بررسی نسخه پیسی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

uncharted: Legacy of Thieves Collection

بدون شک از استودیو بازی سازی بزرگ ناتی داگ رو میشه مطرح‌ترین و موفق‌ترین استودیوی زیر مجموعه شرکت سونی نام برد. بازی‌های بزرگ استودیو ناتی داگ از سال‌های گذشته تا ‌به همین ‌امروز و احتمالا تا سال‌های آینده میتونند هر گیمر و حتی غیر گیمر رو هم به ‌تحسین در بیارند. عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection رو خیلی راحت میشه یکی از بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 دونست، یک ریمستر از آخرین آنچارتدهای منتشر شده که البته برای بعضی از گیمرها که خود اون‌ عناوین اصلی رو تجربه کردند، شاید خیلی هم یک ریمستر به‌ نظر نرسه اما چیزی که نمیشه اون رو رد کرد این است که، عنوان Uncharted: Legacy Of Thieves Collection یک اثر کاملا جذاب برای دوستداران سبک اکشن ماجراجویی است.

آخرین نسخه از فرنچایز دوست داشتنی Uncharted در سال 2016 عرضه شد. دقیقا همونجوری هم که همه انتظارشو داشتیم این نسخه هم مثل نسخه‌های قبلی خودش و مثل بقیه آثار درخشان ناتی داگ، به‌ دلیل کیفیت و جذابیت بالاش در تاریخ بازی‌های ویدئویی تونست خیلی راحت جاودانه بشود. با تموم شدن دوره نسل هشتم عرصه گیمینگ، طبق رده‌ بندی‌های نهایی انجام شده، بازی آنچارتد 4 ششمین بازی انحصاری سونی بر اساس نمرات متاکرایتیک شد. جدا از این Uncharted 4 همچنین در تعداد زیادی رویداد و در زمینه‌های مختلفی تونست برنده نامزد دریافت جوایز بسیاری و یا برنده بشود.

حالا مدت زمان زیادی از عرضه عنوان جذاب Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای کاربران رایانه‌های شخصی نمیگذره  و اگه که شما هم مثل من خیلی منتظر این روز بودین که بتونین بالاخره عنوان محبوب Uncharted رو بر روی سیستم خودتون تجربه کنید، حالا دیگه وقتش رسیده است.

برای همین هم امروز قراره که من در ادامه این مقاله با همراهی شماه به نقد و بررسی عنوان جذاب Uncharted: Legacy Of Thieves Collection بپردازیم و در انتها نقدها و نمرات این نسخه از بازی رو با هم بررسی کنیم، پس با من همراه باشید.

عنوانUncharted: Legacy of Thieves Collection  شامل دو نسخه از بازی Uncharted از نسل هشتم که یعنی Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: Lost Legacy است. این مجموعه تا به امروز بر روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده بود و حالا به لطف استودیو Iron Galaxy تونستیم بالاخره شاهد پورت شدن اون بر روی پلتفرم PC هم باشیم. اگه که شما قبل‌تر از این هم این عنوان رو تجربه کرده‌اید یادتون باشه که بدون شک منتشر شدن این بازی‌ها بر روی کامپیوتر همراه با ویژگی‌های کارآمدی هست، چون که شما میتونید خیلی راحت دسته پلی استیشن 5 خودتون رو به کامپیوتر متصل کنید، تا هم بتونید مثل تجربه قبلی خودتون، از تمامی ویژگی‌های این کنترلر( Haptic Feedback و Adaptive Triggers) بهره ببرید و هم بتونید از رابط کاربری جدید بازی که به صورت اختصاصی برای کامپیوتر از اول طراحی شده و بهبود پیدا کرده استفاده کنید و یه بار دیگه لذت تمام رو از این عنوان ببرید.

مورد دیگه‌ای که قبل از شروع بررسی خود بازی باید به اون اشاره کنم اینه که این عنوان برای AMD Fidelity FX Super Resolution 2 بهینه شده تا شما بتونید با استفاده از این فناوری از وضوح تصویر و نرخ فریم بهبود یافته لذت ببرید.

جلوه‌های بصری Uncharted: Legacy of Thieves Collection

uncharted: Legacy of Thieves Collectionگرافیک بی‌نظیر بازی خیلی بیشتر بر روی رایانه‌های شخصی احساس میشود

بدون شک چشم‌گیرترین المان بازیUncharted: Legacy of Thieves Collection  گرافیک اون هست و استودیو ناتی داگ همچنان مثل همیشه به کیفیت تصاویر توجه ویژه‌ای داره و در کنار اون عملکرد زمینه‌های بافتی و سایه‌ها رو هم حفظ کرده است، که همین موضوع باعث شده که شاخ و برگ‌ها، ساختمان‌ها، مردم و سایه‌ها با افزایش نرخ فریم شما رو خیلی بیشتر درگیر محیط جذاب بازی کند. البته این روند ممکن است به سادگی ناشی از کاهش وضوح هم باشد.

بدون شک اگه که شما به یک مانیتور 120 هرتز دسترسی داشته باشید میتونید بهترین تجربه رو از این بازی داشته باشید. جدا از گرافیک بی‌نظیر بازی، تنوع عالی محیط بازی شما رو مجذوب خودش میکنه و امکان نداره که حتی برای یک لحظه احساس خستگی کنید، چرا که در این بازی شما از محیط‌های جنگلی و استوایی گرفته تا کوه‌هایی که پوشیده از برف هستن همه رو قراره تجربه کنید و ممکنه که به خودتون بیاید و ببینید که خط داستان بازی رو فراموش کردین و صرفا دارید از قدم زدن در خیابون‌های خیس زیر بارون لذت میبرید. استودیو ناتی داگ به گونه‌ای به جزئیات بازی توجه داشته که شما در هر اینچ از محیط‌های زیبا بازی می‌تونید با جزئیات باورنکردنی روبرو بشید. به راحتی خودتون رو در داستان پردازی سینماتیک با وضوح فوق العاده بالای 4k غرق کنید و اگه هم که میتونید با استفاده از یک مانیتور واید این تجربه رو به اوج خودش برسونید. در بخش تنظیمات بازی هم تعدادی از ویژگی‌های تنظیم گرافیکی پیشرفته رو هم می‌بینید که برای تنظیم بافت و کیفیت مدل کاربرد دارند و علاوه بر اون‌ها شما می‌تونید سایه‌ها، بازتاب‌ها و انسداد محیط رو هم تنظیم کنید.

گیمپلی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

uncharted: Legacy of Thieves Collection

بدون شک انجام اکثر بازی‌ها با استفاده از موس و کیبورد جدا از داشتن لذت خاص خودش، میتونه بازی شما رو هم بهتر کنه، اما فراموش نکنید که عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection  در مرحله اول یک بازی انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 بوده پس تجربه کردن اون با دسته خودش ویژگی‌های مثبت خاص خودش رو دارد. سیستم فید بک هپتیک و جلوه‌های تریگر پویا برای بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection  فعال هستن و شما می‌تونید با کنترلر DualSense که از طریق سیم به کامپیوتر شما وصل می‌شود، از این امکانات لذت ببرید.

گرچه طیف گسترده‌ای از گیم پدهای دیگه رو هم می‌تونید استفاده کنید، که بدون شک موس و کیبورد هم از جمله اصلی‌ترین گزینه‌های شما هستن اما همونطور که گفتم با خود دسته پلی استیشن 5 یه حس و حال دیگه‌ای بازی خواهد داشت. اما به لطف شرکت ریزر اگه که از موس و کیبورد این شرکت استفاده میکنید، شما شتیبانی از سیستم RGB رو هم می‌تونید با لوازم جانبی کروما ریزر تجربه کنید. بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection  حالت‌ها و پیشرفت‌های رایانه‌ای زیادی رو به خودش دیده برای مثال UI بهبود یافته برای گزینه‌های بازی، رابط‌های کاربری و موارد دیگه رو داریم و می‌تونید از جی پی یو و مدیریت بهتر VRAM استفاده کرده و لودینگ بازی رو خیلی راحت به حداقل خودش برسونید.

نمرات منتقدین

نمرات منتقدین در رابطه با عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection

سایت امتیاز Game Rant: 10 از 10

گیمرهای رایانه‌های شخصی با انتشار Uncharted: Legacy of Thieves Collection بر روی پلتفرم‌های Epic Games و Steam باید خودشون رو برای تجربه یک ماجراجویی واقعی آماده کنند. عرضه‌ی شاهکار استودیوNaughty Dog  برای کامپیوتر بهتر از این نمی‌تونست عملی بشود. این استودیو با به کار گرفتن به ‌روزترین فناوری‌های رایانه‌ای و بهینه‌سازی عالی بر روی سخت‌افزارهای مختلف از ارائه‌ی یک تجربه‌ی کم‌نظیر اطمینان حاصل کردند. بدون شک عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection  شامل دو تا از بهترین بازی‌های انحصاری شرکت سونی در ده سال اخیر است.

امتیازGamingBolt : 9 از 10

عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection  بر روی رایانه‌های شخصیبدون شک یک راه عالی برای تجربه‌ی هر دو بازی Uncharted: A Thief’s End و Uncharted: Lost Legacy است.

امتیازGamingTrend : 9.5 از 10

این که میشه یکی از بهترین بازی‌های یک نسل رو بر روی پلتفرم PC هم تجربه کرد عالی است، که بدون شک این تجربه وقتی بهینه‌سازی اون بی‌نقص باشه بهتر هم می‌شود که عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection  یکی از این بازی‌ها است، یک شاهکار که برای استودیوهای بازی سازی یک کلاس درسی در زمینه پورت کردن به حساب می‌آید. پی‌سی گیمرها باید خوشحال باشن چرا که یه بار دیگه یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن رو در بهترین حالت ممکنش دریافت می‌کنند.

امتیازPCMag : 8 از 10

کمپین پلی استیشن برای کامپیوتر، با عرضه عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای ریانه‌های شخصی ادامه پیدا می‌کند. یک پورت بی‌نظیر از دو تا از تحسین ‌شده‌ترین بازی‌های نسل گذشته.

امتیازDexerto : 7 از 10

Uncharted: Legacy of Thieves Collection یک پورت دیگه از عناوین انحصاری شرکت سونی برای کامپیوتر است. حتی اگه داستان Uncharted 4 کمی با گذشت زمان بدتر بشه، قبلا از اقدام به خریدن این سری باید بدونید که خبری از سه‌گانه‌ی اصلی Nathan Drake و بخش چندنفره بازی متاسفانه نیست.

سیستم مورد نیاز Uncharted: Legacy of Thieves Collection

uncharted: Legacy of Thieves Collection

مشخصات سیستم مورد نیاز برای تجربه‌ی نسخه‌ی کامپیوتر عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection  با تنظیمات گرافیکی مختلف عبارتند از:

  • شما برای اجرای بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection حداقل به پردازنده اینتل i5-4330  یا AMD Ryzen 3 1200 درکنار کارت گرافیک انویدیا GTX 960 یا AMD R9 290X و ۸ گیگابایت حافظه RAM نیاز خواهید داشت.
  • تجربه‌ی بازی با تنظیمات گرافیکی Ultra هم نیازمند پردازنده i9-9900K یا Ryzen 9 3950X، کارت گرافیک RTX 3080 یا Radeon RX 6800 و 16 گیگ RAM است.
  • سیستم پیشنهادی برای تجربه‌ی عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection با کیفیت تصویر 1080 و 30 فریم بر ثانیه شامل پردازنده‌ی اینتل i7-4770 یا AMD Ryzen 5 1500X درکنار کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 یا AMD Radeon RX 570 و 16 گیگابایت حافظه‌ی RAM است.
  • اگه که قصد تجربه‌ی بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection با کیفیت تصویر 1440 و 60 فریم بر ثانیه رو داشته باشید، به پردازنده‌‌ی اینتل i7-7700K یا AMD Ryzen 7 3700X به ‌همراه کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 یا AMD Radeon RX 7500 XT و البته 16 گیگابایت حافظه‌ی RAM نیاز خواهید داشت.

مهم نیست چه تنظیمات گرافیکی رو میخواید استفاده کنید به هر حال شما برای انجام بازی به 120 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید. بدون شک استفاده از حافظه‌ی SSD برای اجرای روون‌تر و بهتر بازی نیز به شما پیشنهاد میشه و تنها ‌استثنا به حداقل سیستم مورد نیاز مربوط می‌شود.

نسخه‌ی کامپیوتر بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection در تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) در بستر فروشگاه اپیک گیمز و استیم برای کامپیوتر منتشر شد، که این نسخه از کیفیت تصویر 4K، مانیتورهای فوق عریض، ویژگی‌های کنترلر Dualsense و فناوری Fidelity FX Super Resolution 2 شرکت AMD پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید