بررسی بازی رایگان ولورانت

بررسی بازی رایگان ولورانت

در رویداد 10 سالگی بازی محبوب League Of Legends، شاهد معرفی یک بازی شوتر اول شخص آنلاین از سوی Riot Games به نام ولورانت (Valorant) بودیم. این بازی در تاریخ 13 خرداد 1399 به صورت رایگان بر روی پلتفرم PC‌منتشر شد. در زمان کوتاهی، ولورانت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها میان یپسی گیمرها تبدیل شد و نام آن در میان پر بازدیدترین بازی‌های توییچ قرار گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این بازی بپردازیم.

مکانیزم گیم‌پلی ولورانت

می‌توان گفت که درگیم‌پلی این بازی، شاهد ترکیبی از Apex Legends ،CS GO و Overwatch هستیم. در ابتدای بازی، تعدادی شخصیت با قدرت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای باز کردن سایر کرکترها، مجبور به انجمام چالش‌های بازی یا خرید آن‌ها هستید. شخصیت‌های بازی به نام ایجنت (Agent) شناخته می‌شوند و هم‌اکنون 15 عدد از آن‌ها در ولورانت وجود دارند. قدرت‌های ایجنت‌ها تقریباً از تنوع بالایی برخوردار هستند اما تعداد ایجنت‌ها بعد از یک سال و نیم از عرضه، همچنان کم است.

گیم پلی ولورانت
گیم پلی ولورانت

گان‌پلی و گیم‌پلی بازی به مذاق اکثر شوتربازها خوش می‌آید و به نوعی با نسخه پیشرفته‌تر CS GO‌ طرف هستیم. تنوع خوبی در 17 اسلحه‌ی موجود در بازی شاهد هستیم که هرکدام از آن‌ها شیوه خاصی در مبارزات دارند. آیتم‌های مختلفی در فروشگاه بازی موجود هستند که شامل اسکین‌های مختلف، ایجنت‌ها و حتی صدای اسلحه‌ها می‌باشند. بنابراین در زمینه شخصی‌سازی، ولورانت را می‌توان نسخه تکامل یافته‌ی بازی‌هایی که از آن الهام گرفته است دانست. این بازی در مجموع 7 مود مختلف دارد که در ادامه به معرفی مودهای اصلی و محبوب آن می‌پردازیم.

برای خرید پک های مختلف ولورانت پوینت نیز میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

در حالت Unrated دو تیم Attackers و Defenders روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که Attackers باید بمب را در منطقه‌ای خاص فعال کنند و Defenders باید جلوی آن‌ها را بگیرند. دومین مود، Competitive نام دارد. در این بخش، در واقع حالت رنک مود Unrated است که رنک شما در آن تغییر پیدا می‌کند. رنک‌های این بازی از Iron یا همان آهن شروع می‌شود و در بالاترین سطح، به Radiant می‌رسد. در مودهایی که اشاره کردیم، شما در ابتدای هر راند می‌توانید هماننند CS GO به خرید اسلحه بپردازید اما در مود Spike Rush، هر راند اسلحه‌های تصادفی به بازیکن‌ها داده می‌شود. این سیستم اسلحه‌های رندوم، هم‌اکنون در رویداد Fiesta بازی Halo Infinite هم به کار گرفته شده است.

بازی ولورانت
بازی ولورانت

سیستم رنکینگ ولورانت به خوبی طراحی شده است. بازی به جز برد و باخت‌های شما، عملکرد فردی‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد و با استفاده از این دو المان، رنک شما را کاهش یا افزایش می‌دهد. همچنین برای اطمینان حاصل کردن از این که افراد یک تیم مهارت‌های مشابهی دارند، باید با دوستانتان حداکثر 2 رنک فاصله داشته باشید تا بتوانید با آن‌ها در بخش Competitive بازی کنید. همچنین اگر 14 روز این بخش را بازی نکنید، رنک شما بر روی پروفایل‌تان نمایش داده نخواهد شد.

جلوه‌های بصری و گرافیک فنی

استودیوی رایت گیمز کار خود را در بهینه‌سازی ولورانت به بهترین شکل انجام داده است. به طوری که برای اجرای آن به سیستم گران قیمتی نیاز ندارید. جلوه‌های بصری و افکت‌های ولورانت و با سبک فانتزی بازی، برای علاقه‌مندان به این سبک گرافیکی بسیار جذاب است. همچنین بافت محیط و نورپردازی از سطح قابل قبولی برخوردار است و حتی در پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی، با بازی خوش رنگ و لعابی طرف هستیم. نقشه‌ها نیز برای یک عنوان مولتی‌پلیر در این سبک، هوشمندانه و دقیق طراحی شده‌اند.

گرافیک ولورانت
گرافیک ولورانت

جمع‌بندی

حدود یک سال و نیم از عرضه ولورانت می‌گذرد و همچنان این بازی ماهانه 12 میلیون پلیر فعال دارد و پشتیبانی سازندگان از آن ادامه دارد. بنابراین اگر این عنوان را هنوز تجربه نکرده‌اید، اصلاً‌دیر نشده است. اگر از طرفداران سبک شوتر اول شخص با مکانیزم گیم‌پلی مشابه سری محبوب کانتر هستید، از این بازی لذت خواهید برد. حتی اگر آنچنان گرافیک فانتزی ولورانت در طیف سلیقه شما نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا آن را حداقل یک بار تجربه کنید.

دانلود بازی ولورانت

برای دانلود بازی ولورانت میتوانید به وب سایت رسمی ولورانت مراجعه کرده و پس از ورود به اکانت خود، لینک دانلود را دریافت کنید. برای تجربه بازی ولورانت نیاز به سخت افزار بسیار قوی ندارید و با یک سیستم متوسط نیز قادر به اجرای بازی خواهید بود.

حداقل سیستم مورد نیاز ولورانت (برای اجرای 30 فریم)

سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
کارت گرافیک: Intel HD 4000, Radeon R5 200
حافظه گرافیک: 1 گیگابایت
پردازنده: Intel Core 2 Duo E8400 (Intel), Athlon 200GE (AMD)
رم: 4 گیگابایت
دایرکت ایکس: ن.م
فضای مورد نیاز: 11 گیگابایت

سیستم پیشنهادی ولورانت (برای اجرای 60 فریم)

سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
کارت گرافیک: Geforce GT 730, Radeon R7 240
حافظه گرافیک: 1 گیگابایت
پردازنده: Intel i3-4150 (Intel), Ryzen 3 1200 (AMD)
رم: 4 گیگابایت
دایرکت ایکس: ن.م
فضای مورد نیاز: 11 گیگابایت

سیستم پیشنهادی ولورانت (برای اجرا +144 فریم)

سیستم عامل: Windows 7/8/10 64-bit
کارت گرافیک: GTX 1050 Ti, Radeon R7 370
حافظه گرافیک: 1 گیگابایت
پردازنده: Intel i5-9400F 2.90GHz (Intel), Ryzen 5 2600X (AMD)
رم: 4 گیگابایت
دایرکت ایکس: ن.م
فضای مورد نیاز: 11 گیگابایت

سلب مسئولیت: بخشی از اطلاعات موجود در این صفحه ممکن است درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد، مشکل را گزارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید