آموزش نصب فورتنایت روی موبایل

آموزش نصب فورتنایت روی موبایل

امروز شاهد استفاده گسترده افراد از گوشی موبایل برای بازی هستیم. اصولا گوشی‌های موبایل به جهت اینکه قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و همینطور به واسطه وجود رابط کاربری ساده و کاربرپسند و امکان راحت بازی در حالت‌های چند نفره آنلاین، از سوی بسیاری از افراد برای بازی ترجیح داده می‌شوند. به خصوص برای بازی‌های پرطرفدار و محبوب که به موبایل‌ها نیز راه یافته‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا بازی‌های باکیفیت را در موبایل خود بازی کنید. از جمله این بازی‌های محبوب و پرطرفدار، بازی فورتنایت است که می‌تواند تجربه یک بازی لذت‌بخش در موبایل را برای شما فراهم آورد. حال اینکه ممکن است برخی با نصب آن آشنایی نداشته باشند که ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا آموزش نصب فورتنایت بر روی موبایل را ارائه دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

سخت‌افزار لازم برای نصب فورتنایت بر روی موبایل

برای اینکه بتوانید بازی محبوب و پرطرفدار فورتنایت را بر روی گوشی موبایل بازی کنید، گوشی شما می‌بایست از حداقل توان سخت‌افزاری لازم برای اجرای بازی فورتنایت برخوردار باشد. این حداقل توان سخت افزاری برای گوشی‌های اندرویدی در زمان نگارش این مقاله عبارت است از:

  • گوشی موبایل شما دارای حداقل سیستم عامل اندروید نسخه 8.0 موسوم به اوریو یا نسخه‌های بالاتر اندروید باشد.
  • برخورداری از پردازنده‌های 64 بیتی که امروز البته تقریبا همه گوشی‌های اندرویدی با پردازنده‌های 64 بیتی تولید می‌شوند.
  • دارای حداقل یکی از پردازنده‌های Exynos 8895، Snapdragon 820، Mediatek Helio G95، Snapdragon 685، 800Dimensity ، Apple A10 Fusion chipset یا مدل‌های بالاتر و جدیدتر باشند.
  • دارای حداقل پردازنده گرافیکی Adreno 530، Mali-G72 MP12، Mali-G71 MP20، PowerVR Series7 XT Plus یا مدل‌های جدیدتر و بالاتر باشند.
  • دارای حداقل 4 گیگابایت حافظه رم در گوشی‌های اندروید و 2 گیگابایت حافظه رم در گوشی‌های آیفون باشند.
  • به اندازه حجم بازی و دیتای آن از حافظه خالی برخوردار باشند که حداقل در حدود 5 گیگابایت فضای خالی نیاز دارد.

نکته: انجام بازی فورتنایت در ورژ‌نهای جدید آن که گرافیک به مراتب بالاتری دارد، در گوشی‌هایی که دارای حداقل سخت افزار برای اجرای این بازی هستند، ممکن است فقط با تنظیمات گرافیکی پایین قابل بازی باشد یا بعضا با لگ و افت فریم همراه شود. لذا بهتر است تا در صورت توان با گوشی‌های دارای سخت‌افزار قدرتمند این بازی محبوب را انجام دهید.

لوکیشن جدید فصل 4 چپتر 4 فورتنایت
لوکیشن جدید فصل 4 چپتر 4 فورتنایت

آموزش نصب فورتنایت بر روی گوشی‌های اندرویدی

به جهت مسائل حقوقی که اخیرا بین گوگل و شرکت اپیک گیمز به عنوان سازنده و انتشاردهنده این بازی به وجود آمد، بازی فورتنایت از فروشگاه گوگل پلی حذف شد. لذا می‌بایست برای دانلود و نصب این بازی محبوب از طریق سایت اپیک گیمز اقدام کنید که ما در این بخش، آموزش نصب فورتنایت روی موبایل را ارائه خواهیم داد. بر این اساس باید اول نرم‌افزار اپیک گیمز را نصب کنید و سپس اقدام به نصب بازی فورتنایت از داخل آن نمایید که مراحل نصب آنها عبارت است از:

  1. اول می‌بایست از طریق مرورگر گوشی خود وارد لینکی به آدرس fortnite.com/mobile/android/new-device شوید و در صفحه‌ای که باز می‌شود روی گزینه دریافت نرم‌افزار کلیک کنید.
  2. اینجا به شما با پیغامی هشدار می‌دهد که این‌ یک منبع ناشناس است و ممکن است به گوشی شما آسیب برساند. اما مشکلی وجود ندارد و بدون توجه به آن انجام دانلود را تایید کنید.
  3. در این مرحله شروع به دانلود نرم افزار EpicGames می‌کند که پس از دانلود باید بر روی نرم‌افزار آن کلیک کرده و سپس با زدن گزینه Install نصب کنید.
  4. اینجا نرم افزار اپیک گیمز بر روی گوشی شما نصب شده و به منوی اپلیکیشن‌های گوشی اضافه می شود.
  5. نرم افزار EpicGames را اجرا کنید.
  6. روی گزینه فورتنایت که بر روی یک بنر است کلیک کنید.
  7. روی گزینه Install کلیک نمایید.
  8. پس از نصب بازی از میان دو گزینه‌ای که برای‌ شما به نمایش در می‌آید، باید بر روی گزینه Launch کلیک کنید تا بازی اجرا شود.

نکته: اگر گوشی شما یکی از محصولات سامسونگ است، می‌توانید بازی فورتنایت را مستقیما از طریق Galaxy Store نصب کنید.

استارتر پک فورتنایتپیشنهاد ویژه: خرید استارتر پک جدید فورتنایت

آموزش نصب فورتنایت بر روی گوشی‌های آیفون

شرکت اپل نیز به خاطر دعوای حقوقی که اخیرا با شرکت اپیک گیمز پیدا کرد، بازی فورتنایت را از فروشگاه اپل استور حذف کرد. همچنین به خاطر محدودیت‌های امنیتی سیستم عامل iOS  امکان نصب آن از طریق سایت اپیک گیمز نیز میسر نیست. اما با این حال در این بخش از مقاله آموزش نصب فورتنایت روی موبایل، اگر از دارندگان یکی از گوشی‌های آیفون هستید که قبلا این بازی بر روی گوشی شما نصب بوده است، راهی وجود دارد که بتوانید این بازی را بر روی گوشی خود نصب کنید که مراحل آن عبارت است از:

۱. نرم‌افزار اپل استور را باز کنید و روی حساب کاربری خود کلیک کنید.

۲. بر روی گزینه Purchased کلیک کنید.

۳. بر روی گزینه My Purchases کلیک نمایید که اینجا لیستی از نرم‌افزارهایی که تا آن زمان بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید به نمایش در خواهند آمد.

۴. در این مرحله باید نام بازی Fortnite را جستجو کرده و پس از یافتن آن بر روی آیکون ابر کنار آن کلیک نمایید که اینجا بازی فورتنایت بر روی گوشی آیفون شما نصب می‌شود.

فورتنایت روی گوشی های موبایل
فورتنایت روی گوشی های موبایل

جمع‌بندی

و اما به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که بازی فورتنایت یک بازی محبوب و پرطرفدار است که کیفیت بالا و گیم‌پلی جذابی را ارائه می‌دهد. لذا از آنجایی که می‌تواند یک تجربه بازی ارزشمندی را در اختیار شما بگذارد، ارزش آن را هم خواهد داشت که پس از حذف از گوگل پلی و اپل استور، بخواهید همچنان از روش‌های دیگر نصب آن برای انجام بازی فورتنایت در موبایل استفاده کنید. بر این اساس ما در این مقاله از کافه گیم کوشیدیم تا به آموزش نصب فورتنایت روی موبایل بپردازیم. از این رو می‌توانید با استفاده از این آموزش اقدام به نصب بازی فورتنایت بر روی موبایل خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید