معرفی بازی گروهی-خانوادگی PICO PARK

معرفی بازی PICO PARK

اولین نسخه رسمی بازی PICO PARK که توسط استودیوی مستقل TECOPARK توسعه یافته است، در سال 2016 بر روی استیم منتشر شد. این بازی در ابتدا Picollecita نام داشت و سپس به PICO PARK تغییر یافت، زیرا تلفظ آن بسیار سخت بود. در 8 ژوئن 2019، PICO PARK برای نینتندو سوییچ معرفی شد و سپس در سال 2021، به‌روزرسانی موثری دریافت کرد. بعد از این به‌روزرسانی، بازیکنان می‌توانند علاوه بر کوآپ محلی، به صورت آنلاین هم بازی کنند. علت اصلی انتشار این به‌روزرسانی، تمایل بیشتر مردم به بازی‌های آنلاین در طول همه‌گیری کرونا بود.

معرفی اجمالی PICO PARK

PICO PARK یک بازی اکشن پازل چند نفره محلی و آنلاین برای 2 تا 8 نفر است. هدف از بازی گرفتن کلید و باز کردن قفل دری است که در انتهای نقشه قرار دارد. بازیکنان برای رسیدن به هدف نیاز به همکاری دارند، اما همچنین می‌توانند با یکدیگر شوخی کنند و به نوعی مانع حرکت سایر هم‌تیمی‌های خود شوند. همین موضوع باعث شده است که این بازی بر روی پلتفرم‌های استریم به محبوبیت بالایی برسد. طبق آمار فروشگاه استیم، اوج تعداد بازیکنان همزمان این بازی 16802 نفر بوده و اوج تعداد بینندگان آن در استریم‌های پلتفرم توییچ به 137814 نفر رسیده است.

در مجموع 3 حالت وجود دارد که می‌توان انتخاب کرد؛ حالت World (جهانی)، حالت Endless (بی‌پایان) و حالت Battle (نبرد). هر مود از ویژگی‌های متفاوتی بهره می‌برد. در حالت World، بازیکنان باید برای حل پازل بایکدیگر همکاری کنند. در مود Endless بازیکنان برای دستیابی به امتیاز بالا با یکدیگر همکاری می‌کنند اما حالت Battle جایی است که گیمرها برای برنده شدن در بازی باید با یکدیگر رقابت کنند.

مود بتل در بازی Pico Park
مود بتل در بازی Pico Park

همانطور که می‌دانید، هسته‌ی اصلی این سبک بازی‌ها، گیم‌پلی درگیرکننده، خنده‌دار و اعتیادآور است و سایر بخش‌ها اهمیت چندانی ندارند. این قانون به وضوح در PICO PARK هم دیده می‌شود. گرافیک بازی به صورت پیکسلی و صداگذاری به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شده است. در عوض، سازنده در طراحی مراحل، چینش موانع و پیاده‌سازی گیم‌پلی سنگ تمام گذاشته است.

ویدیوی معرفی پیکو پارک

استودیوی TECOPARK

نکته قابل توجه در خصوص استودیوی مستقل TECOPARK، این است که تنها از یک نفر تشکیل شده است. آقای TECO به تنهایی وظیفه ساخت این بازی را برعهده داشته و فقط دوستش در ساخت صداهای بازی به او کمک کرده است. او در مصاحبه خود اعلام کرده است که در ساخت PICO PARK از دو عنوان الهام گرفته است.

بازی اول، Saturn Bomberman است که در آن 10 بازیکن قادر به همزمان بازی کردن با یکدیگر هستند. او با خود فکر کرد که بازی های گروهی بزرگ زیادی در بازار وجود ندارد، بنابراین اقدام به ساخت یکی از آن‌ها کرد. بازی دوم، The Legend of Zelda: Four Swords بود که در این بازی، گیمرها نیاز به کمک و همکاری دارند تا با یکدیگر به حل یک معما برسند. همین امر باعث شد تا مکانیزم همکاری را در PICO PARK ببینیم.

گیم پلی بازی Pico Park
گیم پلی بازی Pico Park

ساخت PICO PARK قبل از پاییز سال 2013 شروع شده بود، زیرا اولین تست این بازی در پاییز آن سال انجام شده است. در رویداد Tokyo Game Show 2014 از این بازی رونمایی شد و توانست جایزه بهترین ارائه در Sense of Wonder Night 2014 را تصاحب کند. اتفاق جالبی که در طول معرفی بازی افتاد، این بود که آقای TECO مجبور شد یک هاب USB جداگانه با 10 گیم پد متصل به آن به این رویداد بیاورد.

لازم به ذکر است که نسخه کلاسیک بازی، به جای 8 نفر، از حداکثر 10 نفر پشتیبانی می‌کرد. او در آخرین به‌روزرسانی بازی، امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی و iOS به عنوان گیم‌پد را اضافه کرده است. پس نباید نگران کمبود گیم‌پد برای تجربه بازی به صورت کوآپ محلی باشید.

با وجود برخی نقص‌ها در نقشه بعضی مراحل یا سادگی بیش از حد جلوه‌های بصری، PICO PARK همچنان سرگرم‌کننده و جذاب به نظر می‌رسد. بنابراین اگر به انجام بازی‌های چندنفره علاقه دارید و خواهان تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خنده‌دار در کنار دوستان یا خانواده خود هستید، این بازی را از دست ندهید.

گیم پلی بازی Pico Park
گیم پلی بازی Pico Park

دیدگاهتان را بنویسید