بررسی بازی Counter-Strike 2

بررسی بازی Counter Strike 2

بالاخره با گذشت بیش از یک دهه از انتشار نسخه محبوب و پرطرفدار Counter-Strike: Global Offensive (GS:GO) که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، انتظارها به پایان رسید و شاهد عرضه نسخه جدید این بازی با نام Counter Strike 2 هستیم. یک بازی جذاب و رایگان که بررسی‌ها نشان می‌دهد در زمینه‌‌های مختلف با بهبودهایی همراه بوده است. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به بررسی بازی Counter Strike 2 بپردازیم. لذا اگر از دسته گیمرها و دوست‌داران بازی‌های سبک اکشن-شوتر تاکتیکی هستید، در ادامه همراه ما باشید.

بازی Counter-Strike 2 چیست؟

Counter-Strike 2 یک بازی در سبک اکشن-شوتر تاکتیکی است که شرکت ولو (Valve) آن را همین اواخر در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر کرده است. بازی محبوب و پرطرفداری که می‌توان آن را یک ارتقای رایگان برای بازی Counter-Strike: Global Offensive دانست که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود. در این بازی ۲ گروه وجود دارد که یکی تروریستی و دیگری ضد تروریستی است و حالا می‌بایست در حالت‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. ضمن اینکه شرکت ولو در این بازی  از یک موتور بازی‌سازی جدید بهره برده است که باعث بهبودهایی در آن به نسبت نسخه‌های قبلی شده است. همچنین این بازی هرچند رایگان است، اما دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است.

گیم‌پلی بازی Counter-Strike 2

گیم‌پلی بازی Counter-Strike 2 به این شکل است که دو تیم در قالب یک تیم تروریستی و یک تیم ضد تروریستی در مقابل هم قرار می‌گیرند. اهداف بسته به حالت بازی متفاوت است. اما رایج‌ترین حالت بازی حول محور خنثی کردن بمب از سوی گروه ضد تروریستی و کار گذاشتن آن از سوی گروه تروریستی است. برای تسهیل کار نیز سلاح‌هایی در دسته‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید با برچسب قیمت‌های مختلف خریداری کنید. همچنین با برنده شدن در هر دور قادر به خرید سلاح‌ها و تجهیزات بهتر هستید. به علاوه اولین تیمی که به برد ۱۳ دور برسد، برنده مسابقه است. اینجا یک تفاوت نسبت به نسخه‌های قبلی این بازی دیده می‌شود که ۱۶ برد به ۱۳ برد کاهش پیدا کرده است.

گیم پلی بازی Counter-Strike 2
گیم پلی بازی Counter-Strike 2

همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Counter-Strike 2 که باعث ایجاد نوآوری‌هایی در گیم‌پلی و زیرساخت‌های اولیه آن شده، حذف کامل نرخ تیک است که بسیاری از بازیکنان را آزار می‌داد. این بروزرسانی که به بازیکنان اجازه می‌دهد افعال خود را مانند حرکات فیزیکی درون بازی و تیراندازی ببینند و توسط سایر بازیکنان روی سرور قابل مشاهده است، به عنوان‌ نرخ تیک بیان می‌شود. حال اینکه اگر نرخ تیک ۶۴ باشد، یعنی سرور ۶۴ بار در ثانیه بروز می‌شود. هرچه در سروری با نرخ تیک بالاتر بازی شود، بازی برای شرکت‌کنندگان منصفانه‌تر است و می‌توانند بر روی بازی‌های خود و نه بر روی کمبودهای نرخ بروزرسانی سرور تمرکز کنند. در نسخه قبلی که با نام CS:GO شناخته می‌شد، بازیکنان همیشه نمی‌توانستند سرورهایی با نرخ تیک بالا پیدا کنند.

DirectX چیست و چرا باید آن را نصب کنیم؟پیشنهاد مطالعه: DirectX چیست و چرا باید آن را نصب کنیم؟

نوآوری‌های بصری، شنیداری و ساختاری بی‌شمار بازی

در بازی Counter-Strike 2 نوآوری‌های بصری و صوتی زیادی وجود دارد که از قابلیت‌های صوتی در کنار قابلیت‌های بصری موتور بازی‌سازیSource 2  استفاده می‌کند. اول از همه نقشه‌های قدیمی و نقشه‌های جدید بازسازی شده‌ و از نظر بصری به امروز نزدیک‌تر شده‌اند. البته نوآوری‌های بصری تنها به تغییرات در نقشه‌ها محدود نمی‌شود و در عناصر محیطی، اثرات پاشش خون، جلوه واقع‌گرایانه ایجاد شده در هنگام پرتاب کوکتل مولوتوف، مدل‌سازی سلاح‌های جدید و بروزرسانی پوشش و غیره دیده می‌شوند. اکنون می‌توانید پاهای شخصیتی را که کنترل می‌کنید ببینید. به علاوه با استفاده از موتور بازی Source 2 سمت صدا را از بالا به پایین تغییر می‌دهد. همچنین از صدای کاملا سه بعدی استفاده می‌کند و در مسابقات، طرفین باید با استفاده از صداها بازی را به نفع خود برگردانند.

این را هم اضافه کنیم که صداهای سلاح‌ها به طور کامل تجدید شده است. صدای اسلحه بسیار واقعی‌تر است. همینطور امکان شنیدن پژواک و پخش صدا با دقت بیشتری در فضاهای داخلی و خارجی وجود دارد. و اما از نواوری‌های ساختاری بازی Counter-Strike 2، استفاده از سیستم جدید Vac Live است که از این بازی در برابر کلاهبرداران محافظت می‌کند. قبلا از سیستم Vac (Vac Anti-Cheat) استفاده می‌کرد. این سیستم باعث می‌شود کسانی که از تقلب‌هایی استفاده می‌کنند که بازیکنان دیگر مانند Aimbot و Wall Hack را از خود دور می‌کند، وقتی وارد بازی می‌شوند، سیستم جدید کلاهبرداران را شناسایی می‌کند و فورا مسابقه را به پایان می‌رساند. نوآوری دیگر این است که اکنون به طور فعال می‌توانید مسیر گلوله را در بازی ببینید. یا اینکه نارنجک‌های دودزا به بازی اضافه شده‌اند که می‌توانند به شکلی موثر فضا را بپوشانند.

همچنین منوی خرید که قبلا دایره‌ای بود و می‌توانستید تمام سلاح‌های رایج را به جز سلاح‌های مختلف برای هر دو تیم تجهیز کنید، در ساختار جدید یک سیستم بسیار ساده و کاربردی به شکل مستطیل وجود دارد که می‌توانید فورا به هر چیزی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. به علاوه قادر هستید تا هر چیزی را که اشتباها خریده‌اید، قبل از خروج برگردانید. از دیگر ویژگی‌های سیستم خرید جدید این است که می‌توانید سلاح‌های موجود در منوی خرید را برای هر دو سمت تنظیم کنید. لذا دیگر نیازی نیست فقط سلاح T و CT سمت‌هایی را که استفاده می‌کنیم به منو اضافه کنیم و سلاح‌هایی که استفاده نمی‌کنیم را در آنجا ببینیم. تنوع منوی خرید کاهش یافته اما ساده‌تر شده است.

گرافیک بازی Counter-Strike 2

یکی از مهمترین تغییراتی که در بازی Counter-Strike 2 شاهد آن هستیم، گرافیک بازی است. چون این بازی از موتور Source 2 استفاده می‌کند، تصویری روشن‌تر و چشمگیرتر ایجاد می‌کند. با این حال گرافیک بازی به خوبی طراحی شده است و دارای محیط‌هایی با جزئیات دقیق، افکت‌های واقع‌گرایانه و تنوعی از نقشه‌ها و محیط‌های مختلف است. کاراکترها و سلاح‌ها نیز با جزئیات و طراحی منحصر به فرد ارائه شده‌اند.

گرافیک بازی Counter-Strike 2
گرافیک بازی Counter-Strike 2

فریم ریت چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد؟پیشنهاد مطالعه: فریم ریت چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد؟

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی از مقاله بررسی بازی Counter-Strike 2 باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز هم در زیر ژانر خود بهترین است و می‌تواند برای هزاران ساعت شما را سرگرم کند. منتها ایراداتی هم دارد. مثلا فاقد نقشه‌ها، حالت‌های بازی و راه‌هایی برای سفارشی‌سازی کل رابط کاربری است. اما با این حال ویژگی‌هایی نظیر طراحی بی‌انتها، رایگان بودن، سیستم رتبه‌بندی بهبود یافته، گرافیک خوب، صدای خوب سلاح ‌ها و بسیاری دیگر از این دست موارد که در طی این مقاله به آنها اشاره کردیم، سبب می‌شود که این بازی را به گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های تیراندازی اول شخص توصیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید