نقد و بررسی بازی Lethal Company

نقد و بررسی بازی Lethal Company

بازی Lethal Company که کمی بیش از یک ماه پیش در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، مکررا نامش را هم در اینترنت و هم در میان جامعه بازیکنان می‌شنویم. در واقع این بازی توانسته است بسیار موفق ظاهر شود و با تبدیل شدن به یکی از پربازیکن‌ترین بازی‌های حال حاضر، بسیاری از بازی‌های بزرگ را پشت سر بگذارد. فقط کافی است به لیست پربازیکن‌ترین بازی‌های موجود در Steam نگاهی بیاندازید تا با دیدن بازی lethal Company شگفت‌زده شوید. با این حال چه چیزی این بازی را تا این حد موفق و پرطرفدار کرده است؟ ما در این مقاله از کافه گیم به این موضوع در قالب نقد و بررسی بازی Lethal Company پرداخته‌ایم، پس در ادامه همراه ما باشید.

بازی Lethal Company چیست؟

این بازی که اغلب در کانال‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تیک‌ تاک با آن در کلیپ‌های کوتاه مواجه می‌شوید، گاهی صحنه‌های بسیار خنده‌داری را ارائه می‌دهد، اما گاهی اوقات نیز می‌تواند بسیار ترسناک باشد. با این‌حال در پروسه نقد و بررسی این بازی به این نتیجه رسیدیم که اگرچه کمپانی بازی‌سازی‌اش، Lethal Company را به عنوان یک بازی co-op در ژانر ترسناک تعریف می‌کند، اما بازیکنان به‌طور کلی این بازی را خنده‌دار می‌دانند. در این بازی ابتدا شما یک کارمند شرکت هستید و با تیم خود به سیارات مختلف سفر می‌کنید تا ضایعات مختلف را جمع‌آوری کنید. اما البته تنها نیستید و در محاصره موجودات مختلف قرار دارید.

همچنین در حالی که سعی می‌کنید سهمیه خود را برآورده کنید، از دست هیولاها فرار می‌کنید. اما مهم‌ترین کار شما طبیعتا جمع‌آوری ضایعات است. زیرا اگر در پایان روز سهمیه خود را کامل نکنید، شرکت شما را می‌کشد و باید از نو شروع کنید. به همین دلیل است که گاهی تلاش برای پر کردن سهمیه خود در حالی که دوستانتان در حال مرگ هستند، می‌تواند منجر به شکل‌گیری صحنه‌های خنده‌دار شود. البته در نقد و بررسی بازی Lethal Company  متوجه شدیم که نقش و تاثیر استریمرها  در محبوبیت Lethal Company بسیار زیاد بوده است. اگر امروز کانال‌های بازی را ببینید، حداقل یک نفر هست که دارد این بازی را انجام می‌دهد.

گیم پلی بازی Lethal Company
کرکتر بازی Lethal Company که تابلوی Stop را در درست گرفته است.

گیم‌پلی و فضای بازی Lethal Company

گیم پلی بازی Lethal Company  به گونه‌ای است که وقتی بر روی آن کلیک نموده و بازی را شروع کنید، آن را متوقف نخواهید کرد. اصولا یک گروه چهارنفره پس از شروع بازی در داخل یک سفینه قرار می‌گیرند و وظیفه دارند تا امکانات هر ماه را که انتخاب می‌کنند بررسی کنند. درک مکانیک برخی مکان‌ها آسان است، اما قمرهای چالش‌برانگیز مثل تیتان هم وجود دارد. حال اینکه در حین کاوش در این قمرها، وظیفه یافتن ضایعات را دارید. ۳ روز برای اکتشاف وقت دارید و پس از آن باید به شرکت برگردید.

همچنین از آنجایی که بازی بیشتر فضای تاریکی دارد، ممکن است دید شما گاهی اوقات مختل شود. اما البته این یک فضای retrotik متمایز به بازی اضافه می‌کند.  به علاوه فکر نکنید که شنوایی شما مختل شده است و نمی‌توانید هیچ صدایی را بشنوید. زیرا گاهی اوقات قادر هستید فریادهای دردناک دوستان خود را از طریق رادیو بشنوید. با این حال در این بخش از نقد و بررسی بازی Lethal Company باید بگوییم که به نظر چیزی که در بازی بیشتر به چشم می‌آید، صداهای خنده‌داری است که دوستان شما زمانی که در شرایط سختی هستند از خود تولید می‌کنند و سعی دارند تا فرار کنند. در کل می‌توان گفت که جمعیت بازیکنان این بازی را برای تجربه‌های خنده‌دار انتخاب می‌کنند.

بررسی بازی اسپایدرمن 2پیشنهاد مطالعه: بررسی بازی اسپایدرمن 2

جنبه‌های مثبت و منفی بازی Lethal Company

این بازی که 98.83 درصد نقدهای مثبت دارد، در هفته گذشته با وجود ۱۸۴ هزار بازیکن فعلی رکورد شکسته است. هرچند که تنها در ماه اکتبر منتشر شده است. لذا اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک Co-op هستید یا برای بازی با دوستان خود به توصیه‌ای برای بازی ترسناک نیاز دارید، این بازی برای شما مناسب است. به علاوه بازی از نظر سیستم مورد نیاز چیز زیادی از شما نمی‌خواهد. در کل طی بررسی‌های ما از نقد و بررسی Lethal Company  می‌توان گفت که کیفیت گرافیک زیاد خوبی ندارد. همچنین این بازی، فضایی 144p را ارائه می‌دهد که باید اذعان کنیم چشم‌ها را به مرور خسته می‌کند.

همچنین در پروسه نقد و بررسی Lethal Company متوجه شدیم که ممکن است گاهی اوقات باگ‌هایی در بازی وجود داشته باشد. اما نباید فراموش کرد که بازی تازه در مراحل اولیه انتشار است. با این حال قطعا شرکت بازی‌سازی‌اش برای این مشکل راه‌حلی پیدا خواهد کرد. علاوه بر این بازی از نظر داستانی چیز زیادی به شما ارائه نمی‌دهد. در واقع منصفانه است که بگوییم هیچی ارائه نمی‌دهد. شما فقط ضایعات را جمع‌آوری می‌کنید و از دست هیولاها فرار می‌کنید. با این حال آیا هنوز لذت‌بخش است؟ به نظر ما و اکثر بازیکنان لذت‌بخش است.‌

فضای بازی Lethal Company
اتاقی در بازی Lethal Company

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی از نقد و بررسی Lethal Company می‌توانیم بگوییم که این بازی در درجه اول برای علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک و گروهی  که از بازی مشترک با هم لذت می‌برند، فوق‌العاده جذاب خواهد بود. اما با این حال گیم‌پلی سرگرم‌کننده و فضای نسبتا ترسناک بازی در کنار نقدهای مثبتی که داشته است، می‌تواند دلیلی خوبی باشد که Lethal Company را به همه علاقه‌مندان به سبک بازی‌های ترسناک کو-آپ پیشنهاد بدهیم. با این‌ حال شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره این بازی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید