آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل

آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل

شرکت اپل از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌های فناوری جهان است که این را می‌توان حتی از محصولات با کیفیت و خدمات خوب آن نیز تشخیص داد. یکی از این خدمات فوق‌العاده خوب و کاربردی، گیفت کارت آیتونز اپل است. گیفت کارت آیتونز اپل در حقیقت یک کارت هدیه است که به شما این امکان را می‌دهد تا از فروشگاه آیتونز اپل، اقدام به خرید محصولاتی نظیر نرم‌افزارها، بازی‌ها، کتاب‌ها، موسیقی و فیلم و غیره نمایید. حال اینکه استفاده از آن ممکن است با سختی‌هایی برای ایرانی‌ها همراه باشد یا حتی استفاده از آن را بلد نباشید که ما در این مقاله به آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل می‌پردازیم.

مزایای استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل چیست؟

به طور قطع وقتی از محصولات یا خدمات یک شرکت بزرگ و معتبر مثل اپل استفاده می‌کنید، از مزایای بسیاری هم برخوردار می‌شوید که این مزایا در استفاده از خدمات محبوب و پرطرفدار گیفت کارت ایتونز اپل نیز وجود دارند که برخی از مهمترین آنها که ما در این بخش از آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل به آن پرداخته‌ایم، عبارت است از:

  1. می‌توانید گیفت کارت آیتونز اپل را به دوستان خود یا خانواده هدیه بدهید. لذا آنها خواهند توانست با این هدیه ارزشمند، محتوای دلخواه خود را از ایتونز اپل دانلود نمایند.
  2. با استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل قادر خواهید بود تا محتواهایی اعم از موسیقی، فیلم، کتاب‌، برنامه‌های تلویزیونی و غیره را از آیتونز خریداری کنید.
  3. گیفت کارت آیتونز اپل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید اشتراک سرویس‌هایی نظیر Apple TV، Apple Music و Apple Arcade را تهیه کنید.
  4. امکان خرید نرم افزار و بازی مورد علاقه شما از App Store را می‌دهد.
  5. استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل بسیار آسان است و می‌توانید به راحتی از آن برای خرید محتواهای خود استفاده کنید.
  6. استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل به نسبت استفاده از کارت بانکی از امنیت بالاتری برخوردار است. چون در استفاده از آن، نیازی به وارد کردن اطلاعات بانکی خود ندارید.
  7. با استفاده از گیفت کارت اپل می‌توانید محتواهای خریداری شده خود را در بین دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید.
گیفت کارت اپل آیتونز
گیفت کارت اپل آیتونز

پیش نیاز استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل

پیش نیاز استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل، فعالسازی Apple ID است که اگر فعال نباشد، عملا گیفت کارت شما نیز قابل استفاده نخواهد بود. از این رو ما در این بخش، مراحل فعال‌سازی Apple ID را به شما آموزش می‌دهیم که عبارت است از:

  1. ابتدا باید وارد قسمت Settings موبایل خود شوید و سپس بر روی گزینه‌ای با عنوان Sign in to your iPhone کلیک کنید.
  2. حالا می‌بایست اپل آیدی و رمز عبور خود را در این قسمت وارد کرده و سپس بر روی گزینه Sign in  کلیک کنید.
  3. چون از داخل ایران اقدام به این کار می‌کنید، به دلیل تحریم‌ها ممکن است در این مرحله برای تایید دومرحله‌ای با پیغام Apple ID Security مواجه شوید که در اینجا نباید بر روی گزینه Continue کلیک نمایید. لذا به قسمت Other Options رفته و گزینه Don’t Upgrade را انتخاب کنید.
  4. اینجا باید شرایط استفاده را که با عنوان Terms & conditions آمده با کلیک بر روی گزینه Agree  بپذیرید. پس از انجام این کار حالا باید گفت که Apple ID شما فعال شده است و قادر به استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل هستید.

گیفت کارت آیتونز اپلپیشنهاد ویژه: خرید گیفت کارت آیتونز اپل

روش‌های استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل

امروز از دستگاه‌های الکترونیکی زیادی اعم از لپ تاپ و تبلت و گوشی استفاده می‌شود که شما می‌توانید از گیفت کارت آیتونز اپل بر روی هر یک از این دستگاه‌ها استفاده کنید. از این رو ما نیز در راستای آمورش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل قصد داریم تا به سه روش این آموزش را بدهیم که عبارت است از:

روش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل در ویندوز یا مک‌

امروز استفاده از رایانه‌ها فراگیر شده است و از این رو بسیاری شاید بخواهند از گیفت‌ کارت‌ آیتونز اپل در ویندوز یا مک استفاده کنند که ما روش استفاده از آن را در این دو سیستم عامل توضیح می‌دهیم که عبارت است از:

  1. ابتدا بر روی رایانه خود اعم از رایانه ویندوزی یا مک، نرم افزار iTunes را باز کنید. در سیستم عامل ویندوز این نرم افزار به صورت پیش‌فرض نیست و باید آن را دانلود کنید.
  2. حالا باید Apple ID خود را که قبلا فعال کرده‌اید، در برنامه iTunes با استفاده از گزینه Sign in وارد کنید.
  3. در این مرحله باید بر روی عنوان Apple ID خود کلیک نموده و سپس گزینه Redeem gift card را از پنجره باز شده انتخاب نمایید.
  4. اینجا دوباره رمز Apple ID و سپس کد گیفت کارت را داخل کرده و در پایان روی گزینه Redeem کلیک کنید.
اپل میوزیک
اپل میوزیک

روش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل در آیفون یا آیپد

امروز بخش قابل توجهی از افراد، از گیفت کارت آیتونز اپل در محصولات خود اپل اعم از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنند. لذا ما در این بخش از مقاله آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل، مراحل استفاده از آن در آیفون یا آیپد را با توجه به نسخه ios  آنها در ادامه توضیح می‌دهیم.

در آیفون و آیپد دارای iOS 11 و بالاتر از آن به این شکل می‌بایست عمل کنید:

  1. در قدم اول باید Apple ID خود را در iTunes اپ استور اپل وارد کنید.
  2. داخل اپ استور شده و سپس بر روی عکس پروفایل خود در آن کلیک کنید.
  3. اینجا می‌بایست روی گزینه Redeem gift card or code  کلیک کنید.
  4. اگر رمز Apple ID پرسیده شد آن را وارد کرده و Sign in کنید و سپس بر روی گزینه You can also enter your code manually کلیک نمایید.
  5. در پایان کد گیفت کارت آیتونز اپل را وارد کرده و بر روی گزینه Redeem کلیک کنید تا اعتبار آن به اکانت Apple ID  شما انتقال یابد.

در آیفون و آیپد دارای iOS 10 و قبل‌تر از آن به این شکل می‌بایست عمل کنید:

  1. در قدم اول باید Apple ID خود را در iTunes اپ استور اپل وارد کنید.
  2. گزینه Feature را از قسمت اپ استور یا ایتونز اپل انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه Redeem  کلیک نمایید.
  3. در این مرحله باید گزینه You can also enter your code manually  را بزنید.
  4. در پایان کد گیفت کارت ایتونز اپل را وارد کرده و روی Redeem کلیک نمایید تا اعتبار آن را به اکانت Apple ID شما انتقال یابد.
اپ استور
اپ استور

روش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل در دستگاه‌های اندرویدی

امروز همچنین حجم قابل توجهی از دستگاه‌های موبایل و تبلت با استفاده از سیستم عامل اندروید کار می‌کنند که همین نیز سبب می‌شود تا شاید کسی بخواهد گیفت کارت ایتونز اپل را با استفاده از دستگاه‌های اندرویدی استفاده کند که ما مراحل استفاده از آن را به ترتیب در این بخش توضیح می‌دهیم که عبارت است از:

  1. برنامه Apple Music را دانلود کرده و نصب کنید.
  2. به منو بروید و سپس بر روی گزینه Account کلیک کنید.
  3. اینجا باید گزینه Redeem gift card or code را بزنید.
  4. در پایان باید کد ‌گیفت کارت آیتونز اپل که دریافت کرده‌اید را وارد کرده و سپس گزینه Redeem را بزنید.

جمع‌بندی

در پایان این مقاله که با عنوان آموزش استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل ارائه شد، باید به این موضوع اشاره کنیم که اصولا گیفت کارت‌ آیتونز اپل می‌تواند به شما کمک کند تا هدیه‌ای مناسب بدهید و دوستان و عزیزانتان به راحتی به محتواهای دیجیتال آیتونز دسترسی داشته باشند. از این رو به برخی از رایج‌ترین روش‌های استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل در این مقاله پرداختیم که هر یک می‌توانند به شما در استفاده از گیفت کارت آیتونز اپل کمک کنند. در عین حال اگر چنانچه به راهنمایی‌های بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید با واحد پشتیبانی کافه گیم تماس گرفته و کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید