چرا کلش آف کلنز هنوز یک بازی محبوب است؟

چرا کلش آف کلنز هنوز یک بازی محبوب است؟

برای مدت طولانی است که بازی استراتژیک کلش آف کلنز توانسته است تا در صدر بازی‌های محبوب جهان قرار بگیرد. یک بازی پرطرفدار که اولین بازی اصلی‌اش به عنوان یک بازی استراتژیک موبایل در سال ۲۰۱۲ ارائه شده است و آغاز راه محبوبیت آن را رقم زده است. حمله به پایگاه بازیکن دیگر برای یافتن منابع ارزشمند، باز کردن قفل نیروهای جدید و ارتقای ساختارهای دفاعی در پایگاه شما، ویژگی‌های اصلی گیم‌پلی آن است که باعث می‌شود بازیکنان هر روز بیشتر به بازی بازگردند. امروز این بازی بیش از نیم میلیارد دانلود در فروشگاه گوگل پلی دارد. بر این اساس ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چرا کلش آف کلنز هنوز یک بازی محبوب است؟ لذا برای دانستن پاسخ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.‌

بازی کلش آف کلنز چیست؟

کلش آف کلنز (Clash of Clans) از پرطرفدارترین بازی‌های سبک استراتژیک است که با عناصر و کاراکترهایی نظیر غول‌ها، کوتوله‌ها، جادوگران، برج‌ها، روستاها و موارد دیگر در بین میلیون‌ها کاربر محبوبیت زیادی یافته است. یک بازی عالی که در آن می‌توانید با ساختن دهکده خود سربازان را آموزش دهید و از ساختمان‌ها و خطوط  دفاعی خود در برابر حملات محافظت کنید. شما به عنوان رئیس این روستا باید مسئولیت انواع تعمیرات و آموزش نظامی، برنامه‌ریزی حمله و فرآیندهای دفاعی را برعهده داشته باشید. همچنین تنها ویژگی کلش آف کلنز روستاهایی نیست که گرافیک آنها به حد باشکوهی رسیده است، بلکه استراتژی و جنگ است. به عبارت دیگر با ارتشی که دارید می‌توانید از روستای خود به روستاهای مختلف حمله کنید و غنایم به دست آورید. به علاوه قادر هستید تا با شرکت در جنگ‌های قبیله‌ای، با هم تیمی‌های خود بازی کنید و از جنگ لذت ببرید.

گیم پلی کلش آف کلنز
گیم پلی کلش آف کلنز

دلایل محبوبیت بازی کلش آف کلنز

در اینکه بازی کلش آف کلنز یک بازی محبوب است که توانسته امروز میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کنید شکی نیست. اما این سوال همچنان باقی است که چرا کلش آف کلنز هنوز یک بازی محبوب است؟ ما در پاسخ به این سوال، دلایل متعددی را گرد آورده‌ایم که هر یک می‌تواند از جمله دلایلی باشد که سبب شده امروز کلش آف کلنز را یک بازی محبوب بدانیم. لذا برخی از مهمترین این دلایل محبوبیت کلش آف کلنز عبارت است از:

گیم‌پلی اعتیادآور

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا کلش آف کلنز را یک بازی محبوب بدانیم، گیم‌پلی اعتیادآور آن است. این بازی از یک گیم‌پلی ساده و در عین حال سرگرم‌کننده برخوردار است که همین باعث شده تا بازیکنان را به خود جذب کند. در واقع گیم‌پلی این بازی آنها را به چالش‌های متنوعی می‌کشاند. چالش‌های روزانه و دوره‌ای که سبب می‌گردد تا همیشه بازیکنان به دنبال رقابت و بهبود بازی باشند.

بهترین بازی های ماشینی اندروید 2023پیشنهاد مطالعه: بهترین بازی های ماشینی اندروید 2023

بروزرسانی‌های مداوم

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که به محبوبیت کلش آف کلنز افزوده است، بروزرسانی‌های محتواهای متعدد آن است. در واقع استودیو سوپرسل به صورت منظم برای بازی کلش آف کلنز بروزرسانی ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود تا بازیکنان همیشه به بازی جذب شوند و به صورت مداوم به آن بازگردند. مثلا کلش آف کلنز ابتدا با هشت سطح تاون هال شروع شد، اما امروز تا ۱۲ تاول هال گسترش یافته است که نیروها و ساختارهای دفاعی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. همچنین حالت‌های گیم‌پلی جدیدی نظیر Clan War Leagues، Clan Games و Builder Base به بازی اضافه شده است.

کلش آف کلنز
کلش آف کلنز

قابلیت رقابتی بودن آن

هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه یک بازی جذاب باشد که امکان رقابت و مسابقه در سطوح مختلف با سایر بازیکنان را می‌دهد. قابلیتی که در کلش آف کلنز وجود دارد و شما می‌توانید به صورت تک نفره یا چندنفره با دیگران به مسابقه و رقابت بپردازید. در حالت تک نفره به شما این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های حمله خود را در مقابل طیف گسترده‌ای از پایگاه‌ها تمرین کنید، در حالی که در حالت چندنفره به شما این امکان را می‌دهد تا برای به دست آوردن منابع به پایگاه‌های دیگر بازیکنان حمله کنید. همچنین می‌توانید با کسب یک تا سه ستاره در هر حمله به لیگ‌های بالاتر برسید.

جامعه پرشور از بازیکنان

در حقیقت میلیون‌ها بازیکن هر روز وارد کلش آف کلنز می‌شوند تا با دیگر اعضای قبیله چت کنند، پایگاه خود را ارتقا دهند، استراتژی‌های حمله جدید را تمرین کنند و در جنگ‌های قبیله شرکت نمایند. یک جامعه پرشور و بزرگ از بازیکنان که می‌توانند با دیگران در جنگل‌ها، شهرها و روستاها رقابت کنند و ارتش قدرتمند و استراتژیک خود را بسازند. لذا حضور در این جمع بزرگ بازیکنان، برای هر گیمری لذت‌بخش خواهد بود و می‌توان این موضوع را یکی از دلایل محبوبیت کلش آف کلنز نیز دانست.

کاراکترهای بازی کلش آف کلنز
کاراکترهای بازی کلش آف کلنز

رایگان بودن بازی

کلش اف کلنز به دلیل رایگان بودن دانلود، میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان دارد. البته خریدهای درون برنامه‌ای در دسترس هستند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا ارتقا را سریعتر انجام دهند. اشتراک ماهانه نیز برای بازکردن پوسته‌های قهرمان منحصر به فرد و جوایز اضافی امکان‌پذیر است. با این حال همچنان می‌توانید از تمام ویژگی‌های اصلی گیم‌پلی این بازی بدون هیچ خریدی لذت ببرید که این یکی از دلایل محبوبیت کلش آف کلنز به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

کلش آف کلنز یکی از پردرآمدترین بازی‌های موبایلی تمام دوران است و همچنان میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان دارد. انواع سبک‌های بازی و بروزرسانی‌های مداوم و جدید و موارد دیگر که در این مقاله به آن اشاره کردیم، باعث شده تا کلش آف کلنز از زمان اولین انتشار خود در سال ۲۰۱۲ در صدر بازی‌های موبایلی باقی بماند و امروز با اطمینان بگوییم که کلش آف کلنز هنوز یک بازی محبوب است. اما اینکه در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت، بیشتر بستگی به رقبای این بازی محبوب در صنعت بازی‌های موبایلی دارد. اما به گمان ما این روند موفقیت برای بازی کلش آف کلنز ادامه خواهد داشت و محبوبیت خود را در آینده از دست نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید