چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟

چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟

صنعت بازی امروز به یکی از پولسازترین صنایع جهان تبدیل شده است. صنعتی که توانسته تنها در سال ۲۰۲۰ با گردش مالی نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار، آمار خیره کننده‌ای را از خود نشان دهد. البته این پولساز بودن به خاطر این است که بازی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های دنیا است و افراد زیادی حاضر هستند تا برای آن پول خرج کنند. لذا همین نیز سبب شده تا شرکت‌های بزرگی در قالب تولیدکننده بازی یا فروشگاه عرضه آن به این حوزه وارد شوند و به درآمدهای کلانی برسند. از جمله شرکت Valve که با راه‌اندازی مارکت استیم (Steam) در سال ۲۰۰۳، به يکی از بزرگترین فروشگاه‌های دیجیتالی عرضه بازی تبدیل شد. حال اینکه برای استفاده از مارکت استیم، باید اول آن را فعال کنید که ما در کافه گیم، طی این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مارکت استیم را فعال کنید.

اهمیت فعال کردن مارکت استیم در چیست؟

شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که قبل از پرسش چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟ در ذهن خود این سوال را نیز طرح کرده باشید که اصلا چرا باید مارکت استیم را فعال کنیم؟ این سوالات بیشتر توسط کسانی طرح می‌شود که گیمر حرفه‌ای نیستند و اهمیت فعال کردن مارکت استیم را نمی‌دانند، وگرنه بیشتر ‌گیمرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که مارکت استیم چه جایگاهی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. به زبان ساده‌تر مارکت استیم را می‌توان بزرگترین فروشگاه دیجیتالی بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد که به کاربرانش این اجازه را می‌دهد تا بازی‌ها را به شکل آنلاین بخرند و مستقیما در دستگاه خود نصب کنند.

به علاوه مارکت استیم به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بتوانند جدیدترین بازی‌ها را دانلود کرده و بروزرسانی نمایند یا آیتم‌های درون بازی را بخرند و حتی با گیمرهای دیگر به گفتگو بپردازند. اینکه بتوانید حتی اسکین‌ها و ایتم‌های درون بازی را بخرید و بفروشید، قابلیتی است که در مارکت استیم وجود دارد و این مارکت بازی‌های آنلاین را به یکی از بهترین‌ها در این زمینه بدل نموده است. لذا این موضوع که چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟ اهمیت زیادی پیدا می‌کند. برای اینکه به راحتی با فعال کردن آن می‌توانید به تعداد بسیار زیادی از بازی‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید و در قالب یک گیمر حرفه‌ای یا حتی آماتور به بازی‌های مورد نظر خود با همه امکانات آنها دسترسی داشته باشید.

چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟
چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟

پیش‌نیاز فعال کردن مارکت استیم

برای اینکه بتوانیم به شما در پاسخ به این سوال که چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟ آموزش درست و جامعی بدهیم، لازم است تا همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که اولا همه بازی‌ها از پشتیبانی مارکت استیم برخوردار نبوده و دارای عنوان Unmarketable هستند و مهمتر از همه اینکه فعال کردن مارکت استیم به پیش نیازهایی نیاز دارد که آنها عبارت است از:

فعال کردن اد فرندز

یکی از پیش‌نیازهایی که لازم است تا قبل از اقدام به فعالسازی مارکت استیم انجام دهید، فعال کردن قابلیت اد فرندز است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با گیمرها گفتگو کنید، به انجمن‌ها وارد شده یا عضو گروه‌ها شوید و همینطور محتوای تصویری ارسال نمایید و از این دست موارد که وقتی فعال نباشد، اکانت شما محدود می‌شود و این اجازه را نمی‌دهد تا مارکت استیم شما فعال شود. لذا می‌بایست برای فعال نمودن این قابلیت، یک بازی به ارزش ۵ دلار بخرید یا اکانت استیم خود را تا ۵ دلار شارژ کنید.

خرید انواع استیم والت

فعال کردن استیم گارد

از دیگر پیش نیازهای قبل از فعال کردن مارکت استیم، فعال بودن استیم گارد است. استیم گارد امنیت حساب شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود تا بتوانید به صورتی امن از مارکت استیم برای خرید و فروش آیتم‌ها استفاده نمایید. منتها باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که باید ۱۴ روز از زمان فعالسازی استیم گارد گذشته باشد تا بتوانید جهت خرید آیتم‌ها از مارکت استیم اقدام کنید. از این رو یکی از پیش نیازهای لازم و ضروری فعال کردن مارکت استیم، در راستای پاسخ به سوال چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟ همین موضوع است که اول باید در کنار فعال کردن اد فرندز، استیم گارد نیز فعال شود.

مراحل فعال کردن مارکت استیم

مراحل فعال کردن مارکت استیم، ساده است و فاقد پیچیدگی است. لذا در پاسخ به سوال چگونه مارکت استیم خود را فعال کنیم؟ باید در پاسخ بگوییم که این کار علاوه بر انجام پیش نیازهایی که در بخش‌های قبلی به آنها اشاره کردیم، نیازمند طی مراحلی است که به ترتیب عبارت است از:

  1. اول می‌بایست وارد اکانتی شوید که در مارکت استیم دارید. برای این کار باید نام اکانت و پسورد را در فیلدهای خود وارد کرده و سپس بر روی گزینه sign in کلیک نمایید.
  2. اینجا وارد اکانت خود در مارکت استیم می‌شوید که حال باید از قسمت منوی بالایی وب سایت استیم، بر روی عنوان Community و سپس گزینه Market کلیک نمایید.
  3. اکنون آیتم‌ها و بازی‌های مارکت استیم قابل مشاهده است و این امکان را دارید تا آیتم‌های داخل بازی را بخرید یا بفروشید. برای نمایش آیتم‌های فعال در اکانت استیم، حتما می‌بایست بر روی گزینه sell an Items کلیک نمایید.

مزایای فعال کردن مارکت استیم

به طور قطع وقتی شما مارکت استیم را فعال می کنید، تجربه کاربری و بازی خود را بهبود می‌بخشید. زیرا فعال کردن آن باعث می‌شود تا امکانات و امتیازات بیشتری دریافت کنید. با این حال اگر بخواهیم از مزایای فعال کردن مارکت استیم بگوییم، برخی از مهمترین آنها عبارت است از:

  •  دسترسی راحت به بازی‌های بیشتر و جدیدتر
  •  امکان بهره‌مندی از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه
  •  امکان کسب امتیازات و جوایز که می‌توانید از آنها برای خرید آیتم‌ها یا سایر محتواها استفاده کنید.
  •  امکان برقراری ارتباط با گیمرها به صورت چت یا انجام بازی گروهی
  •  به شما این امکان را می‌دهد تا بازی و مراحل و پیشرفت‌هایی که در آن داشته‌اید را در فضای ابری مختص آن ذخیره کنید.
  •  امکان خرید مستقیم از مارکت استیم و دریافت آنی محصول
  •  قیمت‌های کمتر و مناسب
  •  امکان خرید و فروش اسکین‌ها و آیتم‌های داخل بازی

جمع‌بندی

ما در کافه گیم در طی این مقاله کوشیدیم تا به سوال چگونه مارکت استیم را فعال کنیم؟ پاسخ روشن و جامعی بدهیم. لذا از پیش نیازها و مراحل فعال کردن آن گفتیم. با این حال باید در نظر داشته باشید که فعال کردن مارکت استیم برای هرکسی که به گیم و بازی‌های ویدیویی علاقه دارد، امری مهم و حتی ضروری است. چون علاوه بر اینکه باعث بهبود تجربه بازی شما می‌گردد، کمک می‌کند تا بتوانید حتی از این طریق کسب درآمد کنید و نیاز و خواسته خود در جهت خرید و فروش اسکین یا آیتم‌های درون بازی را به انجام برسانید. در واقع امروز مارکت استیم به پلتفرم مخصوص ‌گیمرها تبدیل شده است که حضور در آن که با فعال کردن مارکت استیم میسر است، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید