چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟

چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟

امروز دنیای بازی‌های ویدیوی به حد کمال خود رسیده است و شاهد بازی‌هایی هستیم که به غایت زیبا و سرگرم‌ کننده هستند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به بازی League of Legends اشاره کرد. یک بازی باکیفیت و سرگرم کننده که همچنان به عنوان یک بازی ‌هیجان‌انگیز و محبوب در صنعت بازی‌های ورزشی الکترونیکی از آن یاد می‌شود. اما سوالی که ممکن است برای برخی پیش بیاید اینکه چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟ البته بطور قطع پاسخ را گیمرهای حرفه‌ای می‌دانند، اما اجازه بدهید تا در طی این مقاله برای علاقه‌مندان به بازی‌های ورزشی الکترونیکی و بطور کلی برای آنهایی که این‌ پرسش را در ذهن دارند، به این موضوع بپردازیم که چرا بازی League of Legends هنوز پرطرفدار است؟ از این رو در ادامه همراه ما باشید.

لیگ آف لجندز چیست؟

لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است و این در حالی است که این بازی از سوی رایت گیمز در سال ۲۰۰۹ انتشار یافته است. یکی از معروفترین بازی‌های استراتژیکی دنیا که هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در آن بازی می‌کنند. این بازی کامپیوتری که برای موبایل نیز در دسترس است، به این شکل است که باید یک قهرمان را در دنیای LOL انتخاب کنید و سپس برای آزاد کردن قهرمان‌های دیگر بکوشید. به علاوه می‌توانید تیم بسازید و در نبردهای گروهی آنلاین شرکت کنید. شاید بتوان بازی لیگ آف لجندز را برجسته‌ترین بازی ورزشی الکترونیکی دانست. همینطور در جام جهانی League of Legends 2016 که یک جام پنج هفته‌ای مشابه لیگ قهرمانان اروپا بود، بیش از ۲۹۶ میلیون بیننده آن را تماشا کردند.

لیگ آف لجندز
لیگ آف لجندز

لیگ آف لجندز چگونه بازی‌ می‌شود؟

لیگ آف لجندز از ساختار نسبتا پیچیده‌ای برخوردار است. اما با این حال برای اینکه درک کنید چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟ دانستن این نکته که چطور بازی می‌شود؟ خالی از لطف نخواهد بود. بر این اساس ما لیستی از نحوه و چگونگی بازی لیگ آف لجندز تهیه کرده‌ایم که عبارت است از:

  • در رایانه‌های ویندوزی، مک‌های اپل و حتی گوشی موبایل قابل اجرا هست.
  • یک بازی رقابتی و تیمی است که برای آن هیچ هزینه‌ای به جز برای پوسته‌ها و آیکون‌ها یا باز کردن قفل هیروها پرداخت نمی‌کنید.
  • بازیکنان باید رمز عبور و نام حساب ویژه‌ای ایجاد کنند که سایر بازیکنان بدانند. نام Summoner Name (احضار کننده) نامیده می‌شود.
  • هر بازیکن می‌تواند با دوستان خود یا در یک مسابقه با افراد دیگر هم گروه شود.
  • پس از آغاز مسابقه، تیم‌ها در یک تیم متشکل از پنج تیم سازماندهی می‌شوند.
  • وقتی بازیکنان به تیم‌ها تقسیم شدند، هر بازیکن باید یک شخصیت خاص را که قهرمان است برای بازی انتخاب کند.
  • هر مسابقه شامل دو تیم است که در پایان یکی برنده و یکی بازنده می‌شود.
  • تیم باید با هم کار کند تا بتواند تیم مقابل را شکست دهد.
  • هر مسابقه بین ۲۰ دقیقه تا ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید. در موارد شدید مسابقات می‌تواند بیش از یک ساعت طول بکشد.

پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: معرفی و بررسی سریال Arcane؛ شاهکار چشم‌نواز

گیم‌پلی لیگ آف لجندز

یکی از ویژگی‌هایی که در هر بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند باعث محبوبیت و پرطرفدار بودن آن شود، گیم‌پلی بازی است. از این رو آشنایی با گیم‌پلی بازی League of Legends می‌تواند تا حدی به شما در یافتن پاسخ این سوال که چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟ کمک کند. در واقع آنچه لیگ آف لجندز را از بازی‌های دیگر متمایز می‌کند، به تعدادی ویژگی گیم‌پلی خلاصه می‌شود که در هیچ بازی دیگری نمی‌توان یافت. با این حال برخی از مهمترین ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی عبارت است از:

  • در لیگ آف لجندز، هر بازیکن نقش قهرمان را بر عهده می‌گیرد. بیش از صد قهرمان مختلف برای انتخاب وجود دارد که هر کدام مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. همچنین سطح مهارت این بازی بسیار بالاتر از سایر عناوین، از جمله آنهایی که خارج از سبک RTS هستند قرار می‌گیرد.
  • یک اشتباه توسط یک بازیکن به قیمت تمام تیم در طول یک مسابقه رقابتی تمام می‌شود. این ممکن است در بازی‌های دیگر نیز صادق باشد، اما مجازات آنها به اندازه لیگ آف لجندز نیست.
  • ویژگی‌های شخصیتی مرتبط، مطلوب و شگفت‌انگیز هستند و همیشه چیزی برای همه در بازی لیگ آف لجندز وجود دارد.
  • بازیکنان شهرت خود را افزایش داده و تجربه خود را با سیستم Mastery مطابقت خواهند داد. این سیستم به بازیکنان جهت پیشرفت آنها را ارائه می‌دهد که می‌توانند از آن برای تبدیل شدن به یک قهرمان استفاده کنند.
گیم پلی لیگ آف لجندز
گیم پلی لیگ آف لجندز

چه چیزی لیگ آف لجندز را این همه پرطرفدار کرده است؟

زمانی که لیگ آف لجندز در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد، مفهوم آن کاملا با سایر بازی‌های موجود در بازار متفاوت بود. حال اینکه اگر به مردم می‌گفتید که این بازی به محبوب‌ترین بازی رایگان تبدیل می‌شود، بیشتر آنها احتمالا به شما می‌خندیدند. اصولا به طور سنتی، بازیکنان باید یک بازی را با هزینه ثابت خریداری می‌کردند. همچنین برخی از بازی‌های MMO برای پوشش هزینه‌های سرور بازی و امکان ارتقا، هزینه اشتراک ماهیانه از بازیکنان دریافت می‌کردند. اما این یک ایده جالب و جذاب بود که این بازی به صورت رایگان ارائه شود. لذا همین نیز یکی از دلایلی است که در پاسخ به سوال چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟ ارائه می‌دهیم.
پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: پرایم گیمینگ لیگ آف لجندز
به علاوه همواره یک بازی رایگان برای بسیاری از افراد جذاب است و باعث محبوبیت فوق العاده آن می‌شود. هرچند در لیگ آف لجندز می‌بایست برای پوسته‌ها پول خرج کرد. لذا همین مدل رایگان بودن این بازی می‌تواند دلیل قابل توجهی باشد در پاسخ به این پرسش که چرا لیگ آف لجندز هنوز پر طرفدار است؟ از این رو به راحتی می‌توانید آن را دانلود کرده و بازی کنید. به علاوه مردم می‌توانند چند بازی انجام دهند تا ببینند لیگ آف لجندز را بازی کنند یا نه و سپس بدون اینکه برای خرید آن تحت فشار باشند، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند که این هم از دلایل پرطرفدار بودن این بازی است.

همچنین موارد مهم دیگری نظیر وجود جامعه بزرگی از بازیکنان در لیگ آف لجندز، دارای یک صحنه بازی بسیار رقابتی که زرق و برق یا ثروت و شهرت واقعی ایجاد می‌کند، یک بازی تیمی با رایج ترین فرمت است، دارای یک ساختار رتبه‌بندی ۶ طبقه‌ای است که به‌ شما این امکان را می‌دهد تا به رتبه‌های مختلف جهش داشته باشید، همیشه چیزهای جدید در بازی ارائه می‌شود از جمله دلایل پرطرفدار بودن بازی لیک آف لجندز است.

جمع‌بندی

به طور کلی اگر بخواهیم در خصوص این مقاله با عنوان چرا لیگ آف لجندز هنوز پر طرفدار است؟  به یک جمع‌بندی کوتاه و اصولی برسیم، باید بگوییم که لیگ آف لجندز با تنوع گیم‌پلی، حضور تیم‌های محبوب، حالت‌های چند‌نفره، گرافیک و صدا و محتوای بروزرسانی، توانسته تا جایگاه خود را در بین بازیکنان به دست آورد و با وجود گذشت سالها از زمان انتشارش، هنوز پرطرفدار باشد. با این حال ما در کافه گیم کوشیدیم تا نکات و دلایل مهم و موثری را ارائه دهیم که هر یک نقش مهم و موثری در هنوز پرطرفدار بودن لیگ آف لجندز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید