معرفی بازی Escape Simulator؛ اتاق فرار مجازی

معرفی بازی Escape Simulator

این روزها، رفتن به اتاق فرار یا همان Escape Room تبدیل به یکی از سرگرمی‌های محبوب شده است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، در اتاق‌های فرار، مجبور به حل معماهای مختلف در بازه زمانی مشخصی هستید تا بتوانید از آن محل خارج شوید. حال استودیوی Pine فرمول کلاسیک و اصلی اتاق‌های فرار را تبدیل به یک بازی اول شخص کرده است. استودیوی Pine همان تیم سازنده بازی اسرارآمیز Academy: The First Riddle است که مجموعه گسترده‌ای از معماهای جذاب را برای حل در اختیار گیمرها قرار داد.

بازی Escape Simulator یک شبیه‌ساز اتاق فرار است که در اوایل سال 2021 بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مکینتاش و macOS‌ عرضه شد. در اپیدمی ویروس کرونا، این عنوان را می‌توان جایگزین اتاق فرارهای واقعی دانست که می‌توانید همراه با دوستان خود تجربه کنید. البته امکان تک نفره بازی کردن آن نیز وجود دارد اما لذت اصلی Escape Simulator در بخش چندنفره می‌باشد. همچنین در این بخش امکان شخصی‌سازی کرکتر وجود دارد که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

گرافیک Escape Simulator

اگر بخواهیم رو راست باشیم، نباید انتظار گرافیک و جلوه‌های بصری سطح بالا از یک عنوان مستقل داشته باشیم که توسط تیم کوچکی ساخته شده است. بنابراین Escape Simulator در این زمینه تقریباً در حد انتظار ظاهر شده است. بافت محیط، اشیا و مدل‌سازی کرکترها می‌توانست بهتر باشد اما تمرکز سازندگان یک بازی شبیه‌ساز اتاق فرار باید بر روی گیم‌پلی و طراحی معماها باشد که خوسبختانه در این زمینه خوش درخشیده است.

تریلر بازی Escape Simulator

گیم‌پلی و طراحی مراحل

بازی Escape Simulator سه ماجراجویی اصلی را ارائه می دهد؛ هزارتوی مصر، سرگردانی در فضا و عمارت Edgewood. هر یک از این ماجراجویی‌ها در مجموع از 5 اتاق تشکیل شده است که به تدریج با پیشرفت بازیکنان دشوارتر می‌شوند. هنگامی که یک اتاق انتخاب می‌شود، Escape Simulator به بازیکنان 15 دقیقه فرصت می‌دهد تا راه خود را پیدا کرده و درب قفل شده را باز کنند.

حتی پس از تمام شدن تایمر، بازیکنان همچنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند، بنابراین حل به موقع معماها بیشتر به یک دستاورد تبدیل شده و ضرورت حساب نمی‌شود. همچنین توکن‌های کوچکی در اتاق‌ها مخفی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را جمع‌آوری کرد. اگرچه هیچ استفاده‌ای ندارند، اما برای 100 درصد کردن بازی و دریافت تمامی اچیومنت‌ها به آن‌ها نیاز دارید.

گیم پلی Escape Simulator
گیم پلی Escape Simulator

معماهای هر اتاق از تنوع بالایی برخوردار هستند و دشواری آن‌ها نیز طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، از پازل‌های منطقی چند مرحله‌ای گرفته تا سناریوهای ساده. از آن جایی که برخی از معماها بسیار دشوار هستند، Escape Simulator یک حالت همکاری آنلاین دو نفره دارد. تنها کافیست تا اتاق مورد نظر را انتخاب کنید و بازی یک کد لابی سرور برای عضویت بازیکن دیگر ایجاد می‌کند. برخی از اتاق‌ها برای چند بازیکن کمی کوچک هستند، اما حرکت در این اتاق‌ها دردسر چندانی ندارد. متاسفانه Escape Simulator فاقد قابلیت چت صوتی است. بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای جانبی مانند Discord برای برقراری ارتباط با سایر بازیکن‌ها نیاز است.

در کنار 15 مرحله موجود در Escape Simulator یک ویرایشگر اتاق سفارشی وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد پازل‌های خود را بسازند و آن‌ها را در Steam Workshop آپلود کنند. جزئیات این سیستم کاملاً دقیق است و از مکانیزم‌های ساده‌ای استفاده می‌کند. تنظیم و قرار دادن اشیا ممکن است کمی وقت‌گیر باشد، اما با کمی تمرین و حوصله، استفاده از آن آسان است. دانلود نقشه‌های ساخته شده توسط سایر بازیکنان از Steam Workshop بسیار راحت بوده و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

بازی Escape Simulator
بازی Escape Simulator

سخن آخر

به طور کلی، Escape Simulator یک راه عالی برای تجربه اتاق فرار بدون خروج از خانه است. گیم‌پلی روان و معماهای واقع بینانه تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اتاق های ساخته شده توسط بازیکنان بدون شک به ارزش تجربه این بازی می‌افزاید و Escape Simulator را به گزینه‌ای مناسب برای طرفداران بازی‌های معمایی و اتاق‌های فرار تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید