بررسی بازی اسپایدرمن 2

بررسی بازی اسپایدرمن 2

یکی از بازی‌های جذاب برگرفته از شخصیت محبوب کتاب‌های کمیک و فیلم‌های پرطرفدار اسپایدرمن، بازی اسپایدرمن ۲ هست. یک بازی با ویژگی‌های برجسته و گیم‌پلی خوب که توسط استودیو بازی‌سازی Insomniac Games  ساخته شده است. شما در این بازی در نقش پیتر پارکر یا به عبارتی اسپایدرمن قرار می‌گیرید و به شهر نیویورک می‌روید تا در مقابل تهدیدات و جرم و جنایت مبارزه کنید. در حقیقت بازی دارای یک داستان اصلی است که شما را در ماجراهای هیجان‌انگیز و پر از اکشن قرار می‌دهد. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به بررسی بازی اسپایدرمن ۲ بپردازیم. لذا اگر از دسته گیمرها یا بازیکنان علاقه‌مند به این بازی هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

داستان بازی و شخصیت‌های اسپایدرمن ۲

داستان بازی اسپایدرمن ۲ به این شکل است که شما در نقش پیتر پارکر یا همان اسپایدرمن به شهر نیویورک می‌روید تا در برابر جرم و جنایت و تهدیدات مبارزه کنید. حال اینکه روایت اصلی حول محور کراون شکارچی است که مشتاق شکار است. برای کسانی که با این شخصیت آشنا نیستند، باید بگوییم که کراون اساسا یک شکارچی قوی است که نیویورک را به عنوان شکارگاه خود انتخاب کرده است. این یک نقطه شروع عالی است که پویایی قهرمان و شرور شهر را شکل می‌دهد. زیرا کراون بزرگترین شکار ممکن را هدف قرار داده است. داستان‌های کوچکتری نیز وجود دارد که در مقایسه با هرج و مرج در سطح شهر جزئی به نظر می‌رسند. اما برای کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند به نظر پایان دنیاست.

گیم پلی اسپایدر من 2
تصویری از کاراکترهای موجود در بازی اسپایدر من 2

تفاوتی که در داستان این بازی با نسخه قبلی‌اش در محتوای داستانی آن دیده می‌شود، در این موضوع است که بر روی زندگی اسپایدرمن تمرکز بیشتری دارد و محتوای داستانی آن وسیع‌تر و زیباتر شده است. همچنین دو مرد عنکبوتی شدیدترین تعادل بین کار و زندگی را تجربه می‌کنند. همینطور در این بازی به هر اندازه که احساس قدرتمندی کنیم، با مشکلات شخصی و روابط تنش‌زا و از دست دادن‌ها مبارزه می‌کنیم که به عنوان انسان ما را ناراحت می‌کند. اگرچه گاهی اوقات خیلی تکراری می‌شود. به علاوه رابطه پیتر پارکر با ام جی را بررسی می‌کند و دوست دوران کودکی‌اش هری آزبورن را به زندگی خود باز می‌گرداند. تماشای مبارزه پیتر با  گذشته‌ای که پشت سر گذاشته و شخصی که می‌خواهد در آینده باشد، همیشه یک تجربه جذاب است. اما تاکنون بهترین داستانی است که در این سری نوشته شده است و بازی موفقیت داستانی آن را تقویت می‌کنند.

به‌طور کلی داستان این بازی ژانر اکشن-ماجراجویی تا حدی بسیار تاثیرگذار و شخصی است. در عین حال نسبت به نسخه قبلی پیچیده‌تر و جذاب‌تر است، بازیکنان با رویدادها و شخصیت‌های جدیدی روبرو می‌شوند و داستانی عمیق‌تر را تجربه می‌کنند. این تغییرات باعث افزایش ارتباط با داستان و افزایش جذابیت بازی شده است. همچنین شخصیت ‌پردازی‌هایی که در این بازی شده است، نظیر هری و مری جین از نسخه‌های سینمایی آن بهتر است. همچنین ‌علاوه بر شخصیت‌های ونوم، کریون و لیزارد که در تریلرها دیده می‌شوند، اینسامنیاک بسیاری از شخصیت‌ها را نیز مخفی نگه می‌دارد. شاهد تغییراتی نیز در کاراکترها هستیم. مثلا مری جین در نسخه قبلی دوست نزدیک پارکر بود و اما حالا یک شخصیت بازی است. یا مایلز مورالس از شخصیت‌های محبوب دنیای کمیک‌های مارول در اینجا به عنوان یک اسپایدرمن جدید به بازی اضافه شده است. خود پیتر پارکر نیز مهارت‌های جدید و توانایی‌های بیشتری پیدا کرده است.

بررسی بازی EA Sports FC 24پیشنهاد مطالعه: بررسی بازی EA Sports FC 24

گیم‌پلی و مکانیک مبارزه بازی اسپایدرمن ۲

در این بخش از بررسی بازی اسپایدرمن ۲ به گیم پلی و مکانیک بازی می رسیم که باید اذعان کنیم با گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیزی روبرو هستیم. در این بازی که شما نقش اسپایدرمن را بر عهده می‌گیرید، می‌توانید به آزادی در شهر نیویورک حرکت کنید، با تور انداختن رو به جلو بروید و از توانایی‌های خارق‌العاده خود استفاده کنید. در مجموع ۱۴ منطقه بازی وجود دارد و هرکدام اهدافی دارند که باید آنها را تکمیل کنید تا قفل سفر سریع به آن قسمت از نقشه را باز کنید. شما می‌توانید با استفاده از عناصر محیطی همچون آسمان خراش‌های مدرن، سر خوردن از میان تونل‌های باد، ترامپولین‌ها و غیره به سرعت حرکت کنید. به علاوه با استفاده از تکنیک‌های مختلف مبارزه می‌توانید با دشمنان خود مبارزه کرده و آنها را شکست دهید. پیتر و مایلز اصولا گیم‌پلی کاملا متفاوت و هر یک قدرت‌های منحصر به فردی  دارند.

ریتم بازی هم شبیه بقیه است، هر منطقه از نیویورک انواع مختلفی از جست‌و‌جوهای فرعی دارد که در اطراف مکان ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات جنایات خیابانی را متوقف کرده و گاهی نیز مخفیگاه‌های دشمن را پیدا می‌کنید. همچنین نوآوری‌های کمی این بازی دارد و از جمله آنها می‌توان به تنوع دشمنان و سیستم parry و ضد حملاتی اشاره کرد که با تجهیزات و قدرت خود انجام می‌دهیم. مکانیک‌های مبارزه نیز کاملا آشنا هستند. پایان‌های آکروباتیک بسیار رضایت‌بخش و تعقیب کمبوها به جذابیت صحنه‌های مبارزه می‌افزایند. حرکات روان و ضربات بسیار زیاد است. گویی هر یک از دشمنان شما به یکی از اجزای لباس شما حساسیت دارند. دشمنان مثل عروسک‌ها به اطراف پرتاب می‌شوند، در هوا می‌چرخند، به زمین‌های سیمانی برخورد می‌کنند و مانند پین‌های بولینگ به سمت یکدیگر پرتاب می‌شوند. همینطور قدرت‌های جدیدی مانند عنکبوت‌های رباتیک و توانایی تسلط بر زمان را دارید.

گیم پلی بازی اسپایدر من 2
اسپایدر من در حال جنگ با دیگر شخصیت ها در بازی اسپایدر من 2

کیفیت گرافیک و صدای بازی اسپایدرمن ۲

به کوچکترین جزئیات گرافیکی شهر نیویورک فکر شده است. مردمی که در تمام ساعات روز پیاده‌روها را پر می‌کنند، ماشین‌هایی که در ترافیک غیر قابل تحمل ساعات عصر گیر کرده‌اند و نمای شیشه‌ای برج‌ها و غیره نشان از چشمگیر بودن گرافیک بازی می‌دهد. به طور کلی بازی اسپایدرمن ۲ دارای گرافیکی بهبود یافته و بسیار زیبا با جزئیات دقیق است که به واقعیت و زیبایی شهر نیویورک کمک می‌کند. همچنین جلوه‌های بصری بازی خارق‌العاده است و مدل شخصیت‌ها دارای گرافیک بسیار زیبا بوده و حرکات آنها واقع‌گرایانه است.

به علاوه در بررسی بازی اسپایدرمن ۲ به این نتيجه رسیدیم که از نظر جلوه‌های صوتی و موسیقی بسیار موفق عمل کرده است. موسیقی به سبکی مشابه با بازی اول و بسته الحاقی آن ادامه می‌یابد. با تن‌هایی که بسته به شخصیت متفاوت است. هرچند آنها زیاد به یادماندنی نیستند، اما زیبایی خاص خود را دارند. صدا هم که عالی است و در تجربه من با هدفون و اسپیکر و بلندگوی تلویزیون، صدای خوبی گرفتم. مثلا با تشخیص حمله دریافتی از جلوه‌های صوتی واکنش نشان دادم نه از روی اخطارهای بصری که نشان می‌دهد در این بخش چقدر خوب کار شده است.

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی از بررسی بازی اسپایدرمن ۲ می‌توان  گفت که این نسخه از بازی دنباله کاملی برای بازی اول است. در واقع بازی اسپایدرمن ۲ تمام ویژگی‌هایی را که باعث موفقیت بازی اول شده است را می‌گیرد و هرکدام را به صورت جداگانه بهبود می‌بخشد. مبارزات بزرگتر، نبردهای درخشان، انتخاب‌های داستانی بزرگتر، زمان بارگزاری عالی، حمل و نقل سرگرم کننده عالی، گزینه انتخاب لباس گسترده، افزایش فعالیت‌های جهان باز، دو شخصیت، گرافیک بهبود یافته، شهری پرشور و متراکم و غیره که همه اینها عالی است و تجربه‌ای همه جانبه ارائه می‌دهد که چشمگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید