معرفی بازی Sifu؛ کنگ فو با طعم آدرنالین

معرفی بازی Sifu

ژانر beat ’em up همواره یکی از قدیمی‌ترین سبک‌ها در بازی‌های ویدیویی بوده است و جدیدترین بازی این سبک، یعنی Sifu به تازگی توسط استودیوی Sloclap عرضه شده است. این استودیو قبلاً بازی Absolver را در سال 2017 منتشر کرده بود. Sifu فعلاً فقط برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی و رایانه‌های شخصی (ویندوز) در دسترس است و سال 2023 برای ایکس باکس عرضه خواهد شد. در ادامه به معرفی و بررسی جنبه‌های مختلف این بازی هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

داستان Sifu

پس‌زمینه داستانی Sifu‌ شباهت زیادی به فیلم‌های رزمی چینی دارد. درمورد مردی است که بعد از کشته شدن خانواده‌اش در پی انتقام از گروهی خلافکار می‌باشد. پایان بازی دارای دو حالت مختلف است. این که کدام پایان بازی را تجربه کنید، به تصمیم شما در مورد سرنوشت باس فایت‌های بازی و کشتن آن‌ها بستگی دارد. همین امر باعث می‌شود که ارزش تجربه مجدد بازی چندین برابر شود. اگر از کشتن باس‌فایت‌ها بگذرید، با پایان خوب بازی مواجه می‌شود اما اگر تصمیم به کشتن تمام آن‌ها داشته باشید، پایان بدی در انتظار شما خواهد بود. در کل، روایت داستان بازی انسجام قابل قبولی دارد و می‌توان سطح شخصیت‌پردازی را مناسب نامید. همچنین درگیری باس فایت‌ها و دو به شک شدن بازیکن در تصمیم‌گیری برای عاقبت آن‌ها، به خوبی گیمر را درگیر شخصیت‌ها می‌کند.

گیم پلی بازی sifu
گیم پلی بازی sifu

گیم‌پلی و گرافیک

مبارزات بازی نیازمند تمرکز و سرعت بالایی هستند. مکانیزم جالبی که در این عنوان وجود دارد، این است که شخصیت بازی در ابتدا یک رزمی‌کار جوان است که با هر بار مردن پیرتر می‌شود. بعد از مردن، می‌توانید مرحله را از همان نقطه ادامه دهید اما این بار کرکتر شما پیرتر از دفعه قبل شده است. با پیرتر شدن شخصیت، نوار سلامتی کاهش می‌یابد اما مهارت‌ها و شدت ضربات او افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث تمایز Sifu با سایر بازی‌های سبک beat ’em up شده است. البته در نظر داشته باشید که با رسیدن به سن 70 سالگی، شما تنها یک بار شانس مردن خواهید داشت و پس از آن، بازی به اتمام می‌رسد. با توجه به سختی بازی، ممکن است روند تکرار مراحل و نحوه قرارگیری یکسان دشمنان و سایر موارد، برای برخی از گیمرها آزاردهنده باشد. این بازی در کل دارای 5 مرحله است و با توجه به مهارتتان، می‌توانید بین 9 تا 20 ساعت آن‌ها را تکمیل کنید.

گیم پلی بازی sifu
گیم پلی بازی sifu

پر مبارزات بازی، می‌توان از آیتم‌های محیط و وسایل پیرامون استفاده کرد و همچنین با استفاده از دو کلید برای حمله، امکان اجرای حرکات ترکیبی هیجان‌انگیزی وجود دارد. هوش مصنوعی دشمنان بازی در نوع خود ستودنی است و از الگوهای متفاوتی برای حمله استفاده می‌کنند. بنابراین تنها یک اشتباه ممکن است نتایج مرگباری در هر مرحله داشته باشد. سخت‌ترین قسمت بازی، باس فایت‌ها هستند که مبارزه با آن‌ها به همراه موسیقی‌های شنیدنی Sifu، می‌تواند آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن برساند.

استودیوی Sloclap از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 در ساخت این بازی استفاده کرده است و گرافیک مینیمال بازی با جو فانتزی و رزمی آن، هماهنگی مناسبی دارد. از نظر فنی، Sifu عملکرد بسیار خوبی دارد و با بازی بهینه‌ای طرف هستیم. مشکلات فنی و باگ‌های انگشت‌شماری در طول بازی به چشم می‌خورد که احتمالاً هیچ‌کدام از آن‌ها تاثیری در تجربه شما نخواهند داشت. ریزه‌کاری‌های زیبایی در طراحی محیط هر مرحله به چشم می‌خورد که باعث می‌شود به دفعات متعدد از Photo Mode استفاده کنید.

درگیری ها در بازی sifu
درگیری ها در بازی sifu

آیا Sifu ارزش تجربه کردن دارد؟

اگر به دنبال تجربه‌ای چالش برانگیز اما خوش ساحت هستید، پیشنهاد می‌کنیم Sifu را در لیست بازی‌های خود داشته باشید. این بازی با ترکیب مبارزات سریع سبک beat ’em up و حرکات رزمی کونگ‌فو، گیم‌پلی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. همچنین سازندگان وعده انتشار DLC های داستانی و درجه سختی‌های متغیر را در آینده داده‌اند. همین امر نشان از پشتیبانی مناسب استودیوی Sloclap از این عنوان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید