آموزش انتقال پلی لیست ها به اکانت جدید در اسپاتیفای

آموزش انتقال پلی لیست ها به اکانت جدید در اسپاتیفای

گاهی بعضی نرم افزارهای محبوب چنان شما رو وابسته خودشون می‌کنند که اگه یه روز به اونها دسترسی نداشته باشید، احساس دلتنگی و بی‌قراری بهتون دست میده. یکی از این نرم‌افزارهای محبوب و پرطرفدار، اسپاتیفای هست که یک سرویس استریم موسیقی است و با ساخت یک اکانت قادر به استفاده از آن هستید. این نرم افزار به شما امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ و پادکست رو میده و همچنین این قابلیت رو داره که لیست‌های پخش خود رو به صورت اختصاصی ایجاد کنید. لیست پخش‌هایی که ممکن است ماه‌ها و سال‌ها برای ایجاد آن زحمت کشیده‌‌اید و حالا به خاطر ساخت اکانت جدید، با مشکل از دست دادن آنها مواجه باشید. لذا در این مقاله به آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای می‌پردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

کاربرد و اهمیت پلی لیست‌ها در اسپاتیفای چیست؟

یکی از مهمترین کاربردهایی که نرم افزار پرطرفدار و محبوب اسپاتیفای دارد، امکان ساخت پلی لیست‌های شخصی و اختصاصی است. شما با ساخت این پلی لیست‌ها می‌توانید تا موسیقی‌های مورد علاقه خود را بر اساس معیارهایی همچون خواننده، سبک، آلبوم و غیره سازماندهی کنید. همچنین قادر خواهید بود تا آنها را با دوستان یا سایرین به اشتراک بگذارید. همچنین اهمیت پلی لیست‌ها در اسپاتیفای از این جهت است که اولا به راحتی به موسیقی‌های مورد علاقه خود دسترسی دارید و ثانیا نرم افزار اسپاتیفای بر اساس پلی لیست شما، سلیقه شما را کشف می‌کند و سپس پیشنهادات موسیقی‌های مشابه و جدید را بر اساس آن می‌دهد. از این رو آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، به شما کمک می‌کند تا دسترسی به آنها را حتی با ساخت اکانت جدید از دست ندهید.
پیشنهاد ویژهپیشنهاد ویژه: خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای

روش‌های انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای

شاید شما هم از آن دست از افرادی باشید که مجبور هستید یک اکانت اسپاتیفای جدید بسازید و با این مشکل و دغدغه مواجه شده‌اید که چطور این کار را بکنید تا پلی لیست‌ها در اکانت قبلی را از دست ندهید. از این رو ما در این بخش از مقاله آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، همراه شما هستیم تا با ارائه چند روش و توضیح مراحل هریک به شما کمک کنیم تا پلی لیست‌های خود در اسپاتیفای را از دست ندهید. این روش‌ها و مراحل هریک از آنها عبارت است از:

روش اول: Drag & Drop

در روش اول آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، می‌بایست با استفاده از حالت Drag & Drop این کار را بکنید که مراحل آن عبارت است از:

  1. اول باید وارد حساب کاربری قبلی خود در نسخه دسکتاپ اسپاتیفای شوید.
  2. برای اینکه امکان ویرایش آن وجود داشته باشد، روی پلی لیستی که قصد انتقال آن را دارید، راست کلیک نموده و گزینه collaborative Playlist را انتخاب کنید.
  3. اینجا می‌بایست با استفاده از حالت drag & drop، پلی لیست را گرفته و بر روی دسکتاپ انتقال دهید.
  4. چون می‌بایست به اکانت جدید اسپاتیفای خود وارد شوید، اینجا باید از حساب قدیمی خود خارج شوید.
  5. پلی لیستی را که به دسکتاپ از طریق Drag & Drop انتقال داده بودید، به همین روش و حالا به فهرست پلی لیست‌ها انتقال دهید.
سرویس اسپاتیفای
سرویس اسپاتیفای

روش دوم: Share کردن پلی لیست‌ها

در روش دوم از آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، می‌بایست با استفاده از حالت share و سپس Copy استفاده کنید که مراحل آن عبارت است از:

  1. ابتدا باید وارد نسخه دسکتاپ یا وب اسپاتیفای شوید و آن را باز کنید.
  2. حالا بر روی پلی لیستی که قصد انتقال آن را دارید، کلیک راست کنید.
  3. اینجا اول روی گزینه share و بعد روی گزینه Copy Playlist Link کلیک نمایید.
  4. در این مرحله از اکانت قبلی خارج شده و سپس با اکانت جدید اسپاتیفای وارد شوید.
  5. حالا باید در قسمت جستجو، لینکی که در شماره سوم همین روش کپی کرده بودید را پیست کنید.
  6. اینجا برای اینکه پلی لیست نشان داده شود، دکمه اینتر را بزنید.
  7. در پایان باید از قسمت سه نقطه، گزینه Save to your library را انتخاب نمایید تا پلی لیست مورد نظر شما به حساب اکانت جدید اسپاتیفای انتقال پیدا کند.

پیشنهاد ویژهآموزش دانلود موسیقی از اسپاتیفای

روش سوم: استفاده از سایت SpotMyBackup

همچنین در روش سوم آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، می‌توانید از یک سری از ابزارهای آنلاین بهره ببرید که ما در قالب این روش، استفاده از ابزار آنلاین SpotMyBackup را آموزش می‌دهیم که مراحل استفاده از آن عبارت است از:

  1. اول می‌بایست وارد وب‌سایت SpotMyBackup شوید.
  2. اکانت قدیمی اسپاتیفای خود را باز کنید تا پلی لیست‌ها و آهنگ‌های شما قابل مشاهده باشند.
  3. حالا باید روی گزینه Export کلیک کرده و یک فایل JSON آماده کنید.
  4. از اکانت قبلی خارج شوید و سپس با اکانت جدید اسپاتیفای وارد شوید.
  5. در پایان این روش باید روی گزینه Import کلیک نموده و سپس فایل دانلودی JSON را که در بالا آماده کرده‌اید را انتخاب کنید. حالا پلی لیست‌ها و آهنگ‌های شما از اکانت قبلی به اکانت جدید منتقل می‌شوند.

جمع‌بندی

و اما به عنوان جمع‌بندی از مقاله آموزش انتقال پلی لیست‌ها به اکانت جدید در اسپاتیفای، باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد از این بابت که فکر کنید اگر اکانت جدید بسازید، پلی لیست‌ها و آهنگ‌هایی که شاید روزها و ماه‌ها برای مرتب کردن و سازماندهی آنها کوشیده‌اید از دست می‌روند. چون اینطور نیست و اگر طبق آموزش‌های ما در این مقاله عمل کنید، به راحتی قابل انتقال به اکانت جدید اسپاتیفای شما هستند. با این حال اگر به راهنمایی‌های بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید با تیم پشتیبانی کافه گیم تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید