برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟

برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟

در طی سال‌های اخیر، افراد بسیاری به استریم بازی برای میلیون‌ها بیننده آنلاین پرداخته‌اند که از آن میان تنها عده معدودی در این کار موفق بوده‌اند و به مخاطبان منظم زیادی نیز دست یافته‌اند. شاید علت موفقیت در این کار علاوه بر استعداد و توان ذاتی استریمر، در استفاده از تجهیزاتی باشد که این کار برای بهتر و حرفه‌ای انجام شدن به آنها نیاز دارد. لذا اگر از دسته کسانی هستید که دوست دارید جلسات بازی خود را پخش کنید و اما نمی دانید که برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟ ما در طی این مقاله به شما خواهیم گفت که به چه تجهیزاتی نیاز دارید تا استریم بازی را به صورت آنلاین انجام دهید. لذا در ادامه همراه ما در کافه گیم باشید.

استریم بازی به صورت آنلاین چیست؟

استریم (Stream) در حقیقت به معنای پخش زنده و آنلاین محتوا هست. لذا وقتی از استریم بازی سخن به میان می‌آید، منظور پخش زنده و آنلاین بازی‌ها برای تماشاگران است. همچنین به کسی که اقدام به استریم کردن بازی می‌کند، استریمر گفته می‌شود. البته استریم صرفا برای بازی انجام نمی‌شود و از این روش برای پخش ویدیو‌های آمورشی، وبینارها، کنسرت‌ها و محتواهای دیگر نیز استفاده می شود. همچنین امروزه استریم مورد توجه و استفاده بسیاری از پلتفرم‌ها اعم از Mixer، Twitch، YouTube و Facebook Live قرار گرفته است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را در این پلتفرم‌ها به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارند.

اتاق استریم
اتاق استریم

چرا استریم بازی انجام می‌شود و چه مزایایی دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد زیادی به استریم بازی به صورت آنلاین روی می‌آورند و همچنین بینندگان زیادی این کار دارد. بخصوص در سال‌های اخیر که استریم کردن بازی‌ها از طرفداران زیادی برخوردار شده است. اصولا هدف اصلی از استریم بازی و چرایی آن، کمک به توسعه صنعت گیم و همچنین تفریح و سرگرمی است. ضمن اینکه جذابیت تماشاچیانی که استریم بازی‌های شما را تماشا می‌کنند، هیجان انگیز و به نوعی غرورآفرین است. به علاوه  استریم بازی دارای مزایای بسیاری است که برخی از مهمترین آنها عبارت است از:

  • استریمر می‌تواند با تماشاچیان یک ارتباط بدون واسطه و مستقیم برقرار کند. لذا در این شرایط به راحتی می‌تواند از بازخوردهای استریم بازی خود مطلع شود یا به تبادل سوالات و نظرات بپردازد.
  • وقتی یک استریمر اقدام به استریم بازی خود می‌کند، به این معنی است که دارد تجربه و مهارت خود در بازی را با سایرین به اشتراک می‌گذارد. موضوعی که می‌تواند آموزنده باشد.
  • یکی از مهمترین مزیت‌هایی که استریم بازی به صورت آنلاین دارد، سرگرمی و تفریح است. لذا تماشاچیان می‌توانند بازی‌ها را به صورت زنده تماشا کرده و در عین حال که وقت خود را پر می‌کنند و سرگرم می‌شوند، از تجربه مشترک با استیمر یا سایر تماشاچیان نهایت بهره را ببرند.
  • با استریم بازی می‌توانید باعث ایجاد گروهی از علاقه‌مندان به بازی‌ها شوید و به تبادل نظر و اشتراک تجربه با هم بپردازید.
  • می‌تواند برای استیمرها به عنوان یک منبع درآمد از طریق گرفتن تبلیغات یا حمایت مالی تماشاچیان باشد.

پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: کاهش پینگ بازی های آنلاین با اگزیت لگ!

به چه تجهیزاتی برای استریم کردن بازی به صورت آنلاین نیاز داریم؟

این سوال همواره در ذهن کسانی که می‌خواهند تازه کار استیمری را شروع کنند وجود دارد که برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به مانند هر کار دیگری، کار استیمری و استیمر بازی به صورت آنلاین نیز نیازمند تجهیزاتی است که بتواند کار اتصال به اینترنت، ضبط فیلم و صدا و نمایش آن را انجام دهد. حال اینکه هرچقدر از دستگاه‌های حرفه ای و قدرتمند برای این کار استفاده کنید، کیفیت کار شما بهتر خواهد بود و در جذب علاقه‌مندان به استریم بازی موفق عمل خواهید کرد. از این رو اگر بخواهیم به مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای استریم بازی اشاره کنیم، آنها عبارت است از:

تجهیزات پخش و به اشتراک گذاری استریم بازی به صورت آنلاین

برای اینکه شما بتوانید استریم بازی خود را پخش کنید و به اشتراک بگذارید، نیاز به دستگاهی مثل کامپیوتر، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا کنسول بازی دارید. از میان آنها لپ تاپ یا گوشی موبایل برای استریم بازی به صورت‌ آنلاین بهتر هستند. همچنین دقت کنید که لپ تاپ یا گوشی موبایل شما دارای سخت‌ افزار مناسب برای پخش و به اشتراک گذاری استریم بازی به صورت آنلاین باشد. البته به سخت افزار بالایی برای این کار نیاز نیست و یک لپ تاپ با یک هارد SSD و حداقل ۸ گیگابایت رم در کنار چند اتصال USB جواب خواهد داد.

پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: پلی استیشن 5 بخریم یا ایکس باکس سری ایکس؟

تجهیزات ضبط تصویر استریم بازی به صورت آنلاین

همچنین شما نیاز به تجهیزاتی برای ضبط تصویر استریم بازی به صورت آنلاین دارید تا بتوانید آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و به نمایش بگذارید. برای این کار باید یک دوربین فیلمبرداری یا وب کم تهیه کنید. حتی می‌توانید از دوربین گوشی‌های موبایل یا وبکم لپ تاپ در صورتی که خوب و با کیفیت هستند استفاده نمایید. اما باید این را هم در نظر داشته باشید که هرچه دوربین یا تجهیزات ضبط تصویر شما با کیفیت باشد، استریم بازی شما کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت و در جذب علاقه‌مندان به استریم بازی به صورت آنلاین موفق عمل خواهید کرد.

تجهیزات ضبط صدای استریم بازی به صورت آنلاین

تجهیزاتی که برای ضبط تصویر استریم بازی به صورت آنلاین استفاده می‌شوند، قادر به ضبط صدای استریم بازی نیز هستند، منتها کیفیت صدای آنها ممکن است زیاد خوب نباشد. ضمن اینکه ضبط صدای آنها با مثلا یک میکروفون پایه سیمی ۳.۵ میلیمتری برابری نخواهد کرد. لذا از آنجایی که کیفیت صدا در استریم بازی به صورت آنلاین به اندازه تصویر آن اهمیت دارد، تهیه یک میکروفون ترجیحا پایه سیمی یا یقه‌ای ۳.۵ میلیمتری و حتی مدل‌های حرفه ای بی سیم چاره کار خواهد بود. این مدل‌های میکروفون از عملکرد بهتری در ضبط صدای باکیفیت استریم بازی به صورت آنلاین برخوردار خواهند بود.

تجهیزات استریم بازی
تجهیزات استریم بازی

تجهیزات اضافی دیگر

اگر می‌خواهید یک استیمر حرفه‌ای باشید، استریم بازی به صورت آنلاین به تجهیزات اضافی دیگر هم نیاز دارد. مثلا ابزارهای میکس که می‌توانید با استفاده از آنها یک سری از شخصی سازی‌ها و اصلاح صدا را انجام دهید. همچنین انکودرها که کار تبدیل و فشرده سازی فایل‌های ویدیویی را انجام می‌دهند و می‌توانند به راحتی مشکل بافر در استریم بازی به صورت آنلاین را کاهش دهند. به علاوه تجهیزاتی دیگری مثل پایه دوربین، مونوپاد، صندلی گیمینگ یا تجهیزات نورپردازی هم می‌تواند به حرفه‌ای‌تر شدن کار استریم بازی به صورت آنلاین بیافزاید.

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی این مقاله از کافه گیم، باید به این نکته اشاره کنیم که اصولا استریم بازی به صورت آنلاین، به عنوان یک روش مدرن و محبوب برای تماشا و شرکت در بازی‌ها، سرگرمی و ایجاد ارتباطات اجتماعی مورد توجه است که حتی می‌تواند باعث کسب درآمد شود که این روزها به یک هدف مهم تبدیل شده است. لذا اگر می‌خواهید به عنوان یک استیمر حرفه‌ای فعالیت کنید و در کار خود حرفه‌ای باشید، حتما تجهیزاتی که در این مقاله به مهترین آنها اشاره کردیم را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید