آموزش مشاهده ریجن اکانت پلی استیشن

آموزش مشاهده ریجن اکانت پلی استیشن

یکی از بخش‌های مهم در ساخت اکانت پلی استیشن، ریجن (Region) است که در حالت کلی به یک منطقه‌ جغرافیایی اشاره دارد که یک محصول یا سرویس مشخص در آن عرضه می‌شود. بنابراین ریجن اکانت پلی استیشن مشخص می‌کند که کاربر چه نوع محتواها و بازی‌هایی را می‌تواند در آن منطقه دریافت کرده و استفاده نماید. در حقیقت هر کنسول  به یک ریجن خاص تعلق دارد و این ریجن تعیین کننده قوانین و محدودیت‌هایی است که بر روی کنسول و حساب کاربری اعمال می‌شود. لذا با توجه به اهمیت ریجن اکانت پلی استیشن که تاثیر مستقیمی بر دسترسی و تجربه گیمرها در استفاده از محتواهای دیجیتال پلی استیشن دارد، ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا به آموزش مشاهده ریجن اکانت پلی استیشن بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

ریجن اکانت پلی استیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

ریجن اکانت پلی استیشن (PlayStation Account Region) به کشورها و مناطق جغرافیایی اشاره دارد که اکانت پلی استیشن کاربر در آن قرار دارد. لذا با این حساب می‌توان گفت که هر منطقه یا کشور یک ریجن خاص برای اکانت پلی استیشن دارد و وقتی مثلا گفته می‌شود ریجن ژاپن، یعنی به محتواها و خدمات موجود در ریجن ژاپن دسترسی دارید. همچنین با انتخاب برخی از ریجن‌ها به چیزهای بیشتری دسترسی خواهید داشت و به همین دلیل بسیاری از گیمرها ریجن PSN را تغییر می‌دهند. از جمله پیشنهاد‌های ویژه، دسترسی زود هنگام به بازی‌ها، رفع انسداد جریان‌های محدود جغرافیایی و غیره که با عرضه PS5، گیمرهای بیشتری به دنبال محتوای جالبی هستند که در کشور خود در دسترس نیست. زیرا سونی فقط در مناطق خاصی پیشنهادات و امکانات اضافی ارائه می‌دهد.

اکانت پلی استیشن پلاسپیشنهاد ویژه: خرید اکانت پلی استیشن پلاس ظرفیت کامل

به عنوان مثال بازیکنان در ایالات متحده می‌توانند به انواع پیشنهادات و محتوای صرفه‌جویی در هزینه دسترسی داشته باشند که در دسترس بازیکنان کشورهای اروپایی نیست. با این حال کاربرد ریجن اکانت پلی استیشن را باید در ارتباط مستقیم با فروش و دسترسی به محتواهای دیجیتال موجود در فروشگاه‌ آنلاین پلی استیشن (PlayStation Store) دانست که اعم از بازی‌ها، نرم‌افزارها، پک‌های الحاقی، تخفیف‌ها و سایر محتواهای دیجیتال است. در حقیقت هر ریجن می‌تواند دسترسی به محتواهای خاصی را محدود کند یا به آنها اجازه دسترسی بدهد.

پلی استیشن 5
پلی استیشن 5

چگونه ریجن اکانت پلی استیشن را ببینیم؟

از آنجایی که شما فقط می‌توانید بازی‌ها و محتواهایی را دریافت کنید که با ریجن اکانت پلی استیشن شما سازگار باشند، دانستن اینکه این ریجن متعلق به کدام منطقه و کشور است، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. لذا برای اینکه بتوانید ریجن اکانت پلی استیشن را ببینید، روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این بخش به دو روش رایج آن اشاره می‌کنیم که عبارت است از:

مشاهده ریجن اکانت پلی استیشن از طریق کنسول

یکی از روش‌های رایجی که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ریجن اکانت پلی استیشن خود را ببینید، مشاهده آن از طریق کنسول پلی استیشن است. لذا برای دیدن آن می‌بایست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا از روی کنترلر، کلید پلی استیشن را بفشارید.
  2. به بخش تنظیمات کنسول پلی استیشن خود وارد شوید.
  3. به قسمت Account information رفته و داخل گزینه Address شوید.
  4. در این بخش می‌توانید ریجن یا همان شهر و کشور خود را ببینید و حتی آن را تغییر دهید. در صورت تغییر دادن ریجن، ریجن اکانت و کنسول شما هم تغییر می‌کند.

آموزش ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشنپیشنهاد مطالعه: آموزش ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشن

مشاهده ریجن اکانت پلی استیشن از طریق سایت

روش متداول دیگری که به شما این امکان را می‌دهد تا ریجن اکانت پلی استیشن را مشاهده کنید، اقدام از طریق سایت پلی استیشن سونی است. منتها برای اقدام از این طریق می بایست طی مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد سایت پلی استیشن به آدرس www.playstation.com  شوید.
  2. با داخل کردن نام کاربری و رمز عبور خود به حساب اکانت پلی استیشن خود وارد شوید.
  3. به بخش تنظیمات یا همان Settings  بروید که در بالای صفحه قرار دارد.
  4. به قسمت‌ Account  بروید.
  5. وارد بخش Account information شوید که ریجن اکانت پلی استیشن شما در قسمت Region آن نمایش داده شده است. حال می‌توانید آن را مشاهده یا تغییر دهید.
بازی های پلی استیشن
بازی های پلی استیشن

جمع‌بندی

و اما در قالبت جمع‌بندی باید به این نکته اشاره کنیم که ریجن اکانت پلی استیشن شما ممکن است با محدودیت‌های جغرافیایی همراه شده باشد. لذا شما فقط می‌توانید بازی‌ها و محتواهایی را دریافت و استفاده کنید که با ریجن حساب شما سازگار باشد. از این رو مشاهده ریجن و در صورت لزوم تغییر آن می‌تواند به شما کمک کند تا به شکلی مطلوب از گیفت کارت پلی استیشن خود استفاده کرده و از هزینه‌ها بکاهید. با این حال ممکن است دریافت برخی از ریجن‌ها با محدودیت‌ها یا مشکلاتی همراه باشد. در عین حال می‌توانید بهترین ریجن اکانت پلی استیشن ۴ و ۵ را از کافه گیم با قیمت‌های مناسب و رقابتی خریداری نموده و در هزینه‌ و وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید