريق مشترکان شما می‌توانند به سوالات پاسخ دهند یا نظرات خود را تبادل کنند.

داستان‌ها و نکات برجسته مشترک (Subscriber Stories and Highlights)

این قابلیت اشتراک اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا داستان‌ها را فقط برای مشترکین خود ایجاد کنید. آنها با حلقه‌ای بنفش مشخص می‌شوند و می‌توانند برای ارائه محتوای انحصاری یا به اشتراک گذاشتن نگاهی به پشت صحنه آنچه در کسب و کار سازنده شما می‌گذرد مورد استفاده قرار گیرند. آنها فقط برای مشترکین شما قابل مشاهده خواهند بود.

ریلز و پست‌های انحصاری (Exclusive Reels and posts)

از قابلیت‌های دیگری که اشتراک اینستاگرام برای شما فراهم می‌آورد، این است که می‌توانید محتواهای معمولی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید را به صورت ریلز و پست انحصاری برای مشترکین خود بسازید. تنها کاری که باید به هنگام آماده شدن پست بکنید، اشتراک گذاری با مشترکین را بزنید. لذا فقط مشترکین شما قادر به مشاهده پست شما خواهند بود.

نشان‌های اختصاصی (Subscriber Badges)

اشتراک اینستاگرام با ایجاد يک نشان بنفش رنگ در کنار نام کاربران خود، آنها را از سایر دنبال کنندگان متمایز می‌کند. از این رو می‌توانید به راحتی مشترکین خود را شناسایی کنید و در مواقعی که سوالی پرسیدند یا پیامی ارسال کردند، به سرعت پاسخ دهید.

نشان تیک رسمی اینستاگرام
نشان تیک رسمی اینستاگرام

پخش زنده انحصاری (Subscriber Live)

از طریق پخش زنده انحصاری می‌توانید هر چیزی را به اشتراک بگذارید. پخش زنده تمام مزایای چت مشترک را دارد، با این تفاوت که در پخش زنده انحصاری اشتراک اینستاگرام، مشترک شما قادر است شما را ببیند و در یک زمان واقعی با شما ارتباط برقرار کند.

کانال‌های اختصاصی (Subscriber Broadcast channels)

همچنین با استفاده از اشتراک اینستاگرام می‌توانید کانال‌هایی را برای مشترکین خود ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعات ویژه و خاصی را با بیشترین دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

به ایجاد یک درآمد جدید کمک می‌کند.

اگر جزو سازندگان خلاق محتوا در اینستاگرام هستید و در نسخه رایگان آن موفق بوده‌اید، یا توان موفقیت در این بستر را در خود می‌بینید، بهتر است تا دست با کار شوید و اشتراک اینستاگرام تهیه کنید. زیرا مزایا و قابلیت‌های انحصاری آن یا نوع تعاملش با مشترکین به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر به درآمد جدید برسید.

می‌تواند باعث ایجاد یک اجتماع صمیمی و انحصاری گردد.

از دیگر مزایای اشتراک اینستاگرام کهوجنبه مادی ندارد، این است که می‌تواند باعث ایجاد یک اجتماع انحصاری و صمیمی از مشترکین شود. و شما به عنوان سازنده محتوا برای این گروه می‌توانید برای خود اعتبار کسب کنید.

باعث می‌شود تا کسب و کار سازنده خود را توسعه دهید.

اشتراک اینستاگرام همچنین می‌تواند در حالی که یک راه عالی برای ارتباط با فالوورهای شما هست، یک حرکت تجاری هوشمندانه نیز باشد. مثلا شما می‌توانید برای محصولات یا خدماتی که می‌فروشید، کانال‌های تبلیغاتی ایجاد کنید. مثلا اگر شما در زمینه آشپزی فعالیت دارید، می‌توانید محتوای رایگان دستور پخت غذا را در ریلز‌ها ارائه دهید و سوال مستقیم از شما درباره دستور پخت آن غذا، مختص  مشترکین باشد. یا می‌توانید سایر چیزهای مرتبط با کار خود، مثلا کتاب آشپزی را هم از این طریق بفروشید و کسب و کار سازنده خود را توسعه دهید.

دکمه خرید اشتراک اینستاگرام
دکمه خرید اشتراک اینستاگرام

چه کسانی واجد شرایط استفاده از اشتراک اینستاگرام هستند؟

برای اینکه بتوانید از اشتراک اینستاگرام و به تبع آن از مزایا و قابلیت‌هایش استفاده کنید، باید یک سری از شرایط را داشته باشید که ما آنها را در این بخش آورده‌ایم. آنها عبارت است از:

  • یک اکانت در اینستاگرام Business یا Creator داشته باشید.
  • دارای حداقل داشتن ۱۸ سال سن باشید.
  • حداقل ۱۰ هزار فالوور داشته باشید.
  • از سیاست‌های درآمدزایی شریک اینستاگرام و سیاست‌های درآمدزایی محتوا پیروی کنید.
  • در کشور ایالات متحده آمریکا یا یکی از کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، مکزیک، اسپانیا، انگلستان ساکن باشید. (برای کسانی که در مناطق دیگر هستند در حال بروزرسانی است)

هزینه اشتراک اینستاگرام چقدر است؟

اشتراک اینستاگرام قیمت‌های زیادی را برای همه کاره کردن آن ارائه می‌دهد. از این رو این تضمین می‌کند که برنامه‌ای مناسب هر سازنده و دنبال کننده محتوا وجود دارد. سازندگان می‌توانند از بین هشت نقطه قیمت متفاوت انتخاب کنند. قیمت اولیه اشتراک پرداختی اینستاگرام 0.99 دلار در ماه است که تا 99.99 دلار افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

اشتراک اینستاگرام مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار می‌دهد و باعث ایجاد تعامل عمیق‌تر و تجربه ارائه محتوای ویژه برای مشترکین می‌شود. همچنین باعث می‌گردد تا کنترل موثرتری بر مشترک‌هایتان داشته باشید. اما با این حال باید به این موضوع نیز توجه کنید که در حال حاضر اشتراک اینستاگرام در کشورهای کوبا، ایران، اوکراین، سوریه و کره شمالی پشتیبانی نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید