راهنمای خرید کنسول های نینتندو

راهنمای خرید کنسول های نینتندو

امروزه وقتی نوبت به سرگرمی می‌رسد، بازی‌‌های دیجیتالی بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند و در اين ميان کنسول‌هاي بازی نقش بسزایی دارند. از جمله کنسول‌های شرکت نینتندو که توسط یکی از پرسابقه‌ترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی عرضه می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. بخصوص کنسول‌های نینتندو سوییچ که وقتی اولین مدل آن با نام نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) در سال 2017 به بازار آمد، در یک بازه زمانی یک ماهه رکورد شکست و به فروش 3 میلیون دستگاه در سراسر جهان دست یافت. حال اینکه ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا در قالب راهنمای خرید کنسول‌های نینتندو سوییچ همراه شما باشیم.

چرا کنسول‌های نینتندو سوییچ محبوب هستند؟

یکی از دلایل محبوبیت و تقاضا برای خرید کنسول‌های نینتندو سوییچ این است که هرچیزی که علاقه‌مندان به بازی از یک کنسول می‌خواهند را ارائه می‌دهند. همچنین طراحی متفاوت و چشمگیر آنها یکی از جزئیاتی است که این محصولات را از همان لحظه اول متمایز می‌کند. کنسول‌هایی بادوام که از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نیز بهره می‌برند. به‌طور کلی کنسول‌های نینتندو سوییچ با ارائه امکانات آنلاین، صفحه نمایش قابل جدا شدن یا پیوسته، طراحی قابل حمل، کنترلرهای متنوع و کتابخانه‌ی بازی‌های گسترده و انحصاری، یک گزینه‌ی عالی برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. کنسولی که همچنان توانسته جایگاه خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی حفظ کند و همواره‌ بازی‌های جدید و جذابی را به علاقه‌مندان آن عرضه نماید. لذا همواره خرید کنسول‌های اين برند، یک گزینه ترجیحی برای بازیکنان بوده است.

آشنایی با انواع کنسول‌های نینتندو سوییچ

آشنایی با هر یک از انواع کنسول‌های نینتندو سوییچ کمک می‌کند تا بتوانید در خرید کنسول‌ نینتندو سوییچ مورد نظر خود به صورت هوشمندانه عمل کنید. از این رو ما در این بخش از مقاله مختصری درباره این کنسول‌های پرطرفدار خواهیم گفت. انواع کنسول‌های نینتندو سوییچ شامل 3 دستگاه می‌شود که عبارت است از:

نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)

در واقع کنسول نینتندو سوییچ  یک کنسول بازی هیبریدی با طراحی آرگونومیک است که با نصب آن بر روی تبلت و تلویزیون قابل بازی است. کنسول نینتندو سوییچ از تجهیزاتی مانند داک، دو کنترلر بازی و یک شارژر تشکیل شده است که با صفحه نمایش خازنی ۶.۲ اینچی قابل جدا شدن خود، نوید راحتی در بازی را می‌دهد. همچنین حافظه داخلی این محصول ۳۲ گیگابایت است و می‌توان آن را تا ۲ ترابایت افزایش داد. این دستگاه همینطور فرصت لذت بردن از بسیاری بازی‌ها با کنترل از راه دور را ارائه می‌دهد. به علاوه جک هدفون و بلندگو دارد و کنترلرهای Joy-Con آن با قابلیت اتصال و جداشدن راحت از تبلت، برای انجام بازی در حال حرکت تولید شده‌اند. کنسول نینتندو سوییچ قابلیت بازی به صورت تک نفره یا چندنفره را دارد.

کنسول نینتندو سوییچ
کنسول نینتندو سوییچ

کنسول نینتندو سوییچ لایت (Nintendo Switch Lite)

و اما نسخه کوچکتر و سبکتر از مدل اصلی کنسول‌های نینتندو سوییچ، مدل لایت آن است که در سال 2019 عرضه شده است. این مدل کنسول دارای ابعاد ۵.۵ اینچی است که بر خلاف کنسول نسخه اصلی نینتندو سوییچ، صفحه نمایش آن قابل جدا شدن نیست. ضمن اینکه دارای کنترلرهای جانبی یکپارچه هست و از قابلیت اتصال به تلویزیون نیز برخوردار نیست. کنسول نینتندو سوییچ لایت به طور اختصاصی برای بازی‌های قابل حمل طراحی شده است و قابلیت اتصال به تلویزیون را ندارد. ضمن اینکه فاقد ویژگی بازی‌های چندنفره است که در نسخه نینتندو سوییچ اصلی شاهد بودیم. ولی با این حال قادر به اجرای همه بازی‌های نینتندو سوییچ است.

کنسول نینتندو سوییچ لایت
کنسول نینتندو سوییچ لایت

کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد (Nintendo Switch OLED Model)

و اما در کنار نسخه اصلی و نسخه کوچکتر و سبکتر کنسول نینتندو سوییچ، یک نسخه بهبود یافته نیز از این کنسول داریم که با نام کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد شناخته می‌شود. این کنسول که در تابستان سال ۲۰۲۱ عرضه شد، از یک صفحه نمایش OLED با کیفیت ۷ اینچی بهره می‌برد که قادر است رنگ‌های زنده با جزئیات بالا را نشان دهد. همچنین دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با باتری بهینه‌تر و بلندگوهای بهبود‌ یافته‌تر است. به علاوه طراحی این مدل از کنسول نینتندو سوییچ، مشابه نسخه اصلی آن است.

کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد
کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد

کدام مدل از کنسول‌های نینتندو سوییچ را بخریم؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید کنسول‌های نینتندو سوییچ، قصد داریم تا به شما بگوییم که کدام مدل از کنسول‌های نینتندو سوییچ را بخرید. بر این اساس کنسول نینتندو سوییچ لایت، زیباترین مدل است و تقریبا همه بازی‌هایی را که در مدل کنسول اصلی و کنسول OLED باز می‌شوند را اجرا می‌کند. به علاوه اگر تنها چیزی که می‌خواهید کنسولی است که بتوانید آن را با خود حمل کنید و در حال حرکت بازی کنید، خرید کنسول نینتندو سوییچ لایت به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده می‌کند. ضمن اینکه سبک و جمع و جور است و صفحه نمایش کوچکتری نیز به نسبت دو مدل دیگر کنسول‌های نینتندو سوییچ دارد. اما برای استفاده قابل حمل و سفر عالی است.

ولی اگر بیشتر در خانه بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهید و ترجیح شما این است که به تلویزیون خود یا نمایشگرهای غول‌ پیکر متصل شوید و زیاد هم هزینه نکنید، خرید کنسول نینتندو سوییچ اصلی برای شما مناسب است. این کنسول با وجود اینکه اولین نسل از کنسول‌های نینتندو سوییچ است، همچنان یک کنسول عالی است و یک سری بازی شگفت‌انگیز برای انتخاب دارد. لذا اگر دوست دارید چند بازی قابل حمل انجام دهید، می‌تواند به یک کنسول برای بازی انفرادی یا مشارکتی تبدیل شود.

گیفت کارت نینتندوپیشنهاد ویژه: خرید گیفت کارت نینتندو

با این حال اگر دوست دارید در خانه بازی کنید و پول کافی نیز برای هزینه کردن دارید، بهترین انتخاب خرید کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد است. هرچند شاید امروز حمل آن نیز با وجود استفاده و حمل تبلت‌ها یک چیز طبیعی باشد، اما اندازه بزرگ ۷ اینچی آن می‌تواند برای بازی به حالت دستی در زمان طولانی ناراحت‌کننده باشد. اما صفحه نمایش بسیار با کیفیت‌تر OLED و بهبودهایی که در این کنسول صورت گرفته است، آن را در میان کنسول‌های دیگر سوییچ بی رقیب می‌کند.

جمع‌بندی

شرکت نینتندو با سابقه درخشان و تجربه‌ای درخشان به طول چند دهه، نینتندو سری سوییچ را بسیار هوشمندانه طراحی کرده است و برای هر  گیمر و بازیکن به نوعی ارزش قائل شده است. مثلا خرید کنسول نینتندو سوییچ لایت می‌تواند یک پشتیبان عالی برای کسانی باشد که قبلا نینتندو سوییچ اصلی را تهیه کرده‌اند. یا ممکن است کنسول نینتندو سوییچ مدل اولد برای برخی غیر قابل دسترس باشد که در این صورت انتخاب مدل اصلی نینتندو سوییچ را خواهند داشت. با این حال ما در این مقاله از کافه گیم کوشیدیم تا راهنمای خرید کنسول‌های نینتندو سوییچ باشیم. لذا حالا این شما هستید که باید بر اساس بودجه و نیاز خود از میان کنسول‌های محبوب نینتندو سوییچ  دست به انتخاب بزنید و کنسول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید