چگونه پینگ خود را در بازی های آنلاین کاهش دهیم؟

پینگ زیاد در بازی های آنلاین

پینگ مدت زمانی است که طول می کشد داده ها و اطلاعات شما از کامپیوتر به سرور ارسال و دریافت شود. هر چقدر این مدت زمان کمتر باشد، داده ها در زمان کمتری ارسال و دریافت می شوند و تجربه بهتری از بازی های آنلاین خواهید داشت. دقت کنید پینگ با سرعت اینترنت متفاوت است. برای مثال ممکن است اینترنت شما سرعت مطلوبی داشته باشد اما پینگ شما بالا باشد.

چگونه پینگ خود را در فورتنایت، پابجی و سایر بازی های آنلاین کاهش دهیم؟

در بازی های آنلاین، پینگ حرف اول را می زند. مهم نیست چقدر بازیتان خوب است یا دستگاهی که با آن بازی میکنید چقدر قوی است. هنگامی که پینگتان بالا باشد، واکنشتان هرچقدر هم سریع باشد بازی را به حریفانتان خواهید باخت. با کافه گیم همراه باشید تا چند راهکار برای کاهش پینگ در بازی های آنلاین به شما معرفی کنیم.

پینگ چیست؟
پینگ چیست؟

راهکارهایی برای کاهش پینگ

استفاده از اینترنت خانگی به جای اینترنت همراه

اینترنت خانگی (ADSL) با توجه به زیرساخت مناسب تری که دارد، برای بازی های آنلاین ایده آل تر است. در صورتی که در حال حاضر از اینترنت ADSL استفاده می کنید ولی پینگ شما در بازی های آنلاین بالاست، میتوانید با ارائه دهنده (ISP) خود تماس بگیرید و درخواست فعال سازی سرویس بازی (گیمینگ) را داشته باشید. با فعال سازی این سرویس به احتمال زیاد پینگ شما بهتر خواهد شد. در صورت عدم تاثیر، میتوانید از سرویس دهنده اینترنت دیگری استفاده کنید.

استفاده از کابل شبکه Lan به جای وای فای

هنگام استفاده از وای فای، با توجه به اینکه عوامل زیادی میتوانند باعث ایجاد نویز در شبکه شما شوند پینگ شما بالاتر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از کابل به جای وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. در صورتی که نمی توانید از کابل استفاده کنید، فاصله خود را با مودم اینترنت خود کمتر کنید.

کامپیوتر گیمینگ
کامپیوتر گیمینگ
سرور بازی را عوض کنید

اکثر بازی های آنلاین، دارای سرور های متعدد در کشور های مختلف هستند. برای کاهش پینگ و تجربه بازی بهتر، نزدیک ترین سرور به کشور محل زندگیتان را انتخاب کنید. برای مثال اگر در ایران زندگی میکنید، سرورهای اروپا از نظر جغرافیایی نزدیک تر از سرورهای آمریکا هستند و مسلما پینگ بهتری نیز خواهند داشت. بعضی از بازی ها مانند فورتنایت یا پابجی، سرورهایی در خاورمیانه دارند و این سرورها برای کاربران ایرانی ایده آل تر هستند.

کاهش استفاده کنندگان از اینترنت

در صورتی که هنگام بازی چند دستگاه مختلف به اینترنت شما متصل باشند، سرعت اینترنت شما کاهش و همچنین پینگ شما افزایش پیدا میکند. به همین دلیل بهتر است هنگام بازی، افراد کمتری به اینترنت متصل باشند.

تعویض مودم و استفاده از مودم های جدیدتر

در صورتی که مدت زیادی است که از مودم استفاده می کنید، به احتمال زیاد جایگزینی آن با یک مودم جدیدتر در کاهش پینگ شما تاثیر داشته باشد.

البته با توجه به قیمت بالای سخت افزار در کشور، پیشنهاد میکنیم این گزینه جزو آخرین اولویت های شما باشد.

مودم اینترنت
مودم وای فای
استفاده از سرویس های کاهش پینگ

سرویس های کاهش پینگ مانند wtfast و exitlag با پیکربندی شبکه اختصاصی، DNS های اختصاصی و همچنین کاهش نقاط اتصال شما با سرور تاثیر مناسبی در کاهش پینگ شما در بازی ها خواهند داشت. این سرویس ها برای اکثر بازی های آنلاین مانند فورتنایت، پابجی، کالاف دیوتی، رینبو سیکس و … قابل استفاده هستند و در اکثر مواقع، باعث کاهش پینگ شما می شوند.

برای مشاهده تاثیر این سرویس ها، شما میتوانید در سایت رسمی این دو سرویس اکانت آزمایشی (Trial) ایجاد کنید و این سرویس ها را برای بازی های مورد نظر خود تست کنید. همچنین برای خرید سرویس ها میتوانید روی لینک آنها کلیک کنید.

سرویس یک ماهه Exitlag تحویل آنی

سرویس یک ماهه WTfast تحویل آنی

 

سرویس های کاهش پینگ
خرید سرویس های کاهش پینگ

اگر شما نیز راهکاری برای کاهش پینگ بازی های آنلاین سراغ دارید، لطفا در قسمت نظرات راهکار پیشنهادی خود را بنویسید.

1 دیدگاه برای “چگونه پینگ خود را در بازی های آنلاین کاهش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید