معرفی بازی ایرانی Nobody’s Left که توسط یک نفر ساخته شده!

Nobody's Left

بازی‌ای که تنها یک شخص ان را ساخته و توسعه داده است. بازی ایرانی Nobody’s Left یک بازی شوتر سوم شخص که شما در آن باید برای زنده ماندن بجنگید و روی لوت کردن ، گشتن در محیط و موسیقی متن ها ی این بازی تمرکز ویژه داشته باشید. این بازی توسط استودیوی بازی سازی Mad Rain Studio دست توسعه است.

داستانی بازی مربوط به یک جایزه بگیر است که ناخواسته وارد جریانی راجع به درگیری 2 جناح می شود و ماجراجویی عجیب و وحشتناکی را تجربه خواهد کرد و تلاش می کند از این ماجراجان سالم به در ببرد. بعد از انتشار یک ویدیو کوتاه از این بازی، نظرات و بازخوردهای بسیار مثبتی به سازنده، انتقال داده شد که در این بین، انتقادهایی در مورد اینکه بازی بسیار شبیه به آثار خارجی است، به سازنده وارد شد.

Nobody's Left

طبق گفته‌ی سازنده این بازی، منابع الهام این بازی ،عناوینی همچون، Division، Red Dead Redemption، Days Goneو The Last of Us هستند. همچنین به دلیل اتمسفر و فضاسازی بازی Inside، از این بازی در Nobody’s Left بیشترین الهام گرفته شده.

این که یک بازی از بازی های دیگر الگو بگیرد خوب است  اما این که این شباهت ها به طوری باشد که بعد از انتشاربازی شاهد یک کپی از یک بازی خارجی باشیم اتفاقی است که در سال های قبل هم بازی سازان ایرانی با کپی های ناقص از بازی های بزرگ مانند ندای وظیفه و خدای جنگ انجام داده اند و این موضوع خیلی جالب نیست.

در عرصه هنر کپی کردن از یک کار بزرگ هیچ ارزش هنری ای ندارد و این موضوع بار ها در حوزه ی ویدیو گیم هم دیده شده است . متاسفانه بازی از خیلی جهات به the last of us شبیه است. از خود کاراکتر اصلی و کوله پشتی اش و حتی سلاح  های داخل بازی تا نحوه گیم پلی.

Nobody's Left

ابتدا قرار بود این بازی 2 بعدی باشد که قطعا از جذابت این بازی کم میشد اما خوشبختانه به دلیل اینکه دوربین اسکرولینگ چندان با فضا و داستان بازی هم خوانی نداشت دوربین بازی به سوم شخص تغییر یافت. این بازی تقریبا 3 سال است که توسط تنها 1 نفر با موتور unreal engine 4 در دست توسعه است.

محمد خاکزاد، تنها سازنده ی بازی تاریخ انتشار این عنوان را از اواخر سال 2022 تا اوایل 2023 اعلام کرده . درباره ی  زبان فارسی نیز باید گفت همه اینها بسته به ناشر است اما ایشون تمام تلاشش را می‌کند تا تمامی بازیکنان بتوانند این بازی را با زبان فارسی تجربه کنند. البته در بخش  زبان‌های که در  صفحه استیم هستند خبری از زبان فارسی نبود و شاید دیگر خبری از زیرنویس این بازی با زبان فارسی نباشد.

سیستم مورد نیاز Nobody’s Left

Nobody's Left

سیستم مورد نیاز این بازی را در قسمت زیر میتوانید مشاهده کنید. به گفته خود سازنده این بازی قرار است روی پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس و پلی استیشن عرضه شود.

حداقل سیستم موردنیاز:

OS: Windows 10 (Version 1909 or Newer)

Processor: AMD Ryzen 5 1500X, Intel Core i7-4770K

Memory: 16 GB RAM

Graphics: AMD Radeon RX 570, AMD Radeon RX 6500 XT (4 GB), NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB), NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (4 GB)

Storage: 60 GB available space

Sound Card: Direct X Compatible

Additional Notes: SSD Recommended

سیسم مورد نیاز پیشنهادی:

OS: Windows 10 (Version 1909 or Newer)

Processor: AMD Ryzen 5 3600X, Intel Core i7-8700

Memory: 16 GB RAM

Graphics: AMD Radeon RX 5700 XT (8 GB), AMD Radeon RX 6600 XT (8 GB), NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER (8 GB), NVIDIA GeForce RTX 3060 (8 GB)

Storage: 60 GB available space

Sound Card: Direct X Compatible

Additional Notes: SSD Recommended

دیدگاهتان را بنویسید