هر آنچه که باید از چپتر 3 فورتنایت بدانید

هر آنچه که باید از چپتر 3 فورتنایت بدانید

پس از مدت‌ها چپتر 3 فورتنایت به همراه نقشه جدید، اسکین‌های متنوع، بتل‌پس جدید و سایر موارد از راه رسیده است. همچنین مکانیزم‌های جدیدی به گیم‌پلی آن اضافه شده است. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله چپتر سوم فورتنایت را بررسی کنیم.

بتل‌پس و اسکین‌های جدید فروشگاه فورتنایت

در بتل‌پس چپتر سوم فورتنایت، مثل همیشه 100 مرحله یا همان Tier‌ وجود دارد که هرکدام از آن‌ها، اسکین، آیتم یا ویباکس به شما اهدا می‌کنند. در این بتل‌پس تعدادی اسکین جدید اضافه شده است تا جان تازه‌ای به ظاهر فورتنایت ببخشد. لیست این اسکین‌ها به شرح زیر است:

  • The “Lotus Walker” Shanta
  • The wanderer Ronin
  • The no-nonsense Lt. John Llama
  • The Island-raised and Island-defending Haven
  • The flavor-synthetic but attitude-authentic Gumbo
  • The optimistic outlaw Harlowe
  • The superhero Spider-Man
اسکین های چپتر سوم فورتنایت
اسکین های چپتر سوم فورتنایت

اما این پایان کار نیست و اپیک گیمز موارد بیشتری را در فروشگاه فورتنایت تدارک دیده است و برای طرفداران ایکس باکس سورپرایز ویژ‌ه‌ای در این چپتر قرار دارد. هم‌اکنون می‌توانید اسکین دو شخصیت محبوب سری Gears Of War، یعنی Kate Diaz و Marcus Fenix را از استور خریداری کنید. همچنین در حدود 3 فوریه 2022، اسکین خاص رهبر The Seven، یعنی The Foundation با بازی دواین جانسون و اسکین جدید اسپایدرمن نیز به فروشگاه این بازی اضافه می‌شوند.

اسلحه‌ها و آیتم‌های جدید

اسلحه‌های جدید این چپتر را در لیست زیر می‌توانید ببینید:

  • Range Assault Rifle
  • MK-Seven Assault Rifle
  • Striker Pump Shotgun
  • Auto Shotgun
  • Sidearm Pistol
  • Stinger SMG
  • Hunter Bolt-Action Sniper

آیتم‌ها و وسایل جدیدی از جمله اسپری Med-Mist به بازی اضافه شده است که می‌توانید از آن برای درمان (Heal) هم‌تیمی‌های خود استفاده کنید. میزان استفاده از اسپری، بر میزان سلامتی‌ای که به آن‌ها اضافه می‌کنید موثر است. Guzzle Juice را نیز می‌توان مصرف کرد تا به مرور زمان، HP خود را به 100 برگردانید. اما اگر حریف آسیبی به شما وارد کند، اثر بهبودی آن متوقف خواهد شد. بنابراین تا زمانی که از این آیتم استفاده می‌کنید، باید از دشمنان دور بمانید.

یکی از تغییرات بزرگ چپتر جدید فورتنایت، اضافه شدن چادرها است که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود سلامت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید حداکثر سه آیتم را در یک چادر ذخیره کرده و از آن‌ها حتی در دوره‌های بعدی استفاده کنید. اگرچه دو جایگاه اول چادر رایگان هستند، باید سومی را اجاره کنید. هم‌تیمی‌هایتان می‌توانند با خرج کردن شمش یا همان Bars با چادر شما برای خرید آیتم‌ها تعامل داشته باشند. همچنین می‌توانید چادر خود را در هر زمان به مکان جدیدی منتقل کنید.

چادر و کمپینگ در چپتر سوم فورتنایت
چادر و کمپینگ در چپتر سوم فورتنایت

نقشه جدید فورتنایت

جزیره قبلی فورتنایت کاملاً واژگون شده است و با نقشه جدیدی روبه‌رو هستیم. این مپ جدید دارای سه زیست بوم مجزا است. تقریباً تمام نیمه غربی جزیره با برف پوشانده شده است و دارای مکان‌های آشنایی از گذشته است. همچنین طبق گفته سازندگان، در آینده مقداری از این برف‌ها آب می‌شوند تا بتوانید علف‌زارهای زیر آن را کشف کنید. در شرق شاهد جنگل‌های استوایی هستیم و در منطقه جنوبی، زیست‌بوم صحرایی و یک پیست مسابقه بزرگ را می‌بینیم.

نقشه چپتر سوم فورتنایت
نقشه چپتر سوم فورتنایت

تغییرات گیم‌پلی

یکی از مکانیزم‌های جدیدی که به گیم‌پلی فورتنایت اضافه شده، لغزش یا سر خوردن است که به شما کمک می‌کند در سرازیری‌ها با سرعت زیادی به پایین بروید. همچنین با اضافه شدن اسپایدرمن، وسیله تار افکن این شخصیت به بازی اضافه شده است تا بتوانید همانند خود اسپایدرمن در بین ساختمان‌ها بچرخید. کشتن بازیکن‌های صدمه دیده در این چپتر سخت‌تر از قبل شده است. اگر ناک داون (Down) شوید همچنان می‌توانید درها و صندوقچه‌ها را باز کنید، سریع‌تر از قبل بر روی زمین بخزید، آیتم‌های بر روی زمین را بردارید و حتی inventory خود را مدیریت کنید.

اگر در مود Solos جزو چهار نفر برتر یا دو تیم برتر در Duos یا تیم برنده در Trios و Squads باشید، بازی بعدی را با تاج پیروزی بر سر آغاز خواهید کرد تا با دیگران متمایز باشید. اگر بازیکنی بتواند شما را بکشد صاحب این تاج خواهد شد و حمل آن به بازیکن XP می‌دهد. اگر بازی را هنگامی که تاج بر سر دارید به پایان برسانید، یک تاج ویکتوری رویال (Crowned Victory Royale) به همراه یک ایموت جدید دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد در این فصل چند تاج ویکتوری رویال تصاحب کرده‌اید.

تاج ویکتوری رویال فورتنایت
تاج ویکتوری رویال فورتنایت

اکنون می‌توانید ماموریت‌های روزانه، فصلی و Milestone را به همراه ماموریت‌های مخصوصی که برای باز کردن کرکترهای بتل‌پس هستند در منوی بازی بیابید. علاوه بر کسب XP برای هر ماموریتی که تکمیل می‌کنید، XP اضافی با کامل کردن تعداد مشخصی از ماموریت‌ها نیز دریافت خواهید کرد. اگر به مکانی به نام Sanctuary بروید و از The Device استفاده کنید، ماموریت‌های بیشتری از شخصیت The Scientist دریافت خواهید کرد که حتی بعد از فصل جاری برای باز کردن رازهای The Seven ادامه خواهند داشت.

سازندگان در این فصل خواهان همکاری تیمی بیشتری در فورتنایت هستند. کار کردن با تیم می‌تواند کارها را سریع‌تر کند، مانند احیای یک هم‌تیمی آسیب دیده یا فعال کردن Reboot Van. همچنین درهایی در اطراف جزیره پنهان شده‌اند که برای باز کردن قفل آن‌ها به بیش از یک بازیکن نیاز دارید. بنابراین باید با تیم خود اتحاد داشته باشید تا بتوانید از موارد پنهان شده در پشت این درها استفاده کنید.

با اعلام اپیک گیمز، در فورتنایت شاهد حضور گردبادهای مرگبار و صاعقه‌های خطرناک خواهیم بود که هنوز به بازی اضافه نشده‌اند. همچنین دایناسور غول‌پیکری در یکی از پوسترهای تبلیغاتی فورتنایت دیده شده است. بنابراین در آینده انتظار داریم تا دایناسورها به مپ این بازی اضافه شوند.

ریبوت ون های فورتنایت
ریبوت ون های فورتنایت

دیدگاهتان را بنویسید