افزایش قیمت آیتم های فورتنایت از ماه اکتبر 2023

افزایش قیمت آیتم های فورتنایت از ماه اکتبر 2023

افزایش قیمت روندی است که معمولا در هر حوزه‌ای ممکن است‌ اتفاق بیافتد. حتی در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی که این بار قرار است شاهد افزایش قیمت‌ها در خرید درون برنامه‌ای بازی فورتنایت باشیم. البته این افزایش قیمت در آیتم‌های فورتنایت از ماه اکتبر ۲۰۲۳ رخ می‌دهد. اصولا وقتی شاهد افزایش قیمت در یک بازی ویدیویی هستیم، به دلایلی متعددی صورت گرفته است که مهمترین آنها می‌تواند بالا رفتن هزینه توسعه و تولید یک بازی، تورم و نوسانات نرخ ارز و همینطور زیاد شدن هزینه‌های توزیع و بازاریابی باشد.

در واقع شرکت اپیک گیمز به عنوان سازنده بازی فورتنایت، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ مصادف با ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ قیمت V-Bucks و سایر پک‌های محتوای فورتنایت با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. منتها این افزایش قیمت‌ها در جمهوری چک، دانماک، کشورهای حوزه پولی یورو، مجارستان، ژاپن، نروژ، لهستان، رومانی، سوئد، ترکیه و ایالات متحده (شامل تمام فروشگاه‌هایی که از دلار آمریکا استفاده می‌کنند) رخ خواهد داد.

همچنین اپیک گیمز اظهار داشته که این افزایش قیمت به دلیل عوامل اقتصادی نظیر تورم و نوسانات ارز صورت گرفته است و شبیه تغییرات قیمتی اخیر در کشورهای کانادا، انگلیس و مکزیک است. البته در ادامه این شرکت بازی‌سازی مطرح توضیح می‌دهد که این افزایش قیمت، قیمت اشتراک Fortnite Crew را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. همینطور قیمت‌ها برای بسته‌های The Final Reckoning، Skull Squad، Graveyard Drift Quest، Saint Academy Quest، Transformers وقتی در دوره‌های آینده مجددا در دسترس قرار بگیرند تنظیم خواهد شد. البته قیمت‌ها در برخی فروشگاه‌ها ممکن است کمی با قیمت‌های زیر که در عکس درج شده متفاوت باشد.

افزایش قیمت آیتم های فورتنایت از ماه اکتبر 2023
افزایش قیمت آیتم های فورتنایت از ماه اکتبر 2023

با این حال طبق بررسی‌های صورت گرفته ما در کافه گیم، این افزایش قیمت آیتم‌های فورتنایت از ماه اکتبر ۲۰۲۳ برای هر 1000 ویباکس تا کمی بیش از ۱۲ درصد خواهد بود. مثلا قبلا شما برای هزار ویباکس مبلغ ۷.۹۹ دلار پرداخت می‌کردید که حالا از ۵ آبان ۱۴۰۲ باید ۸.۹۹ دلار پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید