هر آنچه از Cyberpunk 2077: Phantom Liberty می‌دانیم

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

بعد از عرضه Cyberpunk 2077، استودیوی سی‌دی پراجکت رد تمام وقت و انرژی خودش را بر روی برطرف کردن مشکلات فنی این بازی گذاشت که اصلا کم نبودن! حالا بعد از گذشت دو سال و رسیدن بازی به پایداری مناسب، از اولین و احتمالا تنها DLC این بازی به نام Cyberpunk 2077: Phantom Liberty رونمایی شد. بعد از انتشار تریلر، برخی از جزئیات این دی‌ال‌سی داستانی تایید شدن که در این مقاله به مرور اون‌ها می‌پردازیم.

تاریخ عرضه و پلتفرم‌های هدف

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

استودیوی CD Projekt Red تنها تایید کرده است که این بسته الحاقی در سال 2023 عرضه می‌شود. بنابراین از روز یا حتی ماه حدودی عرضه آن اطلاعات موثقی در دسترس نیست اما احتمال میدیم که نیمه دوم سال 2023 شاهد عرضه‌ش باشیم. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty تنها برای کنسول‌های نسل نهمی (یعنی ایکس باکس سری X/S و پلی‌استیشن 5) و پیسی منتشر میشه. پس متاسفانه پشتیبانی CD Projekt Red از نسل هشتم به پایان رسیده و خبری از این دی‌ال‌سی روی نسل هشتم نیست.

البته این استودیوی لهستانی در ماه سپتامبر 2022 اعلام کرده بود که پچ 1.6 آخرین به‌روزرسانی اصلی این بازی برای نسل هشتم هستش. و اعضای این استودیو تمرکز اصلی خودشون رو روی نسخه‌های نسل نهمی و رایانه‌های شخصی گذاشتن. همچنین تیم سازنده بازی به دنبال بازنگری در سیستم‌های گیم‌پلی و ایجاد زمینه برای انتشار Phantom Liberty هستن. کارگردان بازی ادعا داشته که بازسازی کامل سیستم پلیس و برخورد وسایل نقلیه تنها برخی از این تغییرات هستن.

قیمت Cyberpunk 2077: Phantom Liberty 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

مدیر روابط عمومی CD Projekt Red مستقیما تایید کرده که این بسته الحاقی رایگان نیستش اما جزئیات دیگه‌ای از قیمت‌گذاریش لو نداده. البته که CD Projekt Red با عرضه دو بسته الحاقی The Hearts of Stone و Blood and Wine برای The Witcher 3 اثبات کرده که دی‌ال‌سی‌های پولی این شرکت کاملا ارزش خریدن و تجربه کردن دارن. دی‌ال‌سی The Hearts of Stone در سال 2015، یعنی پنج ماه بعد از انتشار The Witcher 3، با قیمت 9.99 دلار و Blood and Wine در سال 2016 با قیمت 19.99 دلار عرضه شدن.

شخصیت‌های جدید DLC

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

با اعلام CDPR، در Cyberpunk 2077: Phantom Liberty شخصیت‌های جدید زیادی رو قراره ملاقات کنیم. تریلر Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در جریان The Game Awards 2022، به ما نشان داد که در این بسته الحاقی، یکی از بازیگرای محبوب دنیای فیلم و سریال، یعنی Idris Elba ما را همراهی خواهد کرد. البا توی داستان قراره اسمش Solomon Reed باشه و به عنوان مامور FIA که برای NUSA کار می‌کنه، وارد دنیای سایبرپانک شده.

می‌دونیم که بازهم قراره در نقش V برگردیم و احتمالاً تمامی امکانات، اسلحه‌ها و پیشرفت‌هایی که در کمپین اصلی به‌دست آوردیم، در این دی‌ال‌سی هم هستن. همچنین کیانو ریوز هم قبلاً علاقه خودش رو برای برگشتن به نقش Johnny Silverhand بروز داده و امیدواره که گیمرها برای دیدن این کرکتر هیجان‌زده باشن.

داستان Cyberpunk 2077: Phantom Liberty 

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

قراره که Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ما رو به یک منظقه کاملاً جدید در نایت‌سیتی ببره. کارگردان بازی اشاره کرده که این منطقه بخشی از ناحیه جنوب غربی نقشه هست و به عنوان یکی از خطرناک‌ترین بخش‌های نایت‌سیتی به شمار میاد. حتی اگر در منطقه Coastview به دقت به مکالمات شهروندان گوش بدید، متوجه میشید که شایعاتی در مورد NCPD و کشتن جنایتکارهای خطرناک وجود داره.

پس‌زمینه و تم اصلی داستان Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در واقع جاسوسی اکشن هست و V باید در یک عملیات جاسوسی شرکت کنه. متاسفانه اطلاعات بیشتری از جزئیات داستانی این بسته الحاقی در دسترس نیست.

سخن پایانی

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty تنها دی‌ال‌سی برنامه‌ریزی شده برای Cyberpunk 2077 هستش و تا جایی که می‌دونیم، بعد از انتشار این بسته گسترش‌دهنده قراره تا عرضه نسخه بعدی، با دنیای سایبرپانک خداحافظی کنیم. تقریباً نیمی از افراد استودیوی سی‌دی پراجکت رد بر روی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty درحال کار هستن و بقیه افراد این تیم، همانطور که احتمالاً می‌دانید، مراحل پیش‌تولید The Witcher 4 رو می‌گذرونن.

Cyberpunk 2077

نسخه بعدی سایبرپانک که فعلاً با اسم Cyberpunk Orion شناخته می‌شه، قراره به عنوان دنباله‌ی نسخه اول باشه. و طبق ادعای CDPR، قراره که این نسخه قدرت و پتانسیل کامل دنیای سایبرپانک رو به همه اثبات کنه. بنابراین درحال حاضر باید منتظر باشیم و ببینیم که دست‌پخت این تیم لهستانی قراره چجور باشه.

دیدگاهتان را بنویسید