بهترین بازی های استراتژیک موبایل

بهترین بازی های استراتژیک موبایل

چه دوره‌های کوتاه بازی استراتژیک کلش رویال باشد و چه سناریوهای طولانی/ کوتاه بازی Plaque Inc، بازی استراتژیک یکی از بهترین ژانرها برای بازی‌های موبایلی است. زیرا کنترل بسیاری از بازی‌های استراتژیکی با صفحه نمایش لمسی یک گوشی مدرن بسیار آسان‌تر از هر کنترلر است. همینطور بی‌نیاز به انیمیشن‌های پیچیده و ‌گرافیک دقیق است که این باعث می‌شود تا گوشی‌های نسبتا قدیمی نیز مشکلی در اجرای بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل نداشته باشند. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی را به شما معرفی کنید. پس اگر از علاقه‌مندان به این ژانر از بازی‌ها هستید، در ادامه همراه ما باشید.

بازی استراتژیک چیست و چرا محبوب است؟

در تعریف بازی استراتژیک می‌توانیم بگوییم که نوعی بازی است که بر اساس برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و استفاده از استراتژی‌های مختلف برای رسیدن به هدف‌های مشخص طراحی شده است. معمولا هم بازی‌های استراتژیک از عناصری نظیر مدیریت منابع، ساخت و ساز، نبردها، دیپلماسی و تجارت برخوردار هستند. این بازی‌ها علاوه بر سرگرمی می‌توانند مهارت‌های استراتژیک، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بازیکنان را تقویت کنند. همچنین فرقی نمی‌کند که یک گیمر به چه ژانری از بازی علاقه دارد، چون بازی‌های استراتژی موبایل، به خصوص که اگر از دسته بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل باشند، برای هر نوع گیمری دارای جذابیت هستند. این بازی‌ها فقط برای شکست دادن افراد بد نیستند و بازیکنان می‌توانند با بهبود تفکر انتقادی و مهارت‌های استراتژیک خود وارد ماجراجویی‌های جذاب و حماسی شوند.

در واقع بازیکنان در بازی‌های استراتژیک می‌توانند پادشاهی‌های خود را بسازند و دنیای مجازی شگفت‌انگیزی را کشف کنند. در حالی که تصمیمات دشواری می‌گیرند که آنها را به چالش می‌کشد، در طول ماجراجویی‌های خود، بازیکنان می‌توانند در جنگ‌های حماسی شرکت کنند، شهرهای مدرن بسازند و مدیریت کنند و حتی سرزمین‌های جدید و هیجان‌انگیزی را فتح کنند. حال اینکه انجام بازی‌های استراتژیک موبایلی، یک حسن و قابلیت ویژه دارد که می‌توانید این بازی‌‌ها را به واسطه قابل حمل بودن گوشی‌ها در هر جایی بازی کنید. از این رو این موضوع نیز می‌تواند بخشی از محبوبیت بازی‌های استراتژیک موبایل باشد.

بازی های استراتژی موبایل
بازی های استراتژی موبایل

بازی‌های استراتژیک موبایل چه ویژگی‌هایی دارند؟

این شاید سوال بسیاری از بازیکنانی باشد که تازه می‌خواهند به بازی‌های استراتژیک روی بیاورند. لذا ما در این بخش از مقاله بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل، به این موضوع خواهیم پرداخت که بازی‌های استراتژیک موبایل چه ویژگی‌هایی دارند؟ در پاسخ می‌توان به ویژگی‌های متعددی اشاره کرد که برخی از مهمترین آنها عبارت است از:

  • بازی‌های استراتژیک موبايل بر اساس تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و تاکتیکی شما اعم از مدیریت منابع، ساخت و توسعه پایگاه، تشکیل ارتش و برنامه‌ریزی برای دفاع و حمله و غیره پیش می‌روند.
  • بیشتر بازی‌های استراتژیک موبایلی امکان رقابت‌ و بازی‌ آنلاین با دوستان یا بازیکنان دیگر از سراسر جهان را فراهم می‌آورند.
  • چون بر روی یک دستگاه قابل حمل مثل موبایل بازی می‌شوند، می‌توان در هر جایی آنها را بازی کرد.
  • بیشتر بازی‌های استراتژیک موبایل، از امکانات اجتماعی نظیر چت و گفتگو، ایجاد تیم و گروه و غیره برخوردار هستند.
  • بیشتر بازی‌های استراتژیک به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارند و معمولا بر روی اکثر موبایل‌های هوشمند قابل نصب و بازی هستند.
  • طراحی و گرافیک زیبا و صداگذاری جذابی دارند.
  • کنترل بازی‌های استراتژیک در صفحه لمسی گوشی به آسانی است.

معرفی بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل

در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل بپردازیم. بازی‌هایی که یا صرفا برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده‌‌اند، یا اینکه برای موبایل نیز در دسترس هستند و می‌توانند تجربه خوب و لذت‌بخشی را از یک بازی استراتژیک به شما ببخشند. از این رو برخی از بهترین این بازی‌ها عبارت است از:

بازی Rise of kingdoms

یک بازی استراتژیک سرگرم کننده است که هر کسی می‌تواند بدون توجه به سطح بازی خود با موبایلش بازی کند و در یک دنیای فانتزی سرگرم کننده غوطه‌ور شود. در این بازی که ما آن را در بین بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل قرار داده‌ایم، بازیکنان می‌توانند شهرهای خود را مدیریت کنند، قلمروهای خود را گسترش داده و حتی سرزمین‌های جدید را فتح کنند. همچنین این یکی از قابل تنظیم‌ترین بازی‌های استراتژیک موبایل است. زیرا بازیکنان این امکان را دارند تا از بین یازده تمدن منحصر به فرد انتخاب کنند و همینطور می‌توانند با دیگر بازیکنان یا دشمنان قدرتمند کنترل شده با هوش مصنوعی مبارزه نمایند. بازیکنان باید در مورد فن‌آوری‌های  جدید تحقیق کنند و سربازان خود را آموزش دهند. به علاوه از مهارت‌های دیپلماتیک خود برای ایجاد اتحادهای قوی با دیگر بازیکنان در میان بسیاری از چیزهای سرگرم‌کننده دیگر استفاده کنند.

بازی Rise of kingdoms
بازی Rise of kingdoms

بازی League Of Rome: Strategy War

این یک انتخاب عالی برای گیمرهای مشتاقی است که از بازی‌های استراتژیک جنگی سرگرم‌ کننده لذت می‌برند و می‌خواهند درباره تاریخ رم باستان اطلاعات بیشتری کسب کنند. در واقع بازی League Of Rome: Strategy War بازیکنان را به گذشته می‌برد. جایی که می‌توانند در برخی از مشهورترين جنگ‌های رم شرکت کنند، بر دشمنان سخت غلبه کنند و روزهای شکوه این تمدن نمادین را دوباره زنده کنند. این بازی استراتژیکی موبایل که در بین بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل ما قرار گرفته است، صدها نبرد تاریخی را با دقت بازسازی می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا شاهد تبدیل رم به یک امپراتوری وسیع در آسیا، آفریقا و اروپا باشند.

بازیکنان در بازی استراتژیک نوبتی League of Rome: Strategy War در طول ماجراجویی‌های خود می‌توانند فرماندهی لژیون‌های خود را به دست بگیرند، از استراتژی‌های زیرکانه استفاده کنند و نیروهای محدودی را با حداکثر پتانسیل خود مستقر کنند. نکته قابل توجه این بازی اینکه گیمرها می‌توانند از میان مجموعه‌ای از ژنرال‌های افسانه‌ای که هر کدام مهارت‌های منحصر به فردی دارند، انتخاب کنند و نیروهای متنوعی را برای تشکیل لژیون‌های سفارشی گرد هم آورند.

بازی Into the Breach

از دیگر بازی‌هایی که در بین بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل قرار می‌گیرد، بازی Into the Breach است. این بازی در حقیقت یک بازی تاکتیکی نوبتی از Subset Games است  که در بین طرفداران بازی‌های استراتژیکی به دلیل بازی فضایی FTL: Faster Than Light معروف است. این بازی فرمول بازی‌های Fire Emblem را بهبود بخشیده و Advanced war تغییراتی را به آن اضافه کرده است. هر بار که بازیکن شکست می خورد (و این اتفاق اغلب می‌افتد)، او کمکی را به زمان دیگری می‌فرستد تا تلاش بعدی او کمی آسان‌تر شود. البته نسخه موبایل Into the Breach برای مشترکین نتفلیکس به صورت رایگان در دسترس است. ضمن اینکه به صورت عادی هم نمی‌توان آن را خریداری کرد.

بازی The Battle for polytopia

از دیگر بازی‌هایی که در لیست ما به عنوان بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل قرار می‌گیرد، بازی The Battle for polytopia است. این یک بازی استراتژیکی نوبتی مبتنی بر گسترش امپراتوری با برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است که یک پیروزی اقتصادی یا نظامی را دنبال می‌کند. در طول مسیر بازیکنان می‌توانند امتیازهایی را که از مرفه‌ترین شهرهای خود به دست آورده‌اند را برای گسترش توانایی‌های خود سرمایه‌گذاری کنند. از جنگ‌های متنوع‌تر کمانداران و شوالیه‌ها گرفته تا توسعه‌های مرزی که توسط کشاورزان و ماهیگیری به دست می‌آید، هر نقطه سرمایه‌گذاری شده می‌تواند به طور کامل نحوه بازی را تغییر دهد. این بازی چندنفره استراتژیک همچنین  با خرید یکی از تمدن‌های ممتاز باز می‌شود که ارزان‌ترینشان در حدود یک دلار قیمت دارد.

بازی The Battle for polytopia
بازی The Battle for polytopia

بازی Clash Royale

اگر قرار باشد لیستی از بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل تهیه شود، قطعا در کنار بازی Clash of Clans، باید از بازی محبوب Clash Royale  نیز نام برد. یک بازی استراتژیک آنلاین چند نفره است که شما می‌بایست با استفاده از کارت‌هایی که شخصیت‌ها، تروا، ساختمان‌ها و توانایی‌های ویژه را نمایش می‌دهند، تیم خود را ساخته و با سایر بازیکنان مبارزه کنید. هدف در این بازی این است که برج‌های دفاعی خود را در برابر دشمن حفظ کنید و همینطور برج‌های دفاعی دشمن را تخریب نمایید. به علاوه وقتی مبارزات را می‌برید، جوایزی اعم از طلا و جواهرات دریافت می‌کنید که برای ارتقای کارت‌ها و ساختمان‌ها قابل استفاده است. با این حال این بازی توانسته با گرافیک زیبا و مکانیک بازی سرگرم کننده جایگاه ویژه‌ای در میان بازی‌های موبایلی استراتژیکی داشته باشد.

بازی Clash of Clans

از معروفترین و البته یکی از بهترین بازی‌های استراتژیکی موبایل است که کمتر کسی پیدا می‌شود آن را بازی نکرده یا حداقل اسم آن را نشنیده باشد. در حقیقت ‌Clash of Clans  یک بازی محبوب استراتژیکی موبایل با دنیایی پرجنب و جوش و رنگارنگ است که تجربه بازی سرگرم کننده و اعتیادآوری را به بازیکنان خود ارائه می‌دهد. به لطف گیم‌پلی استراتژیک جذاب آن، گیمرها می‌توانند از گزینه‌های سفارشی‌سازی عالی لذت ببرند و دنیایی مملو از جنگ را کشف کنند. همچنین در این بازی می‌توانید با بازیکنانی از سراسر جهان مبارزه کنید.

جم کلش آف کلنزپیشنهاد ویژه: خرید جم کلش آف کلنز

اصولا از آنجایی که بازی ‌Clash of Clans یک بازی رقابتی است، بازیکنان می‌توانند به صورت آنلاین با یکدیگر مبارزه کنند. بازیکنان باید پایگاه‌های خود را طراحی کنند، ساختارها را ارتقا داده و نیروهای منحصر به فرد با توانایی‌های مختلف را در میان چیزهای دیگر آموزش دهند. لذا این یک گزینه عالی برای گیمرهای بازی‌های استراتژیکی در تمام سطوح است و همینطور به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل، می تواند برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل بسیار سرگرم‌ کننده و جذاب باشد.

گیم پلی کلش آف کلنز
گیم پلی کلش آف کلنز

بازی Guns of Glory: Lost Island

این بازی یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های سبک MMORPG است که گیمرها می‌توانند روی موبایل نیز بازی کنند. در واقع بازی Guns of Glory: Lost Island یک بازی استراتژی موبایلی ماجراجویانه است که بازیکنان را به دنیایی می‌برد که در آن جنگ‌های قدیمی ادامه دارند و جنگ‌های جدیدی نیز در پیش رو هستند. همچنین بازیکنان می‌توانند در ماجراجویی‌های خود در حین جستجوی گنج، جزیره‌ای مرموز و تمدن‌های باستانی آن را کشف کنند. بازیکنان یک تیم اعزامی را رهبری می‌کنند تا قبل از هرکس دیگری رازهای جزیره را کشف کنند. بازیکنان همچنین باید ارواح و هیولاهای دریایی را شکست دهند و در طول ماجراجویی خود بر دشمنان و دزدان دریایی غلبه کنند. اصولا این بازی که ما آن را در بین بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل قرار داده‌ایم، به طرز ماهرانه‌ای کاوش، گنج‌یابی و گیم‌پلی استراتژیک را باهم ترکیب می‌کند تا بازیکنان را همیشه سرگرم کند.

بازی Wiking Rise

بازی وایکینگ رایز که در لیست ما به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل قرار گرفته است، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های موبایل است، اما نه فقط برای طرفداران بازی‌های وایکینگ، بلکه برای همه بازیکنانی که از گرافیک‌های زیبا و داستان‌های جذاب استقبال می‌کنند. بازی Wiking Rise یک تجربه گیم‌پلی منحصر به فرد و همه جانبه را به بازیکنان ارائه می‌دهد و آنها را به یک ماجراجویی سرگرم‌کننده می‌برد که در طی آن آنها باید قبیله خود را به سمت پیشرفت هدایت کنند. در عین حال می‌بایست شهرک وایکینگ خود را بسازند، آن را مدیریت کنند و قلمروهای خود را گسترش دهند. بازیکنان همچنین می‌توانند با سایر بازیکنان یا دشمنان کنترل شده با هوش مصنوعی نبرد کنند.

جمع‌بندی

از آنجایی که بازی‌های استراتژیک موبایل محبوب و گسترده هستند، می‌توان لیست بزرگی از بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل تهیه کرد و معرفی نمود. اما برخی محدودیت‌ها امکان معرفی همه آنها را به ما نمی‌دهد. لذا ما در این مقاله از کافه گیم کوشیدیم تا ضمن پرداختن به خصوصیات و ویژگی‌های بازی‌های استراتژیک موبایلی، برخی از بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل را هم معرفی کنیم. با این حال به این لیست می‌توان برخی دیگر از بهترین بازی‌های موبایل مثل Plague Inc،This war of Mine, Civilization revolution 2، Bad Norh: Jotunn Edition و Operator 911 را نیز اضافه کرد. هرچند همواره ممکن است در پروسه انتخاب از میان بهترین بازی‌های استراتژیک موبایل که در یک سطح هستند، ناچارا اعمال سلیقه شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید