چگونه آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهیم؟

چگونه آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهیم؟

آنلاین آیدی پلی استیشن برای استفاده از پلتفرم پلی استیشن، لازم و ضروری است و تنها به واسطه آن است که می‌توانید به طور آنلاین با سایرین از سراسر جهان بازی کنید یا خرید و دانلود محتوا از فروشگاه پلی استیشن انجام دهید و همینطور پیشرفت و امتیازدهی خود را ثبت کنید و از این دست از موارد که نشان از اهمیت آن می‌دهد. همچنین یکی از کارهایی که ممکن است هر کاربر و گیمری در شبکه پلی استیشن انجام دهد، تغییر آنلاین آیدی پلی استیشن است. اقدامی که ممکن است به دلایل مختلفی از سوی کاربران پلی استیشن صورت گیرد. بر این اساس ما در این مقاله با عنوان چگونه آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهیم؟ کوشیده‌ایم تا به شکلی مفصل به این موضوع بپردازیم. پس در ادامه همراه ما در کافه گیم باشید.

چرا آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر ‌می‌دهند؟

ممکن است برای هر کاربر و گیمری پیش بیاید که بخواهد آنلاین آیدی پلی استیشن خود را تغییر دهد. همچنین این اقدام برای تغییر آنلاین آیدی پلی استیشن، می‌تواند به دلایل مختلفي انجام شود که برخی از مهترین آن دلایل عبارت است از:

  • برای اینکه بتوانند هویت خود را مخفی کنند یا از حریم خصوصی خود حفاظت نمایند. چون هر آنلاین آیدی پلی استیشن، حاوی اطلاعات هویتی کاربر است و تغییر آن می‌تواند به شما کمک کند تا از دید بازیکنانی که شما را می‌شناختند مخفی بمانید. یا اگر ظن دسترسی به اطلاعات هویتی شما وجود دارد، مانع آن شوند.
  • ممکن است نام آنلاین آیدی پلی استیشن خود را پس از مدتی  دوست نداشته و از آن خسته شده باشند.
  • ممکن است به یک نام جدید آنلاین آیدی پلی استیشن علاقه پیدا کرده باشند.
  • ممکن است به خاطر محدودیت‌هایی مثل تعداد دوستان مجاز یا تعداد بارهای تغییر آنلاین آیدی پلی استیشن باشد. لذا برای رفع آن اقدام به این کار نمایند.
صفحه پروفایل پلی استیشن
صفحه پروفایل پلی استیشن

تغییر دادن آنلاین آیدی با استفاده از سایت پلی استیشن

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهید، استفاده از خود وب‌ سایت پلی استیشن است که برای اين کار باید از مرورگر دستگاه‌های هوشمند، اعم از رایانه یا موبایل استفاده کنید. مراحل انجام این کار به ترتیب عبارت است از:

  1. اول به وب سایت پلی استیشن وارد شده و سپس بر روی گزینه Sign in کلیک نمایید.
  2. بر روی نماد آواتار خود کلیک کنید.
  3. بر روی نام کاربری خود کلیک کنید.
  4. بر روی گزینه EDIT در کنار آنلاین آیدی کلیک نمایید.
  5. یک پنجره باز می‌شود که حاوی اطلاعات و هشدارهایی است که باید آن را بخوانید و در انتها با کلیک نمودن بر روی گزینه I accept آنها را پذیرفته و تایید کنید.
  6. بر روی گزینه Continue کلیک نمایید تا بتوانید آنلاین آیدی خود را ویرایش کنید.
  7. حالا در پایان باید آنلاین آیدی جدید خود را در کادری وارد کنید که آن را جستجو می‌کند تا شخص دیگری قبلا آن را انتخاب نکرده باشد. پس از این کار آن را باید انتخاب نموده و با آن وارد شوید.

پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: خرید گیفت کارت و اشتراک های پلی استیشن

تغییر آنلاین آیدی با استفاده از کنسول پلی استیشن ۴

همچنین می‌توانید آنلاین آیدی خود را با استفاده از کنسول پلی استیشن ۴ تغییر دهید. برای انجام این کار می‌بایست ابتدا وارد داشبورد اصلی پلی استیشن ۴ شوید و سپس برای اين کار اقدام کنید که ما مراحل انجام آن را در این بخش از مقاله چگونه آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهیم؟ آورده‌ایم که به ترتیب عبارت است از:

  1. پس از ورود به داشبورد اصلی کنسول پلی استیشن ۴، وارد تنظیمات (settings) شوید.
  2. گزینه Account Management  را انتخاب نمایید.
  3. به ترتیب از چپ به راست گزینه‌های Account information > Profile > Online ID  را انتخاب کنید.
  4. پس از اینکه روی Online ID کلیک کردید، می‌بایست یک سری پیام‌های هشدار را تایید کنید و سپس پروسه تکمیل تغییر آنلاین ایدی را ادامه دهید.
  5. در پایان که آنلاین آیدی شما تغییر کرد، از سیستم خارج می‌شوید و حالا باید با آنلاین آیدی جدید وارد شوید.
پلی استیشن 4
پلی استیشن 4

تغییر آنلاین آیدی با استفاده از کنسول پلی استیشن ۵

مراحل تغییر آنلاین آیدی در PS4 از تفاوت‌های اندکی با PS5 برخوردار است. اما با این حال اگر یکی از دارندگان کنسول پلی استیشن ۵ هستید و قصد دارید تا با استفاده از این کنسول برای تغییر آنلاین آیدی خود اقدام کنید، مراحل آن به ترتیب عبارت است از:

  1. ابتدا باید وارد داشبورد اصلی کنسول پلی استیشن ۵ شده و سپس وارد settings آن شوید.
  2. اینجا باید به ترتیب از چپ به راست گزینه‌های Users and Accounts > Account > Profile را انتخاب نمایید.
  3. پیام هشدارهایی که برای تغییر آنلاین آیدی داده می‌شود را تایید نمایید.
  4. اطلاعات آنلاین آیدی قبلی خود را وارد کنید و سپس پروسه تغییر آن را ادامه دهید.
  5. در پایان وقتی پروسه تغییر آنلاین آیدی تکمیل شد، از سیستم خارج می‌شوید و سپس باید با آنلاین آیدی جدید وارد شوید.
پلی استیشن 5
پلی استیشن 5

پیشنهاد مطالعهمقاله پیشنهادی: آموزش ساخت اکانت پلی استیشن

جمع‌بندی

ما در این مقاله که با عنوان چگونه آنلاین آیدی پلی استیشن را تغییر دهیم؟ کوشیدیم تا به راه‌های مختلف تغییر دادن آن اعم در کنسول‌های PS4 و pS5 یا حتی از طریق وب سایت پلی استیشن بپردازیم. اما با این حال باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صرفا این تغییر برای بار اول رایگان است و برای دفعات بعدی باید هزینه آن را بپردازید. همچنین در صورت بروز مشکل در هنگام تغییر آنلاین آیدی، می‌توانید آنلاین آیدی قبلی خود را بازگردانید. با این حال چنانچه به راهنمایی‌های بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید با واحد پشتیبانی کافه گیم تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید