آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل

آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌هایی که کاربران برای ارسال و دریافت یا مدیریت ایمیل‌های خود از آن استفاده می‌کنند، جیمیل (Gmail) یا همان ایمیل گوگل است. سرویسی رایگان که توسط یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌‌های فناوری اطلاعات در جهان، یعنی شرکت گوگل ارائه شده است. همچنین با توجه به لزوم وجود ایمیل برای استفاده از بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، تقریبا همه افراد یک حساب ایمیل دارند. از این رو به جهت اهمیت و مزایایی که یک ایمیل می‌تواند برای کاربر خود داشته باشد و با توجه به فراگیری استفاده از گوشی‌های موبایل، ما در کافه گیم تصمیم گرفتیم تا در طی این مقاله به آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل بپردازیم. از این رو اگر از علاقه‌مندان به این موضوع هستید یا فکر ساخت یک حساب جیمیل را دارید، در ادامه همراه ما باشید.

ایمیل گوگل (Gmail) چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر از دسته کابران اینترنت هستید، احتمالا یک جیمیل دارید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. ایمیل گوگل (Gmail) در حقیقت یک برنامه آنلاین است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن برای ارسال پیام، اسناد و هر نوع فایلی از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. یک نوع خدمات فوق‌العاده محبوب در بستر اینترنت که با کاربردها و ویژگی‌هایی نظیر فضای نامحدود برای ذخیره فایل‌های شما و ارسال آنها از هر نقطه، قابلیت جستجوی سریع در بین ایمیل‌های دریافتی یا ارسالی، شرط استفاده از خدمات گوگل پلی در دستگاه‌های اندرویدی، ادغام آسان در صفحات وب و غیره شناخته می‌شود. لذا در دنیای امروز که بسیاری از کارها در بستر اینترنت به انجام می‌رسد، برنامه‌ای بسیار کاربردی است. با این حال هنوز افرادی هستند که جیمیل ندارند و شاید آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل بتواند آنها را ترغیب به ساخت و ایجاد این حساب کاربری نماید.

نسخه دسکتاپ (وب) جیمیل
نسخه دسکتاپ (وب) جیمیل

مزایای استفاده از ایمیل گوگل (Gmail) چیست؟

به طور قطع برنامه‌ای که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد و تا این حد محبوب است، از مزایای بیشماری نیز برخوردار بوده که به چنین سطح از مخاطبان دست پیدا کرده است. لذا اگر بخواهیم به برخی از مهمترین این مزایای استفاده از ایمیل گوگل (Gmail) اشاره کنیم، آنها عبارت است از:

  • برای پیام‌های شما ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. هنگامی نیز که از این ظرفیت فراتر رفتید، ظرفیت مازاد به سمت ارائه تبلیغات می‌رود.
  • در همه پلتفرم‌ها اعم از گوشی و تبلت و رایانه یا دستگا‌ه‌های با سیستم‌عامل‌های مختلف در دسترس است.
  • برخلاف سایر سرویس‌ دهندگان ایمیل، جیمیل برای تعیین ارتباط به الگوریتم‌های پیشرفته متکی است. در حقیقت جیمیل با جستجوهای شما به عنوان پرس و جوهایی که در پایگاه داده گوگل وارد شده‌اند رفتار می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های دریافتی خود را بر اساس موضوع دسته‌بندی نموده یا در بین آنها سرچ کنید.
  • ویژگی‌های امنیتی شاخصی دارد. زیرا Gmail از رمزگذاری SSL برای تمام ارسال‌هایی که از طریق وب‌سایت خود انجام می‌شود استفاده می‌کند. علاوه بر این Gmail سیستم امنیتی داخلی قدرتمندی دارد که این از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات خصوصی شما جلوگیری می‌کند.
  • Gmail از همکاری بین اعضای متعلق به گروه‌ها و تیم‌ها پشتیبانی می‌کند. لذا به راحتی می‌توانند طرح‌ها و پروژه‌های گروهی را به اشتراک بگذارند.
  • برای ایجاد برخی حساب‌های کاربردی از جمله ساخت حساب گوگل ویس که برای دور زدن تحریم‌ها و وریفای کردن بازی‌ها استفاده می‌شود، حساب ایمیل گوگل (Gmail) مورد نیاز است.

معرفی ۱۰ بازی برتر گوگل پلی در سال ۲۰۲۳پیشنهاد مطالعه: معرفی ۱۰ بازی برتر گوگل پلی در سال ۲۰۲۳

چگونه ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل بسازیم؟

امروز افراد زیادی از گوشی موبایل استفاده می‌کنند و برای استفاده از بانک نرم‌افزارهای گوگل‌پلی نیز به حساب ایمیل گوگل (Gmail) نیاز دارید. لذا ما در این بخش از مقاله آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل قصد داریم تا به شما نحوه ساخت این حساب کاربری بسیار پرطرفدار را آموزش دهیم. لذا مراحل ساخت جیمیل در موبایل عبارت است از:

  1. اولین کاری که باید بکنید، برنامه Gmail را در گوشی خود باز کرده و سپس از قسمت سه خط در گوشه بالای صفحه اصلی Gmail بر روی گزینه  settingsکلیک کنید.
  2. در این صفحه بر روی گزینه Add Account  کلیک کنید.
  3. صفحه‌ای با عنوان Set Up email باز می‌شود که می‌بایست بر روی گزینه Google  کلیک کنید.
  4. به صفحه‌ Sign in وارد می‌شوید که می‌بایست بر روی گزینه Create Account  کلیک کنید که اینجا دو گزینه ظاهر می‌شود که اولی For my personal User و دومی For work or my Business است. اگر اکانت جیمیل شخصی می‌خواهید اولی و اگر اکانت جیمیل کاری می‌خواهید باید بر روی گزینه دوم کلیک کنید.
  5. در این صفحه First name و Last name را وارد کنید و سپس Next را بزنید.
  6. تاریخ تولد (Month/Day/Year) و جنسیت (Gender) را انتخاب کنید و مجدد Next را بزنید.
  7. نام ایمیل گوگل (Gmail) که قرار است بسازید را با کلیک بر روی گزینه Create your own Gmail address وارد کنید. باید نام جیمیلی انتخاب کنید که قبلا کسی آن را نساخته باشد. همچنین در این صفحه چند پیشنهاد جیمیل نیز به شما داده می‌شود که می‌توانید از میان آنها انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.
  8. رمز عبور خود را که شامل حروف و اعداد و علائم باشد وارد کنید و Next  را بزنید.
  9. شماره تلفن خود را وارد کنید.
  10. ایمیل ساخته شده و شماره تلفن ثبت شده نمایش داده می‌شود که باید با زدن گزینه Next آن را تایید کنید.
  11. موافقت خود را در صفحه حریم خصوصی و شرایط با زدن گزینه I Agree ثبت کنید.
  12. اینجا ایمیل گوگل شما ساخته شده است و می‌توانید در صفحه اصلی برنامه Gmail آن را ببینید.
نرم افزار جیمیل
نرم افزار جیمیل

جمع‌بندی

ایمیل گوگل که ما آن را به عنوان جیمیل (Gmail) می‌شناسیم، از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل در جهان است. زیرا بیشتر افراد به واسطه استفاده از اینترنت و فعالیت در فضای آنلاین به چنین سرویس‌های ایمیل کارآمدی نیاز دارند و همینطور لازمه استفاده از گوگل پلی در گوشی‌های اندرویدی، داشتن اکانت جیمیل است. ضمن اینکه کاربردها و استفاده‌های متعدد دیگری هم دارد که در این مقاله از کافه گیم به آنها اشاره شد. لذا اگر Gmail ندارید، می‌توانید طبق آموزش ساخت ایمیل گوگل (Gmail) با موبایل در این مقاله عمل نموده و به جمع میلیون‌ها دارنده اکانت محبوب Gmail بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید