معرفی 5 بازی ترسناک که احتمالا تجربه نکرده اید

معرفی 5 بازی ترسناک که احتمالا تجربه نکرده اید

ژانر ترسناک در صنعت بازی‌های ویدیویی طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد و از چندین سری محبوب تشکیل شده است. اگر حتی طرفدار این سبک نباشید، نام‌هایی چون Resident Evil و Silent Hill را احتمالاً شنیده‌اید. اما جدا از این سری‌های معروف، عناوین دیگری وجود دارند که با وجود کیفیت مناسب، چندان شناخته شده نیستند. عدم محبوبیت بالای این بازی‌ها به عوامل مختلفی از جمله بازاریابی ضعیف بستگی دارد. در این مقاله به معرفی 5 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی ژانر ترسناک می‌پردازیم که ممکن است آن‌ها را تجربه نکرده باشید.

بازی Visage

  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس‌های نسل 8 و 9، پلی‌استیشن 4 و 5
  • سال انتشار: 2018

پس از عرضه‌ی دموی بازی Silent Hills به نام P.T، و لغو پروسه‌ی ساخت این بازی، عناوین ترسناک زیادی با الهام از این دمو ساخته شدند که اکثر آن‌ها صرفاً یک کپی بی‌ارزش و بدون خلاقیت هستند. اما بازی Visage را می‌توان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ساخته شده و جانشین بر حق P.T دانست. داستان بازی در مورد پدری است که خانواده خود را به قتل می‌رساند و در 4 چپتر روایت می‌شود.

ترسناک بودن این اثر صرفاً به علت وجود جامپ اسکر نیست و اتمسفر وهم‌آلود مراحل، حس ترس را به ذهن شما القا می‌کند. هیچ سلاح و راهنمایی برای انجام مراحل بازی وجود ندارد و شما محکوم به فرار یا مخفی شدن از دست موجودات شیطانی هستید. استودیوی SadSquare بودجه ساخت این بازی را از کمپین حمایت مالی Kickstarter تامین کرد. همچنین این بازی بر روی سرویس ایکس باکس گیم‌پس نیز موجود می‌باشد.

بازی ترسناک visage
بازی ترسناک visage

بازی Tormented Souls

  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس‌های نسل 8 و 9، پلی‌استیشن 4 و 5، نینتندو سوییچ
  • سال انتشار: 2021

این عنوان را به شدت به طرفداران نسخه‌های اول تا سوم Resident Evil توصیه می‌کنیم. چرا که المان‌های گیم‌پلی و سبک قرارگیری دوربین در این بازی بسیار شبیه به نسخه‌های کلاسیک Resident Evil می‌باشد. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کرکتر اصلی پس از دریافت نامه‌ای مرموز، وارد عمارتی شده و در آن جا بیهوش می‌شود. پس از به هوش آمدن، متوجه می‌شود که چشم راست او را از جا در آورده‌اند و در این عمارت باید به دنبال راز آن نامه و جواب سوال‌های خود باشد. داستان بازی از کشش خوبی برخوردار است و گرافیک هنری بازی در سطح خوبی قرار دارد. معماهای بازی بسیار سرگرم‌کننده هستند و موسیقی‌های بازی به جو ترسناک آن بسیار کمک کرده‌اند.

بازی ترسناک Tormented Souls
بازی ترسناک Tormented Souls

بازی Bendy and the Ink Machine

  • پلتفرم: رایانه‌های شخصی، ایکس باکس‌های نسل 8 و 9، پلی‌استیشن 4 و 5، اندروید، iOS
  • سال انتشار: 2017

این بازی مرموز، شما را در نقش یکی از کارمندان یک استودیوی انیمیشن‌سازی می‌گذارد که بعد از سال‌ها، با دعوت همکار قدیمی خود به این محل باز می‌گردد اما متوجه می‌شود که این استودیو همانند گذشته نیست و حال تبدیل به متروکه‌ی مخوف شده است. گیم‌پلی بازی به حل معماها و مبارزه خلاصه می‌شود. مکانیزم مبارزات بازی بسیار ساده و پیش پا افتاده است اما معماهای آن از جذابیت نسبی‌ای برخوردار هستند. فضای بازی با نورپردازی و طراحی مناسب، به شدت دلهره‌آور است و کیفیت بافت‌ها نسبت به سال انتشار بازی، کاملاً قابل قبول هستند.

بازی ترسناک Bendy and the Ink Machine
بازی ترسناک Bendy and the Ink Machine

بازی Forewarned

  • پلتفرم: ویندوز
  • سال انتشار: 2021

بازی Forewarned شما را به مقبره‌های ویرانه مصر باستان می‌برد که می‌توانید آن را تا سقف 4 نفر به صورت آنلاین بازی کنید. شما باستان‌شناسانی هستید که باید به راز موجودات آن مکان پی ببرید. بازی از لحاظ بصری بسیار ساده است اما سازندگان، صداگذاری با افکت‌های ترسناک را به خوبی انجام داده‌اند. در بازی شما با امکاناتی مانند رادار و حسگرهای مختلف، وظیفه تفتیش مقبره‌ها و پیدا کردن موجودات ماورایی را دارید. امکان تجربه Forewarned با هدست واقعیت مجازی نیز امکان‌پذیر است که ترس آن را چند برابر می‌کند.

بازی ترسناک Forewarned
بازی ترسناک Forewarned

بازی Song of Horror

  • پلتفرم: ویندوز، ایکس باکس‌های نسل 8 و 9، پلی‌استیشن 4 و 5
  • سال انتشار: 2020

داستان این عنوان از جایی شروع می‌شود که شما به عنوان یک کارمند که زندگی خسته‌کننده‌ای دارد، موظف هستید به خانه یکی از موکلین شرکت رفته و دنبال او بگردید. در این خانه اتفاقات ترسناکی می‌افتد و داستان اپیزودیک بازی، در همین خانه روایت می‌شود. بازی دارای معماهای نسبتاً ساده‌ای می‌باشد و می‌توان گفت که تمرکز استودیوی Protocol Games بر روی محیط و اتمسفر ترسناک بازی بوده است. که البته از پس انجام این وظیفه به خوبی بر آمده‌اند. در Song Of Horror شاهد گرافیک هنری زیبا و ترسناکی هستیم که ثانیه به ثانیه از گیم‌پلی آن احساس امنیت نخواهید کرد.

بازی ترسناک Song of Horror
بازی ترسناک Song of Horror

شما چه بازی های ترسناکی رو تجربه کردین؟ اگه بازی دیگه ای میشناسین که باید تو فهرست بالا قرار میگرفت تو نظرات بهمون بگین.

دیدگاهتان را بنویسید