گلیچ فورتنایت چیست و چرا نباید از آن استفاده کرد؟

گلیچ فورتنایت چیست و چرا نباید از آن استفاده کرد؟

فورتنایت (Fortnite) یک بازی پرطرفدار بتل رویال است که به بازیکنان اجازه می‌دهد با صدها بازیکن مبارزه کنند. یک بازی محبوب از اپیک گیمز که با وجود اینکه نسخه اولیه آن در ۲۵ جولای ۲۰۱۷ منتشر شده است، همچنان به طور مداوم با نقشه‌ها و آیتم‌های جدید بروز می‌شود و توانسته با این کار بازی را رنگارنگ‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده و پرطرفدار بماند. منتها چیزی که هست اینکه در سیزن‌های اخیر بازی فورتنایت، استفاده از گلیچ‌های XP و V-bucks رایج شده است و بسیاری از آن استفاده می‌کنند. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که گلیچ فورتنایت چیست و چرا نباید از آن استفاده کنیم؟ لذا جهت بررسی این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

گلیچ فورتنایت چیست؟

همانطور که ممکن است ما انسان‌ها در زندگی روزمره خود اشتباه کنیم، این اشتباه ممکن است در بازی‌ها نیز که محصول دست ما در استودیوهای بازی‌سازی است رخ دهد که به آن گلیچ می‌گویند. در واقع گلیچ نوعی خطا و اشتباه ناخواسته در بازی است که می‌تواند تجربه بازی را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله پردازش اشتباه کدها، باگ‌های گرافیکی، عدم تناسب در سیستم بازی، مشکلات در تعامل با اجسام در بازی و غیره از موارد گلیچ است. البته برخی موارد گلیچ فورتنایت مثل باگ‌هایی که برای دریافت XP زیاد وجود دارد و می‌تواند ۱۰۰ لول را در یک ساعت نصیب شما کند، هرچند از طرفی ممکن است به محبوبیت بازی کمک کند، اما در صورتی که شناسایی شود، منجر به بن شدن اکانت شما خواهد شد. با این حال گلیچ‌ها نتیجه ناقص بودن یا نادرست بودن عملکرد برنامه‌نویسی یا طراحی بازی است که معمولا طی بروزرسانی‌ها رفع می‌شوند.

گلیچ فورتنایت
گلیچ فورتنایت

چرا گلیچ فورتنایت برای بازیکنان اهمیت دارد؟

معمولا بازیکنان از هر چیزی که بتواند بر روی بازی تاثیر بگذارد استقبال می‌کنند. حتی اگر این تاثیر به واسطه خطا و اشتباه ناخواسته در بازی یا همان گلیچ رخ دهد. گلیچ‌ها در فورتنایت ممکن است باعث شوند که یک بازیکن V-bucks رایگان دریافت کند یا سبب شود که ‌XP های زیادی به دست آورد و لول خود را ارتقا دهد و از این دست موارد که برای بازیکنان جذاب است و می‌توان آنها را از دلایل اهمیت گلیچ برای بازیکنان تلقی کرد. همچنین بررسی‌های ما حاکی از آن است که حتی بازیکنان تمایل به خرید روش‌ها و تاکتیک‌هایی دارند که در برخی شبکه‌های اجتماعي برای انجام گلیچ فورتنایت ارائه می‌شود تا بتوانند از گلیچ استفاده کنند.

آیتم شاپ امروز فورتنایتمشاهده آیتم شاپ روزانه فورتنایت + آپدیت خودکار

چرا نباید از گلیچ فورتنایت استفاده کنیم؟

در اینکه گلیچ فورتنایت برای بازیکنان جذاب است و بسیاری تمایل به انجام آن دارند شکی نیست. اما از آنجایی که این نوعی خطا یا اشتباه ناخواسته در بازی است، توصیه بر عدم استفاده از آن است. اما با این حال ممکن است این سوال در ذهن بسیاری مطرح شود که چرا نباید از گلیچ فورتنایت استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که اصولا این کار نوعی تقلب به حساب می‌آید. زیرا شما بدون اینکه طی انجام بازی و پیروزی در آن به چیزی دست پیدا کنید، صرفا به خاطر پردازش اشتباه کدها و خطا چیزی را به دست می‌آورید که حاصل بازی طبیعی شما نیست.

گلیچ فورتنایت
گلیچ فورتنایت

حال اینکه اگر انجام گلیچ فورتنایت در طی بازی به طور اتفاقی و بر اثر باگ رخ داده باشد، برای اکانت شما مشکلی پیش نمی‌آید. اما اگر خود شخصا یا با استفاده از هر یک از روش‌های مختلفی که وجود دارد اقدام به این کار کرده باشید، اپیک گیمز آن را نوعی سوء استفاده تلقی کرده و باعث می‌شود تا اکانت شما با مجازات تعلیق حساب یا همان بن (Ban) روبرو شود. همچنین خود اپیک گیمز نیز به این موضوع به صورت رسمی اشاره کرده است و اعلام نموده در صورت شناسایی چنین مواردی، اکانت فرد مورد نظر بن می‌شود.

جمع‌بندی

و اما در قالب جمع‌بندی از این مقاله از کافه گیم که با عنوان گلیچ فورتنایت چیست و چرا نباید از آن استفاده کرد؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که شاید گلیچ فورتنایت بتواند منجر به دریافت برخی آیتم‌ها و امتیازات در بازی شود، اما با توجه به اینکه اپیک گیمز آن را نوعی سو‌ء استفاده از بازی می‌داند و مجازات سختی نیز همچون تعلیق حساب یا همان بن ‌(Ban) را برای انجام دهندگان گلیچ فورتنایت در نظر گرفته است، نباید از آن استفاده کنید و ما نیز در کافه گیم به شما توصیه می‌کنیم که از گلیچ فورتنایت استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید