ترسناک ترین بازی های سال 2023

ترسناک ترین بازی های سال 2023

بسیاری از افراد به بازی‌های ترسناک علاقه دارند که این علاقه می‌تواند به خاطر علت‌های مختلفي باشد. مثلا به خاطر لذتی که از تجربه هیجان و تنش در محیط‌های مختلف به دست می‌آید، داستان‌های پیچیده و جذاب این دست از بازی‌ها، تجربه احساس ترس در محیطی امن و غیر واقعی و همینطور تجربه یک حس جدید باشد. از این رو با توجه به اینکه بازی‌های ترسناک بسیار پرطرفدار و محبوب هستند، ما در کافه گیم تصمیم گرفتیم تا در طی این مقاله به معرفی ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ بپردازیم. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

ترسناک‌ترین بازی‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

اینکه یک بازی به عنوان بازی ترسناک یا حتی ترسناک‌ترین بازی‌ها شناخته می‌شود، به خاطر یک سری از ویژگی‌هایی است که دارد. لذا شناخت این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا بتوانید بازی‌های ژانر ترسناک یا ترسناک‌ترین این بازی‌ها را از سایر بازی‌ها به خوبی تشخیص دهید. مثلا ما در کافه گیم به کمک این ویژگی‌ها کوشیدیم تا به معرفی ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ بپردازیم. با این حال اگر بخواهیم به برخی از مهمترین ویژگی‌های بازی‌های ترسناک اشاره کنیم، عبارت است از:

  •  محیط‌ها و فضاهای تاریک
  •  داستان‌های پیچیده و ترسناک با رازهای تاریک و مخفی
  •  وجود عناصر ترسناک در بازی‌ها اعم از موجودات ترسناک و فراطبیعی یا زامبی‌ها و غیره
  •  وجود موسیقی و صداهای ترسناک که باعث ایجاد حس ترس و تنش یا بی قراری می شوند.
  •  منابع کم و محدود که باعث عدم اطمینان از پیروزی در مواجهه با عناصر ترسناک می‌شود و این خود به احساس ترس شما در بازی خواهد افزود.
  •  چالش‌های از نوع روانشناختی که ممکن است بر ذهن و روان شما اثر بگذارد و شما را مجاب به تصمیمی سخت بکند.

ترسناک‌ترین بازی‌ها در سال ۲۰۲۳

مبنای ما در کافه گیم برای انتخاب و معرفی ترسناک‌ترین بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ بر اساس بسیاری از فاکتورها از جمله ویژگی‌ها و عناصر ترسناک بازی،‌ گیم پلی و گرافیک خوب بازی، تجربه بازی و به خصوص بازخورد‌های مثبت از این بازی‌ها بوده است. از این رو ما در این بخش برخی از ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم که عبارت است از:

بازی ترسناک Killer Frequency

بازی Killer Frequency  یک بازی ژانر ترسناک است که برای دستگاه‌های PC و کنسول‌های بازی نسل ۸ و ۹ طراحی شده است. داستان آن در دهه ۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد و شما که نقش یک دی‌جی رادیو به نام فارست نش را دارید، می‌بایست از راه دور به قربانیان یک قاتل سریالی ماسک‌دار و ترسناک در شهر کمک کنید و جلوی این قاتل سریالی و جنایاتی که در شهر می‌کند را بگیرید. اما علت اینکه این بازی جذاب ژانر ترسناک در رده ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد، اولا به خاطر نویسندگی چشمگیر بازی است که وقایع و اتفاقات را به خوبی توصیف می‌کند و همینطور فضای معماگونه و صداپیشگی خوب و حرفه ای بازی است که در کنار موسیقی خاص و متمایز، به این بازی حال و هوای یک بازی برتر ژانر ترسناک را بخشیده است.

بازی ترسناک Killer Frequency
بازی ترسناک Killer Frequency

بازی ترسناک Alone in The Dark

بازی Alone in The Dark یک بازی ترسناک ماجراجویی از استودیو بازی‌سازی pieces Interactive  است که در لیست ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار می گیرد. داستان این بازی ژانر ترسناک، داستان دو کارآگاه به نام‌های دیوید هارپر و جودی کومر است که اولی ستاره سریال Stranger Things و دومی بازیگر فیلم Fall Guy است و حال اینکه شما کنترل آنها را به دست می‌گیرید و می‌بایست برای جستجو و تحقیق درباره مرگ یک خانواده ثروتمند، وارد عمارت بسیار اسرارآمیزی به نام Derceto در نیوجرسی شوید. همچنین باید با مهارت تفکر و مبارزه به بررسی اتاق‌ها، حل پازل‌ها و مقابله با موجودات ترسناک بپردازید. این بازی برای دستگاه‌های کامپیوتر، کنسول‌های ایکس باکس اس و ایکس و همینطور پلی استیشن ۵ منتشر شده است.

بازی ترسناک Slitterhead

بازی Slitterhead که شایستگی حضور در لیست ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ را پیدا می‌کند، توسط خالق بازی معروف Sllent Hill  یعنی HiFumi Kouno ساخته شده است. خط داستانی بازی به این شکل است که یک شهر به نام Balan City  توسط یک موجود ترسناک و قاتل با نام Slitterhead تسخیر شده است. حال اینکه این شخص می تواند تغییر شکل دهد و به هر شخصی تبدیل شود و شما به عنوان شخصیت اصلی بازی که قادر به فرار از دست این موجود بوده‌اید،‌ می‌بایست برای نجات شهر و خود با آن مبارزه کنید. این بازی که در سبک ترسناک بقا ارائه شده است، تجربه‌ای ترسناک و مهیج را برای بازیکنان رقم می‌زند.
پیشنهاد مطالعهپیشنهاد مطالعه: معرفی 5 بازی ترسناک که احتمالا تجربه نکرده اید

بازی ترسناک The Outlast Trials

بازی The Outlast Trials یک بازی ترسناک و بقا از استودیو بازی‌سازی Red Barrels است که به عنوان پیش درآمد دو بازی قبلی Outlast  و سومین قسمت آن به حساب می‌آید. داستان این بازی که به صورت اول شخص و با ماهیت ترسناک روانشناختی است، در زمان جنگ سرد در دهه ۱۹۶۰ رخ می‌دهد. شما یکی از افراد آزمایشگاهی در یک برنامه مخفی در محلی ترسناک به نام Murkoff Corporation هستید که وقتی بیدار می‌شوید، باید برای بقا و نجات خود تلاش کنید. در این بازی شما با معماهای پیچیده و موجودات ترسناک روبرو می‌شوید. همچنین سازندگان این بازی که آن را به یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده‌اند، بسیار کوشیده‌اند تا با استفاده از محیط‌های ترسناک، صداها و جزئیات واقع‌گرایانه، تجربه‌ای ترسناک و هیجانی از این بازی ارائه دهند.

بازی ترسناک Aliens: Dark Descent

اصولا همه بازی‌های Aliens  محبوب و پرطرفدار هستند. بخصوص بازی Aliens: Dark Descent که یک بازی فوق‌العاده خوب در ژانر ترسناک بقا است و در لیست ما به عنوان ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. داستان این بازی که اقتباسی از فیلم‌های Aliens است، درباره یک سفینه است که معاون مدیر از طریق دوربین‌ها متوجه حمله بیگانگان مرموزی شده و آن را به یکی از کارمندان اطلاع می‌دهد، اما چون با کاپیتان سفینه مشکلاتی دارد، جدی گرفته نمی‌شود و… تا اینکه در ادامه به سیاره‌ای به نام Lethe وارد می‌شوید و باید آن را نجات دهید. شاید اسیب‌های روانی اعضای جوخه در این بازی‌ یکی از تنش‌هایی باشد که به خوبی حس آن را به شما منتقل می‌کند.

بازی ترسناک Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2 یک بازی ترسناک روانشناختی از استودیو رمدی است که در لیست ما به عنوان ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ جای گرفته است. داستان بازی Alan Wake 2 از طرفی درباره نویسنده‌ای به نام آلن ویک است که داستانی می‌نویسد تا از کابوس‌های خود که به دام آنها افتاده خلاصی یابد و از طرف دیگر داستان گروهی از قاتل‌ها است که ساکنین شهر Bright Falls را می‌ترسانند. در واقع دو داستان موازی در یک قالب هستند. همچنین در این بازی منابع محدودی دارید که از ویژگی‌های بازی‌های ترسناک است و می‌بایست با استفاده از آنها بتوانید با نیروهای ماوراء الطبیعه قوی نبرد کنید.

بازی ترسناک Alan Wake 2
بازی ترسناک Alan Wake 2

بازی ترسناک Terror: Endless Night

بازی Terror: Endless Night یک بازی در ژانر ترسناک با الهام از رمان دن سیمونز و اقتباس از یک داستان واقعی است. داستان این بازی که در لیست ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد، فضایی رعب‌آور و ترسناک  را تداعی می‌کند و از این قرار است که شما می‌بایست هدایت یک گروه را در یک کشتی قرن نوزدهمی به دست بگیرید که در جستجوی HMS Erabus و HMS Terror گم شده است. کشتی در یخ گیر کرده و باید با مشکلاتی نظیر بیماری و گرسنگی مواجه شوید و برای بقا یا مرگ بجنگید.

بازی ترسناک Dead Space Remake

بدون شک بازیDead Space Remake  را باید یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ دانست. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بازی Isaac Clarke هست و داستان آن که در فضا رخ می‌دهد، از این قرار است که یک مهندس به یک کشتی فضایی به نام USG Ishimura فرستاده می‌شود تا مشکلات فنی‌اش را رفع کند، اما وقتی به کشتی می‌رسد متوجه می‌شود که کشتی توسط موجودات بیگانه اشغال شده است. حال می‌بایست برای بقا و کشف راز‌های این موجودات بکوشد. این بازی از سوی استودیوی Visceral Games  توسعه یافته و توسط شرکت Electronic Arts منتشر شده است.

بازی ترسناک Unholy

بیشتر عناصر ترس بازی‌های ترسناک در بازی Unholy وجود دارند و به همین سبب نیز می‌توان این بازی را یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قلمداد کرد. این بازی برای پلتفرم PC از سوی Duality Games ساخته شده است و داستان آن از این قرار است که یک مادر در یک شهر پرخشونت پسا شوروی و دنیای ترسناک Unholy، برای کشف راز ناپدید شدن فرزندش می‌کوشد. از این رو این بازی ‌می‌تواند یک تجربه بازی ترسناک روانشناختی باشد. زیرا با داستانی عمیق و تاریک پیوند خورده است. در این بازی جذاب ترسناک، بازیکنان به جای استفاده از اسلحه، از احساساتشان برای مبارزه بهره می‌برند.

بازی ترسناک Unholy
بازی ترسناک Unholy

جمع‌بندی

در پایان به عنوان جمع‌بندی باید به این نکته اشاره کنیم که سلیقه شخصی نیز نقش مهمی در پذیرش یک بازی به عنوان‌ برترین یک ژانر دارد. و این قاعده در معرفی ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ نیز صدق می‌کند. لذا بازی‌های بسیار دیگری را نیز می‌توان نام برد که می‌توانند در دسته ترسناک‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار بگیرند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به بازی‌هایی نظیر Dredge،Dead Island 2، Silent Hill F، iLL، Amnesia: The bunker، Layers of Fears، Routine، System Shock و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید