راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

کیبوردهای بازی جزو آن دست از لوازم جانبی هستند که می‌توانند با اتصال به رایانه، امکان یک بازی راحت و حرفه‌ای را فراهم آورند. اصولا گیمرها وقتی جلوی کامپیوتر می‌نشینند، می‌خواهند راحت و حرفه‌ای بازی کنند و این میسر نیست، مگر اینکه از کیبوردهای گیمینگ و مخصوص بازی استفاده نمایید. همچنین بهره‌وری بیشتر از زمان بازی بستگی به کیبورد مورد استفاده دارد. زیرا این محصولات عملکرد بازی شما به حداکثر می‌رسانند. آنها طراحی متفاوتی نسبت به کیبوردهای معمولی دارند و گیمرها باید کیبوردهای را انتخاب کنند که برای نوع بازی‌هایی که دوست دارند مناسب باشد. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم تحت عنوان راهنمای خرید کیبورد گیمینگ همراه شما خواهیم بود.

کیبورد گیمینگ چیست و چه کاربرد و قابلیت‌هایی دارند؟

اگر قبل از اقدام به خرید کیبورد گیمینگ با آن آشنایی پیدا کنید، انتخاب بهتری خواهید داشت. از این رو در معرفی این محصول باید بگوییم که کیبورد گیمینگ یک دستگاه ورودی است که برای وارد کردن دستورات و اطلاعات به کامپیوتر استفاده می‌شود. دستگاهی که برای بازی بهینه شده است و شامل صفحه کلید و تعدادی کلید فشاری است که هر کلید به یک حرف، عدد، نماد یا دستور خاص اختصاص یافته است. همچنین کیبوردهای بازی به صورت بی سیم و سیمی طراحی شده‌اند که به کنترل و مدیریت در هر مرحله از بازی کمک می‌کنند. کیبوردهایی که به صورت مکانیکی طراحی شده‌اند، دارای کلیدهای بالاتری هستند. با کیبوردهای گیمینگ مکانیکی که با کلیدهای بالاتر از کیبوردهای معمولی طراحی شده‌اند، شانس شما برای فشار دادن کلید اشتباه کاهش می‌یابد.

کیبوردهای گیمینگ
کیبوردهای گیمینگ

به علاوه هر کلید ویژگی‌های متفاوتی دارد و صداهایی که تولید می‌کنند با یکدیگر متفاوت است. می‌توانید بین طرح‌های مختلف صفحه کلید سوئیچ انتخاب کنید. صفحه کلیدهای بازی با سوئیچ‌های مکانیکی قرمز با فشار کمتری نسبت به مدل‌های دارای سوئیچ‌های مشکی واکنش نشان می‌دهند. این کلیدها نیز توسط ‌گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا اگر صفحه کلید مکانیکی انتخاب می‌کنید، می‌توانید از سوئیچ‌های قهوه‌ای انتخاب کنید. این کیبوردها دارای ویژگی‌های مناسب برای پاسخ‌های لمسی بالا و عملکردهای بی‌صدا هستند. اصولا کیبوردهای زیادی با کلیدهای مکانیکی طراحی شده‌اند که اعم از کیبورد بازی سفید، آبی، شفاف و سبز هستند. این کیبوردهای رنگارنگ راه حل‌هایی با ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند که می‌توانند بسیاری از نیازها را برآورده کنند.

به طور کلی خرید کیبوردهای گیمینگ به اطمینان از حداکثر سرعت اتصال کمک می‌کنند. آنها همچنین به صورت سیمی یا بی سیم تولید می‌شوند که برای ارائه بالاترین عملکرد، از کیبوردهای بازی سیمی استفاده می‌شود. با این حال با پیشرفت‌های جدید فناوری، کیبوردهایی طراحی شده‌اند که امکان اتصال بی سیم را فراهم می‌کنند. این مدل‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا بازی‌هایی با کارایی بالا انجام دهید. با این حال کیبوردهای گیمینگ به طور خاص برای استفاده در بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌اند. همچنین آنها بسیار متنوع هستند که این انتخاب را برای شما آسان می‌کند.

مزایای خرید کیبورد گیمینگ

صفحه کلید بازی به سبب نورپردازی RGB، امکان تنظیم رنگ و نوع نورپردازی را فراهم می‌آورد که در جلوه‌های ویژه بصری کاربرد دارد. بنابراین آنها محصولات بسیار سودمندی هستند. اصولا مدل‌های کیبورد بازی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بازی از آنها استفاده کنید. به دلیل تراکم کلیدهای ترکیبی، کیبوردهای مکانیکی مزایای بسیاری را برای گیمرها فراهم می‌کنند. همچنین مواد با کیفیت بالا در کیبوردهای پایه لاستیکی استفاده می‌شود که عمر تقریبی ۱۵ میلیون ضربه کلید را دارند. به علاوه کیبوردهای مکانیکی محصولاتی هستند که به لطف عمر ۵۰ میلیون بار فشار کلید، این امکان را می‌دهند تا برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. مزیت خرید کیبورد ‌گیمینگ که از آن برای تشخیص همزمان بیش از یک کلید استفاده خواهید کرد نیز قابل توجه است. یک مدل کیبورد معمولی توانایی تشخیص حداکثر ۶ کلید ترکیبی را دارد. این عدد برای کیبوردهای بازی می‌تواند بیشتر باشد.

در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟پیشنهاد مطالعه: در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به علاوه بازی‌هایی که RPG نامیده می‌شوند را می‌توان به راحتی با استفاده از کیبورد گیمینگ با ترکیب‌های متعدد بازی کرد. منتها از آنجایی که بازیکنان از چندین ترکیب استفاده می‌کنند، باید خرید کیبوردهای مکانیکی را ترجیح دهند. در میان گزینه‌ها کیبوردهایی نیز وجود دارند که راحتی را برای پخش‌کننده‌های FPS و RTS فراهم می‌کنند که مدل‌های کلیدی هستند. بازیکنان می‌توانند ترکیب کلیدی را که استفاده می‌کنند با توجه به استفاده خود تغییر دهند. کلیدهای W-A-S-D بیشتر در طول بازی استفاده می‌شوند. این کلیدها که به طور خاص روکش شده‌اند، ساختاری قابل تعویض دارند. تعداد کلیدهایی که می‌توان تغییر داد بسته به طراحی کیبوردها متفاوت است. در ترکیب کلید در برخی از مدل‌های کیبورد، ویژگی‌های قابل تنظیم با رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. در عین حال می‌توانید با استفاده از نور و ویژگی‌های مشابه، حتی در شب بازی کنید.

در خرید کیبورد گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

با وجود اینکه علاوه بر مدل‌های مینی کیبورد گیمینگ، طرح‌های این مدل از کیبوردها در اندازه‌های مختلف اعم از سایز بزرگ و متوسط ساخته شده است، اما هنگام انتخاب کیبورد گیمینگ تنها چیزی که باید به آن توجه کنید اندازه آن نیست، بلکه توجه به این نکته است که چه نوع بازی را انجام خواهید داد. دلیل این امر این است که مدل کیبوردهای گیمینگ بسته به نوع بازی به گزینه‌هایی برای انتخاب تقسیم می‌شود. طراحی کیبوردها نیز بسته به ویژگی‌های برخی بازی‌ها متفاوت است. همچنین کیبوردهایی وجود دارند که سوئیچ‌ها و دکمه‌های فیزیکی آنها متفاوت است. اصولا کیبورد هر بازیکن به گونه‌ای طراحی شده است که برای همه بازی‌ها مناسب باشد. اما با این وجود برخی از محتوای بازی‌ها ممکن است متناسب با شرایط هر کیبوردی نباشد. بنابراین اول باید مطمئن شوید که کیبورد گیمینگ خریداری شده با بازی شما سازگار است.

به ویژه هنگام خرید کیبورد گیمینگ، باید به مشخصات و عملکرد کیبورد نیز توجه کنید. زیرا کیبوردهایی هستند که ظاهر جذاب در طراحی اما عملکرد ناکافی دارند. لذا حتما به سخت‌افزار و ویژگی‌های فنی کیبورد گیمینگ توجه کنید. همچنین با پیشرفت تکنولوژی، امکانات کیبوردها نیز افزایش یافته است. مدل‌های کیبورد گیمینگ بلوتوثی که با فناوری سازگار می‌شوند، آزادی عمل کاملا متفاوتی را برای بازیکنان فراهم می‌کنند. ضمن اینکه خرید کیبوردهای گیمینگ که از نظر تجهیزات فنی خوب و برتر هستند، خرید خوبی خواهد بود. همچون خرید کیبورد گیمینگ با امکاناتی مثل داشتن نورپردازی RGB که شما را در بازی به هنگام شب همراهی می‌کند. همینطور کیبوردهایی که به صورت مکانیکی طراحی شده‌اند، بادوام ‌ترین مدل‌ها هستند. بنابراین اگر به دنبال صفحه کلیدی با دوام بالا هستید، می‌توانید به مدل‌های کیبورد مکانیکی روی بیاورید.

کیبورد گیمینگ
کیبورد گیمینگ

از دیگر مواردی که می‌بایست در خرید کیبورد گیمینگ به آن توجه کنید، مشکلات اتصال در طول بازی است. برای جلوگیری از چنین شرایطی، باید بین کیبوردهای سیمی یا مکانیکی یکی را انتخاب کنید. همینطور به نوع سوییچ در کیبوردهای مکانیکی دقت کنید که نقش مهمی در تجربه کاربری دارند. سوئیچ‌های مختلفی مانند Razer Green، Cherry MX و Gateron وجود دارند که هر کدام از ویژگی‌ها و حس متفاوتی برخوردارند. برخی از سوئیچ‌ها برای بازی‌های سریع و واکنش سریع و برخی ديگر برای تایپ کردن راحت و بدون صدا مناسب هستند. اما در نهایت، کیفیت ساخت کیبورد گیمینگ را بررسی کنید. از جنس بدنه تا کیفیت کلیدها و پایه‌های ضد لغزش اطمینان حاصل کنید تا کیبورد شما در طول زمان مقاوم باشد.

جمع‌بندی

با توجه به آنچه کوشیدیم تا در این مقاله با عنوان راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به شما ارائه دهیم، می‌توانید در انتخاب کیبورد گیمینگ، حداقل استانداردهای یک کیبورد گیمینگ خوب را در نظر بگیرید و محصول کیبورد مناسبی را برای خود خریداری نمایید. زیرا آنچه مسلم است خرید یک کیبورد گیمینگ مناسب با توجه به طراحی آرگونومیک، عملکرد واکنش‌پذیر، مقاومت بالا، نورپردازی قابل تنظیم، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی، پشتیبانی از تکنولوژی Anti-Ghosting تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید