نقد و بررسی بازی Sea of Stars

نقد و بررسی بازی Sea of Stars

بازی‌های ویدیویی جدید در سال ۲۰۲۳ نیز به مانند پیشرفت‌هایی که در هر سال در صنعت بازی شاهد آن هستیم، دارای ویژگی‌های بسیار جذاب و پیشرفته‌ای هستند. معمولا هم این پیشرفت‌ها در استفاده از گرافیک بالا و واقع گرایانه، بهره‌مندی از فناوری واقعیت مجازی، گیم‌پلی عمیق، استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، داستان‌های عمیق و جذاب، حالت‌های چندنفره آنلاین قوی و پویا و مواردی از این دست است. از جمله این بازی‌های جذاب و باکیفیت سال ۲۰۲۳، باید به بازی Sea of Stars  اشاره کرد که اتفاقا نقدهای خوبی هم دریافت کرده است. حال اینکه ما در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی بازی Sea of Stars بپردازیم.

سبک و تاریخ معرفی بازی Sea of stars

بازی Sea of Stars یک بازی ویدیویی نقش آفرینی جدید و جذاب از استودیو Sabotage است. این بازی پس از مدت‌‌ها انتظار، هفته قبل در ۲۹ آگوست مصادف با ۷ شهریور ۱۴۰۲ برای پلتفرم‌های ویندوز، پلی استیشن‌های ۴ و ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس‌های سری اس و ایکس منتشر شد که در همان دنیای فانتزی بازی The Messenger (2018) جریان دارد. البته داستان آن قبل از رویدادهای بازی The Messenger است و توانسته یک تجربه جذاب و پرهیجان را برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌ها ایجاد نماید.

در حقیقت اقدام به ساخت و تولید بازی Sea of Stars در ۱۹ مارس ۲۰۲۰ اعلام شد. استودیو sabotage که ابتدا  به عنوان یک پروژه در Kickstarter راه‌اندازی شد، قصد داشت یک RPG را توسعه دهد که جاه طلبانه‌تر از The Messenger باشد. همچنین تیری بولانگر، مدیر خلاقیت آن اظهار کرده بود که Sabotage می‌خواست با استفاده از سبک جدیدی بر خلاف سبک Metroidvania بازی اول، داستان جدیدی را در همان دنیای بازی گسترش دهد و روایت کند. او همچنین می‌خواست مخاطرات بالاتر را با شش کاراکتر و کاوش که با ماهیت خطی the Messenger متفاوت بود، وارد نماید.

شخصیت های بازی Sea of Stars
شخصیت های بازی Sea of Stars

داستان بازی Sea of Stars

داستان بازی جذاب Sea Stars که اتفاقا نقدهای خوبی هم دریافت کرده است، درباره دو قهرمان جوان به نام‌های Valere و Zale است که برای مبارزه با نیروهای شروری به نام The fleshmancer و The Time Eater به سفری خطرناک می‌روند. حال اینکه در طول این سفر ماجراجویانه خود، با موجودات جادویی، پازل‌های معمایی و مبارزات استراتژیک روبرو خواهند شد. در این بازی شما نفش این دو قهرمان جوان را باید بر عهده بگیرید. همچنین همانطور که در بخش‌ قبلی به آن اشاره کردیم، محتوای داستانی آن در قبل از رویدادهای بازی The Messenger است.

گیم‌پلی بازی Sea of Stars

و اما گیم‌پلی بازی Sea of Stars نیز قابل تحسین است. گیم‌پلی آن عناصر مختلفی دارد که شامل مبارزه‌های نوبتی، حل پازل‌ها، کاوش در جهان باز و تعامل با کاراکترهای دیگر می‌شود. همچنین این امکان را گیم‌پلی بازی Sea of Stars  به شما می‌دهد که تیم خود را با انتخاب اعضای مختلف و ترکیب قدرت‌ها و توانایی‌ها ارتقا داده و بهبود بخشید. به علاوه قادر هستید تا قدرت‌های جدیدی را به دست آورید و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

گیم پلی بازی Sea of Stars
گیم پلی بازی Sea of Stars

گرافیک بازی Sea of Stars

گرافیک بازی Sea of Stars نیز از نقاط قوت آن است. زیرا با رنگ‌های زنده و زیبا طراحی شده است و فضای دلنشینی را به لحاظ گرافیکی ایجاد کرده است. شاید این به خاطر این باشد که طراحی هنری بازی، به شکل پیکسلی انجام شده است. لذا این باعث می‌شود تا جزئیات دقیق و رنگ‌ها زنده باشند. همچنین صحنه‌ها، کاراکترها و موجودات بازی Sea of Stars  با جزئیات بالا و انیمیشن‌های روان طراحی شده‌اند.
پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: برگ برنده ایکس باکس؛ نگاهی به بازی Starfield
به علاوه استفاده از تکنولوژی روشنایی دینامیکی در بازی Sea of Stars  سبب شده تا این بازی با زیبایی و عمق بصری بیشتری همراه باشد. چون این تکنولوژی به شکلی حرفه‌ای نور و سایه را در بازی شبیه‌سازی می‌کند و این باعث تجربه واقع‌گرایانه‌تر بازیکنان از بازی می‌شود. و به طور کلی باید گرافیک بازی را مورد تحسین قرار داد که توانسته جوی خاص و جذاب به بازی ببخشد.

آهنگسازی بازی Sea of Stars

بازی Sea of Stars به لحاظ آهنگ‌سازی نیز عملکرد خوبی دارد. آهنگسازی این بازی توسط Eric W. Brown انجام گرفته است. این همان شخصی که با نام مستعار Rainbowdragoneyes برای بازی The Messenger آهنگسازی کرده بود. البته در آهنگسازی بازی Sea of Stars از ۱۰ ترک آهنگ  Yasunori Mitsuda نیز استفاده شده است. با این حال آهنگسازی این بازی توانسته در ترکیب با عناصر دیگر بازی به خوبی عمل کند و به شور و هیجان آن بیافزاید.

جمع‌بندی

بازی Sea of Stars در هفته اول انتشار خود نقدهای مثبتی داشته است و در روز اول انتشار تا ۱۰۰ هزار نسخه فروخته است که این نشان از کیفیت بالای بازی می‌دهد. اما با این حال طبق بررسی‌های صورت گرفته ما در کافه گیم، نقدهایی هم به این بازی وارد است. مثلا گزینه‌های شخصی سازی محدود آن باعث می‌شود تا اگر به مدت طولانی آن را بازی کنید، تکراری شود. یا مکانیک‌ها و سبک هنری آن چندان خلاقانه نیست. در عین حال به عنوان جمع‌بندی باید بگوییم که با یک بازی به شدت سرگرم‌کننده و موفق طرف هستید که این می‌تواند شور و هیجان یک بازی فوق‌العاده نقش آفرینی را به شما انتقال دهد.

دیدگاهتان را بنویسید