نگاهی به بازی Wo Long: Fallen Dynasty

Wo Long: Fallen Dynasty

در جریان رویداد شرکت مایکروسافت و استودیو بتسدا بود که استودیوی قدیمی و مشهور Team Ninja و کوئی تکمو از جدیدترین عنوان در دست ساخت خودشون با اسم Wo Long: Fallen Dynasty رونمایی کردند. شاید الان پیش خودتون بگید که، اگه میگی استودیو مشهور Team Ninja پس چرا من چیزی ازش نشنیدم؟ اگه مثل من از قدیمی‌های دنیای گیم باشی بدون شک این استودیو رو بازی سری بازی‌های محبوب Ninja Gaiden میشناسی اما برای شناختن این استودیو حتما لازم نیست دو دهه زندگی کرده باشی چرا که خیلی وقت نمیگذره از آخرین شاهکار این استودیو یعنی عنوان محبوب و جذاب Nioh.

همونطور که گفتم استودیو Team Ninja از مدت‌ها پیش تا به امروز، با ساخت نسخه‌های مختلفی از Ninja Gaiden و در ادامه مجموعه‌هایی مثل Hyrule Warriors و Fire Emblem Warriors به همه ما اثبات کرده که مهارت خاصی در توسعه بازی‌هایی جذاب در سبک هک اند اسلش دارد. اما به هر حال همونطور که گفته شد گیمرهای امروزی استودیو تیم نینجا رو بیشتر با بازی Nioh می‌شناسند، عنوانی که موفق شد به‌ خوبی المان‌های هک اند اسلش رو با المان‌های سولزلایک ترکیب کنه و یک گیم‌پلی سریع، چالش‌برانگیز و دلچسب رو برای ما به ‌نمایش بگذارد. حالا امروز در این مقاله هم قرار شده که من براتون از آخرین عنوان در حال توسعه این استودیو یعنی بازی Wo Long بگم، پس با من در معرفی و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty همراه شوید.

اول مقاله بهش اشاره کردم که برای اولین بار بازی Wo Long: Fallen Dynasty داخل رویداد ماه ژوئن ایکس باکس بود که توسط استودیو تیم نینجا معرفی شد. یک عنوان اکشن در سبک Hack And Slash که شاید در اولین نگاه خیلی شبیه به سری Nioh به نظر برسه، اما این دفعه استودیو سازنده به‌جای ژاپن، به سراغ چین و قرن 14 رفتن تا بتونن اقتباس‌هایی از رمان عاشقانه سه پادشاهی داشته باشند، پس با وجود همه شباهت‌ها، تریلرهای بازی Wo Long: Fallen Dynasty یک سری ویژگی‌های جدیدی رو هم به ما نشون ‌داد و مدتی هم از انتشار نسخه دمو بازی گذشته و با قرار دادن همه این‌ها کنار هم میتونیم به یه دیدگاه کلی از بازی  Wo Long: Fallen Dynasty برسیم و در پایان ببینم که باید منتظر چه جور بازی‌ای باشیم.

Wo Long: Fallen Dynasty

مکانیزم‌های گیم‌پلی Wo Long: Fallen Dynasty

درسته که دمو منتشر شده از بازی فقط یکی از مراحل بازی رو به ما نشون ‌داد، اما خب همون یه مرحله هم کافی بود تا با ساختار کلی بازی و مکانیسم‌هاش تا حد زیادی آشنا بشیم. شما با شروع بازی، در بخش شخصی‌سازی قرار می‌گیرید و به‌ خوبی می‌تونید شخصیت مورد نظر خودتون رو خلق کنید. سیستم Customize بازی Wo Long: Fallen Dynasty به‌ شکلی طراحی شده که شما هم میتونید ساعت‌ها وقت بذارید و به صورت کاملا حرفه‌ای به شخصی سازی کرکتر خودتون بپردازید و هم اگه که حوصله این کارها رو نداشته باشید میتونید خیلی راحت در عرض چند دقیقه چهره مد نظر خودتون رو روی کرکتر بازی پیاده‌سازی کنید.

بعد از به اتمام رساندن بخش شخصی سازی، شما با تعداد زیادی کلاس مبارزه‌ای روبرو خواهید شد، که با توجه به سلیقه خودتون باید از بین اون‌ها یکی رو انتخاب کنید. کلاس‌هایی مثل کلاس Fire (که تو این کلاس توجه بر روی قدرت تهاجمی بالا شخصیت است)، کلاس Earth (توجه بر روی قدرت تدافعی بالا شخصیت است)، کلاس Wood (توجه اصلی بر روی مهارت‌هایی برای پشتیبانی از خود و بازیابی شخصیت است)، کلاس Metal (توجه بر روی مهارت‌هایی است که برای تضعیف باس‌ها در نظر گرفته شده است) و در آخر کلاس آب (توجه این کلاس بیشتر بر روی المان‌های مخفی‌کاری کرکتر بازی است) که هرکدوم از این کلاس‌ها مزیت‌های خاص خودش رو دارد و حتی سیستم ارتقای کرکتر بازی هم با توجه به همین کلاس‌ها و سلاحی که شما بر میدارید، دسته‌بندی شده است.

اگه که یادتون باشه در سری Nioh سیستم ارتقای کرکتر و تاثیر اون روی قدرت آسیب رسانی شما به حریف‌ها  این جوری بود که هر کدوم از بخش‌ها  روی حداقل یکی از سلاح‌های بازی تأثیرگذار بود. برای همین هم نمی‌تونستید همه بخش‌ها رو یه جا ارتقا بدید و تنها باید اون مواردی رو ارتقا میدادید که بیشتر شدنشون، باعث بهبود شیوه بازی کردن‌ شما میشد. حالا سیستم این عنوان جدید یه کمی تغییر کرده و سیستم بازی بیشتر به سمت یک کلاس مبارزه‌ای رفته است. به طور کلی ساختار مبارزات در بازی Wo Long: Fallen Dynasty این جوریه که شما دو سلاح Melee اصلی و ثانویه دارید و درکنار اون می‌تونید دو سلاح Range رو هم با خودتون حمل کنید. اما چیزی که تونسته عنوان Wo Long: Fallen Dynasty رو به یه بازی متفاوت نسبت به سری Nioh تبدیل کنه، استفاده از جادوها و ساختار اون‌ها است. از اون‌ جایی که داستان بازی در چین باستان جریا دارد، خبری از نینجوتسو و جادوهای مربوط‌ به شینوبی‌ها و سامورای‌ها نیست، اما تیم نینجا با استفاده از عناصر آب، فلز، چوب، آتش و زمین سعی کرده جادوهایی رو به ‌وجود بیاره تا گیم‌پلی بازی حالت خسته کننده و تکراری‌ای رو به خودش نگیرد و میشه گفت به نظر میرسه که تو این کار موفق بودند.

Wo Long: Fallen Dynasty

شما می‌تونید همزمان از چهار جادو استفاده کنید، که این چهار جادو میتونه، جادوهای تدافعی و تهاجمی مختلف مثل استفاده از آتش یا یخ برای سلاح باشه یا مهارت‌هایی مثل فایر بال و آذرخش یا مهارت‌های تدافعی مثل بازیابی نوار سلامت با آسیب رساندن به دشمنان و باس‌ها و بالا رفتن قدرت تدافعی‌ کرکتر شما. جدا از چهار جادویی که میتونید انجام بدید، هر سلاح شما دارای مهارت‌های منحصر به ‌فرد خودش است که به شما آزادی عمل بیشتری در مبارزهاتون می‌دهند. سیستم دیفلکت یا همون Parry کردن ضربات دشمنان و باس‌ها، مورد دیگه‌ای است که در این عنوان جدید یه سری تغییراتی داشته است. برای دیفلکت ضربات دشمنان، باید دکمه جاخالی رو در بهترین زمان ممکن فشار دهید. میشه گفت که دیفلکت کردن در بازی Wo Long: Fallen Dynasty دقیقا مثل Perfect Dodge در بازی‌هایی مثل Bayonetta است. اگه که ضربه‌های معمولی رو دیفلکت کنید، صرفا از آسیب دیدنتون جلوگیری کرده‌اید، اما بعضی از دشمنان و باس‌ها دارای ضربات قرمز رنگی هستن که قابل دفاع کردن نیست. برای همین هم، دیفلکت این دسته از ضربات باعث میشه تا یک ضد حمله رو ایجاد کنید و آسیب زیادی رو به حریفتون وارد کنید.

به غیر از همه این مواردی که راجبشون صحبت کردیم، در بازی شما شاهد سیستمی به اسم Moral Rank هستید که هم سیستم مجازات بازی و هم قدرت شما تا حدی به این سیستم وابسته است. هر یک از دشمنان شما در بازی رتبه Moral خاص خودش رو دارد، که شما با کشتن اونا می‌تونید Moral Rank خودتون رو بالا ببرید و هر چه قدر که Moral Rank حریفتون بیشتر باشه درواقع داره بهتون میگه که قدرتش بیشتر است. برای همین هم هر چه قدر که Moral Rank شما  بیشتر بشه، میزان آسیب‌ رسانی‌تان به دشمنان هم بیشتر می‌شود. پس میشه گفت که هر چه قدر که شما بیشتر زنده بمونید به همون مقدار هم قدرت شما افزایش پیدا خواهد کرد و با هر بار مردن هم یک عدد از Moral Rank شما کم می‌شود.

پس حواستون به مردن‌های پشت سر هم باشه، چون که این موضوع میتونه خیلی راحت شرایط رو برای شما تا حد زیادی سخت‌تر کند. جدا از این مردن در Wo Long: Fallen Dynasty عواقب دیگه‌ای هم داره و باعث میشه مقداری از Genuine Qi خودتون رو از دست بدید (از Genuine Qi در این بازی به منظور ارتقای کرکتر بازی استفاده میشود)، برای همین بدون شک مردن‌های پیاپی میتونه شرایط طاقت‌ فرسایی رو به‌وجود بیاره به خصوص برای افرادی که هنوز شناخت کاملی از بازی به دست نیاوردن.

Wo Long: Fallen Dynasty

جذاب‌ترین قسمت دمو Wo Long: Fallen Dynasty به نظر من، بخش آنلاین بازی بود. قسمت Co-Op بازی تا سقف سه بازیکن به‌صورت همزمان رو میتونست پشتیبانی بکنه و شما می‌تونید با دو تا از دوستاتون بازی رو تجربه کنید یا اینکه از بقیه پلیرهای بازی به صورت رندوم کمک بگیرید.

جلوه‌های بصری Wo Long: Fallen Dynasty

در آخر اگه بخوایم به طور کلی در رابطه با جلوه بصری بازی Wo Long: Fallen Dynasty صحبت کنیم باید بگم که، آخرین عنوان استودیو Team Ninja تونسته پیشرفت خوبی نسبت‌ به ساخته قبلی خودش داشته باشه و طراحی انیمیشن‌های حرکتی و ضربات تمام کننده، به ‌خوبی انجام شده است. همونطور که در ابتدا مقاله به این موضوع اشاره کردم، دمو بازی فقط یکی از مراحل رو دراختیار ما قرار داده بود و برای همین هم نمیشه که به ‌طور دقیق در مورد دشمنان، تنوع طراحی اون‌ها، طراحی باس‌های بازی و تنوع محیط‌ها صحبت کرد. اما تا الان که چیز بدی از استودیو Team Ninja ندیده بودیم و الان هم امیدوار هستیم که باز هم مثل همیشه بتونن یه تجربه‌ لدت بخش و درخور رو در دسترس ما قرار دهند.

نسخه‌های مختلف Wo Long: Fallen Dynasty

علاوه بر نسخه‌ی استاندارد، نسخه Digital Deluxe  هم در دسترس خواهد بود که شامل Season Pass بازی می‌شود. Season Pass بازی قرار شده که دارای سه بسته محتوای قابل دانلود باشد. این بسته‌ها شامل ژنرال‌های جدید، شیاطین، سناریوها، مراحل، انواع سلاح‌ها و موارد دیگر خواهند بود. این نسخه از بازی همچنین از یک آرت ‌بوک دیجیتال، موسیقی متن بازی به صورت دیجیتال و زره‌ی Quinglong Armor برای شخصیت اصلی بازی برخوردار است.

یک نسخه‌ استیل بوک و محدود هم از Wo Long: Fallen Dynasty قرار شده که منتشر بشه که در کنار یک جعبه‌ی جذاب، شامل آیتم‌هایی با نام‌های Crown of Zhurong و Crown of Gonggong در بازی می‌شود. پیش‌خرید هر نسخه از بازی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی زره‌ی Baihu Armor رو در اختیار شما قرار می‌دهد.

عنوان مورد انتظار Wo Long: Fallen Dynasty قرار شده که توسط استودیو Team Ninja در تاریخ 3 مارس 2023 (12 اسفند ماه 1401) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی‌ استیشن، ایکس‌ باکس و رایانه‌های شخصی عرضه ‌شود و خبر خوب برای کاربران ایکس باکس اینه که این بازی قرار شده که از اولین روز انتشار خودش به صورت رایگان بر روی سرویس گیم پس در دسترس شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید