11 مورد که می‌خواهیم در نسخه بعدی Cyberpunk 2077 ببینیم

Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 بعد از سال‌ها انتظار و حاشیه، در دسامبر سال 2020 عرضه شد که متاسفانه با محصول ناقصی روبه‌رو بودیم. تا جایی که سهام CD Projekt Red با افت محسوسی مواجه شد و تعداد زیادی از پلیرها بازی رو ریفاند کردن. اما با گذشت زمان و عرضه آپدیت‌های حجیم، بخش گسترده‌ای از ایرادات این بازی بر روی کنسول‌های نسل نهمی و رایانه‌های شخصی برطرف شد.

چندی پیش بود که با همکاری کمپانی Netflix و استودیوی CD Projekt Red، انیمه‌ای با نام Cyberpunk: Edgerunners منتشر شد؛ همین امر باعث شد که Cyberpunk 2077 دوباره سر زبون‌ها بیفته و خیلی از طرفدارهای این بازی مطمئن شدند که کار این استودیوی لهستانی با دنیای سایبرپانک هنوز تموم نشده. در این مقاله می‌خوایم مواردی که می‌خوایم در نسخه بعدی این بازی ببینیم رو باهم مرور کنیم و کمی برای Cyberpunk بعدی هایپ شیم! با ما همراه باشید.

باگ‌ها و مشکلات فنی خیلی کمتر

Cyberpunk 2077

اولین و به نظر من مهم‌ترین موردی که CD Projekt Red باید در سایبرپانک بعدی رعایت کنه، پولیش بهتر بازی و مشکلات فنی خیلی کمتر و محدودتر در زمان انتشاره. به هرحال باگ‌ها و گلیچ‌ها به خصوص در یک بازی جهان‌باز در سبک RPG یک امر اجتناب‌ناپذیره اما میزان مشکلاتی که Cyberpunk 2077 در زمان انتشار خودش داشت، بیش از حد بود و روی کنسول‌های نسل هشتمی عملاً غیرقابل بازی بود. بنابراین امیدواریم که توسعه‌دهندگان از نسخه قبلی درس گرفته باشند.

تاثیر تصمیمات بر پایان بازی

درحالی که داستان Cyberpunk 2077 و روایت آن یکی از نقاط قوت این بازی به شمار می‌آمد؛ اما خب تاثیر انتخاب‌های بازیکن در پایان داستان چندان حس نمیشد و این مورد در مقایسه با The Witcher 3 یک عقب‌گرد به حساب میومد. پس انتظار داریم که نسخه بعدی Cyberpunk 2077 پایان‌های متعددی با تاثیرپذیری بالا از تصمیمات بازیکن و حتی ماموریت‌های جانبی داشته باشد. در این صورت می‌تونیم بگیم که سایبرپانک بعدی یک شاهکار در روایت داستان به حساب میاد.

هوش مصنوعی پیشرفته‌تر

Cyberpunk 2077

در Cyberpunk 2077 گاهی اوقات حس می‌کنیم که به جای یک عنوان RPG، با یک شوتر ساده اول شخص روبه‌رو هستیم. در درگیری‌های این بازی، به خصوص در صحنه‌های شلوغ ضعف هوش مصنوعی کاملا مشهوده و کمی توی ذوق پلیر می‌زنه! با توجه به این که این اولین باری بود که استودیوی سی‌دی پراجکت یک بازی شوتر اول شخص می‌سازه، می‌تونیم امیدوار باشیم که در سایبرپانک بعدی این مشکل رفع شده باشد.

یک شهر کاملاً جدید

نایت‌سیتی یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های Cyberpunk 2077 به حساب میومد و این شهر بزرگ جذابیت زیادی برای گشت‌وگذار بازیکن داشت. اما می‌خواهیم که نسخه بعدی سایبرپانک قسمت دیگری از جهان رو در این آینده‌ی هولناک به ما نشون بده. در طول بازی به جاهای دیگه‌ای مثل توکیو اشاره میشه و به نظرم دیدن همچین مکان‌هایی می‌تونه هیجان‌انگیزتر از تکرار نایت‌سیتی در سایبرپانک جدید باشه.

دسترسی بیشتر به داخل ساختمان‌ها

اگر سازندگان قصد داشته باشن که به نایت‌سیتی برگردن، باید به صورت قابل توجهی این شهر رو گسترش بدن. یکی از راه‌های این کار، اضافه کردن فضاهای داخلی بیشتر به شهر است. به صورتی که ما بتونیم به داخل تعداد زیادی از ساختمان‌ها دسترسی داشته باشیم. این ساختمان‌ها می‌تونن ربطی به ماموریت‌های اصلی یا فرعی نداشته باشن و پلیر فقط برای کاوش و پیدا کردن آیتم‌های مختلف واردشون بشه. البته اگه با شهر جدیدی هم روبه‌رو باشیم، باید این مورد در سایبرپانک بعدی پیاده‌سازی شده باشه. چرا که با انتشار بازی‌های بزرگ جهان‌باز، انتظارات گیمرها روز به روز بیشتر میشه.

تاثیر بیشتر Life Path در بازی

در مجموع سه مسیر زندگی یا همون Life Path‌ در Cyberpunk 2077 وجود دارند که در دیالوگ‌ها و نحوه شروع بازی تاثیرگذارن اما تاثیری در داستان کلی ندارن. همچنین بسیاری از طرفداران انتظار داشتن این مسیرها تاثیر عمیق‌تری در گیم‌پلی بازی داشته باشه و با هر انتخاب، موارد موثر زیادی رو به دست بیاریم و از دست بدیم.

بهبود سیستم مبارزات تن به تن

Cyberpunk 2077

در Cyberpunk 2077، مبارزات Melee و تن به تن ممکن بود برای برخی از گیمرها آزاردهنده باشه. حتی در مقایسه با سایر المان‌های گیم‌پلی مثل گان‌پلی و هک، در حق این قسمت اجهاف شده بود. بنابراین یکی از نکاتی که استودیوی سازنده باید در نسخه بعدی این سری لحاظ کنه، سیستم مبارزه بهینه‌تر هستش.

ارتقای سیستم رانندگی

بازی‌های قبلی استودیوی سی‌دی پراجکت، یعنی نسخه‌های پیشین سری ویچر، از اسب و قایق‌های قدیمی برای کاوش و پیمایش استفاده می‌کردن. و Cyberpunk 2077 اولین بار بود که این استودیو باید سیستم رانندگی خودرو و موتورسیکلت را پیاده‌سازی می‌کرد. و این عدم تجربه‌ی استودیو به خصوص در رانندگی با خودرو مشهود هست. سواری موتورسیکلت مقداری بهتره اما همچنان با استاندارد بازی‌های AAA جهان‌باز فاصله داره.

برای یک بازی اپن‌ورلد با این مقیاس، رانندگی یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های گیم‌پلی هستش که می‌تونه تجربه لذت‌بخش گیمر رو تبدیل به یک جهنم ناخوشایند کنه. علاوه بر این، سایر راننده‌های نایت‌سیتی هم چندان حس واقعی بودن رو القا نمی‌کنند و مثل ربات‌ها به مسیر مستقیم خودشون ادامه میدن!

دنیای پویاتر

Cyberpunk 2077

تراکم جمعیت در نایت‌سیتی چشمگیره اما بسیاری از فعالیت‌های جانبی و دیالوگ NPCها مصنوعی به نظر می‌رسن و به شما یادآوری می‌کنن که این یک بازی ویدیویی هستش. قاعدتاً انتظار نداریم که در دنیای یک بازی، مو به مو جزئیات دنیای واقعی پیاده‌سازی بشه؛ اما برای این گلایه ما کافیست Cyberpunk 2077 رو با یکی از بازی‌های راکستار مثل Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 یا حتی با The Witcher 3 که دست‌پخت خود سی‌دی پراجکت هست مقایسه کنید. و جالب این که همه‌ی این بازی‌ها سال‌ها قبل از سایبرپانک عرضه شدن. پس انتظار داریم که توسعه‌دهندگان از تمامی پتانسیل خودشون و سایبرپانک برای خلق یک دنیای زنده و پرجزئیات استفاده کنند.

قابلیت تشکیل Crew

Cyberpunk 2077

درطول داستان انیمه Cyberpunk: Edgerunners، نحوه کار در گروه‌ها یا همون Crewهای نایت‌سیتی رو نشون دادن. خیلی از طرفدارها بعد از تماشای انیمه درخواست داشتن که قابلیت تشکیل و عضویت در گروه‌های مختلف دنیای سایبرپانک در دسترس قرار بگیره. بنابراین یکی از موردانتظارترین المان‌هایی که می‌تونیم در سایبرپانک بعدی ببینیم، همین گروه‌ها و ماموریت‌ها و استخدامشون هست.

حالت سوم شخص

در کمال تعجب، سی‌دی پراجکت به خواسته‌ی درصد زیادی از طرفداران گوش نداد و حالت سوم شخص رو به Cyberpunk 2077 اضافه نکرد. هنگامی که یک بازی این حجم از شخصی‌سازی کرکتر رو ارائه میده، در مقابل ما انتظار داریم که بتونیم حداقل کرکتری که شاید ساعت‌ها وقت برای کاستومایز کردنش گذاشتیم رو ببینیم! جدا از این بحث، دید سوم شخص از لحاظ گیم‌پلی و زاویه دید هم می‌تونه کمک زیادی به تجربه روان‌تر بازی کنه. مادهای سوم شخص برای نسخه پیسی سایبرپانک عرضه شد اما اگر این قابلیت بخشی از نسخه بعدی باشه عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید