بهترین سرویس های کاهش پینگ بازی در 2023

بهترین سرویس های کاهش پینگ بازی در 2023

در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت به یکی از مهمترین بخش‌های زندگی ما تبدیل شده است. همینطور تقریبا بیشتر کارهای خود را با استفاده از آن انجام می‌دهیم. از این رو کیفیت آن می‌تواند مستقیما بر زندگی ما تاثیر بگذارد. همچنین ما تجربه اینترنت خود را با سرعت دانلود و آپلود می‌سنجیم که هرچند این سرعت‌ها فاکتور مهمی است، اما عامل دیگری هم به نام زمان پینگ وجود دارد که در تجربه بهتر ما از استفاده از اینترنت تاثیر دارد. به خصوص در سال‌های اخیر که به جهت افزایش علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین، زمان پینگ و کاهش دادن آن نیز اهمیت بیشتری یافته است. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا بهترین سرویس‌های کاهش پینگ بازی در سال ۲۰۲۳ را معرفی کنیم. لذا در ادامه همراه ما باشید.

پینگ چیست؟

پینگ به عنوان زمان واکنش در اتصال اینترنت ما تعریف می‌شود. به عبارت دیگر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا داده‌های دستگاه شما مثلا به سرور بازی بروند و برگردند. لذا چیزی است که همواره دوست‌داران بازی‌های آنلاین بیشتر به آن توجه می‌کنند. زیرا هرچه زمان پینگ کمتر باشد، کیفیت بازی شما بهتر می‌شود و تاخیر کمتری خواهید داشت. اگر زمان پینک شما در طول یک بازی ۳۰ اندازه گیری شود، به این معنی است که داده‌های شما به سرور می‌رود و در عرض ۳۰ میلی ثانیه بر می‌گردد. در حالی که این زمان شما را خوشحال و راضی نگه می‌دارد، اگر زمان پینگ شما ۲۸۰ اندازه‌گیری شود، در طول بازی با فریز مواجه خواهید شد. اصولا پینگ بالا باعث تاخیر در عملکرد بازی می‌شود. همچنین شما می‌توانید زمان پینگ خود را اندازه‌گیری کنید.

پینگ چیست؟
پینگ چیست؟

چه چیزی باعث ایجاد پینگ می‌شود؟

وقتی از اینترنت استفاده می‌کنید، تبادل منظم داده‌ها وجود دارد. پینگ چیزی است که در نتیجه این تبادل متولد شده است. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد، این است که چه چیزی باعث ایجاد پینگ می‌شود؟ هرچند ممکن است پاسخ‌های زیادی برای آن با جستجو در بستر اینترنت وجود داشته باشد، اما اگر به علل مکرر و محتمل‌تر نگاهی بیاندازیم، نوع اتصال یکی از بزرگترین عوامل در این زمینه است. به عبارت دیگر انواع اتصال اعم از ADSL، Fiber، 4G هر یک مقادیر پینگ متفاوتی دارند. لذا اگر بپرسید سالم‌ترین نوع اتصال کدام است؟ اتصال فیبری نوعی اتصال است که بهترین زمان پینگ را به شما می‌دهد.

بعد از نوع اتصال، مسئله‌ای که بیشترین تاثیر را بر زمان پینگ دارد، سایر عملیات انجام شده از دستگاه‌های مختلف یا همان دستگاه از طریق همان اتصال است. به عنوان مثال اگر در حال تماشای یک فیلم یا سریال یا دانلود فایل از دستگاه دیگری در حین بازی هستید، ممکن است زمان پینگ افزایش یابد. بنابراین قبل از اینکه به دنبال روش‌های کاهش پینگ باشید، اگر علت ایجاد مشکل پینگ را بدانید، مشکل را زودتر حل خواهید کرد یا از روش‌های موثرتری برای رفع مشکل پینگ استفاده خواهید نمود. به‌طور کلی پینک تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل سرعت اینترنت، فاصله جغرافیایی بین دستگاه و سرور، ترافیک شبکه و سرور بازی قرار دارد.

چرا در بازی‌ها پینگ مهم است؟

پینگ برای سرعت اتصال و کیفیت بازی‌های آنلاین بسیار مهم است. حتی اگر زمان پینگ زیاد باشد، ممکن است بازی متوقف شود، هنگ کند یا لود گرافیک بازی بیشتر طول بکشد. به همین دلیل کاهش پینگ و اصولا زمان پینگ برای گیمرها بسیار مهم است. اگر چندین نفر به طور همزمان از اینترنت خانگی شما استفاده می‌کنند، یا شما در حال دانلود چیزی هستید، ممکن است در انتقال داده تاخیر ایجاد شود. به این معنی که مقدار پینگ شما افزایش می‌یابد. فاصله سروری که به آن متصل می‌شوید نیز در زمان پینگ شما موثر است. حال فکرش را بکنید کسانی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند، با توجه به اینکه تصمیمات و واکنش‌های فوری در بازی می‌تواند بر کل بازی تاثیر بگذارد، کوچکترین افزایش پینگ نیز به خاطر ایجاد تاخیر، می‌تواند مانعی در انجام تصمیمات و واکنش‌های فوری در بازی شود. لذا تمام تلاش آنها در یک لحظه به هدر می‌رود.

پینگ زیاد در بازی های آنلاین
پینگ زیاد در بازی های آنلاین

چگونه می‌توان پینگ را محاسبه کرد؟

اصولا پینگ همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، مدت زمانی است که یک بسته داده از دستگاه شما به سرور مقصد ارسال می‌شود و سپس به دستگاه شما باز می‌گردد. این زمان به عنوان پینگ شناخته می‌شود و به میلی ثانیه قابل اندازه‌گیری است. در واقع اندازه‌گیری پینگ نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا دستگاه شما با سرور مقصد ارتباط برقرار کند. با این حال ما دو روش معمول را برای اندازه‌گیری پینگ معرفی می‌کنیم که عبارت است از:

  • استفاده از خط فرمان (CMD) در ویندوز

یکی از روش‌های معمول برای اندازه‌گیری پینگ، استفاده از خط فرمان در ویندوز است. برای این کار می‌بایست دستور “ping” را در خط فرمان وارد کرده و آدرس سرور مقصد را بدهید. حالا در پاسخ‌های دریافتی زمان پینگ را خواهید دید.

  • استفاده از سرویس‌های آنلاین

همچنین یک سری از سرویس‌های آنلاین مثل “Speedtest” و “gameserverping.com” وجود دارند که به واسطه آنها می‌توانید پینگ خود را اندازه‌گیری کنید. روش کار نیز به این صورت است که به این سرویس‌ها رجوع می‌کنید و سپس با وارد کردن آدرس سرور مقصد، پینگ را محاسبه می‌کنند.

برای کاهش پینگ در بازی‌ها چیکار کنیم؟

کاهش پینگ برای اجرای سریعتر بازی‌ها بسیار ضروری است. اگر در حین بازی از کابل اترنت استفاده کنید، مشکل سیگنال نخواهید داشت و مقدار پینگ شما کاهش می‌یابد. لذا اگر مشکل پینگ شما جدی است، کابل اترنت موثرترین راه حل است. اصولا برای بازی‌های آنلاین، مقدار پینگ شما باید ۳۰ میلی ثانیه باشد. اگر بازی نمی‌کنید این مقدار می‌تواند تا ۸۰ میلی ثانیه برسد. با این حال در مقادیر بالاتر از این، ممکن است مشکلات کیفیت و اتصال در بازی‌ها و ویدئوها را تجربه کنید. به علاوه اگر بیش از یک نفر از اینترنت شما استفاده کنند و زیرساخت شما خوب نباشد، مقدار پینگ شما افزایش می‌یابد. همینطور بسته شدن همه برنامه‌های در حال اجرا در رایانه و توقف دانلود ممکن است میزان پینگ شما را کاهش دهد. این ساده‌ترین کار است.

مشکل دیگری که باعث افزایش مقدار پینگ می‌شود، ویروس‌ها هستند. یک ویروس در رایانه شما می‌تواند از کاهش مقدار پینگ جلوگیری کند. به همین دلیل است که استفاده از برنامه‌های آنتی ویروس مفید است. همچنین در کنار عدم استفاده از تجهیزات قدیمی، سرویس‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند به کاهش پینگ شما کمک کنند. اما اگر با وجود همه این موارد پینگ شما کاهش پیدا نکرد، می‌توانید از اپراتور خود کمک بگیرید.

سرویس‌های برتر کاهش دهنده پینگ در سال ۲۰۲۳

یکی از روش‌های راحت برای کاهش پینگ، استفاده از سرویس‌های کاهش دهنده پینگ است. این سرویس‌ها با بهینه‌سازی شبکه و اتصال اینترنت قادر به این کار هستند. در واقع آنها با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف مانند VPN، تونلینگ و شبکه‌های CDN، پینگ را کاهش داده و اتصال شما به سرور بازی را بهبود می‌بخشند. لذا در این بخش ما قصد داریم تا برخی از بهترین سرویس‌های کاهش پینگ بازی در سال ۲۰۲۳ را معرفی کنیم که عبارت است از:

  1. ExitLag

یک سرویس VPN است که به کاربران اینترنت کمک می‌کند تا به سرورهای بازی در سراسر جهان با اتصال بهینه دسترسی پیدا کنند. ضمن اینکه ExitLag با استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی، پینگ را کاهش داده و کیفیت اتصال بازی‌های آنلاین را بالا می‌برد.

سرویس کاهش پینگ اگزیت لگپیشنهاد ویژه: خرید سرویس کاهش پینگ اگزیت لگ

  1. WTFast

این سرویس نیز یک سرویس VPN است که اتصال بهینه به سرورهای بازی را فراهم می‌آورد. این سرویس با استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی و بهینه‌سازی مسیرها، پینگ را کاهش می‌دهد و تاخیر در بازی‌های آنلاین را به حداقل می‌رساند.

گیفت کارت سرویس wtfastمحصول پیشنهادی: گیفت کارت سرویس wtfast

  1. Battleping

این سرویس VPN نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های آنلاین را با پینگ کمتر و کیفیت بهتر تجربه کنند. لذا با استفاده از بهینه سازی مسیرها و کاهش تاخیر در بازی‌ها، اتصال پایدارتری را برای کاربران به همراه می‌آورد.

  1. NoPing

از دیگر سرویس‌هایی که به بازیکنان کمک می‌کند تا با اتصال به سرورهای بهینه، پینگ و لگ خود را به حداقل برسانند و تجربه بهتری در بازی آنلاین داشته باشند، سرویس NoPing است. این سرویس با بهینه‌سازی مسیر، سرورهای متعدد، پشتیبانی از بازی‌های مختلف، رابط کاربری ساده باعث می‌شود تا پینگ شما کاهش یابد.

  1. Kill Ping

سرویس Kill Ping  نیز به کاربران بازی‌های آنلاین کمک می‌کند تا پینگ خود را به حداقل رسانده و تجربه بازی بهتری داشته باشند. منتها برای استفاده از این سرویس نیاز به نصب نرم‌افزار آن دارید. این سرویس، سرورهایی در سراسر جهان دارد که بهینه‌سازی شده‌اند و شما می‌توانید از آنها برای اتصال به بازی استفاده کنید.

چگونه پینگ خود را در بازی های آنلاین کاهش دهیم؟پیشنهاد مطالعه: چگونه پینگ خود را در بازی های آنلاین کاهش دهیم؟

  1. سرویس‌های کاهش پینگ ایرانی

همچنین یک سری از بهترین سرویس‌های کاهش پینگ ایرانی نیز هستند که به راحتی می‌توانند به شما در کاهش پینگ با کاهش تاخیر، بهبود پایداری اتصال و کاهش قطعی در بازی‌های آنلاین کمک کنند. این سرویس‌ها که در لیست بهترین سرویس‌های کاهش پینگ بازی در سال ۲۰۲۳ در ایران قرار می‌گیرند، اعم از سرویس‌هایی نظیر پینگ هینت، گادپینگ، گیم اسیست و فارس پینگ هستند.

جمع‌بندی

و اما به عنوان جمع‌بندی این مقاله از کافه گیم که با عنوان بهترین سرویس‌های کاهش پینگ بازی در سال ۲۰۲۳ ارائه شد، لازم است تا به این نکته تاکید کنیم که هر سرویسی ممکن است بر اساس شرایط شبکه و محدودیت‌های مختلف، نتایج متفاوتی داشته باشد. بنابراین قبل از استفاده از هر سرویسی، بهتر است نظرات و تجربیات کاربران دیگر را مورد بررسی قرار داده و سپس تصمیم‌گیری نمایید. با این حال ما کوشیدیم تا ضمن پرداختن به موضوع پینگ و برشمردن اهمیت و علل وقوع آن، برخی از بهترین سرویس‌های مطرح و رایج کاهش پینگ را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید