معرفی و بررسی سریال Arcane؛ شاهکار چشم‌نواز

معرفی و بررسی سریال Arcane

بالاخره سریال انیمیشنی Arcane از پلتفرم نتفلیکس پخش شد که به سفارش Riot Games و با اقتباس از سری محبوب این استودیو ساخته شده است. پخش فصل اول این انیمیشن با 9 قسمت به پایان رسیده و موفق به کسب امتیاز 9.1 در وبسایت IMDb شده است. همین موضوع باعث شده است تا این انیمیشن را در رتبه‌بندی IMDb در کنار سریال‌های پرطرفداری مانند Game Of Thrones و Rick And Morty ببینیم.

پس از انتشار اسکویید گیم، این سریال کره‌ای به مدت 2 ماه در صدر جدول پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس قرار داشت اما آرکین توانست به سلطنت دوماهه‌ی کره‌ای‌ها در نتفلیکس پایان دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به ابعاد مختلف سریال انیمیشنی و جذاب Arcane داشته باشیم.

داستان سریال

تفاوت عمده‌ای که Arcane با سایر آثار اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی دارد، داستان غنی و شخصیت‌پردازی دقیق آن است. با وجود این که داستان مشخصی در خود بازی League Of Legend، وجود ندارد، آرکین روایتگر ماجراجویی دوتا از شخصیت‌های بازی به نام‌های وای (Vi) و خواهر کوچک‌ترش جینکس (Jinx) است. وای در ابتدای سریال قصد دارد که به همراه دوستانش، از منطقه‌ای دزدی کند اما این سرقت طبق برنامه پیش نمی‌رود و شاهد اتفاقات بعد از آن هستیم.

نقد و بررسی سریال آرکین
نقد و بررسی سریال آرکین

داستان سریال از ریتم و جذابیت بالایی در روایت رویدادهای هر اپیزود بهره می‌برد. نه آن قدر کند است که خسته‌کننده شود و نه آن قدر سریع است که مخاطب را دل‌زده کند. فصل اول Arcane به سه قسمت تقسیم می‌شود که هرکدام پایان‌بندی مجزایی دارند اما یکپارچگی سریال از قسمت اول تا نهم به خوبی حفظ می‌شود.

شخصیت‌های داستانی سریال فقط به LOL ختم نمی‌شوند و شاهد ظهور کرکترهای جدیدی در داستان هستیم. خوشبختانه حتی شخصیت‌پردازی سخصیت‌های فرعی نیز به خوبی انجام شده است و هر کسی که وارد داستان می‌شود، روایت داستان را کامل‌تر از قبل می‌کند. همچنین به لطف توانمندی تیم نویسندگی، حتی کسانی که به کل از دنیای لیگ آف لجندز و گیمینگ دور هستند هم می‌توانند با داستان Arcane و شخصیت‌ها به خوبی ارتباط برقرار کنند.

تریلر سریال Arcane

کارگردانی و طراحی دنیای Arcane

البته نباید از نقش جلوه‌های بصری سریال در شخصیت‌پردازی بگذریم. داستان بازی در دو شهر روایت می‌شود و از لحاظ بصری، با عنوان متنوع و بسیار جذابی روبه‌رو هستیم. طراحی شخصیت‌ها، اجسام، سایه‌ها و کلیت سکانس‌ها به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام شده است. در هر صحنه، وسواس سازندگان بر روی جزئیات به وضوح قابل تشخیص است. علاوه بر این، حرکت روان تصویر و شخصیت‌ها، نکته مثبتی در کارنامه انیماتورهای استودیوی فرانسوی Fortiche می‌باشد.

کارگردانی و قاب‌بندی هر سکانس، تنها جذابیت‌های بصری را به رخ نمی‌کشند، بلکه به زیبایی هرچه تمام‌تر، احساسات آن لحظه را به بیننده منتقل می‌کنند. نتیجه جادوی طراحی صحنه‌ها و کارگردانی سریال به قدری چشم‌نواز است که در طول هر قسمت، نمی‌توانید نگاه خود را از صفحه بردارید و قطعاً محو دنیای آرکین خواهید شد.

نقد و بررسی سریال آرکین
نقد و بررسی سریال آرکین

موسیقی و صداگذاری

موسیقی سریال، از همان تیتراژ آغازین با هنرنمایی گروه Imagine Dragons بیننده را مجذوب خود می‌کند و در ادامه، اکثر سکانس‌ها موسیقی متناسب با اتمسفر خود را دارند. صداگذاری شخصیت‌ها کاملاً حس زنده بودن را به بیننده منتقل کرده و تناسب صدای گویندگان و کرکترها، ترکیب شنیدنی‌ای را به وجود آورده است.

آینده Arcane چه خواهد شد؟

سازندگان آرکین توانسته‌اند بدون وابستگی به دنیای League Of Legends، یک اثر مستقل و زیبا را به وجود بیاورند. بنابراین حتی اگر علاقه‌ای به دنیای بازی‌های ویدیویی ندارید اما از هنر لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به این سریال یک فرصت بدهید. همان‌طور که انتظار می‌رفت، با توجه به استقبال بینندگان و منتقدین، عرضه فصل دوم این انیمیشن در سال 2022 به صورت رسمی تایید شده است. اطلاعات خاصی از فصل بعدی در درست نیست اما شاهد بازگشت شخصیت‌های اصلی برای ادامه ماجراجویی آن‌ها خواهیم بود.

سریال Arcane
سریال Arcane

دیدگاهتان را بنویسید