راهنمای ساخت و حذف اکانت دیسکورد

راهنمای ساخت و حذف اکانت دیسکورد

دیسکورد (Discord) یک برنامه بسیار محبوب در سراسر جهان است که چت صوتی و متنی را بین کاربران ارائه می‌دهد. اما بیشتر افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند، گیمرها و بازیکنان حرفه‌ای هستند. در واقع دیسکورد با ارائه یک اتصال صوتی با کیفیت بالاتر، سرویسی را ارائه می‌دهد که ویژگی‌ها و مزایای فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین از آنجایی که اپلیکیشن دیسکورد روز به روز محبوب‌تر می‌شود، تعداد افرادی که قصد ایجاد حساب کاربری در این اپلیکیشن را دارند نیز در حال افزایش است. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم با عنوان راهنمای ساخت و حذف اکانت دیسکورد، از این اپلیکیشن محبوب خواهیم گفت. لذا در ادامه همراه ما باشید.

دیسکورد (Discord) چیست؟

اپلیکیشن دیسکورد یک شبکه اجتماعی است که به گونه‌ای توسعه یافته‌ است که کاربران آن می‌توانند به راحتی و به سرعت چت کنند. همچنین از طریق این اپلیکیشن می‌توانید اتاق‌های چت ایجاد کنید و به روش‌هایی اعم از متنی‌، صوتی یا تصویری چت داشته باشید. به علاوه دیسکورد در بین افرادی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند بسیار محبوب است. زیرا سیستمی با کیفیت بسیار بالاتر از مکانیسم ارتباطی که بازی‌ها در سیستم‌های خود دارند ارائه می‌دهد. از این رو دیسکورد بسیار ترجیح داده می‌شود و توجه زیادی را برای چت و ارتباط معمولی به خود جلب می‌کند. همینطور با ربات‌ها در اتاق‌های چت می‌توانید بسیاری از چیزها را در طول چت کنترل کنید. ضمن اینکه دیسکورد در پس زمینه برنامه‌های کاربردی دیگر در طول چت صوتی یا تصویری کار می‌کند و کاهش کیفیتی هم ندارد که این نیز به طرفداران آن افزوده است.

رابط کاربری دیسکورد
رابط کاربری دیسکورد

راهنمای ساخت اکانت دیسکورد

برای ایجاد حساب کاربری یا همان ساخت اکانت دیسکورد به یک آدرس ایمیل تایید شده نیاز دارید. لذا اگر این اکانت ایمیل را دارید، به راحتی می‌توانید از طریق اپلیکیشن دیسکورد یک حساب کاربری ایجاد نموده و شروع به استفاده از آن کنید. با این حال ما در این بخش قصد داریم تا ساخت حساب کاربری در برنامه دیسکورد را از طریق دو پلتفرم محبوب کامپیوتر و موبایل توضیح دهیم که عبارت است از:

نحوه ساخت اکانت دیسکورد با کامپیوتر

کامپیوتر یک پلتفرم محبوب و پرطرفدار است که کاربران زیادی هم در سراسر جهان دارد. همچنین بخش مهمی از کاربران دیسکورد از طریق کامپیوتر و سیستم عامل ویندوز از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. لذا اگر قصد ایجاد و ساخت اکانت دیسکورد از طریق کامپیوتر را دارید، می‌بایست به ترتیب طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا با کلیک بر روی اپلیکیشن دیسکورد، آن را باز کنید. اینجا یک صفحه با عنوان Welcome Back باز می‌شود که می‌بایست بر روی گزینه Register انتهای صفحه در پایین گزینه Login کلیک کنید.
  2. صفحه جدیدی باز می‌شود که می‌بایست Email ، Username و Password خود را وارد کرده و سپس در انتها بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  3. اینجا اکانت دیسکورد شما ساخته شده است و همچنین باید آن را از طریق ایمیلی که داده‌اید یا شماره موبایل وریفای کنید تا به همه امکانات آن دسترسی پیدا کنید. حال اینکه ممکن است سن شما را هم بخواهد که می‌بایست از طریق سایت‌های تبدیل تاریخ از شمسی به میلادی، سن خود را به میلادی وارد کنید.

دیسکورد نیتروپیشنهاد ویژه: خرید گیفت کارت دیسکورد نیترو

نحوه ساخت اکانت دیسکورد با موبایل

و اما امروز استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار گسترده شده است و طیف قابل توجهی از کاربران آن نیز از اپلیکیشن دیسکورد استفاده می‌کنند. از اینرو اگر قصد ساخت اکانت دیسکورد با استفاده از گوشی موبایل را دارید، به ترتیب طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن دیسکورد را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و سپس آن را اجرا کنید.
  2. یک صفحه جدید با عنوان Welcome Back ظاهر می‌شود که می‌بایست بر روی گزینه Register کلیک نمایید.
  3. اینجا به صفحه‌ ثبت‌نام وارد می‌شوید که می‌بایست ۳ فیلد تحت عناوین Email، Username و Password را پر کنید و سپس روی گزینه Create an account کلیک کنید. حالا اکانت شما ساخته شده است و همچنین باید آن را از طریق ایمیلی که داده‌اید یا شماره تلفن وریفای کنید تا دسترسی شما به همه امکانات آن میسر باشد.
صفحه ورود به اکانت دیسکورد
صفحه ورود به اکانت دیسکورد

نکته: برای وریفای کردن اکانت دیسکورد با ایمیل می‌بایست به صندوق پستی ایمیل خود رفته و با کلیک بر روی ایمیل ارسالی دیسکورد، اقدام به وریفای نمودن آن کنید. همچنین در وریفای اکانت دیسکورد با شماره موبایل، یک کد برای شماره موبایل شما ارسال می‌شود که باید آن را در هر بار ورود به دیسکورد وارد کنید.

راهنمای حذف اکانت دیسکورد

حذف اکانت دیسکور دو معنا می‌تواند داشته باشد که یکی غیر فعال کردن اکانت است و دیگری حذف کامل آن یا Delete Account دیسکورد است. البته حذف کامل دیسکورد به شرطی که صاحب سرور در دیسکورد نباشید امکان‌پذیر است. با این حال برای حذف اکانت دیسکورد در کامپیوتر به معنای غیر فعال کردن آن، باید طی مراحل زیر عمل کنید که به ترتیب عبارت است از:

  1. اپلیکیشن دیسکورد را باز کرده و سپس بر روی نام اپلیکیشن در سمت چپ کلیک راست نمایید تا بتوانید بر روی گزینه My Account کلیک کنید.
  2. گزینه EDIT را انتخاب کنید.
  3. یک صفحه باز می‌شود که دو گزینه delete Account و disable Account دارد که برای غیر فعال کردن باید disable Account را انتخاب کنید. لذا با انتخاب آن اکانت شما غیر فعال می‌شود.

همچنین برای حذف اکانت دیسکورد به معنای غیر فعال کردن آن در گوشی موبایل، می‌توانید به ترتیب طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن دیسکورد را در موبایل خود باز کنید. سپس با کلیک بر روی قسمت سه نقطه به منوی User settings بروید.
  2. اینجا می‌بایست گزینه My Account را انتخاب نمایید.
  3. به صفحه‌ دیگری وارد می‌شوید که در انتهای آن امکان disable Account و همچنین Delete Account میسر است که باید بر روی گزینه Disable Account  کلیک کنید. به علاوه در این صفحه امکان ویرایش اطلاعات اکانت نیز وجود دارد.

و اما برای حذف اکانت دیسکورد برای همیشه به معنای Delete Account در کامپیوتر یا موبایل، باید وقتی که به مرحله انتخاب یکی از دو گزینه Disable Account یا Delete Account رسیدید، گزینه delete Account را انتخاب کنید. همچنین برای این کار می بایست با تیم پشتیبانی دیسکورد از طریق ایمیلی که در دیسکورد ثبت کرده‌‌اید ارتباط برقرار کنید تا کار حذف اکانت شما برای همیشه نهایی و تایید شود.

مزایای استفاده از اکانت دیسکورد

بدون شک بسیاری از افراد، به خصوص گیمرها و بازیکنان حرفه‌ای با این نظر ما در تیم تولید محتوای کافه گیم موافق هستند که اپلیکیشن دیسکورد، یکی از بهترین پلتفرم‌های چت و ارتباطات صوتی و تصویری آنلاین است. اپلیکیشنی که مزایای بسیاری دارد و ما در این بخش قصد داریم تا برخی از مهمترین این مزایا را برشمریم که آنها عبارت است از:

  • امکان چت گروهی با دوستان خود در دسته‌بندی‌های مختلف را ارائه می‌دهد.
  • امکان چت صوتی و تصویری را برای شما فراهم می‌آورد که در بازی‌های چندنفره و کنفرانس‌های تیمی و ملاقات‌های آنلاین بسیار کاربردی است.
  • این امکان را به شما می‌دهد تا هر فایلی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و برای همدیگر ارسال کنید.
  • قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای مربوط به بازی اعم از وضعیت بازی‌ها، استیمینگ، اشتراک صفحه نمایش و غیره را ارائه می‌دهد. همچنین قابلیت بازی به طور مستقیم در دیسکورد وجود دارد.
  • دیسکورد تنظیمات امنیتی مختلفی را ارائه می‌دهد که این می‌تواند باعث افزایش حفظ امنیت و حریم خصوصی شما در استفاده از آن گردد.
  • اپلیکیشن آن برای بیشتر پلتفرم‌ها اعم از ویندوز و مک یا اندروید و iOS در دسترس است.
معرفی دیسکورد
معرفی دیسکورد

جمع‌بندی

ما در طی این مقاله که با عنوان راهنمای ساخت و حذف اکانت دیسکورد ارائه شد، کوشیدیم تا به صورت گام به گام به نحوه ساخت اکانت دیسکورد و همینطور به نحوه حذف اکانت آن در پلتفرم‌های کامپیوتر و موبایل بپردازیم. لذا اگر از دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید یکی از بهترین اپلیکیشن‌های چت صوتی و متنی در جهان را از دست بدهید، حتما استفاده از این اپلیکیشن را فراموش نکنید. به خصوص که اگر از دسته گیمرها یا از بازیکنان حرفه‌ای هستید، ما به شما استفاده از اپلیکیشن دیسکورد را با توجه به کیفیت بالا و قابلیت‌های فراوانی که دارد توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید