چگونه بازی های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنیم؟

چگونه بازی های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنیم؟

از بزرگترین سرویس‌هایی که مایکروسافت به دنیای بازی عرضه کرد، مسلما سیستم Xbox Game Pass است که در رقابت با قوی‌ترین بازیگران این حوزه همچون سونی، به خوبی ظاهر شد. همچنین این سرویس اشتراک که با نام Xbox Game pass شناخته می‌شود، یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های انجام بازی است. سرویسی که در سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شد و به مشترکین خود دسترسی به کتابخانه‌ای متشکل از صدها بازی با هزینه اشتراک ماهانه را داد. در این کتابخانه، تولیدات زیادی از بازی‌های مستقل گرفته تا بازی‌های AAA وجود دارند که می‌توانید آنها را به صورت آنلاین یا حتی با آموزش‌های ما در کافه گیم به صورت آفلاین بازی کنید. لذا در ادامه این مقاله خواهید آموخت که چگونه بازی‌های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنید.

بازی‌های گیم پس بر روی چه دستگاه‌هایی به صورت آفلاین قابل اجرا هست؟

اما در کنار این پرسش که چگونه بازی‌های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنیم؟ ممکن است این سوال هم برای شما طرح شود که اصولا بازی‌های گیم پس را بر روی چه دستگاه‌هایی می‌توان به صورت آفلاین اجرا کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که گیم پس یک اشتراک ویژه مایکروسافت است که در سال ۲۰۱۷ برای استفاده در دستگاه‌ ایکس باکس وان و سپس در سال ۲۰۱۹ قابلیت استفاده در پی سی را پیدا کرد. لذا با تهیه اشتراک آن می‌توانید بر روی هر یک از این دو دستگاه، به صورت آنلاین بازی کنید. اما امکان بازی‌های گیم پس به صورت آفلاین، صرفا بر روی پی سی و آن هم برای برخی بازی‌ها میسر است.

لذا بر این اساس شما نمی‌توانید بر روی کنسول‌های ایکس باکس اعم از ایکس باکس وان و وان اس، ایکس باکس اس و ایکس باکس ایکس، بازی‌های گیم‌ پس را به صورت آفلاین بازی کنید. اما می‌توانید بازی‌های گیم پس را در این کنسول‌ها با ظاهری آفلاین انجام دهید تا به هنگام بازی از مزاحمت دیگران که ممکن است با پیام‌های زیاد تمرکز شما را در بازی به هم بریزند، در امان باشید. برای این کار که صرفا وضعیت شما را به صورت آفلاین نشان می‌دهد، اما در واقع آنلاین هستید، باید به پروفایل خود در ایکس باکس بروید و گزینه A را بر روی کنترلر خود بفشارید. اینجا ۴ گزینه نمایش داده می‌شود که باید گزینه چهارم یعنی Appear online را به حالت Appear Offline تغییر دهید.
پیشنهادی: خرید سرویس گیم پس آلتیمیت

مراحل بازی کردن آفلاین بازی‌های گیم‌پس در کامپیوتر

در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان بازی‌های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کرد، باید به این نکته اشاره کنیم که این بازی‌ها را فقط می‌توان در پی سی به صورت آفلاین بازی کرد. از این رو ما نیز قصد داریم تا مراحل بازی کردن آفلاین این بازی‌ها را بر روی پی سی شرح ‌دهیم که به ترتیب عبارت است از:

  1.  ابتدا وارد برنامه xbox شوید و اگر که نصب نیست، آن را از استور مایکروسافت دانلود کرده و نصب کنید.
  2.  وارد اکانت xbox خود شوید و اگر حساب ندارید، می‌توانید یک حساب رایگان بسازید.
  3.  وقتی وارد حساب xbox خود شدید، می‌بایست برای استفاده و دسترسی به بازی‌های گیم پس اشتراک ماهانه بخرید.
  4.  پس از تهیه اشتراک ماهانه و دسترسی به کتابخانه بازی‌های گیم پس، حالا می‌توانید بازی‌هایی را که در توضیحات آنها امکان بازی به صورت آفلاین زده شده است را دانلود کرده و در پی سی خود نصب کنید.
  5.  پس از نصب می‌بایست به برنامه xbox رفته و از قسمت تنظیمات و در بخش شبکه، تنظیمات آفلاین را یافته و انتخاب نمایید.

حالا بازی مورد نظر را اجرا کنید. البته برخی بازی‌ها نیز ممکن است برای بروزرسانی به صورت موقت به اتصال اینترنت نیاز داشته باشند.

سرویس گیم پس آلتیمیت
سرویس گیم پس آلتیمیت

بازی کردن آفلاین بازی‌های گیم پس چه مزایایی دارد؟

بطور قطع به خاطر مزایای خوب و کاربردی بازی کردن به صورت آفلاین است که بسیاری قصد دارند تا هر نوع بازی، از جمله بازی‌های ‌گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنند. مزایایی که سبب می‌شود تا بسیاری به دنبال این موضوع باشند که چگونه بازی‌های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنیم؟ موضوعی که ما در بخش‌های قبلی به آن پاسخ دادیم. از این رو اگر بخواهیم برخی از مهمترین این مزایا را معرفی کنیم، آنها عبارت است از:

  •  در هرمکان و زمانی می‌توانید بدون نیاز به اینترنت بازی کنید. حتی در جاهایی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، یا در سفرها و محیط‌های بدون اینترنت بازی کنید.
  •  با مشکلاتی نظیر تاخیر شبکه و لگ که منجر به کاهش کیفیت تجربه بازی می‌شود، مواجه نخواهید شد.
  •  بازی به صورت آفلاین باعث حفظ حریم خصوصی شما می‌شود. اما در بازی‌ به صورت آنلاین ممکن است به اطلاعات شخصی شما یا سایر موارد دسترسی وجود داشته باشد.
  •  ممکن است از سوی سرور در بازی‌ به صورت آنلاین، با قوانین و محدودیت‌هایی مواجه شوید. اما در بازی به صورت آفلاین می‌توانید بیشترین کنترل را بر روی بازی انجام دهید.
  •  معمولا در بازی‌ به صورت آفلاین، امکان استفاده از تمام قابلیت‌ها و محتواهای بازی وجود دارد.

جمع‌بندی

به عنوان جمع‌بندی در پاسخ به این موضوع که چگونه بازی‌های گیم پس را به صورت آفلاین بازی کنیم؟ باید گفت که این امکان در کنسول‌های ایکس باکس وجود ندارد و صرفا با پی سی یا همان رایانه امکان‌پذیر است. اما با این حال تجربه منحصر به فرد و مزایایی که بازی به صورت آفلاین دارد، ارزش این را خواهد داشت که بخواهید آن دست از بازی‌های گیم پس را که امکان بازی به صورت آفلاین دارند را در پی سی به صورت آفلاین اجرا کرده و بازی کنید. لذا ما در طی این مقاله کوشیدیم تا این مهم را به شما آموزش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید