آموزش حذف مالیات پلی استیشن

آموزش حذف مالیات پلی استیشن

مالیات بخش مهمی از منبع درآمد دولت‌ها به شمار می‌آید که از آن برای ارائه خدمات عمومی به جامعه استفاده می‌کنند. حال اینکه چند سالی هست که با توجه به بازار مالی چشمگیر صنعت گیم و بازی، دولت‌ها تصمیم به اخذ مالیات از این بخش گرفته‌اند. از جمله اخذ مالیات از یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه که آن را با نام پلی استیشن می‌شناسیم. همچنین اخذ مالیات از بازی‌ها ممکن است در هر کشور تابع یک سری از قوانین و شرایط‌های مخصوص به خود باشد. با این حال ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش حذف مالیات از پلی استیشن را بدهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

چرا بازی‌های رایانه‌ای مشمول مالیات شدند؟

بدون شک شاید برای شما هم که در حال خواندن این مقاله با عنوان آموزش حذف مالیات پلی استیشن هستید، به عنوان یک گیمر یا علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای این سوال پیش بیاید که چرا باید برای بازی‌های رایانه‌ای مالیات بدهیم و اصلا چرا مشمول مالیات شدند؟ در پاسخ باید بگوییم که مالیات چیزی است که توسط دولت‌ها گرفته می‌شود تا با استفاده از آن به جامعه خدمات عمومی ارائه دهند. لذا هرجا که درآمد بالایی وجود داشته باشد، از دید دولت‌ها برای اخذ مالیات پنهان نمی‌ماند. حال اینکه صنعت بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به بازار مالی بزرگی که داشت، باعث شد تا دولت‌ها تصمیم به اخذ مالیات از آن بگیرند.
پیشنهاد ویژهمقاله مرتبط: آموزش ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشن

به عنوان مثال گردش مالی صنعت بازی در سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است یا درآمد مالی بازی‌های کنسولی در سال ۲۰۲۲ میلادی به حدود ۶۱ میلیارد دلار رسید. به علاوه چون این مقاله درباره آموزش حذف مالیات پلی استیشن است، لازم است تا به گردش مالی پلی استیشن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. مثلا خود پلی استیشن اعلام کرده که تا ماه مارس ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۹ میلیون پلی استیشن ۵ فروخته است. همینطور فروش ۶۲.۵ میلیون بازی در کنسول‌های ۴ و ۵ پلی استیشن یا درآمد خالص ۱.۷ میلیارد دلاری در ۳ ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ از جمله مواردی است که نشان می‌دهد گردش مالی این شرکت تا چه حد چشمگیر است. لذا این گردش مالی بالای شرکت‌های بازی سبب شده تا دولت‌ها به اخذ مالیات از آنها اقدام کنند.

پلی استیشن 5
پلی استیشن 5

روش حذف مالیات پلی استیشن

درآمد ریالی ما ایرانی‌ها و خرید بازی‌ها به دلار، قیمت‌های معمولا زیاد بازی‌ها و از این دست موارد سبب می‌شود تا گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بخواهند به روش حذف مالیات بيانديشند. از جمله برای خرید بازی‌های پلی استیشن که بسیار محبوب و پراستفاده هستند. از این رو ما در این بخش به آمورش حذف مالیات پلی استیشن می‌پردازیم که مراحل آن عبارت است از:

  1. ابتدا باید وارد پنل کاربری خود در پلی استیشن شوید که برای اين کار می‌بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. پس از اینکه وارد پنل کاربری شدید، ابتدا به قسمت Basic Account information  رفته و سپس در بخش Address Residencial بر روی گزینه edit کلیک کنید.
  3. در اینجا یک پنجره جدید باز می‌شود که باید اطلاعات و آدرس کد پستی را تغییر دهید. حال اینجا باید شهرها و کشورهایی را وارد کنید که خرید بازی‌های پلی استیشن در آنجا معاف از مالیات هستند. مثلا می‌توانید ایالت‌های آلاسکا یا فلوریدا را انتخاب کنید.
  4. در پایان پس از اینکه اطلاعات را تغییر دادید، آنها را باید Save کنید تا معاف از مالیات در خرید بازی‌های پلی استیشن شوید. حالا می‌توانید بازی‌های محبوب و با ‌کیفیت پلی استیشن را با قیمت‌های مناسب‌تری بخرید.

چند نمونه آدرس قابل استفاده:

آدرس بدون مالیات شماره 1:

Full Name : Charles Watters

Street : 1204, North Delaware Avenue

City : Tampa

State : FL

State Full : Florida

Zip Code : 33607

Phone Number : (+1) 813-555-0584 (چهار رقم آخر شماره قابل تغییر است)

آدرس بدون مالیات شماره 2:

Full Name : Ronald Hector

Street : 460, West 10th Avenue

City : Anchorage

State : AK

State Full : Alaska

Zip Code : 99501

Phone Number : (+1) 907-555-4173 (چهار رقم آخر شماره قابل تغییر است)

آدرس بدون مالیات شماره 3:

Full Name : Charles Esquivel

Street : 1450, Certosa Avenue

City : Miami

State : FL

State Full : Florida

Zip Code : 33146

Phone Number : (+1) 305-555-7249 (چهار رقم آخر شماره قابل تغییر است)

پیشنهاد ویژهپیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت اکانت پلی استیشن

آیا استفاده از روش حذف مالیات پلی استیشن مشکلی ایجاد نمی کند؟

تا وقتی در ایران زندگی می‌کنید و از روش حذف مالیات پلی استیشن بهره می‌برید، مشکلی برای شما یا اکانت پلی استیشن شما پیش نمی‌آید. ضمن اینکه استفاده از این روش ممکن است در خارج از ایران با مشکلات مالیاتی و مالی همراه باشد. ولی جای نگرانی برای بسته شدن اکانت و از این قبیل موارد وجود ندارد. همچنین باید توجه داشته باشید که در بسیاری از کشورها این نوعی فرار از مالیات به حساب می‌آید که جرم است. با این حال این روش در ایران به خوبی جواب می‌دهد و نه تنها هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند، بلکه به کاهش هزینه‌های شما برای خرید بازی‌های پلی استیشن می‌انجامد. لذا حتما از آموزش حذف مالیات پلی استیشن در این مقاله استفاده کنید.

دسته پلی استیشن

جمع‌بندی

متاسفانه ما ایرانی‌ها باید با درآمد ریالی اقدام به خرید بازی‌های محبوب و پرطرفدار پلی استیشن کنیم که از قیمت‌های دلاری برخوردار هستند. ضمن اینکه شرکت سونی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از این پس بازی‌های پلی استیشن را با اعمال مالیات عرضه می‌کند که این نیز باعث افزایش قیمت بازی‌ها شد. اما یک روش وجود داشت که به شما کمک می‌کرد تا این بازی‌ها را با قیمت مناسب و بدون هزینه اضافی بخرید. روشی که ما تحت قالب آموزش حذف مالیات پلی استیشن در این مقاله ارائه دادیم. اما با این حال چنانچه به راهنمایی‌های بیشتر در این خصوص نیاز داشتید، می‌توانید با تماس تلفنی از واحد پشتیبانی کافه گیم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید