نگاهی به بازی Warzone 2

Warzone 2

نسخه دوم بازی محبوب وارزون تحت اسم Warzone 2 همونطور که میدونید قرار بود در کنار بازی Modern Warfare 2 منتشر بشه و حالا که مدت زیادی از عرضه این بازی نگذشته، قرار شده که وارزون 2 ، در تاریخ 25 آبان (16 نوامبر) بر روی پلتفرم‌های گیمینگ عرضه شود و به گفته  ALumia Italia، (افشاکننده اطلاعات منتشر نشده مایکروسافت) حجم بازی Warzone 2 قرار است بر روی کنسول ایکس باکس حدود 115 گیگابایت خواهد بود(که به احتمال خیلی زیاد بر روی پلی استیشن و کامپیوتر هم شاهد همین حجم خواهیم بود). این مقدار، بالاتر از حجم 100 گیگابایتی بازی Modern Warfare 2 به حساب میاد و در نتیجه اگه که شما هر دو بازی رو بر روی کنسول خودتون نصب کنید، این دو بازی چیزی حدود یک چهارم فضای معمولی یک کنسول 1 ترابایتی رو اشغال می‌کند.

البته به هر حال این موضوع برای طرفداران سری کالاف و وارزون چیز خیلی عجیبی هم نیست، چون تو نسخه‌های قبل هم حجم بازی‌ها به شدت بالا بود و آپدیت‌های سنگینی براشون میومد. علاوه بر این موضوع، حجم فایل بازی‌های Warzone 2 و Modern Warfare 2  بدون شک با گذشت زمان و اضافه شدن سلاح‌ها، نقشه‌ها و محتویات بیشتر، حتی بیشتر از قبل می‌شود. دومین نقشه بزرگ Warzone با نام  Las Almas، به عنوان یک ایستر اگ در کمپین Modern Warfare 2  دیده شده است. اعتقاد بر این است که Warzone 2 بسیار شبیه به نسخه اول خواهد بود، با این تفاوت که محتویات متفاوت‌تری در سال‌های آینده قرار است دریافت ‌کند. از اونجایی که دیگه چیزی تا انتشار وارزون 2 باقی نمونده، بد نیست با هم یه نگاهی به همه اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده بندازیم و ببینیم باید توقع چه بازی‌ای رو داشته باشیم.

نقشه Warzone 2

Warzone 2

در نسخه دوم بازی Warzone با نقشه جدیدی روبه‌رو خواهیم شد. در این نسخه قرار شده که ما با تمام نقشه‌های قبلی خداحافظی کنیم و به مزرعه (Al-Mazrah) وارد شویم. نقشه جدید بسیار گسترده بوده و به طور خاص برای استفاده از مکانیک‌ها و سیستم‌های جدیدی که به همراه بازی Modern Warfare 2 و Warzone 2 معرفی شده‌اند، طراحی شده است. مزرعه یک نقشه بیابانی وسیع است که عوارض جغرافیایی و مصنوعی متعددی دارد. به طور مثال، قرار است در این نقشه شاهد چندین منطقه صنعتی، شهرک‌هایی با اندازه‌های مختلف (که به شکل جالبی یکی از اونها به صورت نصف و نیمه به زیر آب رفته است) و یک شهر بزرگ باشیم. نقشه دارای ۱۸ نقطه شاخص و یک رودخانه بزرگ است که در تمام نقشه گردش می‌کند.

با این که خود تیم سازندگان گفتن که: «این بزرگ‌ترین نقشه بتل رویالی است که استودیو اینفینیتی ‌وارد تا به حال ساخته است»، اما همچنان قرار است یک سری نقاط آشنا رو هم داخل بازی ببینیم. جدا از برخی تشابهات با نقشه‌های قدیمی وارزون، احتمالا متوجه خواهید شد که برخی از نقشه‌های بخش چند نفره بازی Modern Warfare 2، تکه‌هایی از این نقشه بزرگ هستند، که خب چیز عجیبی نیست تو همه بتل رویال‌های کالاف شاهده همچین چیزی بودیم و این بار قرار شده که نقشه‌هایی مثل Al-Bagra Fortress، Embassy، Zarqwa Hydroelectric، Taraq، Sariff Bay و Sa’id از Modern Warfare 2 تکه‌هایی از این مپ بزرگ رو شامل ‌شوند.

سیستم Battle Pass بازی Warzone 2

Warzone 2

Battle Pass بازی وارزون 2 قرار شده است که از همون لحظه انتشار بازی، در بازی فعال باشد. میزان پیشروی در بتل‌پس Warzone با Modern Warfare 2 هماهنگ خواهد بود و فعالیت در هر بازی می‌تونه باعث پیشرفت در مراحل Battle Pass و دریافت جوایز اون بشه که این موضوع واقعا یه تصمیم کاملا دست و به جاست. از طرف دیگه پیشرفت در Battle Pass می‌تونه در رتبه پرستیژ Modern Warfare شما هم تاثیر بذاره که این هم اتفاق خوبی است.

سیستم Loadout بازی Warzone 2

Warzone 2

دقیقا وقتی که Warzone 2 معرفی شد، تعداد زیادی از کاربرها نگران این بودن که نکنه ویژگی loadout از بازی حذف شده باشه، اما استودیو اینفینیتی ‌وارد تایید کرده که این قابلیت با تغییراتی دوباره در وارزون 2 هم حضور خواهد داشت. این تغییرات در راستای تشویق به دریافت لوت‌های معمول در نقشه خواهند بود. در حال حاضر برای دریافت محموله خاص خود در Warzone 2، سه راه اصلی برای شما وجود دارد:

  • فروشگاه‌ها: با استفاده از پولی که داخل هر مچ بازی به دست میارید، شما می‌تونید سلاح اصلی خودتون رو خریداری کنید.
  • دراپ‌ها: گاهی اوقات در حین نبرد ممکن است این دراپ‌ها رو ببینید که جایی از نقشه فرود میان، اما این بار بر خلاف نسخه قبلی وارزون، این دراپ‌ها محدود به اسکواد خاصی نبوده توسط همگان قابل استفاده است (درست مثل PUBG یا Fortnite). پس در اون محدوده انتظار نبردی سنگین رو داشته باشید.
  • سنگرها و مناطق سیاه: این یکی مورد کاملا برای ما جدید است و به این صورته که، در صورتی که در دقایق اوایل بازی شما بتونید یک سنگر یا محدوده سیاه رو که توسط سربازانی که توسط هوش مصنوعی کنترل میشن رو پاکسازی کنید، می‌تونید به سرعت به تجهیزات خودتون دسترسی پیدا کنید.

حالت جدید DMZ بازی Warzone 2

Warzone 2

استودیو اینیفینیتی وارد بالاخره جزئیاتی از حالت DMZ خودش رو منتشر کرد. این حالت قرار است یک تجربه شبیه‌سازی جدید باشه که در Warzone 2 ارائه خواهد شد و احتمالا یه جور حالت عملیات نجات در سری Call Of Duty خواهد بود.

DMZ  قرار شده که یه حالت جهان باز دیالوگ محور باشه که شما برای انجام ماموریت، انجام ماموریت‌های فرعی، مبارزه با سربازان هوش مصنوعی و یا دیگر بازیکنان آزادی عمل داشته باشید. در همین هنگام باید به دنبال برخی آیتم ارزشمند هم باشید و سعی کنید تا پایان ماموریت خودتون اون‌ها رو هم پیدا کنید.

برعکس سایر حالت‌ها، سربازان هوش مصنوعی دیگر محدود به یک منطقه نخواهند ماند و در مکان‌های مختلف نقشه بازی گشت خواهند زد و بسته به عملکرد شما در هر منطقه، از هم دیگه پشتیبانی خواهند کرد و نکته جذاب این حالت اینه که به کمک چت صوتی (Voice Chat) می‌تونید با بازیکن‌های دیگه که در نزدیکی شما قرار دارن متحد شده و با گروهی بزرگ‌تر به سراغ دشمن برید.

حالت سوم شخص Warzone 2

Warzone 2

میشه به جرعت گفت که هیجان انگیز‌ترین خبر اضافه شدن حالت سوم شخص به بازی بود. با معرفی حالت سوم شخص، یه تجربه‌ کاملا جدید و متفاوت از نبرد در مزرعه در انتظار ما قرار گرفته است. البته قرار دادن پلیرهای سوم شخص در مقابل پلیرهای اول شخص اصلا جالب به نظر نمی‌رسد، برای همین هم استودیو اینفینیتی ‌وارد برای این کار حالتی کاملا جداگانه رو در نظر گرفته است. برای بهتر شدن تجربه هم حرکاتی جدید در این قالب به بازی اضافه شده است. حرکاتی مثل سر خوردن، آویزان ماندن از لبه‌ها.

باید نگران سوخت وسایل نقلیه هم باشید!

بدون شک خودروها و هلیکوپترها همیشه بخش مهمی در Warzone بودند و اینفینیتی ‌وارد هم برای نسخه دوم خودش، این سری به سراغ تغییر دادن اون‌ها رفته است. انواع خودروهای جدید معرفی شده‌اند و در عین حال مکانیسم‌هایی تعبیه شده‌اند تا حضور اون‌ها رو در بازی تعادل ببخشند، برای مثال میشه گفت که فیزیک و فرمون‌ پذیری خودروها به وضعیت خودرو بستگی داره که این موضوع باعش شده تا بازی مقداری واقع گرایانه‌تر به نظر برسد. سایر بازیکن‌ها می‌تونن با شلیک به لاستیک‌ها به فرمون‌پذیری وسیله شما آسیب برسونن و یا میزان تاثیر انفجار به وزن خودرو بستگی دارد. سوخت وسایل هم دیگه نامحدود نیست و باید در پمپ بنزین‌ها پر شود. هم چنین می‌تونید چرخ وسیله خود رو در آنجا تعمیر کنید و یا در گوشه‌ای مخفی از دید دیگر بازیکنان خودتون اون رو تعمیر کنید. به نظر می‌رسد که تصاحب پمپ بنزین‌ها قرار است به یکی از اصلی‌ترین روش برای تیم‌ها در Warzone 2 تبدیل شود.

سیستم گولاگ Warzone 2

یکی از تاثیرگذارترین تغییرات، تغییر درسیستم گولاگ بازی بوده، اگه با گولاگ آشنایی ندارید یا یادتون رفته چیه، باید بگم که گولاگ اون جایی بود که اگر بدشانس بودید و در ابتدای بازی کشته میشدید، به شما فرصت داده میشد تا با پیروزی در یک دوئل دوباره بتونید به بازی برگردید. در 2 Warzone هم این ویژگی با تغییری خاص هنوز هم حضور دارد. حالا دیگر دوئل تک به تک نیست و باید در قالب تیمی دو نفره به مقابله بپردازید. اگر موفق شوید، احتمالا دوباره در قالب دشمن به زمین بازی برمیگردید. نگران ارتباط داشتن با هم تیمی خودتون هم نباشید چرا که ارتباط بین شما دو نفر از طریق چت صوتی محدوده‌ای خواهد بود و برای این حالت بسیار ضروری هم به نظر می‌رسد. شما باید سریع از روی زمین اسلحه مورد نیاز خودتون رو پیدا کنید و در نقشه چند طبقه گولاگ با تیم مقابلتون مبارزه کنید. سربازان هوش مصنوعی هم در محیط حضور دارن و کشتن زندان بان هم یکی از راه‌های خلاص شدن از گولاگ است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Warzone 2

Warzone 2

برای داشتن حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty Modern Warfare 2 نمیخواد زیاد هم نگران باشیدف چرا که تنها به یک Intel Core i3-6100 یا Core i5-2500K یا AMD Ryzen 3 1200 برای پردازنده، 8 گیگابایت رم و یک GTX 960 یا RX 470 به عنوان کارت گرافیک نیاز دارید تا بتونید بازی رو اجرا کنید. اما برای سیستم پیشنهادی به Intel Core i5-6600K یا Core i7-4770 یا AMD Ryzen 5 1400 به عنوان پردازنده، 12 گیگابایت رم و یه GTX 1060 یا RX 580 نیاز خواهید داشت تا بتونید بازی رو با رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید