پیش‌نمایش بازی Halo Infinite

پیش‌نمایش بازی Halo Infinite

بازی‌های انحصاری، به نوعی شناسنامه‌ی یک کنسول بازی به شمار می‌روند. سری Halo همواره از اولین ایکس باکس همراه این کنسول بوده و برگ برنده‌ی مایکروسافت به حساب می‌آمده است. Halo Infinite که اولین نسخه‌ی این سری در نسل 9 است، در ابتدا قرار بود که از عناوین لانچ ایکس باکس سری ایکس باشد اما به دلیل بازخوردهای منفی درمورد گرافیک فنی بازی، عرضه‌ی آن تا امسال تاخیر خورد. حال از هر زمان دیگری به عرضه‌ی این بازی نزدیک‌تر شده‌ایم.

بخش چندنفره‌ی Halo Infinite به تازگی به صورت رایگان بر روی ایکس‌باکس‌های نسل 8 و 9 و ویندوز عرضه شده است. حالت داستانی آن نیز در تاریخ 17 آذر دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه، به بررسی و معرفی ابعاد مختلف این بازی موردانتظار می‌پردازیم.

داستان Halo Infinite

توجه داشته باشید که در این قسمت از مقاله، به وقایع داستانی Halo 5 Guardians اشاره می‌کنیم.

داستان Halo Infinite درست بعد از داستان نسخه پنجم روایت می‌شود. برخلاف Halo 5 که در برخی مراحل در نقش مامور لاک (Agent Locke) قرار می‌گرفتیم، این بار کاملاً همراه مسترچیف خواهیم بود. در هیلو 5، شاهد آن بودیم که کورتانا بعد از بازسازی خود، خواهان حاکمیت بر کل دنیا است و طبیعتاً در هیلو اینفینیت همراه مسترچیف نخواهد بود. از این رو، هوش مصنوعی جدیدی به نام The Weapon برای همراهی مسترچیف در نظر گرفته شده است. The Weapon از لحاظ شخصیت‌پردازی با کورتانا متفاوت است و شوخ‌طبعی بیشتری در دیالوگ‌های او دیده می‌شود. احتمالاً شاهد رویارویی این دو شخصیت در طول داستان خواهیم بود که در نوع خود جالب است.

طبق ادعای سازندگان، در هیلو اینفینیت شاهد نکامل‌یافته‌ترین داستان این سری هستیم. همچنین با نژادها و آنتاگونیست‌های جدیدی ملاقات خواهیم داشت. شخصیت اصلی منفی این نسخه، War Chief Escharum است که رهبر گروهی به نام The Banished می‌باشد و اطلاعات بیشتری از وی در دسترس نیست. بنابراین انتظار شخصیت‌پردازی ماهرانه‌ای از نویسندگان بازی داریم.

شخصیت‌ بازی halo infinite
شخصیت‌ بازی halo infinite
پیشرفت گیم‌پلی و بخش مولتی‌پلیر

برای اولین بار در حالت کمپین سری Halo، بازی از حالت خطی در آمده و سندباکس است. این بدان معنی است که می‌توانید آزادانه در جهان هیلو به گشت و گذار بپردازید. همچنین با وجود درخت مهارت مسترچیف می‌توانیم مهارت‌های او را به صورت دلخواه ارتقا دهیم. همچنین در Halo Infinite مسترچیف ابزار جدیدی به نام Grappling Hook را در اختیار دارد. با پرتاب چنگک Grappling Hook می‌توانید از ارتفاعات بالا بروید، آیتم‌ها را به سرعت به سمت خود بیاورید یا به دشمن‌ها حمله کنید. بنابراین 343 Industries سعی کرده است که المان‌های گیم‌پلی و مکانیزم مبارزات هیلو را به سطح جدیدی برساند و به نظر می‌رسد که موفق شده است.

همانند بخش کمپین، در مولتی‌پلیر هیلو اینفینیت هم شاهد تنوع در ساختار گیم‌پلی هستیم. Grappling Hook در بخش چندنفره هم به صورت یک آیتم وجود دارد و حالا در گیم‌پلی هیلو شاهد قابلیت Sliding هستیم. این قابلیت در بسیاری از شوترهای اول شخص، همانند Call Of Duty وجود دارد که می‌توانید در هنگام دویدن، به صورت نشسته بر روی زمین لیز بخورید. وجود این ویژگی در یک شوتر پرسرعت مانند هیلو بسیار کاربردی و هیجان‌انگیز است.

در بخش مولتی‌پلیر شاهد 10 مپ مختلف هستیم که هرکدام از آن‌ها از جزئیات فوق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند. البته همه مپ‌ها در همه مودها قابل دسترسی نیستند و برای مثال، نقشه‌های حالت Big Team Battle با Capture The Flag متفاوت است. اگر از طرفداران سری هیلو باشید، در جریان هستید که وسایل نقلیه نقش پررنگی را در این سری، به خصوص در مولتی‌پلیر بازی می‌کند. هم‌اکنون 11 وسیله نقلیه در مولتی‌پلیر Halo Infinite موجود است که شامل وسابل نقلیه قدیمی هم می‌شود.

گرافیک و جلوه‌های بصری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این بازی به دلیل اعتراض شدید طرفداران به اولین نمایش گیم‌پلی، با تاخیر مواجه شد. گرافیک فنی و طراحی شخصیت‌ها در نمایش جدید گیم‌پلی پیشرفت بسیار چشم‌گیری داشته است. در طراحی‌های هیلو اینفینیت، تمایل سازندگان به الهام از نسخه اول را می‌بینیم.

هم ظاهر مسترچیف و هم طراحی محیط شباهت بسیار زیادی به Halo Combat Evolved دارد که برای طرفداران قدیمی، یک اثر همزمان مدرن و کلاسیک محسوب می‌شود. البته گرافیک و نورپردازی خیره‌کننده‌ی Halo Infinite به نسل نهم و رایانه‌های شخصی خلاصه نمی‌شود. به لطف توسعه‌دهندگان، بر روی ایکس باکس وان هم شاهد جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای هستیم.

گیم پلی بازی هیلو اینفینیت
گیم پلی بازی هیلو اینفینیت

دیدگاهتان را بنویسید