بررسی بازی EA Sports FC 24

بررسی بازی EA Sports FC 24

بازی فوتبال یک علاقه کاملا متفاوت است. هواداران زیادی در هر سنی دارد که به شکل‌های مختلفی همچون بازی در زمین، تماشای آن از روی سکوها یا وقت‌گذرانی با بازی‌های ویدیویی فوتبال و غیره با آن در ارتباط هستند. همین هواداران زیاد آن نیز سبب شده تا صنعت فوتبال به بسیاری از حوزه‌ها حتی به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد شود. از جمله سری بازی‌های فوتبال فیفا که اکنون با یک نام جدید تحت عنوان EA Sports FC 24 در دسترس است. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به بررسی بازی EA Sports FC 24 بپردازیم. لذا اگر از طیف گسترده هواداران بازی‌های فوتبالی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بازی EA Sports FC 24 چیست؟

یک بازی ورزشی جدید از سری بازی‌های سبک فوتبال است که توسط شرکت EA Sports منتشر شده است. این بازی پس از قطع همکاری EA Sports با فیفا تولید شده و به جای بازی FIFA 24 راهی بازار شده است. از این رو آن را می‌توان یک بازی جدید با یک نام جدید دانست. در این بازی شما می‌توانید تیم خود را انتخاب کرده و در رقابت‌ها و مسابقات مختلف شرکت کنید. همچنین این بازی دارای گرافیک فوق‌العاده خوب و شبیه‌سازی واقعیت بسیار بالایی است که کمک می‌کند تا تجربه نزدیک به بازی واقعی فوتبال داشته باشید. همچنین به این سری از بازی‌ در بخش Ultimate Team آن، ترکیب‌های جدیدی از زنان به لیست فوتبالیست‌های شما اضافه شده است.

مربی در بازی EA Sport FC24
مربی در بازی EA Sports FC 24

گیم‌پلی بازی EA Sports FC 24

اگر از دسته گیمرها و بازیکنان حرفه‌ای سری بازی‌های فیفا هستید، قطعا با ما در کافه گیم هم عقیده خواهید بود که آنها گیم‌پلی واقعا کاملی دارند و تغییر آن ضرورتی ندارد. شاید هم به همین جهت بوده که ما در بازی EA Sports FC 24 شاهد تغییرات عمده در گیم‌پلی نیستیم و تغییرات آن جزئی است. مثلا این تغییرات گیم‌پلی محدود به تغییر سیستم دفاعی و تمرکز بر روی حمله شده است. همچنین شما در طول بازی کنترل کاملی بر روی بازیکنان خود دارید و می‌توانید حرکات مختلفی مثل دریبل زدن، پاس دادن و شوت کردن، دفاع کردن و غیره را انجام دهید. نقطه ضعفی هم که گیم‌پلی این بازی دارد، فیزیک توپ است که بعضا تعادل وزنی ندارد.

به علاوه گیم پلی این بازی به شما این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های تاکتیکی مختلفی را برای تیم خود انتخاب کنید و بازیکنان خود را در جایگاه‌های مختلف قرار دهید. ضمن اینکه بازیکنان می‌توانند PlayStyleهای گوناگون تا ۸ استایل مختلف را داشته باشند. همینطور می‌توانید در مسابقات تک‌نفره یا چندنفره شرکت کنید و با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کرده و به رقابت بپردازید.

گرافیک و صدای بازی

یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت بازی EA Sports FC 24 گرافیک بالا و با کیفیت آن است که این موضوع از تصاویر چمن سبز و تصاویر خود ورزشگاه یا انیمیشن‌های چشم‌نواز آن تا نمایش کوچکترین جزئیات تصاویر بازی به خوبی پیداست. منتها شاید کمی بتوان به طراحی بد چهره برخی بازیکنان مطرح فوتبال خرده گرفت. به لحاظ صدا نیز به خوبی عمل کرده است و صداهای بازی را با جزئیات خوبی می‌شنوید، هرچند موسیقی‌های این بازی بهتر از موسیقی‌های نسخه‌های قبلی‌اش نیست و حتی می‌توان گفت که کمی ضعیف‌تر عمل کرده است. اما در مجموع کیفیت صدای بازی EA Sports FC 24 مطلوب است.

گیم پلی بازی EA Sport FC24
گیم پلی بازی EA Sports FC24

تغییر نام بازی و منوهای آن

یکی از کارهای شاید جسورانه شرکت EA Sports شاید همین تغییر نام سری بازی‌های فیفا باشد که در طول سالهای متمادی با همکاری فیفا عرضه می‌شد. سری قبلی این بازی فیفا ۲۳ (FIFA 23) نام داشت و اکنون با عنوان جدید EA Sports FC 24 عرضه شده است. لذا اینطور احساس می‌شود که این تغییر برخی از فشارها و زنجیرهای روی بازی و شرکت را شکسته باشد. زیرا وقتی به مواردی مانند طراحی منو، طراحی لوگو، عملکرد، حالت‌های بازی، جزئیات خالکوبی اضافه شده به بازی و جزئیات پیراهن نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد این کارها برای سالها امکان‌پذیر بوده است و منتها به دلایل توافقنامه‌هایی که وجود داشته، مجوز لازم را نداشته است. در واقع عدم وجود این جزئیات ساده پس از سالها انتشار سری بازی‌های فیفا، این موضوع را می‌رساند که شاید این درخواست و خواسته صاحب پروانه آن بوده است.

فریم ریت چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد؟پیشنهاد مطالعه: فریم ریت چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد؟

این تغییرات همچنین صفحه نمایش مسابقات و هر جنبه بصری بازی را تحت تاثیر قرار داده است و تصویر خود را به عنوان یک بازی فوتبال که روز به روز با دنیای مدرن همگام می‌شود، تجدید می‌کند. ما اکنون در بازی EA Sports FC 24 با منویی با متن کمی بزرگتر، میانبرها و نقاط برجسته و فارغ از ساختار دست و پاگیر منوهای قبلی مواجه هستیم که در نوع خود پیشرفت قابل توجهی است. به خصوص اگر مثل اکثر بازیکنان به Ultimate Team  علاقه‌مند باشید، پس از دیدن اینکه چگونه می‌توانید با کمترین تلاشی در چند ثانیه از یک منو به منوی دیگر بروید، احساس خوشایندی پیدا خواهید کرد. به علاوه در Ultimate Team کارت‌های موقعیت در دسترس نیستند و این یعنی بازیکنان با موقعیت‌هایی می‌آیند که می‌توانند در همان زمان بازی کنند.

جریان بازی واقعی‌تر به واسطه موتور گرافیکی جدید

یکی دیگر از تغییرات قابل توجهی که در بازی FC 24 EA Sports شاهد آن هستیم این است که می‌توان بازی را آرام‌تر و آهسته‌تر بازی کرد. درست مانند فوتبال واقعی، می‌توانید توپ را در زمان مناسب به دست آورید، به اطراف نگاه کنید و سناریوی گل آگاهانه‌تری داشته باشید. لذا دیگر شاهد سرعت زیاد و تصنعی بازیکنان یا سرعت بالای جریان توپ در بازی نیستید. البته مبنای این کار به خاطر موتور حرکتی دارای فناوری مطرحی به نام HyperMotion V است که در این بازی از آن استفاده شده است. V به معنای ۵ نیست، مخفف Volumetric است.

همینطور با وجود اینکه طبق بیانیه EA، بیش از ۱۸۰ بازی مهم یوفا و لیگ قهرمانان زنان به سیستم اضافه شده است، اما فناوری این موتور حرکتی، بسیاری از حرکات بازیکنان را در این مسابقه، از حرکات داخل زمین گرفته تا محل قرارگیری و از حرکات بدن تا موقعیت‌های پایانی را پردازش کرده و به بازی منتقل می‌کند.

مکانیک دفاعی عجیب بازی

بازی به طور کلی بدون جنبه‌های ناخوشایند نیست، مثلا موضوعی که در بررسی ما در زمان نگارش این مقاله وجود دارد اینکه مکانیک دفاعی بازی عجیب است. عجیب از این جهت که نمی‌توانید به خوبی دفاع کنید. مسابقاتی بود که خط دفاعی پر از پاس‌های عمودی بود و موقعیت‌های عجیبی که بازیکنان نمی‌توانستند از نظر روحی مثبت بمانند. البته قطعا در بروزرسانی‌های آینده این موارد برطرف خواهد شد.

Haaland در بازی EA Sports FC 24
Haaland در بازی EA Sports FC 24

انیمیشن‌های جدید و چشم‌نواز بازی

به بازی EA Sports FC 24 انیمیشن‌های جدیدی مانند انیمیشن‌های قبل از بازی، بین نیمه و بعد از بازی اضافه شده است. انیمیشن‌هایی که واقعا زیبا و چشم‌نواز هستند. همچون برنامه‌های قبل از بازی، تصاویر رفتن تیم به رختکن در نیمه دوم، رختکن و تصاویر مصاحبه بعد از بازی یا حتی تماشای دویدن داور از موقعیت چشمانش در جاهایی که تنش زیاد می‌شود که واقعا جذاب هستند.

جمع‌بندی

بازی‌های فوتبالی همیشه محبوب بوده و هستند. حال اینکه شرکت EA Sports در اولین تجربه جدایی خود از فیفا، اقدام به ارائه بازی‌ EA Sports FC 24 نموده است که پس از بازی تولید مشترک این شرکت با فیفا تحت عنوان FIFA 23 به بازار آمده است. لذا به عنوان جمع‌بندی از بررسی بازی EA Sports FC 24 که جدیدترین و اولین بازی شرکت EA Sports پس از جدایی از فیفا به حساب می‌آید، باید به این نکته اذعان کنیم که با وجود تغییرات اندک این بازی به نسبت نسخه FIFA 23، اما شاهد یک بازی باکیفیت هستیم که گیم‌پلی خوب و گرافیک چشم‌نوازی دارد و در عین حال نقطه ضعف‌های آن کم است. لذا چنانچه قصد انجام یک بازی فوتبالی را دارید، بازی EA Sports FC 24 می‌تواند تجربه بازی بسیار خوبی را برای شما فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید