آموزش ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشن

آموزش ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشن

یکی از حساب‌های کاربری پرطرفدار در میان گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌ها، حساب اکانت پلی استیشن است. زیرا این حساب کاربری به آنها این امکان را می‌دهد تا به خدمات و محتواهای مختلفی که از سوی شرکت سونی برای کنسول پلی استیشن عرضه شده است، دسترسی پیدا کنند و تجربه بازی خود را بهبود بخشند. از جمله این خدمات و محتواهای مختلف می‌توان به دسترسی به بازی‌های دیجیتال، امکان بازی آنلاین با دوستان خود، تخفیف‌ها و پیشنهادات و همینطور عضویت در پلی استیشن پلاس و دسترسی به بازی‌های رایگان ماهانه اشاره کرد. اما گاهی ممکن است این حساب با مشکلاتی نظیر ریست پسورد مواجه شود و دسترسی شما به آن قطع شود که ما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ریست پسورد اکانت پلی استیشن بپردازیم.

چرا اکانت پلی استیشن ريست پسورد می‌شود؟

وقتی پسورد اکانت پلی استیشن را فراموش کرده یا گم کنید، با ریست پسورد اکانت می‌توانید دوباره آن را بازیابی کنید. همینطور وقتی همیشه با یک IP وارد اکانت خود در کنسول یا وب‌سایت سونی ‌میشوید، به صورت اتوماتیک IP شما را در حافظه خود ثبت می‌کند و حالا اگر با یک IP دیگر وارد اکانت خود شوید، این تغییر را متوجه شده و از ورود شما ممانعت به عمل می‌آورد و با حالت ریست پسورد مواجه می‌شوید. حال بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای برای اینکه با این مشکل مواجه نشوند، تایید دومرحله‌ای اکانت پلی استیشن خود را فعال می‌کنند تا با این مشکل مواجه نشوند؛ زیرا با فعال کردن تایید دومرحله ای، شانس قفل شدن اکانت تا 90 درصد کاهش پیدا می‌کند.
پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: خرید گیفت کارت پلی استیشن

روش ریست پسورد اکانت پلی استیشن

معمولا دو حالت وجود دارد که شما می بایست با ریست پسورد اکانت پلی استیشن، مشکل خود را حل کنید. یکی وقتی است که آن را به دلایل مختلف، گم یا فراموش می‌کنید که در این حالت باید خودتان اقدام به درخواست ریست پسورد اکانت پلی استیشن کنید که مراحل آن عبارت است از:

  1. ابتدا به وب‌سایت رسمی پلی استیشن وارد می‌شوید و بر روی گزینه Log in کلیک می‌کنید.
  2. از شما ایمیل و رمز عبور می‌خواهد که باید بر روی فراموشی رمز عبور کلیک کنید. (ابتدا گزینه Trouble Signing In و سپس گزینه Reset your password)
  3. وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما اطلاعات حساب کاربری اعم از ایمیل یا نام کاربری را می‌خواهد که پس از وارد نمودن آن، می‌بایست بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  4. پیامی از سوی پلی استیشن سونی به ایمیل ثبت شده شما برای اکانت پلی استیشن ارسال می‌شود که باید برای ریست پسورد کردن بر روی آن کلیک کنید. (اگر آن را در صفحه inbox ایمیل خود دریافت نکردید، ممکن است به پوشه اسپم یا پیام‌های ناخواسته رفته باشد.)
  5. پس از کلیک بر روی یک لینک یا گزینه‌ای که در داخل ایمیل ارسالی پلی استیشن وجود دارد، به صفحه‌ای وارد می‌شوید که باید اطلاعات خواسته شده (برای مثال، تاریخ تولدی که در هنگام ساخت اکانت وارد نموده‌اید) را وارد کرده و در صورت صحیح بودن اطلاعات، رمز عبور جدید خود را وارد نمایید و آن تایید کنید.
  6. حالا مراحل ریست پسورد اکانت پلی استیشن به اتمام رسیده است و شما با پسورد جدیدی که برای اکانت خود ساخته‌اید، می‌توانید وارد حساب کاربری خود در پلی استیشن شوید و از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کنید.

اما در حالت دوم، زمانی که شما با IP دیگری بجز IP همیشگی وارد حساب کاربری خود یا وب سایت پلی استیشن سونی می‌شوید، به دلایل امنیتی این تغییر IP از نظر سونی مشکوک دیده می‌شود و باعث مسدود شدن حساب شما و ریست پسورد می‌گردد. در این حالت به صورت اتومات برای شما یک ایمیل از سوی سونی ارسال می‌شود که مراحل آن مشابه گزینه ۴ به بعد مراحل ریست پسورد حالت قبلی است. لذا باید به ایمیلی که برای اکانت پلی استیشن خود ثبت کرده‌اید مراجعه کرده و با کلیک بر روی لینک یا گزینه‌ای که در داخل ایمیل ارسالی سونی وجود دارد، باید وارد صفحه‌ تغییر رمز شوید. در این حالت، نیاز به وارد کردن اطلاعات دیگر (مانند تاریخ تولد) نیست.

دسته بازی پلی استیشن

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی این مقاله که با عنوان آموزش ریست پسورد اکانت پلی استیشن ارائه شد، باید به این موضوع اشاره کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی اصلا نگران نباشید. زیرا پسورد شما به راحتی قابل بازیابی هست و حتی با تکرار لاک یا ریست شدن آن نیز، مشکلی برای بازیابی اکانت شما پیش نمی‌آید. همچنین توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی‌، حتما تایید دومرحله ای اکانت پلی استیشن خود را فعال کنید. با این حال اگر به راهنمایی‌های بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید با واحد پشتیبانی کافه گیم تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید