در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هدفون گیمینگ یکی از اقلام ضروری بازی است و معمولا نیز گیمرها برای داشتن تجربه بازی بهتر از آن استفاده می‌کنند. اصولا وقتی از یک هدفون گیمینگ صحبت می‌شود، منظور از آن هدفونی است که نسبت به یک هدفون معمولی از ویژگی‌های بیشتری برخوردار بوده و بهتر و کارآمدتر باشد. هدفون‌هایی که می‌توان آنها را با ساختار نورانی و در تقسیم‌بندی‌های به شکل سیمی و بی‌سیم در بازار یافت. در حقیقت این مدل هدفون‌ها برای گیمرها ساخته شده است و امکانات و قابلیت‌های مناسبی نیز برای تجربه بازی بهتر و قرار گرفتن در فضای بازی ارائه می‌دهند. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنید؟ لذا در ادامه همراه ما باشید.

هدفون گیمینگ چیست؟

هدفون گیمینگ وسیله‌ای است که از آن برای شنیدن صدای بازی استفاده می‌شود. آنها به دو صورت سیمی یا بی سیم تولید می‌شوند. منتها فرقی که با هدفون‌های معمولی دارند در این موضوع است که هدفون‌های معمولی صدا را با تاخیر پخش می‌کنند که هر چند این تاخیر ممکن است در حد یکی دو ثانیه باشد، اما همین نیز می‌تواند بر جریان بازی‌های تیمی و گروهی تاثیر بگذارد و از کم و کیف آن بکاهد. حال اینکه هدفون گیمینگ اصولا برای انجام بازی طراحی شده است و علاوه بر اینکه تاخیر صدای آن بسیار کم و در حد میلی ثانیه است، از قابلیت‌های کاربردی و موثر دیگر همچون حذف صداهای مزاحم اطراف، باتری بهتر، درایورهای صدای با کیفیت و غیره برخوردار هستند که کمک می‌کند تا ارتباط شما در حین بازی با صداهای دنیای بیرون قطع شود و تصور کنید که در فضای بازی هستید.

هدفون گیمینگ ریزر
هدفون گیمینگ ریزر

هدفون گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما کمک کنیم که در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنید، لازم است تا ویژگی‌های یک هدفون گیمینگ را بشناسید. زیرا شناخت ویژگی‌های آن به شما کمک می‌کند تا در انتخاب یک هدفون گیمینگ خوب بهتر عمل کنید. از این رو اگر بخواهیم به ویژگی‌های یک هدفون‌ گیمینگ اشاره کنیم، برخی از مهمترین این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • دارای میکروفن‌هایی هستند که قادر است تا صداهای بیرون از هدفون را با صدایی که از هدفون به گوش شما می‌رسد را تجزیه و تحلیل کرده و نویز را حذف کند.
  • تاخیر صدا در آنها بسیار کم و در حد میلی ثانیه است که اصلا آن را احساس نمی‌کنید.
  • درایورهای صدای بسیار باکیفیتی دارند که این یعنی صدای بازی از وضوح و شفافیت بالایی برخوردار خواهد بود و کوچکترین جزئیات صدای بازی را خواهید شنید.
  • هدفون گیمینگ بی‌سیم معمولا عمر باتری بهتری به نسبت هدفون‌های بی‌سیم معمولی دارند.
  • دارای پخش صدای فراگیر هستند که این باعث می‌شود تا به شکلی دقیق جهت صدا را متوجه شوید.
  • دارای تکنولوژی‌های صوتی پیشرفته هستند. مثل سیستم تقویت باس، فناوری نویز کنسلینگ و همچنین تکنولوژی THX که یک استاندارد صوتی است و برای بهبود کیفیت صدا و تجربه صوتی به کار می‌رود.
  • دارای برخی قابلیت‌های فیزیکی گیمینگ هستند. این قابلیت‌های فیزیکی گیمینگ ممکن است شامل هریک از این موارد، تعدادی یا همه آنها باشند که اعم از کلید مدیریت صدا، میکروفون جمع شونده، نگهدارنده گردنی، نورپردازی RGB، داک صدا، آرگونومی و طراحی گیمینگ، مقاومت در برابر رطوبت و عرق و غیره هستند.

برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟پیشنهاد مطالعه: برای استریم بازی به صورت آنلاین چه تجهیزاتی لازم است؟

در خرید هدفون گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر از دسته گیمرها و بازیکنانی هست که به بازی‌های تیمی علاقه دارید، هدفون باید دارای ویژگی‌ میکروفون باشد. حفظ ارتباط بازیکنان در بازی‌های تیمی بسیار مهم است. در واقع اشتباه نیست حتی اگر بگوییم که پل بین برد و باخت را فراهم می‌کند. نکته دیگری که باید توجه کنیم اینکه باید هدفونی عایق صدا باشد. بازیکنان باید هدفونی داشته باشند که آنها را از صدای دنیای بیرون جدا کند تا در حین بازی حواسشان پرت نشود. همچنین هنگام خرید هدفون را امتحان کنید یا اگر این کار مقدور نیست، درباره آن تحقیق کنید. هدفون‌هایی که پهنای مناسبی ندارند، ممکن است پس از مدتی از گوش بیرون بیافتند یا در صورت سفت بودن باعث سردرد شوند. همینطور توجه کنید که پد گوش و هدبند هدفون از چه موادی ساخته شده است. هرچند هدفون‌های ساخته شده از مواد کروم ظاهری بسیار شیک دارند، اما به راحتی هدفون‌‌های از مواد چرمی نیستند.

انواع هدفون های گیمینگ
انواع هدفون های گیمینگ

به علاوه باید به هنگام خرید هدفون گیمینگ به یک سری دیگر از ویژگی‌های فنی و تخصصی آنها توجه کنید. مثلا برخورداری از پخش صدای فراگیر، ارگونومی و طراحی مخصوص بازی که مانع خستگی در بازی برای مدت طولانی می‌شود، عمر باتری بالا در هدفون‌های بی‌سیم، نسخه بلوتوث و سایر فناوری‌هایی که به بهبود صدا و تجربه بازی بهتر کمک می‌کنند. همچنین وجود نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت هدفون‌های بی‌سیم یا سازگاری آنها با پلتفرم‌های مختلف و همینطور توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش آنها از جمله مواردی است که حتما می‌بایست در هنگام خرید هدفون گیمینگ به آن توجه کنید.

جمع‌بندی

با این حال در جمع‌بندی این مقاله که با عنوان در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ لازم است که ابتدا به کیفیت صدا و پخش صدای فراگیر آن توجه کنید تا حتی جزئیات صدا در بازی قابل شنیدن باشد. همچنین برخورداری از میکروفون با کیفیت و فناوری‌های صوتی پیشرفته در انتخاب یک هدفون گیمینگ در اولویت است. اما با این حال چنانچه قصد خرید یک هدفون گیمینگ با کیفیت را داشتید، حتما به نکاتی که در طی این مقاله از کافه گیم به آنها اشاره شد توجه کنید. آنها می‌توانند به شما در انتخاب یک هدفون گیمینگ خوب و حرفه‌ای کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید