10 بازی برتر رایگان پلی استیشن

10 بازی برتر رایگان پلی استیشن

در این مقاله از وبسایت کافه گیم، شما را با 10 بازی برتر رایگان پلی استیشن آشنا می‌کنیم.

در کنار بازی‌های AAA، که برای تهیه آن‌ها باید رقمی در حدود 60 تا 70 دلار را هزینه کنید، بازی‌های رایگان زیادی هم وجود دارند که اغلب با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کنند. اگر به دنبال پیشرفت سریع در این بازی‌ها، یا کسب آیتم‌های خاص نباشید، اغلب نیازی به هیچ هزینه‌ای برای انجام این دسته از بازی‌ها ندارید.

اغلب بازی‌های رایگان، به شکل آنلاین و به همراه سایر بازیکنان قابل بازی هستند و می‌توانند تجربه‌ای متفاوت برای شما باشند. از بهترین‌ بازی‌های رایگان پلی استیشن در ژانرهای مختلف، می‌توان بازی‌هایی مانند: فورتنایت، کالاف دیوتی وارزون و دستینی 2 را نام برد.

در ادامه این مقاله، شما را با 10 بازی برتر رایگان پلی استیشن در سبک‌های مختلف آشنا می‌کنیم. بیشتر این بازی‌ها هم برای کنسول پلی استیشن 5 و هم برای پلی استیشن 4 در دسترس هستند، و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از انجام آن‌ها لذت ببرید.

10 بازی برتر رایگان پلی استیشن

 

1. Fortnite

بازی فورتنایت بتل رویال
بازی فورتنایت بتل رویال
  • سازنده: اپیک گیمز
  • سال انتشار: 2017
  • سبک: بتل رویال
  • امتیاز در متاکریتیک: 78

بدون شک نمی‌توان لیستی از 10 بازی برتر رایگان پلی استیشن را بدون فورتنایت آغاز کرد. فورتنایت یک بازی فری‌توپلی، در سبک بتل رویال (Battle Royal) است، که توسط اپیک گیمز، در سال 2017 عرضه شد. فورتنایت پس از عرضه به محبوبیت باورنکردنی دست پیدا کرد، و پس از آن نیز با وجود رقبای قدرتمندی مانند PUBG و Apex Legends، محبوبیت خود را با بروزرسانی‌های جذاب حفظ کرد. در بازی فورتنایت، همانند سایر بازی‌های بتل رویال، در یک میدان نبرد متشکل از 100 بازیکن قرار می‌گیرید. در طول بازی باید سعی کنید تا با پیدا کردن مهمات و تجهیزات بهتر، آخرین بازیکنی باشید که از بازی حذف می‌شود. نکته‌ای که بازی فورتنایت را از سایر بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند، مکانیسم جذاب ساخت و ساز است. این مکانیسم جذاب، پیچیدگی‌ها و تنوع جالبی را به گیم پلی بازی اضافه کرده است.

خرید ویباکس از فروشگاه کافه گیم

فورتنایت یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن است، که به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم و رویدادهای درون‌بازی، اسکین‌های جدید، کراس اور با فرانچایزهای محبوبی مانند: دنیای سینمایی مارول، سلاح‌های جدید و حتی کنسرت‌های زنده درون بازی، همچنان مقام خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال حفظ کرده است.

فورتنایت از زمان عرضه اولیه خود در سال 2017، برای پلتفرم‌های متعددی عرضه شده است. برای دانلود بازی فورتنایت روی پلی استیشن 5 و 4، نیاز به پرداخت هیچ پولی ندارید، برای تجربه بازی، حتی نیازی به داشتن اشتراک پلی استیشن پلاس هم نیست. با این حال، برخی از آیتم‌های درون بازی، مانند: تعدادی از اسکین‌ها پولی هستند، که تهیه آن‌ها هم اجباری نیست.

2. Genshin Impact

بازی گنشین ایمپکت
بازی گنشین ایمپکت
  • سازنده و ناشر:  miHoYo
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • امتیاز در متاکریتیک: ۸۱

گنشین ایمپکت، یک بازی رایگان در سبک نقش آفرینی (RPG) است، که پس از عرضه توانست به محبوبیت زیادی در بین گیمرها دست پیدا کند. این بازی، توسط استودیو چینی MiHoYo در اواخر سال 2020، برای پلی استیشن عرضه شد.

منتقدان، گنشین ایمپکت را از همان زمان عرضه، به علت گیم پلی، دنیاسازی و گرافیک خاصش، با بازی محبوب و موفق The Legend of Zelda: Breath of the Wild مقایسه می‌کردند. البته این مقایسه چندان هم بی راه نیست و گنشین ایمپکت با دنیای عظیم، ساعت‌ها محتوا و آپدیت‌های منظم و بزرگ، بازی اصلا کوچکی نیست. گرافیک و طراحی شخصیت‌ها و محیط‌های بازی، شباهت زیادی به انیمه‌های ژاپنی دارد، و از این نظر می‌تواند برای شما جذاب باشد.

داستان بازی درباره یک خواهر و برادر دوقلو است، که با هم به دنیاهای مختلف سفر می‌کنند. در یکی از این سفرها، هنگامی که این خواهر و برادر به یک دنیای غریبه وارد می‌شوند، توسط یک خدای مرموز از هم جدا می‌شوند. پس از آن شما باید با گشت و گذار در این دنیا، که Tevyat نامیده می‌شود، سعی کنید از راز این اتفاق پرده بردارید. Tevyat، از هفت قبیله مختلف تشکیل شده است، که هرکدام به یک خدا و عنصر خاص مرتبط هستند. در طول بازی می‌توانید کنترل 4 شخصیت را از میان بیش از 30 شخصیت قابل بازی به دست بگیرید، و در دنیای عظیم بازی به اکتشاف مشغول شوید. گنشین ایمپکت یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن است، که می‌تواند ساعت‌ها شما را در خود غرق کند.

گنشین ایمپکت توانست پس از عرضه، در متاکریتیک، میانگین امتیاز 81 را از منتقدان کسب کند، که آن را به یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن تبدیل می‌کند. اگر به بازی‌های نقش آفرینی، با چاشنی اکتشاف و گشت و گذار علاقه‌مند هستید، گنشین ایمپکت بهترین انتخاب برای شما است.

3. Rocket League

بازی راکت لیگ
بازی راکت لیگ
  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی رانندگی
  • امتیاز در متاکریتیک: ۸۵

راکت لیگ یک بازی خودرویی و ورزشی است، که در سال 2015 توسط Psyonix برای پلی استیشن عرضه شد. این بازی پس از محبوبیت فراوانی که بدست آورد، در سال 2020، به یک بازی فری‌توپلی تبدیل شد. گیم پلی بازی راکت لیگ، ترکیبی از فوتبال و اتوموبیل رانی است. در این بازی هم هدف وارد کردن توپ به دروازه حریف است، اما نه توسط بازیکنان فوتبالی که می‌شناسیم، بلکه توسط ماشین‌ها!

گیم پلی سریع و ایده ناب راکت لیگ، باعث محبوبیت فراوان این بازی در میان گیمرها شد. در زمان عرضه، راکت لیگ توانست به بیش از 1 میلیون بازیکن همزمان دست پیدا کند. تجربه راکت لیگ، حتی با گذشت 7 سال، هنوز هم جذاب است، و می‌تواند ساعت‌ها شما را غرق در گیم‌پلی جذابش کند.

در راکت لیگ، شما می‌توانید خودرو خود را شخصی‌سازی کنید و سایر بازیکنان را به چالش بکشید. بازی به شکل رقابت بین دو تیم 4 نفره است. راکت لیگ را می‌توان به شکل تک نفره، چند نفره و آنلاین بازی کرد. دانلود این بازی رایگان است، و برای بازی کردن آن روی پلی استیشن 4 یا 5، نیاز به پرداخت هیچ پولی ندارید.

4. Destiny 2

بازی Destiny 2
بازی Destiny 2
  • سازنده و ناشر: بانجی / اکتیویژن و بانجی
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • امتیاز در متاکریتیک: ۸۵

Destiny 2 یک شوتر آنلاین اول شخص، با المان‌های فضایی، و داستان و گیم پلی بسیار غنی است، که توسط استودیو بانجی تولید و منتشر شده است. بانجی که بیشتر برای کار بر روی سری بازی‌های Halo شناخته می‌شود، در Destiny 2 هم مسیر موفقیت بازی‌های قبلی خود را ادامه داده است.

Destiny 2 در سال 2017، به عنوان یک اثر پولی، برای پلی استیشن عرضه شد. بازی در زمان عرضه با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و توانست میانگین امتیاز بسیار خوب 85 را از وبسایت متاکریتیک کسب کند. 2 سال بعد، با ایجاد تغییراتی در داستان و گیم پلی، دستینی 2 به یک بازی فری‌توپلی تبدیل شد.

بانجی از همان زمان عرضه، با اضافه کردن مداوم محتویات جدید، پشتیبانی بسیار خوبی از Destiny 2 داشته است. به نظر می‌رسد، که سازندگان بازی قصد دارند تا پشتیبانی خود از دستینی 2 را، با اضافه کردن محتویات داستانی جدید، حداقل تا چند سال بعد هم ادامه دهد.

محتوای غنی، گیم پلی جذاب و گرافیک خوب Destiny 2، آن را به یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن تبدیل کرده است، که باید حتما امتحان کنید.

4. Call of Duty Warzone

بازی کالاف دیوتی وارزون
بازی کالاف دیوتی وارزون
  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد و ریون سافتور / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص
  • امتیاز در متاکریتیک: ۷۹

سری کالاف دیوتی، بدون شک یکی از بهترین سری بازی‌ها در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است. با بالاگرفتن محبوبیت بازی‌های بتل رویال، سری کالاف دیوتی هم از قافله عقب نماند، و با ارائه اسپین آف وارزون، به ژانر بتل رویال ورود کرد.

وارزون شباهت زیادی به بازی‌های اصلی کالاف دیوتی دارد، و گان و گیم پلی روان سری بازی‌های کالاف دیوتی را به ارث برده است. Call of Duty Warzone، تا حدی با سایر بازی‌های بتل رویال متفاوت است. بازی وارزون در نقشه‌ای به مراتب بزرگتر و با 150 بازیکن جریان دارد، که طبق گفته‌های سازندگان بازی، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور، به 200 بازیکن افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که Call of Duty Warzone را از دیگر بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند، حالتی به نام Gulag است. پس از مرگ، درصورت برنده شدن در یک نبرد تن به تن در مقابل یک بازیکن دیگر، به شما فرصت بازگشت دوباره به میدان نبرد داده می‌شود. اما در این حالت باید مجدد تمام منابع و اسلحه‌های خود را جمع کنید.

Call of Duty Warzone، از کراس پلی بین کنسول‌ها و پی سی، نرخ فریم 60 و کیفیت 4k پشتیبانی می‌کند. استودیوهای اینفینیتی وارد و ریون سافتور، برنامه‌های زیادی برای این بازی دارند، و باید منتظر کراس اورها و محتواهای جذاب بسیاری برای کالاف دیوتی وارزون در آینده باشیم.

خرید سی پی کالاف دیوتی وارزون

5. Warframe

بازی Warframe
بازی Warframe
  • سازنده و ناشر:  Digital Extremes
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • امتیاز در متاکریتیک: ۶۴

Warframe، در سال 2013، همزمان با عرضه جهانی کنسول PS4 عرضه شد. این بازی یکی از اولین بازی‌های رایگانی بود، که می‌توانستید روی کنسول پلی استیشن 4 تجربه کنید. در ابتدا بازی چندان مورد استقبال گیمرها و منتقدان قرار نگرفت، و در نهایت هم به امتیاز متوسط 64 در متاکریتیک رسید. اما سازندگان بازی، با اضافه کردن محتواهای جدید در طول سال‌های پس از عرضه، Warframe را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کردند.

بازی که امروز شاهد آن هستیم، دیگر شباهت چندانی به بازی که سال 2013 منتشر شد، ندارد، و بدون شک، Warframe اکنون یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن است.

بازی Warframe، یک شوتر سوم شخص co-op است، که شما را در نقش یک نینجا با اسلحه‌های پیشرفته و فضایی قرار می‌دهد. گیم پلی بازی بسیار سریع و روان است، و مبارزات بازی، چه با شمشیر، چه با اسلحه، بسیار رضایت بخش طراحی شده‌اند. در بازی Warframe هم، همانند Destiny 2، همکاری تیمی اهمیت زیادی دارد، اما می‌توانید ماموریت‌های بازی را به تنهایی هم به انجام برسانید.

داستان بازی، درباره گروهی از جنگجویان باستانی، به نام Tenno است، که پس از بیداری از خوابی چند ساله، خود را درگیر نبردی سهمگین با هیولاها می‌بینند.

اگر به دنبال بازی هستید، که با محتوای غنی خود بتواند ساعت‌ها شما را درگیر خود کند، Warframe انتخاب بسیار خوبی است.

6. Final Fantasy XIV Online

بازی Final Fantasy XIV Online
بازی Final Fantasy XIV Online
  • سازنده و ناشر: Square Enix
  • سال انتشار: 2010 (نسخه اولیه)/ 2013 نسخه A Realm Reborn
  • سبک: MMO
  • امتیاز در متاکریتیک:  86

فاینال فانتزی 14، در سال 2013 توسط اسکوئر انیکس، در سبک Massively Multiplayer Online، یا به اختصار MMO، به بازار عرضه شد. در واقع این دومین تلاش اسکوئر انیکس برای ارائه فاینال فانتزی 14 بود.

بازی اول در سال 2010 برای کامپیوتر و کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. با این که بازی از نظر گرافیک هنری و موسیقی مورد تحسین قرار گرفت، اما مشکلات عدیده در گیم پلی بازی، باعث شد سرورهای آن 2 سال بعد توسط اسکوئر انیکس خاموش شود، تا سازندگان فرصتی برای رفع مشکلات بازی داشته باشند. در نهایت، نتیجه، عرضه بازی Final Fantasy 14: A Realm Reborn بود، که برخلاف بازی قبلی، تجربه فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کرد.

پس از آن، سازندگان پشتیبانی از این بازی را با عرضه بسته‌های الحاقی مختلف ادامه دادند. آخرین بسته الحاقی فاینال فانتزی 14 هم، Endwalker نام داشت، که به محبوبیت زیادی هم در بین طرفداران دست پیدا کرد.

فاینال فانتزی 14 دارای یک نسخه آزمایشی رایگان است، که امکان تجربه بازی اصلی، و اولین بسته الحاقی آن، یعنی Heavensward را فراهم می‌کند. سایر بسته‌های الحاقی بازی رایگان نیستند، و لازم است آن‌ها را خریداری کنید. با این حال، نسخه رایگان بازی هم یکی از بهترین بازی‌های رایگان پلی استیشن در سبک نقش آفرینی است، که می‌توانید همین الان آن را تجربه کنید.

7. Apex Legends

بازی Apex Legends
بازی Apex Legends
  • سازنده و ناشر: ریسپاون / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص
  • امتیاز در متاکریتیک: ۸۹

Apex Legends، یک بازی شوتر در سبک شوتر اول شخص و بتل رویال است، که در آن 60 بازیکن، باید در دنیایی با حال و هوای علمی و تخیلی، برای زنده ماندن تلاش کنند. گیم پلی بازی به این شکل است، که در ابتدا باید از میان کاراکترهای از پیش ساخته شده بازی، تیمی سه نفره و یا دو نفره تشکیل دهید، و با همکاری هم سعی کنید آخرین تیمی باشید، که زنده می‌ماند.

Respawn، استودیو سازنده بازی ایپکس لجندز است، که بیشتر با ساخت سری بازی‌های Titanfall شناخته می‌شود. بازی Apex Legends هم در همان دنیای سری بازی‌های  Titanfall جریان دارد، و سازندگان داستان و پیشنه بسیاری غنی را برای کاراکترهای بازی طراحی کرده‌اند.

در کنار مود بتل رویال، یک مود دیگر به نام آره‌نا نیز طراحی شده است. در مود بتل رویال، 60 بازیکن در تیم‌های دو یا سه نفره با هم مبارزه می‌کنند. در مود آره‌نا، تیم‌های سه نفره در حالت دث مچ با هم به رقابت می‌پردازند.

Apex Legends، از همان روزهای اول عرضه، خود را به صدر محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال رساند، و تجربه آن، هنوز هم به لطف پشتیانی خوب و محتواهای جدیدی که عرضه می‌شود، ارزشمند است.

خرید کوین اپکس لجندز

8. Astro’s Playroom

بازی Astro's Playroom
بازی Astro’s Playroom
  • سازنده و ناشر: استودیو ژاپن سونی / سونی
  • سال انتشار: 2020
  • سبک: پلتفرمر سه بعدی
  • امتیاز در متاکریتیک: 83

Astro’s Playroom، بازی است که برای نمایش توانایی‌های کنسول PS5 و قابلت‌های دسته دوال سنس، به طور پیش فرض روی تمام کنسول‌های PS5 نصب شده است. اما نگذارید این جمله شما را گول بزند، Astro’s Playroom، یک پلتفرمر سه بعدی فوق‌العاده است، که حتی اگر قصد آشنایی با قابلیت‌های جدید کنسول PS5 را هم نداشته باشید، قطعا ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.

در این بازی هم مانند دو دنباله قبلی، باید کنترل روبات دوست‌داشتنی به نام آسترو را به دست بگیرید. دو بازی قبلی این مجموعه، یعنی Astro Bot Rescue Mission، و بازی The Playroom، به ترتیب برای نمایش قابلیت‌های پلی استیشن وی آر و پلی استیشن 4 عرضه شدند.

این بازی توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت، و به میانگین امتیاز 83 در متاکریتیک رسید.

9. Splitgate

بازی Splitgate

  • سازنده و ناشر: 1047 Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن، شوتر اول‌شخص
  • امتیاز در متاکریتیک: 71

Splitgate، یک شوتر اول شخص، با المان‌های علمی تخیلی و فضایی است، که توسط استودیو 1047 Games توسعه پیدا کرده است. ویژگی که Splitgate را از سایر بازی‌های مشابه آن متمایز می‌کند، استفاده از مکانیسمی مانند پورتال‌های سری بازی‌های Portal است. با کمک این پورتال‌ها می‌توانید به سرعت از مکانی به مکانی دیگر جابه‌جا شوید، برای نابود کردن دشمنان کمین کنید یا از موانع مختلف عبور کنید. اضافه شدن ویژگی پورتال‌ها، باعث شده است تا در Splitgat، شاهد مبارزات جذاب و بسیار سریعی باشیم.

Splitgate را می‌توان به شکل تک نفره یا چند نفره بازی کرد. در حالت تک نفره شما در مقابل ربات‌هایی با درجه سختی مختلف قرار می‌گیرید. در حالت چند نفره، باید با گروه‌هایی با حداکثر 10 بازیکن مبارزه کنید. بازی 20 نقشه و 15 مود مختلف دارد، و می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه دارد.

بازی Splitgate در سال 2019 برای کنسول‌های پلی استیشن عرضه شد، و توانست به میانگین امتیاز 71 در متاکریتیک برسد.

10. Gwent

بازی Gwent
بازی Gwent
  • سازنده و ناشر: CD Projekt
  • سال انتشار: 2018
  • سبک: کارتی
  • امتیاز در متاکریتیک: 80

بازی کارتی Gwent، یکی دیگر از 10 بازی برتر رایگان پلی استیشن است، که اولین بار، به عنوان یک بازی در ویچر 3 رونمایی شد. استقبال گیمرها از این بازی کارتی آنقدر بالا بود، که اکنون شاهد عرضه آن به عنوان یک بازی مستقل هستیم. Gwent یکی از اعتیادآورترین بازی‌های رایگان پلی استیشن است، و می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

همان طور که گفتیم، Gwent یک بازی کارتی، براساس دنیای سری بازی‌های ویچر است. اما حتی اگر علاقه‌ای هم به سری بازی‌های ویچر ندارید، باز هم می‌توانید از Gwent لذت برده و ساعت‌ها درگیر آن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید