مقایسه بازی Mobile Legends و LOL: wild rift

مقایسه بازی Mobile Legends و LOL: wild rift

امروز بازی‌های ویدیویی به عنوان یک فعالیت سرگرمی رایح برای همه مردم در سراسر جهان، میلیون‌ها نفر را از طریق کنسول‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه به هم متصل می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود صنعت بازی‌های ویدیویی که به لطف پیشرفت تکنولوژی، تجربیات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، در آینده رشد و موفقیت بیشتری داشته باشد. بر این اساس با توجه به اینکه بازی‌های ویدیویی به عنوان یک سرگرمی محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شوند، ما قصد داریم تا در طی این مقاله به مقایسه دو تا از بهترین بازی‌های ویدیویی با عناوین Mobile Legends: bang bang و League of Legends wild rift بپردازیم و ضمن بررسی هر یک، از تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها بگوییم. پس در ادامه همراه ما باشید.

درباره بازی Mobile Legends: Bang Bang

بازی Mobile Legends: Bang Bang یک بازی ویدیویی بسیار محبوب موبایلی در سبک اکشن_نقش آفرینی است که توسط Moonton در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این بازی کاملا رایگان است، منتها برای استفاده از برخی ابزارها یا شخصیت‌ها نیاز به خرید درون بازی دارید. همچنین این بازی را می‌توان به صورت آنلاین در بسیاری از پلتفرم‌ها اعم از دستگاه‌های اندروید و ios یا از طریق Utilities  بر روی کامپیوتر بازی کرد. به علاوه این بازی شبیه بازی League of Legends: wild rift است که البته می‌توان آن را راحت‌تر بازی کرد. همچنین داستان این بازی بدین صورت است که دو تیم ۵ نفره در مقابل هم قرار می‌گیرند. حال اینکه انهدام برجک‌ها در ۳ راهرو، عبور از راهروها و تخریب هسته را باید انجام دهید. لذا اولین تیم ۵ نفره که به این هدف برسد و هسته اصلی را از بین ببرد، برنده بازی است.

هیروهای بازی موبایل لجندز
هیروهای بازی موبایل لجندز

درباره بازی League of Legends: wild rift

بازی League of Legends یک بازی ویدیویی جذاب آنلاین و چند نفره در سبک استراتژیکی است. در واقع این بازی یک نسخه موبایلی رایگان از بازی کامپیوتری League of Legends است که توسط استودیو Riot Games در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم‌های اندروید و ios منتشر شده است. همچنین همانطور که از نامش پیداست، بازی League of Legends: Wild Rift محصولی بر اساس بازی League of Legends است. لذا این بازی شامل همان شخصیت‌ها می‌شود. اما تغییراتی در مجموعه مهارت‌ها و گیم‌پلی آن وجود دارد تا آن را با موبایل سازگارتر کند. به علاوه داستان این بازی‌ محبوب که امکان رقابت برای بازیکنان سراسر جهان با یکدیگر را ایجاد می‌کند، به شکلی است که می‌بایست از میان بیش از ۴۰ قهرمان، قهرمان خود را انتخاب کرده و سپس دیگر قهرمانان را آزاد کنید. همینطور می‌تواتید تیم بسازید و به نبردهای گروهی آنلاین بروید.

بازی League of Legends: wild rift
بازی League of Legends: wild rift

مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang با League of Legends: wild rift

برای اینکه بتوانیم به شکلی بهتر به مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang با League of Legends بپردازیم، نیاز به یک آشنایی حداقلی شما با این بازی‌ها وجود دارد که کوشیدیم در بخش‌های قبلی به طور مختصر این دو بازی را معرفی کنیم. همچنین اخیرا سازنده بازی League of Legends از سازنده بازی Mobile Legends به خاطر نقض حق کپی رایت شکایت کرده بود. در این شکایت مدعی شده بود که نشان‌ها، شخصیت‌ها و بسیاری چیزهای دیگر بازی کپی شده است که وقتی به دقت این دو بازی را بررسی کنید، تا حد زیادی این ادعا درست است و شبیه به هم هستند. با این حال اگر بخواهیم به مقایسه این دو بازی بپردازیم،  باید آنها را در بخش‌های مهم و موثر بازی مقایسه کرد که عبارت است از:

مقایسه به لحاظ گیم‌پلی بازی

گیم‌پلی بازی یکی از مهمترین بخش‌های آن است، زیرا راه و روشی را در اختیار ما می‌گذارد تا با استفاده از آن بازی کنیم. از این رو اگر بخواهیم به مقایسه گیم‌پلی بازی Mobile Legends: Bang Bang  با گیم‌پلی بازی League of Legends: wild rift  بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که بازی Mobile Legends: Bang Bang  یک بازی ساده و سریع است که بیشتر برای بازیکنانی که تازه به دنیای بازی‌های MOBA وارد می‌شوند مناسب است. اما در مقابل بازی League of Legends: wild rift یک بازی پیچیده‌تر است که بیشتر برای گیمرهای حرفه‌ای و دارای تجربه طراحی شده است. به علاوه هرچند هر دو بازی حالت‌های مختلفی را اعم از 5v5 و 3v3 ارائه می‌دهند، ولی بازی League of Legends: wild rift بیشتر بر روی حالت‌های رقابتی و رتبه‌بندی تمرکز دارد.

پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: خرید پرایم گیمینگ Wild Rift

مقایسه به لحاظ گرافیک بازی

وقتی یک بازی از یک گرافیک بالا و با کیفیت برخوردار می‌شود، شور و هیجان یک بازی خوب را به کاربر خود نیز منتقل می‌کند. از اینرو اگر بخواهیم به لحاظ گرافیک بازی به مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang با League of Legends: wild rift بپردازیم، بدون شک کفه ترازو به سود بازی  wildrift:League of Legends سنگینی خواهد کرد. زیرا از گرافیکی غنی‌تر و بهتر برخوردار است. در واقع بازی League of Legends: wild rift از موتور گرافیکی پیشرفته‌تری بهره می‌برد که همین باعث شده تا تصاویر و جزئیات بصری بهتری را به نمایش بگذارد.

گرافیک و گیم پلی League of Legends: wild rift
گرافیک و گیم پلی League of Legends: wild rift

مقایسه به لحاظ شخصیت‌های بازی

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، شرکت سازنده League of Legends مدعی بود که شخصیت‌ها در بازی Mobile Legends: Bang Bang  از بازی League of Legends: wild rift کپی شده است که تا حدی درست به نظر می‌رسد. اما با این حال هر دو بازی دارای مجموعه‌ای از شخصیت‌ها هستند. اما شخصیت‌های League of Legends: wild rift بر اساس نسخه اصلی این بازی طراحی شده و به کاراکترهای داستان اصلی آن وفادار مانده است.

پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: چرا لیگ آف لجندز هنوز پرطرفدار است؟

مقایسه به لحاظ سیستم کنترل بازی

اما اگر بخواهیم به لحاظ سیستم کنترل بازی به مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang با League of Legends: wild rift بپردازیم، سیستم کنترل بازی Mobile Legends ساده‌تر است و روی صفحه لمسی موبایل عمل می‌کند. این در حالی است که سیستم کنترل بازی League Legends پیچیده‌تر است و به دستگا‌های کنترل بازی همچون جوی استیک نیاز دارد.

شخصیت ها در بازی Mobile Legends: Bang Bang
شخصیت ها در بازی Mobile Legends: Bang Bang

مقایسه به لحاظ مدت زمان بازی

به لحاظ مدت زمان بازی نیز شاهد تفاوت‌هایی در مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang  با League of Legends: wild rift هستیم. زیرا بازی‌های ‌Mobile Legends  را می‌توان در زمان کوتاهی به انجام رساند و به قولی زمان بازی‌های آن کوتاه هستند. اما بازی League Legends طولانی‌تر است و به زمان بیشتری برای تمام کردن بازی‌های آن نیاز هست.

جمع‌بندی

در مقایسه بازی Mobile Legends: Bang Bang  با League of Legends: wild rift  به وجود شباهت‌ها و برخی تفاوت‌ها در این مقاله پرداختیم که نشان می‌دهد این دو بازی به مانند عنوان‌های خود چقدر به هم نزدیک بوده و در عین حال تفاوت‌هایی با هم دارند. اما با این حال این مقایسه نشان می‌دهد که بازی Mobile Legends: Bang Bang بیشتر برای بازیکنان تازه ‌وارد سبک بازی‌های MOBA مناسب است و در مقابل بازی League of Legends: wild rift می‌تواند یک انتخاب خوب برای گیمرهای حرفه‌ای باشد.

دیدگاهتان را بنویسید